arpl 05.05.2009 20:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Maja 2009 ad2. zastosowałem korytka grzebienowe 30x30 do układanja kabli, takie jakie ZBYCH prezentował gdzieś na początku wątku. Jedno przymocowałem pod płytą główną a drugie do uchylanego skrzydła na moduły rozszerzeń, co znakomicie uporządkowało pajęczynę. O korytku wiem, pytałem raczej czy 39 kabli jest sens upychać do jednej obudowy, czy to już za dużo nawet stosując najbardziej wyrafinowane rozwiązania... Wg mnie nie ma sensu pchać tyle kabli do jednej obudowy, koszt obudowy nie jest znowu taki duży, zyskujemy porządek i wygodę pracy, oczywiście zależy jakiej wielkości jest obudowa.W niektórych przypadkach zdarza mi sie stosować obudowy nawet 120cm na 60cm, ale koszt takiego rozwiązania jest dość duży. Polecam równiez (jeśli chodzi o integrę obudowy Awo 257 ,jest to obudowa ciut większa od standardowej awo 256 i wg mnie wygodniejsza w miontażu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lakusz 05.05.2009 20:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Maja 2009 Ad. 1 U mnie w pracy stosujemy takie łączówki KRONE takie jak tu: http://www.speckable.pl/?action=shop&id_menu=2&id_grupa=28&id_p_grupa=144&kod=1873%2FK A czym się różni łączówka od "złącza lsa" oraz rozłączne od nierozłącznego ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Witalis 05.05.2009 21:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Maja 2009 łączówki LSA to typ łączówek produkowany np. przez f-mę KRONE łączówki rozłączne pozwalają rozłączyć dwie strony łączonych przewodów (najczęściej pary) poprzez włożenie zatyczki izolacyjnej. Łączówki nierozłączne tej możliwości nie mają Przy łączówkach rozłącznych jest możliwość włożenia specjalnej wtyczki pozwalającej na elektryczne oddzielenie jednej i drugiej strony i wykonanie np. pomiaru lini. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
manieq82 05.05.2009 21:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Maja 2009 Bardzo dziękuję Deamos. Teraz mi się już rozjaśniło. Zamierzam kupić kontaktrony z wbudowanymi rezystorami i oczywiście każde okno (nawet skrzydło okna) będzie na oddzielnym wejściu do centrali. nie wiem jak rozbudowany system planujesz ale wydaje mi się to lekkim marnotrastwem - lepiej zaoszczędzona kaskę włóż w jakieś inne czujki a okna połącz np dwa skrzydła razem np chyba że kasa nie gra roli Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Deamos 05.05.2009 21:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Maja 2009 U siebie planowalem pod kazde okno oddzielne wejscie, ale szkoda mi ich. Zdecydwalem, ze w ramach pomieszczenia dam dwa wejscia - na otwarcie i uchylenie plus trzecie na ew. drzwi zewnetrzne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
GosiaIAdam 06.05.2009 06:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Maja 2009 Hej, pytanie do praktyków - pewnie było już coś podobnego, ale mam nadzieję, że mnie nie zjecie Mam drzwi tarasowe z Oknoplastu z ruchomym słupkiem o wysokości ok 230cm. Na górze dam kontaktrony (po jednym na skrzydło; na dole nie ma na nie miejsca, bo jest niski próg). Czy czujka wibracyjna na górze tuż nad skrzydłami ma jakikolwiek sens? Właśnie się zastanawiam, bo tak naprawdę jedyne "sztywne" połączenie skrzydeł z ramą to jest chyba przez zawiasy... od góry i spodu są głównie uszczelki i nie wiem czy tą drogą wibracje się przeniosą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nieosiagalny 06.05.2009 06:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Maja 2009 Tylko takie kontraktrony są sprzedawana właściwie tylko przez firmę satel do jej central alarmowych.Chyba lepszym rozwiązaniem bedzie zakup kontraktronów o większej średnicy (bosch, alrmtech itp.) są zdecydowanie lepszej jakości , kontraktrony Bosch (wpuszczane) mają wzmocniony kołnierz za który można w razie czego kontraktron wygodniej wyciągnąć z otworu montażowego. Dzięki za info. Nie wiedziałem o tym. Oznacza to więc, że jeżeli kupię proponowane przez Ciebie kontaktrony będę musiał samodzielnie przylutować te rezystory? A czym się różni łączówka od "złącza lsa" oraz rozłączne od nierozłącznego ? Już Ci Witalis odpowiedział. Ze swojej strony mogę dodać, że lepsze wydają mi się łączówki rozłączne (w kolorze białym). Przy kupnie należy również zwrócić uwagę czy są na pewno oryginalne z KRONE czy też jakieś tańsze tureckie podróby. Podróby niby działają, ale przy kilkukrotnym nabiciu żyły psują się i nie nacinają poprawnie żył przez co powodują problemy w poprawnym funkcjonowaniu linii. nie wiem jak rozbudowany system planujesz ale wydaje mi się to lekkim marnotrastwem - lepiej zaoszczędzona kaskę włóż w jakieś inne czujki a okna połącz np dwa skrzydła razem np chyba że kasa nie gra roli Tak naprawdę w domu mam tylko jedno okno dwuskrzydłowe i jest to wejście na taras. Resztę mam okna jednoskrzydłowe i do każdego z nich poprowadziłem osobny kabel. Zużyłem kabla ponad 600 metrów (razem z innymi czujkami)! Trudno, zatynkowane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Hans Kloss 06.05.2009 07:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Maja 2009 Czy czujka wibracyjna na górze tuż nad skrzydłami ma jakikolwiek sens? To pewnie zalezy od indywidualnych cech okna i czujnika, ale ja mam czujke tuz pod skrzydłami drzwi tarasowych (na ramie okna) i to działa. Teoretycznie u Ciebie też powinno. Najlepiej byłoby sprawdzić doświadczalnie jeszcze przed końcowym montażem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lakusz 06.05.2009 07:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Maja 2009 Czy czujka wibracyjna na górze tuż nad skrzydłami ma jakikolwiek sens? To pewnie zalezy od indywidualnych cech okna i czujnika, ale ja mam czujke tuz pod skrzydłami drzwi tarasowych (na ramie okna) i to działa. Teoretycznie u Ciebie też powinno. Najlepiej byłoby sprawdzić doświadczalnie jeszcze przed końcowym montażem. Dokładnie, przyklej czujkę na cienką taśmę dwustronną (taką bez pianki po między klejem) podłącz samo zasilanie z jakiegoś aku i postukaj w okno, albo pięścią, albo młotkiem gumowym. Jeżeli już przy silniejszym uderzeniu pięścią czujka reaguje to zareaguje również na pożądny młotek lub łom złodzieja - ew. możesz jej trochę zmniejszyć czółość. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Hans Kloss 06.05.2009 07:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Maja 2009 ... wydaje mi się to lekkim marnotrastwem - lepiej zaoszczędzona kaskę włóż w jakieś inne czujki a okna połącz np dwa skrzydła razem np chyba że kasa nie gra roli W zależności od ilości i rozkładu czujek, niekoniecznie takie rozwiazanie musi sie wiązać z dodatkowymi kosztami. W kablu jest wiązka przewodów i wcale nie musi sie okazać, że trzeba ich więcej układać. Zależy od wielkości systemu, ale też warto sprawdzić, czy rzeczywiście akurat z tego powodu konieczne są jakies dodatkowe moduły rozszerzające WE. Za to jesli juz mamy każdy kontaktron na osobnym wejściu, to w przypadku jakiegoś uszkodzenia, czy blokowania, pozostałe wejścia pracują niezależnie. W przyszłości też, gdyby nastąpiło jakies trwałe uszkodzenie linii WE takiego kontaktronu, można sie poratować "podpinając się" do obwodu kontaktronu w drugim skrzydle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
GosiaIAdam 06.05.2009 07:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Maja 2009 Czy czujka wibracyjna na górze tuż nad skrzydłami ma jakikolwiek sens? To pewnie zalezy od indywidualnych cech okna i czujnika, ale ja mam czujke tuz pod skrzydłami drzwi tarasowych (na ramie okna) i to działa. Teoretycznie u Ciebie też powinno. Najlepiej byłoby sprawdzić doświadczalnie jeszcze przed końcowym montażem. Dokładnie, przyklej czujkę na cienką taśmę dwustronną (taką bez pianki po między klejem) podłącz samo zasilanie z jakiegoś aku i postukaj w okno, albo pięścią, albo młotkiem gumowym. Jeżeli już przy silniejszym uderzeniu pięścią czujka reaguje to zareaguje również na pożądny młotek lub łom złodzieja - ew. możesz jej trochę zmniejszyć czółość. No tak, tylko że musiałbym wpierw ją kupić, a wydawać ok 100zł na coś co mi się nie przyda to trochę zbędny wydatek A jeśli już, to myślałem nad Optex Vibro. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Witalis 06.05.2009 09:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Maja 2009 mam trzyskrzydłowe okno tarasowe i zainstalowane dwie czujki wibracyjne Impaq+, jedna ze względu na brak miejsca na dole została zamontowana poziomo na górze a druga pionowo na dole między skrzydłami. Obydwie reagują na mocne uderzenie pięścią w szybę lub w ramę zarówno na górze jak i na dole. Czułość ustawiona jest prawie na max. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
manieq82 06.05.2009 17:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Maja 2009 Hej, pytanie do praktyków - pewnie było już coś podobnego, ale mam nadzieję, że mnie nie zjecie Mam drzwi tarasowe z Oknoplastu z ruchomym słupkiem o wysokości ok 230cm. Na górze dam kontaktrony (po jednym na skrzydło; na dole nie ma na nie miejsca, bo jest niski próg). Czy czujka wibracyjna na górze tuż nad skrzydłami ma jakikolwiek sens? Właśnie się zastanawiam, bo tak naprawdę jedyne "sztywne" połączenie skrzydeł z ramą to jest chyba przez zawiasy... od góry i spodu są głównie uszczelki i nie wiem czy tą drogą wibracje się przeniosą. też mam dwie pary takich drzwi dałem jeden kontaktron na pierwsze ze skrzydeł, i centralnie nad słupkiem na ramie dałem czujkę impaq+ - reaguje na uderzenia w ramę pięścią - wiadomo im wyżej tym bardziej ale wydaje się że jak uderzenie w jakąkolwiek część okna miało by na celu uszkodzenie go - zareagowała by natychmiast w jeśli chodzi o koszta- to kabli nie liczę - sa najtańsze chodzi o ilość wejśc i wyjść (drogie modułu rozszerzeń) bo same kontaktrony taniusie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lakusz 06.05.2009 17:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Maja 2009 No tak, tylko że musiałbym wpierw ją kupić, a wydawać ok 100zł na coś co mi się nie przyda to trochę zbędny wydatek A jeśli już, to myślałem nad Optex Vibro. to planujesz mieć tylko jedną taką czujkę ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
GosiaIAdam 06.05.2009 18:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Maja 2009 to planujesz mieć tylko jedną taką czujkę ? Cały system oparłem na kontraktonach i pir'ach, wibracyjną chciałem dać w najczulszym miejscu jako trzeci rodzaj zabezpieczenia. Co do innych odpowiedzi - domyślam się, że w moim przypadku zadziała na uderzenie pięścią, ale czy da radę z przewierceniem albo łomem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lakusz 07.05.2009 17:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Maja 2009 to planujesz mieć tylko jedną taką czujkę ? Cały system oparłem na kontraktonach i pir'ach, wibracyjną chciałem dać w najczulszym miejscu jako trzeci rodzaj zabezpieczenia. Co do innych odpowiedzi - domyślam się, że w moim przypadku zadziała na uderzenie pięścią, ale czy da radę z przewierceniem albo łomem? tym bardziej ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ravbc 08.05.2009 07:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Maja 2009 Jakoś nie mogę tego wynaleźć w instrukcjach Satela: czy po wejściu w tryb serwisowy można ściągnąć aktualny program centrali (tj. aktualnie działającą konfigurację)? Albo inaczej: czy zmieniając instalatora, trzeba zadbać o wyciągnięcie konfiguracji od poprzedniego, żeby nowy nie musiał robić wszystkiego od zera? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
civic9 08.05.2009 09:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Maja 2009 Jakoś nie mogę tego wynaleźć w instrukcjach Satela: czy po wejściu w tryb serwisowy można ściągnąć aktualny program centrali (tj. aktualnie działającą konfigurację)? Albo inaczej: czy zmieniając instalatora, trzeba zadbać o wyciągnięcie konfiguracji od poprzedniego, żeby nowy nie musiał robić wszystkiego od zera? można ściągnąć, samo się ściąga po połączeniu z dloadx. trzeba tylko do dloadx wpisać id centrali, a do centrali id komputera, czy jakoś tak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Hans Kloss 08.05.2009 10:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Maja 2009 Jakoś nie mogę tego wynaleźć w instrukcjach Satela: czy po wejściu w tryb serwisowy można ściągnąć aktualny program centrali (tj. aktualnie działającą konfigurację)? Albo inaczej: czy zmieniając instalatora, trzeba zadbać o wyciągnięcie konfiguracji od poprzedniego, żeby nowy nie musiał robić wszystkiego od zera? Najlepiej mieć kopie całej konfiguracji w pliku zrobionym na komputerze via program Dload (na mam Satel CA64). Żeby to zrobić i potem ktoś inny mógł nad tym zapanować potrzebujesz hasła serwisowego do centrali. To hasło jest potrzebne do odczytania/ustawienia identyfikatorów centrali do współpracy z Dload. Potem juz wszystko robisz poprzez Dload - uzgadniając kody dostępu centrala-PC, jak napisał civic9. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ravbc 08.05.2009 10:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Maja 2009 Najlepiej mieć kopie całej konfiguracji w pliku zrobionym na komputerze via program Dload (na mam Satel CA64). Żeby to zrobić i potem ktoś inny mógł nad tym zapanować potrzebujesz hasła serwisowego do centrali. To hasło jest potrzebne do odczytania/ustawienia identyfikatorów centrali do współpracy z Dload. Potem juz wszystko robisz poprzez Dload - uzgadniając kody dostępu centrala-PC, jak napisał civic9. Akurat metoda obejścia hasła serwisowego w dokumentacji jest podana, więc fajnie że z resztą też można sobie poradzić bez wsparcia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.