Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Instalacja alarmowa raz jeszcze


Recommended Posts

Witam!!!

Tak sobie poczytalem i juz troche wiem na temat instalacji alarmowych, ale mam pare pytan i bardzo prosze specow o pomoc.

1. Czy czujka zbicia szyby tak samo reaguje w wypadku zwyklej szyby i szyb bezpiecznych np. O02 czy szyb prawie antywlamaniowych P02 lub P04, bo przeciez one nie leca standardowo na ziemie tylko trzymaja sie na foli wiec i dzwiek przy ataku na nie jest inny.

2. Czy czujka zbicia szyby nie bedzie wywolywala falszywych alarmow jesli zamontowana jest blisko kuchni i odbierala dzwieki np. mytych talerzy tluczacych sie o siebie itp.

3. Czy czujka zbicia szyby musi byc zamontowana na wprost okna czy moze byc do niego ustawiona bocznie czy pod katem?

4. Co myslicie na temat nowej linii Satela Integra a szczegolnie Integra 24? Czy warto zastosowac to do mieszkania na parterze gdzie mam zamiar wstawic kontaktrony w oknach i drzwiach (3 okna 2-skrzydlowe, 1 okno 1 skrzydlowe, 1 drzwi balkonowe 2-skrzydlowe, 1 drzwi wejsciowe stalowe i 1 brama garazowa) oraz 3 sztuki czujek zbicia szyby. Dodatkowo ekspander CA64E, 1 lub 2 wyjce zewnetrzne (na 2 strony swiata) 1 klawiaturka z LED i 1 z LDC no i jakis akumulatorek i skrzynka.

Z gory dzieki za wszelka pomoc.

Pozdro!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 11,2k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Trochę mnie tu nie było, a tu proszę, tyle postów. Nadrabiam zaległości :D.

 

ZBYCH ( i inni ;)

 

jakis cza stemu pisales o czujkach SATEL AQUA, ze sa nowe na rynku i jeszcze nie masz na ich temat zdania - a dzisiaj?

Wlasnie takie jedni mi proponuja a inni tylko sie usmiechaja z poblazaniem... nie bede mial zwierzakow, tam gdzie trzeba czujki dualne a w oknach kontaktrony.

 

Jaro

Dzisiaj też nie mam zdania na temat czujek Satela, bo ich nie stosuję 8).

Nie dlatego, że są złe, tylko dlatego, że mam inne, sprawdzone czujki i nie mam czasu na eksperymentowanie.

 

Majka, już wierz wszystko. damiang i _bogus_ wyjasnili już chyba Twoje wątpliwości, ale jeśli masz jeszcze jakieś pytania, to zapraszam.

 

Mam problem podobny jak wielu... Nowy domek, w nim zwierzaki (2 koty) i przydałby się alarm. Nie chcę kontraktonów w oknach. Pozostają czujki dualne. No i pytanie: czy czujki IR918 (ELKRON) są warte polecenia? Nie są one tanie, ale google wypowiada się o nich całkiem sympatycznie...

Nie znam produktów Elkrona, więc nie potrafię nic na ich temat powiedzieć. Znam natomiast produkty Boscha i polecam czujkę DS 835 IT. Doskonałe detektory dualne do zastosowania w obiektach z małymi zwierzętami (pod warunkiem prawidłowego umiejscowienia detektora, ale to dotyczy wszystkich czujek odpornych na zwierzęta...). Oczywiście kot jest takim zwierzęciem, że zawsze może wywołać alarm, nawet przy zastosowaniu czujek odpornych...

 

Właśnie zakładam w domu alarm oparty na centrali ca-10. Problem mój polega na tym, iż nie mam pojecia jak podłaczyć do tej centrali sygnalizator Texexcom odyssey 3 wychodzą z niego wyjścia Strb, 0v, Tamp, Bell, +12V jeśli wiecie jak włączyć je do centrali proszę o pomoc.

0 i +12 to oczywiscie zasilanie. Strb - to wyzwalanie sygnalizacji optycznej, Bell - wyzwalanie sygnalizacji akustycznej. Polaryzację tych wyjsć zapewne można ustawić zworkami na płytce sygnalizatora. Tamp jest wyjściem sygnalizacji sabotażu sygnalizatora (otwarcie obudowy). Drugi koniec jest podłączony do masy więc wejście Tamp należy podłączyć jako normalną linię dozorową, zaprogramowaną jako "sabotażowa".

 

Słuchajcie wszyscy spece od alarmów!

Potrzebuję szybkiej porady, a właściwie rozstrzygnięcia wątpliwości, bo na forum pojawiają się przeróżne informacje. Pytanie moje brzmi: w jakiej odległości kłaść kable instalacji alarmowej od kabli elektrycznych, komputerowych, sterujących (12/24V przyciski i czujki)?

A dodatkowo zastanawiam się czy można kable "alarmowe" puszczać po krokwiach na strych (jak je mocować?)?

Zalecane jest, aby przewody instalacji alarmowej prowadzić w odległości min. 5 cm od instalacji elektrycznej. Oczywiście na krótkich odcinkach mogą się zbiegać oraz mogą się krzyżować z instalacja elektryczną. Znam wiele instalacji, w których okablowanie alarmowe biegnie razem z instalacją elektryczną i nic się z tego powodu nie dzieje, ale nigdy nie wiadomo. Wystarczy przepięcie i indukcja elektromagnetyczna w przewodach może uszkodzić system alarmowy.

Odnośnie przewodów na krokwiach, to oczywiście mogą tam być mocowane. Można do tego celu użyć specjalnego zszywacza, pistoletu na klej termotopliwy, lub plastikowych uchwytów przybijanych gwoździkiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!!!

Tak sobie poczytalem i juz troche wiem na temat instalacji alarmowych, ale mam pare pytan i bardzo prosze specow o pomoc.

1. Czy czujka zbicia szyby tak samo reaguje w wypadku zwyklej szyby i szyb bezpiecznych np. O02 czy szyb prawie antywlamaniowych P02 lub P04, bo przeciez one nie leca standardowo na ziemie tylko trzymaja sie na foli wiec i dzwiek przy ataku na nie jest inny.

Mikroprocesorowe, akustyczne czujki zbicia szyby posiadają w pamięci wzorce charakterystyk tłuczenia wielu rodzajów szyb. Jeśli chodzi o domowe zastosowania takich czujek, to nie ma problemu, bo szyby antywłamaniowe są montowane tylko od zewnątrz. Wewnątrz jest zwykła szyba i jej zbicie wywołuje standardowy dźwięk.

 

2. Czy czujka zbicia szyby nie bedzie wywolywala falszywych alarmow jesli zamontowana jest blisko kuchni i odbierala dzwieki np. mytych talerzy tluczacych sie o siebie itp.

Są pewne mechanizmy zabezpieczające przed fałszywymi alarmami wywoływanymi przez różne dźwięki. Niekiedy może się zdarzyć, że ostre, głośne dźwięki mogą wywołać alarm (np. w małej łazience upadek ciężkiej deski sedesowej na sedes może wywołać alarm)

 

3. Czy czujka zbicia szyby musi byc zamontowana na wprost okna czy moze byc do niego ustawiona bocznie czy pod katem?

Wszystko zależy od typu czujki. Każda czujka posiada własną charakterystykę, więc należy się stosować do instrukcji instalacji.

 

4. Co myslicie na temat nowej linii Satela Integra a szczegolnie Integra 24? Czy warto zastosowac to do mieszkania na parterze gdzie mam zamiar wstawic kontaktrony w oknach i drzwiach (3 okna 2-skrzydlowe, 1 okno 1 skrzydlowe, 1 drzwi balkonowe 2-skrzydlowe, 1 drzwi wejsciowe stalowe i 1 brama garazowa) oraz 3 sztuki czujek zbicia szyby. Dodatkowo ekspander CA64E, 1 lub 2 wyjce zewnetrzne (na 2 strony swiata) 1 klawiaturka z LED i 1 z LDC no i jakis akumulatorek i skrzynka.

Satel Integra ma zbliżone możliwości do CA 64. Dla mnie ma brzydsze manipulatory LCD od tych do CA 64 :wink: :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zbych, niby coś wiem, zobaczymy jak zaczną instalować alarm :roll:

Jedno pytanie, jaki kontrakton do drzwi wejściowych /nazwa/, please :wink:

Wpuszczany i markowy, żadna chińszczyzna! Może być np. TSX 503 - 504, MC 240 lub MC 270 (MC 370) kontaktron z zabezpieczeniem przed obcym magnesem (zabezpieczenie przed próbą ominięcia przez doświadczonego złodzieja).

 

Mam złe doświadczenia z kontaktronami firmy C&K (izraelskie), więc tych nie polecam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

banasr napisał:

3. Czy czujka zbicia szyby musi byc zamontowana na wprost okna czy moze byc do niego ustawiona bocznie czy pod katem?

 

Wszystko zależy od typu czujki. Każda czujka posiada własną charakterystykę, więc należy się stosować do instrukcji instalacji.

to jaka czujke polecacie o szerokim kacie dzialania, tak ok. 120 stopni i odleglosci do ok. 3 do 4 metrow, a jaka do wstawienia na wprost okna.

Pozdrawiam banasr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam, ale teraz Was Speców od alarmów pomęczę tak jak męczyłem speców od okien :D

 

Przeczytałem cały wątek i niebawem wstawiam okna i musze od razu zainstalować alarm, głównie po to, aby te okna i instalacje w domu nie zginęły i właśnie staram się zaprojektować instalację, proszę o ocenę moich założeń i proszę zerknąć na proponowane schematy.

 

Na szkicach zaprojektowałem instalację docelową (rozbudowaną), gdyż jak chce już ciągnąć kable to pociągnę wszędzie gdzie trzeba, bo potem nie będę kuł, w zasadzie to elektrycy mi kable założą, mam tylko powiedzieć gdzie. Na początku założę instalację minimalną (ekonomiczną) a jak będzie napływ gotówki i będą już mieszkał to ją rozbuduje.

 

 

- Wiem, że elementów nie powinno się podłączać szeregowo, ale jak ma się okno o34, to rozumiem, iż trzeba 2 kontraktrony na okna (po jednym na skrzydło) - Tak ?, czy da się jakoś jeden zamontować po środku ? Jeśli dwa kontraktrony , to czy nie będzie jednak sensownie podłączyć je szeregowo ?

 

Na zestaw sugerowany wybrałem

Centrala DSC 5020 - 300 zł

Manipulator LED 5516 - 200 zł

Obudowa PC 15/40 - 65 zł

Akumulator 17 Ah - 130 zł

Sygnalizator zewnętrzny MOS 5 - 100 zł

15 x pasywna czujka podczerwieni ENCOR 301 - 900 zł

 

2) czujka w salonie, mam tam kominek i bardzo dużą przestrzeń, łącznie z kuchnią, może jedna czujka to za mało ?, podejrzewam iż trzeba raczej zainstalować czujkę dualną ze względu na ten kominek ?

3) czy kontraktrony, aby były sensowne to muszą być koniecznie drogie (40-60zł), czy wystarczą zwykłe, w cenie około 15-20zł.

 

To tyle na początek, przejrzałem net i za bardzo nie znalazłem zasad montażu alarmu, dlatego pomóżcie.

 

 

.....c.d.n

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam, ale teraz Was Speców od alarmów pomęczę tak jak męczyłem speców od okien :D

 

Przeczytałem cały wątek i niebawem wstawiam okna i musze od razu zainstalować alarm, głównie po to, aby te okna i instalacje w domu nie zginęły i właśnie staram się zaprojektować instalację, proszę o ocenę moich założeń i proszę zerknąć na proponowane schematy.

 

Na szkicach zaprojektowałem instalację docelową (rozbudowaną), gdyż jak chce już ciągnąć kable to pociągnę wszędzie gdzie trzeba, bo potem nie będę kuł, w zasadzie to elektrycy mi kable założą, mam tylko powiedzieć gdzie. Na początku założę instalację minimalną (ekonomiczną) a jak będzie napływ gotówki i będą już mieszkał to ją rozbuduje.

 

 

- Wiem, że elementów nie powinno się podłączać szeregowo, ale jak ma się okno o34, to rozumiem, iż trzeba 2 kontraktrony na okna (po jednym na skrzydło) - Tak ?, czy da się jakoś jeden zamontować po środku ? Jeśli dwa kontraktrony , to czy nie będzie jednak sensownie podłączyć je szeregowo ?

 

Na zestaw sugerowany wybrałem

Centrala DSC 5020 - 300 zł

Manipulator LED 5516 - 200 zł

Obudowa PC 15/40 - 65 zł

Akumulator 17 Ah - 130 zł

Sygnalizator zewnętrzny MOS 5 - 100 zł

15 x pasywna czujka podczerwieni ENCOR 301 - 900 zł

 

2) czujka w salonie, mam tam kominek i bardzo dużą przestrzeń, łącznie z kuchnią, może jedna czujka to za mało ?, podejrzewam iż trzeba raczej zainstalować czujkę dualną ze względu na ten kominek ?

3) czy kontraktrony, aby były sensowne to muszą być koniecznie drogie (40-60zł), czy wystarczą zwykłe, w cenie około 15-20zł.

 

To tyle na początek, przejrzałem net i za bardzo nie znalazłem zasad montażu alarmu, dlatego pomóżcie.

 

 

.....c.d.n

temat bardzo często poruszany na forum, użyj funkcji szukaj, http://murator.com.pl/forum/search.php wpisuj hasła izolacje, fundamenty i podobne

_________________

WOLĘ BYĆ ORYGINALNY, NIŻ POPULARNY, A JEDYNE ŻYCIE JAKIE MA SENS TO ŻYCIE TOWARZYSKIE

DZIENNIK BUDOWY- http://murator.com.pl/forum/viewtopic.php?p=446619#446619 - już są fotki

KOMENTARZE - http://murator.com.pl/forum/viewtopic.php?p=446617#446617

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

temat bardzo często poruszany na forum, użyj funkcji

użyłem kolego, przeczytałem cały wątek, użyłem funkcji szukaj, użyłem google, onet i wp, pare godzin na to poświęciłem.

 

 

PC 5020 ma Oświetlenie alarmowe tak jak PC 4020, że może włączać sam oświetlenie ?

 

Czy PC5020 po rozszeżeniu o 8 dodatkowych lini, nie wyjdzie cenowo tyle samo co PC4020 z 16 liniami w standardzie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

temat bardzo często poruszany na forum, użyj funkcji

użyłem kolego, przeczytałem cały wątek, użyłem funkcji szukaj, użyłem google, onet i wp, pare godzin na to poświęciłem.

taki czas mierzy się w latach a nie w godzinach

 

2) czujka w salonie, mam tam kominek i bardzo dużą przestrzeń, łącznie z kuchnią, może jedna czujka to za mało ?, podejrzewam iż trzeba raczej zainstalować czujkę dualną ze względu na ten kominek ?

jedna dualna, ale na ścianie pomiędzy luxferami a sofą

 

2)czy kontraktrony, aby były sensowne to muszą być koniecznie drogie (40-60zł), czy wystarczą zwykłe, w cenie około 15-20zł

te "drogie" to są zabezpieczone przed obcym polem magnetycznym aby intruz nie mógł "oszukać" kontaktronu magnesem wybór należy do Ciebie, zależy kogo mógłbyś się "spodziewać"

 

Jako ciekawe rozwiązanie dodam że kontaktrony można montować po dwie sztuki na skrzydło jeden na uchył drugi na otwieranie w tedy można zazbroić alarm przy uchylonym oknie na noc.

 

Na okna radziłbym również czujki wstrząsowe - one reagują już przy próbie włamania.

 

Nie jestem szpecem, jestem amatorem w alarmach ale na mojej budowie została jak do tej pory skradziona tylko stara żarówka oszczędnościowa i termometr zaokienny. A poważnych prób włamań miałem 3 w ciągu 2lat

 

Na budowie, jeżeli nie masz nad nią stałej kontroli możesz zamontować elektrycznie uruchamiany miotacz gazu, skutkuje :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziękuje za odpowiedz

 

Na okna radziłbym również czujki wstrząsowe - one reagują już przy próbie włamania.

 

Nie jestem szpecem, jestem amatorem w alarmach ale na mojej budowie została jak do tej pory tylko stara żarówka oszczędnościowa i termometr zaokienny. A poważnych prób włamań miałem 3 w ciągu 2lat

:o :o

 

czy czujki wstrząsowe to te same co zbicia szyb ?, czy wibracyjne ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mdzalewscy, czy aby na pewno przeczytałeś z uwagą ten i inne watki na temat alarmów? :roll:. Wydawało mi się, że tu na forum już napisałem sporo informacji na temat kontaktronów, czujek inercyjnych, akustycznych czujek zbicia szyb, itp. a Ty pytasz o takie podstawy :roll:.

 

Przepraszam, ale teraz Was Speców od alarmów pomęczę tak jak męczyłem speców od okien :D

My się nie damy :wink:

 

Wiem, że elementów nie powinno się podłączać szeregowo, ale jak ma się okno o34, to rozumiem, iż trzeba 2 kontraktrony na okna (po jednym na skrzydło) - Tak ?, czy da się jakoś jeden zamontować po środku ? Jeśli dwa kontraktrony , to czy nie będzie jednak sensownie podłączyć je szeregowo ?

Napisz co to jest za okno, o tajemniczym symbolu o34, a uzyskasz odpowiedź.

 

Na zestaw sugerowany wybrałem

Centrala DSC 5020 - 300 zł

Manipulator LED 5516 - 200 zł

Obudowa PC 15/40 - 65 zł

Akumulator 17 Ah - 130 zł

Sygnalizator zewnętrzny MOS 5 - 100 zł

15 x pasywna czujka podczerwieni ENCOR 301 - 900 zł

Ooooooooo nie kolego! Była mowa o podstawowym zabezpieczeniu domu i zmieszczeniu się w kwocie 2000 zł (przy własnym wykonaniu).

Sądząc po rzutach Twojego domu, na których przedstawiłeś swój pomysł na system alarmowy, to proponowany poprzednio przeze mnie zestaw jest mocno nieaktualny!

 

PC 5020 ma Oświetlenie alarmowe tak jak PC 4020, że może włączać sam oświetlenie ?

Czy PC5020 po rozszeżeniu o 8 dodatkowych lini, nie wyjdzie cenowo tyle samo co PC4020 z 16 liniami w standardzie ?

Co masz na myśli pisząc oświetlenie alarmowe?

Centrala 4020 nie wychodzi cenowo tak samo jak 5020, bo 4020 kosztuje z manipulatorem LCD (innych nie ma do tej centrali) około 970 zł (brutto), a 5020 w zestawie z jednym modułem i manipulatorem LCD kosztuje około 845 zł (brutto). Do tego każdy moduł do 4020 kosztuje 140 zł, a do 5020 - 80 zł. Różnica jest niemała.

 

Jeśli potrzebujesz centrali, którą dobrze się steruje różne rzeczy oraz która ma podział na strefy (nie mylić z podsystemami), to oczywiście polecam SATEL CA 64 lub nowy model SATEL INTEGRA.

 

2) czujka w salonie, mam tam kominek i bardzo dużą przestrzeń, łącznie z kuchnią, może jedna czujka to za mało ?, podejrzewam iż trzeba raczej zainstalować czujkę dualną ze względu na ten kominek ?

Już nie widać Twojego projektu (na szczęście), a ja nie pamiętam układu pomieszczeń (prześlij go na mój e-mail).

 

3) czy kontraktrony, aby były sensowne to muszą być koniecznie drogie (40-60zł), czy wystarczą zwykłe, w cenie około 15-20zł.

W obiekcie typu dom, o standardowym wyposażeniu (bez cennych obrazów, itp.) raczej wystarczą standardowe czujniki kontaktronowe.

 

To tyle na początek, przejrzałem net i za bardzo nie znalazłem zasad montażu alarmu, dlatego pomóżcie.

Wiesz, ja się uczę już 13 lat, a Ty byś chciał opanować tą wiedzę w trzy godziny :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy aby na pewno przeczytałeś z uwagą ten i inne watki na temat alarmów?

starałem się, jak mogłem, może przez te smutni ostatnie dni coś przegapiłem :(

 

Napisz co to jest za okno, o tajemniczym symbolu o34, a uzyskasz odpowiedź.

standardowe 1435x1465, dwu skrzydłowe, stąd moje pytanie czy ciągnąć aż dwa kable do kontraktronów ? skoro trzeba jeden na jedno skrzydło ?

 

Ooooooooo nie kolego! Była mowa o podstawowym zabezpieczeniu domu i zmieszczeniu się w kwocie 2000 zł (przy własnym wykonaniu).

Sądząc po rzutach Twojego domu, na których przedstawiłeś swój pomysł na system alarmowy, to proponowany poprzednio przeze mnie zestaw jest mocno nieaktualny!

Oooooooooo jeszcze lepiej, a ja już miałem pisać, żebyś dotrzymał mi obietnicy, a teraz się okazuje, że nie mam wybranego alarmu :( , nawet z sieci ściągnąłem instrukcje do niego i zacząłem studiować ją :o , wydawało mi się iż jest w zupełności wystarczający :( . Miałem zamiar zaprojektować alarm kompletny, ale na początek tylko zamontować go w wersji uboższej, a jak kasiora kiedyś przybędzie to go rozbudować.

 

 

Co masz na myśli pisząc oświetlenie alarmowe?

Jak jest alarm to na przykład miga oświetlenie domu zewnętrzne, lub wewnętrzne, jakoś steruje elektryko :o , centrala 4020 chyba to posiada, ale jeśli do tego trzeba dużo dopłacać to już mi się ta funkcja nie podoba wcale

 

 

Centrala 4020 nie wychodzi cenowo tak samo jak 5020

Aha

 

Jeśli potrzebujesz centrali, którą dobrze się steruje różne rzeczy oraz która ma podział na strefy (nie mylić z podsystemami), to oczywiście polecam SATEL CA 64 lub nowy model SATEL INTEGRA.

A "wiele" to kosztuje ? i czy ta centrala 5020 tego nie posiada

 

W obiekcie typu dom, o standardowym wyposażeniu (bez cennych obrazów, itp.) raczej wystarczą standardowe czujniki kontaktronowe.

o to już coś.

 

Na początku alarm będzie tylko pilnował okien i elektryki/hydrauliki w środku, dlatego szukam rozwiązania bezproblemowego (fałszywe alarmy,itd..) co prawda mój sąsiad po usłyszeniu alarmu stawia się z gnatem w ciągu 1 minuty na moim terenie, ale nie chce go denerwować fałszywymi alarmami, a takowe mogą być, gdyż dom w czasie budowy wiadomo nie jest zbyt szczelny, pod drzwiami będzie przestrzeń na wylewki, nie ma ocieplenia dachu, wiec wiaterek i inne rzeczy mogą szparami pod okapem śmigać, itd...

 

Raczej tak chciałem wydać na początek około 2tyś zł (licząc ceny sugerowane/detaliczne).

 

Rzuty Ci wysłałem na skrzynkę

 

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Chciałabym wyjaśnić pewne wątpliwości jakie powstały po przeczytaniu tego wątku (nie całego, przyznaję się bez bicia, bo niektóre posty są dla mnie zbyt 'techniczne'). Właśnie jestem po wizycie miłego przedstawiciela firmy ochroniarskiej, który polecił nam okna z kontraktronami oraz czujkę zbicia szyby. Ponoć przepłacamy 1500 (całość circa 3000) z powodu kotów, które będą nam łazić po chałupce, bo nie da się zastosować wtedy tańszych ponoć czujek ruchu. Może ma ktoś pomysł na inne rozwiązanie tej kwestii?

Druga sprawa to, że na samym poczatku wątku przeczytałam, że kontraktrony mają być na dole a tu przedstawiciel oraz producent okien mówi, że na górze. Czy to znaczy, że jak uchylę okno to nie mogę załączyć alarmu? Co zatem będzie w lecie, w czasie upałów? Wstyd, ale jakoś mi to pytanie nie przyszło do głowy wcześniej. Jak to jest rozwiązywane u was?

Z tego wątku dowiedziałam się o czujkach inercyjnych. Rozumiem, że chodzi o antywaważeniowe działanie, dobre do okien P3 czy P4. Ciekawe dlaczego ow przedstawiciel nawet się o nich nie zająknął a cały czas gadał o czujkach zbicia szyby, wiedząc , że ma to być P4, którą teoretycznie trudno zbić. Czyżby te czujki inercyjne były jakieś niebotycznie drogie?

Będę wdzięczna za cierpliwość w tłumaczeniu techniki na 'nasze". :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Przy kotach nie ma sensu stosować czujek ruchu. Koty są zwierzakami, które potrafią bardzo się postarać, aby wywołać fałszywe alarmy.

Rozumiem, że handlowiec z agencji ochrony zaproponował czujniki kontaktronowe, ale czujniki ma zakładać producent okien?

Jeśli czujniki będą zamontowane na górze, to oczywiście nie uchylisz sobie okna podczas działania systemu. Żądaj, aby były zamontowane na dole, w taki sposób, aby można było uchylić okno przy włączonym systemie! Nie zgadzaj się na montaż kontaktronów wierzchnich (takich prostokątnych - widocznych od wewnątrz)! Tylko wpuszczane w ramy lub połączone z okuciem. Ma to szczególne znaczenie, bo widoczne kontaktrony ułatwiają złodziejowi ominięcie takiego czujnika!

 

Czujki inercyjne doskonale spisują się w połączeniu z oknami w wersji antywłamaniowej (szyby P2 - P4 i okucia K2 - K3). Alarm zostaje wywołany już przy próbie pokonania zabezpieczeń mechanicznych (uderzanie w szyby, wbijanie łomu, itp.). Czujki inercyjne nie są bardzo drogie (około 100 zł/szt.), ale wymagana jest jedna czujka na każde okno (a na duże drzwi tarasowe, dwie czujki), drzwi, bramę garażową. W przypadku akustycznych czujek zbicia szyby z reguły wystarcza jedna czujka na każde pomieszczenie z oknami.

Handlowiec z agencji nic nie wspomniał czujkach inercyjnych, bo... jego wiedza na temat zabezpieczeń ogranicza się do szkoleń organizowanych przez szefa działu. Uwierz mi, że to i tak sukces, że zaproponował Tobie system oparty na czujnikach kontaktronowych. Agencje ochrony bardzo się bronią przed takimi systemami, bo nie mają odpowiednio wykwalifikowanych fachowców do wykonywania takich systemów (szczególnie jeśli chodzi o montaż czujników wpuszczanych w ramy). Montaż takiego systemu wymaga sporego doświadczenia instalatora i jest czasochłonny (a przez to i kosztowny). O wiele prościej jest wykonać system oparty na czujkach ruchu, niby odpornych na zwierzęta (ale nie do końca), albo jeszcze prościej wcisnąć klientowi niewiele warte zabezpieczenie - czujki zewnętrzne...

 

W agencji ochrony jest jeszcze taki problem, że handlowiec planuje system (nie ma to związku z projektowaniem systemu!) mając niewielkie pojęcie teoretyczne, bo o praktyce nie ma co mówić. On ma robić na kliencie dobre wrażenie (garnitur, ładna teczka, dobra gadana...). To, czy zaplanowany przez niego system jest odpowiedni do danego obiektu i czy spełni oczekiwania klienta, to jest sprawa drugorzędna...

On może sobie fantazjować, a później przychodzi instalator i klnie pod nosem, bo fantazja handlowca ściera się z rzeczywistością...

Wystarczy zobaczyć, jak wygląda oferta przygotowana przez handlowca z agencji ochrony. Pięć kartek opisu, jaka to świetna jest ich firma i jakie ma referencje, a na końcu jedna kartka "kosztorysu" - spisu rodzaju urządzeń, bez podania typu, ani producenta, z podanym łącznym kosztem urządzenia, narzutu i robocizny...

Zero opisu działania systemu! Później, po montażu systemu się okazuje, że system zupełnie nie spełnia oczekiwań klienta, bo np. nie można go podzielić na strefy. Ale co klient może zrobić w takiej sytuacji, skoro w ofercie czy w umowie nie ma nic na temat sposobu działania systemu...

Kolejna sprawa, to agencje ochrony nigdy nie wykonują projektu systemu! Po zamontowaniu systemu nikt poza instalatorem nie wie nic na temat systemu (a i pamięć instalatora bywa zawodna). Problem się zaczyna po paru latach, kiedy przy potrzebie wykonania serwisu, czy modernizacji systemu okazuje się, że dany instalator nie pracuje już w firmie i nikt nic nie wie, a żytkownik nie posiada żadnej dokumentacji do systemu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytam w imieniu mojej siostry bo to ona sie buduje z mężem obcokrajowcem i staram sie im pomóc jak tylko moge.

Jest to dom parterowy z zaadobtowanym poddaszem o pow 200m2

Mam następujące pytania:

1. W 2 óch pokojach na parterze gdzie są drzwi wyjściowe na taras chcemy zamontować kontraktony oraz czujkę zbicia szyby i czujke podczerwieni. Wszędzie na parterze są szyby P3. Czy to odpowiednie zabezpieczenie, a może coś jest zbędne lub czegoś brakuje?

2. W pozostałych pomieszczeniach gdzie są tylko okna (bez drzwi balkonowych) chcemy dać tylko czyjniki podczerwieni. Czy to dobry wybór , a może coś innego? A może lepiej czujki dualne?

3. Jakie zabezpieczenie w przypadku okien dachowych?

Co do łazienki?

4. co najlepiej by sie sprawdziło w przypadku drzwi wejściowych? i czy przy bramie garażowej segmentowej wystarczy sam kontaktron?

5. Jaką centralę polecacie? (będą 2 lub 3 strefy) góra dół i garaż.

6. Na co należy zwrócić szczególną uwagę przy projekcie systemu i przy wyborze urządzeń zabezpieczających, a czego sie wystrzegać?

Bardzo byłbym wdzięczny za podanie mi konkretnych firm i modeli zarówno czujników jak i kontaktronów i centrali ponieważ wybór jest bardzo duży a każdy chwali swoje. Miej przy tym na uwadzę że nie chce przerostu formy nad treścią dlatego nie chce przepłacać niepotrzebnie.

Chyba zlecę montaż instalacji innej firmie niż ta która bedzie wykonywała monitoring, dlatego chciałem spytać sie czy znacie odpowiedzialne i sumienne firmy z południowej Polski (jestem z Bielska Białej) która zajmuje sie instalacjami?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...