Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Instalacja alarmowa raz jeszcze


Recommended Posts

Czujki inercyjne trochę kosztują, ale za to jak bardzo zwiększają skuteczność systemu!

Przemyśl to sobie.

Dwa pytania:

1. Czy stosując czujki magnetyczne + inercyjne mogę zrezygnować z PIRów?

2. Czy czujki te muszę dawać 1 sztuka na okno, czy we wspomnianym wykuszu wystarczy jedna na trzy okna? W opisie piszą, że zasięg 2.5m...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 11,2k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

instalatorzy go nie chcą z powodu dużych krążków w które są zwinięte. :lol:

 

Buhahahaha! :lol: :lol: :lol: Dobre...

 

ZBYCH - no właśnie taki słoniowy, gruby kabel przynajmniej subiektywnie budzi zaufanie. No i takim dużym, wygodnym krążkiem też mi się lepiej posługuje, niż takim zaciśnietym jak kolana pensjonarki kłębkiem.

 

No ale ja jestem duży i niezdarny, więc to może dlatego ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Czy stosując czujki magnetyczne + inercyjne mogę zrezygnować z PIRów?

Zrezygnować nie, ale ograniczyć ilość :)

Wystarczą czujki w głównych punktach domu, np. w salonie, holu na parterze, holu na poddaszu i dualna w garażu.

 

2. Czy czujki te muszę dawać 1 sztuka na okno, czy we wspomnianym wykuszu wystarczy jedna na trzy okna? W opisie piszą, że zasięg 2.5m...

W instrukcjach wiele różnych rzeczy piszą i trzeba do tego podchodzić sceptycznie...

Podany jest zasięg teoretyczny, który może być bardzo różny w różnych zastosowaniach. Zasięg czujki inercyjnej zależy od wielu czynników, np. materiał, na którym czujka jest montowana (PCV, drewno, aluminium, stal), stabilność zamocowania tego materiału do podłoża (czyli podatność na przenoszenie drgań), ilość i rodzaj uszczelek w oknach lub drzwiach, itp.

Ja proponuję zamontować trzy osobne czujki. Stosując tylko jedną czujkę u siebie w wykuszu możesz zaoszczędzić około 200 zł, ale kosztem zmniejszenia skuteczności wykrywania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

instalatorzy go nie chcą z powodu dużych krążków w które są zwinięte. :lol:

 

Buhahahaha! :lol: :lol: :lol: Dobre...

 

ZBYCH - no właśnie taki słoniowy, gruby kabel przynajmniej subiektywnie budzi zaufanie. No i takim dużym, wygodnym krążkiem też mi się lepiej posługuje, niż takim zaciśnietym jak kolana pensjonarki kłębkiem.

 

No ale ja jestem duży i niezdarny, więc to może dlatego ;)

Ok. Tak jak napisałem - ilu instalatorów, tyle opinii :)

Jak przewodów jest kilkanaście, to może nie ma znaczenia grubość przewodów, ale jak przewodów jest kilkadziesiąt, to spróbuj je później upchać w szafce...

 

Depi, co Ty robisz z tym krążkiem przewodu, że twierdzisz, że duży jest wygodniejszy? :roll:

Przecież taki przewód odwija się od wewnątrz, więc jakie znaczenie ma wielkość krążka? :p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No w takim przypadku można by podłączyć więcej czujek znajdujących się w pobliżu. Z tego co się orientuję do podłączenia jednej czujki w konfiguracji 2EOL wystarczy 1 para przewodów?

Może faktycznie rozejrzę się za czymś typu 4x0.5 albo 6x0.5...

Zdecydowanie lepiej tak jak pisze a.r.m. 6X 0,5 ( każda żyła w innym kolorze)

Skoro juz dałeś sie przekonać że skrętka to nie najlepszy w tym wypadku material to dobrze było by gdybyś sięgnł po jakis dobry kabel do których mogę zaliczyć technokabel elektrokabel czy madex. Zdecydowanie odradzam wiekszość sprzedawanych na allegro w cenie do 50 groszy za metr (zazwyczaj sprzedający podaje że jest to kabel renomowanej firmy zapominając jednoczesnie podac jej nazwy) Należy do nich niedzy innymi kabel firmy Merkor. Tanie kable mają za słabą jak pod tynk zarówno izolację wierzchnią jak i poszczególnych zył.

Pozdrawiam

Faktycznie bitnera unikam chociaż to niby duża firma , technokabel jest jak dla mnie najlepszy chociaż cenę ma trochę wysoką -ostatnio płaciłem 42 gr netto za metr.Co ciekawe i smieszne dla mnie w jednej hurtowni pan sprowadza tylko bitnera a absolutnie nie technokabla ponieważ stwierdził że instalatorzy go nie chcą z powodu dużych krążków w które są zwinięte. :lol:

Co masz do merkora? Jak muszę to kupuję - mieszkam 300 m od fabryki merkora i maja fajne ceny 6x0,5 240 zł za km, 8x0,5 350zł za km 10x0,5 500zł za km netto

 

 

Nic w zasadzie to bardzo dobry kabel szczególnie w obróbce, poniewaz można go odizolować nawet bez uzycia jakichkolwiek narzędzi. :D Nie mieszkam tak blisko jak Ty fabryki w Okuniewie ale tez zdarza mi się tam zawitać. Po prostu nie uzywam i nie zalecam tego kabla pod tynk a tylko tam gdzie instalacja prowadzona jest w rurkach i listwach a więc nie jest narazona na udary mechaniczne i w razie czego łatwo ja wymienić.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Czy stosując czujki magnetyczne + inercyjne mogę zrezygnować z PIRów?

Zrezygnować nie, ale ograniczyć ilość :)

Wystarczą czujki w głównych punktach domu, np. w salonie, holu na parterze, holu na poddaszu i dualna w garażu.

 

2. Czy czujki te muszę dawać 1 sztuka na okno, czy we wspomnianym wykuszu wystarczy jedna na trzy okna? W opisie piszą, że zasięg 2.5m...

W instrukcjach wiele różnych rzeczy piszą i trzeba do tego podchodzić sceptycznie...

Podany jest zasięg teoretyczny, który może być bardzo różny w różnych zastosowaniach. Zasięg czujki inercyjnej zależy od wielu czynników, np. materiał, na którym czujka jest montowana (PCV, drewno, aluminium, stal), stabilność zamocowania tego materiału do podłoża (czyli podatność na przenoszenie drgań), ilość i rodzaj uszczelek w oknach lub drzwiach, itp.

Ja proponuję zamontować trzy osobne czujki. Stosując tylko jedną czujkę u siebie w wykuszu możesz zaoszczędzić około 200 zł, ale kosztem zmniejszenia skuteczności wykrywania.

Małe sprostowanie. Mówienie o zasiegu czujników inercyjnych jest pewnym uproszczeniem Tak naprwde chodzi tu o czułośc na drgania. która nie może byc ani za duża( fałszywe alarmy) ani za mala ( brak reakcji na zdarzenie które ma wykrywać) i która wypadało by czasmi nieco wyregulować dostosowując do warunków pracy. Tak jak pisał Zbych podawane wartości w instrukcjach sa tylko orientacyjnymi i co równiez istotne dotyczą materiałow jednorodnych. A więc jeżeli zamontujesz czujnik na ścianie z cegły to owszem jest duża szansa że wykryje on próby wyburzenia muru w podanym obrębie ale raczej nie ma szans by drgania powstałe przy wybijaniu szyby lub wyważaniu okna zostały przeniesione z odpowiednia mocą na ścianę lub na sąsiednie okno. Przepraszam ale zawsze chcialem to napisać bo to jedno z częściej zadawanych przez klientów pytań gdy juz zobaczą kosztorys :D

Rozumiem kolorado że my tu możemy sobie pisac a Ty masz po prostu budżet i musisz go pilnować. A przecież nie jesteśmy jedynymi naciagaczami jakich spotkaleś i jakich jeszcze spotkasz budując dom. a którzy caly czas próbuja namówic cię na jakieś kolejne wydatki. Niemniej gdybys miał instalowac na wykuszu ijedna inercję to może juz lepiej zastąp ją czujnikiem zbicia lub ogranicz liczbe pirów.

Pozdrawiam i zyczę dobrych wyborów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wystarczą czujki w głównych punktach domu, np. w salonie, holu na parterze, holu na poddaszu i dualna w garażu.

A co z piwnicą? No i czy miejsca, które zaznaczyłem powyżej, są dobre (oczywiście usuwając te w pokojach, kuchni i łazience). Gdzie najlepiej dać czujkę do holu na piętrze? Tak jak na parterze?

 

2. Czy czujki te muszę dawać 1 sztuka na okno, czy we wspomnianym wykuszu wystarczy jedna na trzy okna? W opisie piszą, że zasięg 2.5m...

(...)

Ja proponuję zamontować trzy osobne czujki. Stosując tylko jedną czujkę u siebie w wykuszu możesz zaoszczędzić około 200 zł, ale kosztem zmniejszenia skuteczności wykrywania.

Jasne. W sumie ten wykusz to jedyne miejsce gdzie można by coś "zaoszczędzić", ale dla tych 200pln to faktycznie nie warto.

 

W takim razie jeszcze jedno pytanie. Jestem aktualnie na etapie kładzenia kabli, więc nie chciałbym położyć ich za mało, bo po tynkowaniu będzie problem... Czy do pary czujek kontaktron + inercyjna mogę położyć jeden kabel 6x0.5? Teoria mówi, że sześć przewodów wystarczy (w konfiguracji 2EOL).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po podłączeniu zasilania do modułu CA-64PP diody OUT1-8 mignęły i po chwili kondensator zaznaczony na rysunku wybuchł oraz przepalony został bezpiecznik na płycie (błąd przy montażu elementów i zamieniona polaryzacja kondensatora?).

http://images49.fotosik.pl/54/24cdd899bb5034be.jpg

Przelutowałem kondensator na taki sam jaki był (dało się odczytać z porozrywanej obudowy 220uF/16V) i ponownie podłączyłem zasilanie. Zasilanie podłączone do zacisków AC pod obciążeniem wskazuje napięcie 19V. Po kilkunastu sekundach kondensator także został uszkodzony jednak już bez wybuchu (rozerwało go z sykiem od dołu). Wlutowałem kondensator o tej samej pojemności ale na wyższe napięcie 220uF/25V.

Po podłączeniu zasilania AC do modułu diody OUT1-8 mrugną i po ok. 2 sekundach zaświecają się na stałe słychać przy tym, że przekaźniki zostają załączone oraz zaświeca się na stałe dioda D9. Napięcie zmierzone na zaciskach akumulatora (bez podłączonego akumulatora) wynosi 24,9V, napięcie pomiędzy zaciskami +12-COM wynosi 25V, pomiędzy CLK-COM - 23V, DAT-COM - 23V

Zgodnie z instrukcją napięcie na zaciskach akumulatora powinno wynosić ok. 13,7V, napięcie na zacisku +12V powinno wynosić ok.12V i takie napięcia mam w posiadanej centrali Integra64.

W zawiązku ze zbyt dużą różnicą napięć nie zaryzykowałem podłączeniem modułu do centrali.

Jutro odsyłam moduł do Satel-a.

Miał ktoś podobny przypadek?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po podłączeniu zasilania do modułu CA-64PP diody OUT1-8 mignęły i po chwili kondensator zaznaczony na rysunku wybuchł oraz przepalony został bezpiecznik na płycie (błąd przy montażu elementów i zamieniona polaryzacja kondensatora?).

http://images49.fotosik.pl/54/24cdd899bb5034be.jpg

Przelutowałem kondensator na taki sam jaki był (dało się odczytać z porozrywanej obudowy 220uF/16V) i ponownie podłączyłem zasilanie. Zasilanie podłączone do zacisków AC pod obciążeniem wskazuje napięcie 19V. Po kilkunastu sekundach kondensator także został uszkodzony jednak już bez wybuchu (rozerwało go z sykiem od dołu). Wlutowałem kondensator o tej samej pojemności ale na wyższe napięcie 220uF/25V.

Po podłączeniu zasilania AC do modułu diody OUT1-8 mrugną i po ok. 2 sekundach zaświecają się na stałe słychać przy tym, że przekaźniki zostają załączone oraz zaświeca się na stałe dioda D9. Napięcie zmierzone na zaciskach akumulatora (bez podłączonego akumulatora) wynosi 24,9V, napięcie pomiędzy zaciskami +12-COM wynosi 25V, pomiędzy CLK-COM - 23V, DAT-COM - 23V

Zgodnie z instrukcją napięcie na zaciskach akumulatora powinno wynosić ok. 13,7V, napięcie na zacisku +12V powinno wynosić ok.12V i takie napięcia mam w posiadanej centrali Integra64.

W zawiązku ze zbyt dużą różnicą napięć nie zaryzykowałem podłączeniem modułu do centrali.

Jutro odsyłam moduł do Satel-a.

Miał ktoś podobny przypadek?

 

mi kiedys w CA64 tez wybuchł kondensator i dostałem odłamkiem...troche strachu było!

pierwsza mysl ze podłaczyłem cos zle przypadkowo...sprawdziłem wszystko i ok. centrala poszła do serwisu i naprawili w ramach gwarancji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mi kiedys w CA64 tez wybuchł kondensator i dostałem odłamkiem...troche strachu było!

pierwsza mysl ze podłaczyłem cos zle przypadkowo...sprawdziłem wszystko i ok. centrala poszła do serwisu i naprawili w ramach gwarancji.

 

U mnie akurat karta leżała obok choinki i kondensator jak wystrzelił to rozwalił jedną bombkę, a ja jak usłyszałem huk to nie patrząc co się stało wydarłem wtyczkę z gniazdka zasilającego.

Podobnie jak Ty też pomyślałem, że coś musiałem źle podłączyć ale posprawdzałem, pooglądałem płytkę i było ok.

Potem jeszcze chyba z 10 minut czyściłem płytkę z kawałków rozerwanego kondensatora (ponabijało się w każdą szczelinę pomiędzy wszystkie elementy).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytania do praktyków.

 

Jest dom połączony garażem, są 2 manipulatory: w wiatrołapie i w garażu oraz jest Integra 32. Wymyśliłem sobie, że wychodząc z domu załączam alarm (z małym czasem na wyjście) w wiatrołapie, a gdy wyjeżdżam, załączam alarm (z dłuższym czasem na wyjście) w garażu. W tym celu wydzieliłem 2 strefy: dom i garaż.

 

Czy to ma sens?

 

Czy da się tak zrobić, by rozpoczęcie odliczania czasu na wyjście uzbrajało drugą strefę z pominięciem czasu na wyjście? (wychodząc uzbaja się automatycznie garaż, wyjeżdżając dom)

 

Czy zasadne jest potwierdzanie załączenia czuwania? (np. samym miganiem sygnalizatora przez chwilę)

 

Jak ustawić wyłączanie czuwania domyślnie ze wszystkich stref (bez potwierdzania wyboru wszystkie strefy)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wystarczą czujki w głównych punktach domu, np. w salonie, holu na parterze, holu na poddaszu i dualna w garażu.

A co z piwnicą? No i czy miejsca, które zaznaczyłem powyżej, są dobre (oczywiście usuwając te w pokojach, kuchni i łazience). Gdzie najlepiej dać czujkę do holu na piętrze? Tak jak na parterze?

 

2. Czy czujki te muszę dawać 1 sztuka na okno, czy we wspomnianym wykuszu wystarczy jedna na trzy okna? W opisie piszą, że zasięg 2.5m...

(...)

Ja proponuję zamontować trzy osobne czujki. Stosując tylko jedną czujkę u siebie w wykuszu możesz zaoszczędzić około 200 zł, ale kosztem zmniejszenia skuteczności wykrywania.

Jasne. W sumie ten wykusz to jedyne miejsce gdzie można by coś "zaoszczędzić", ale dla tych 200pln to faktycznie nie warto.

 

W takim razie jeszcze jedno pytanie. Jestem aktualnie na etapie kładzenia kabli, więc nie chciałbym położyć ich za mało, bo po tynkowaniu będzie problem... Czy do pary czujek kontaktron + inercyjna mogę położyć jeden kabel 6x0.5? Teoria mówi, że sześć przewodów wystarczy (w konfiguracji 2EOL).

Teoria teorią a życie swoje, dwie żyły idą na zasilanie inercyjnego, 2 na linie inercyjnego, 2 na linie kontraktronu w sumie wykorzystasz wszystkie żyły w kablu, a jak coś się stanie nawet z jedną zostanie ci wspólna masa.Zawsze instaluj kable nadwymiarowo, potrzeba 6 kładź 8x0,5 jak potrzeba 8 kładź 10 , róznica w cenie niewielka a czasmi się przydaje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja mam pytanko, dostalem oferte na alarm oparty na centrali Paradox i Satel, Paradox to centrala evo 192 i klawiatura evo 641R oraz DGP 648, Satel to integra CA64 a klawiatura to KLCD-R.Firama od alarmow mowi ze moze mi to zrobic na Satelu lub Paradoxie, maja serwis na jedno i drugie.Co wielkie grono znawcow by doradzilo.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...