Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Instalacja alarmowa raz jeszcze


Recommended Posts

Próbowałem przeciągnąć od dołu ramy YTDY 6x0,5 przez otwór 9mm i tutaj już był problem bo nie dało się go bezpiecznie przeciągnąć zwłaszcza że w oknach balkonowych mam teraz poszerzenia dolne o wysokości do 20cm.

 

Przeciągasz cały przewód YTDY czy tylko 2 żyły pod kontaktron.

 

Potem jak miałem zlutowane rezystory w koszulce termokurczliwej to włożenie tego przez otwór 9mm raczej jest nie możliwe rezystory się ułamią.

Zamiast koszulki termokurczliwej polecam wąską, cienką taśmę klejącą np. Scapa.

Ścisło zaizolować i wtedy będzie łatwiej ułożyć w profilu. Praktyka czyni mistrza :)

 

A wogóle jest o co walczyć czy zdarzyło się Wam kiedykolwiek wymieniać resytory

rezystorów nie ale kontraktron owszem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 11,2k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

brałeś oczywiście NO ?

NZ (normalnie zamknięte). Co bowiem w sytuacji gdy zabraknie prądu? - zawór się otworzy.

 

Edit:

U mnie dodatkowo zawór jest sterowany przez czujki zalania, więc tym bardziej NZ.

hmm, może mi się coś poknociło - a czy taki nie ciągnie wtedy non stop prąd? a jeśli tak to ile?

Bo jakoś w moich przemyśleniach kiedyś zdyskwalifikowałem z tego powodu ten rodzaj - a może coś mi sie popiep...

 

 

mówiłem, mówiłem, może i tak - dla mnie było już wtedy za późno

dla mnie centrala jest OK oprócz tego że osłabł sygnał

antena z lepszym zyskiem? hmm a ta która jest jaki ma?

W wawie na giełdzie mają tego mnogo - jaką kupić?

Obudowa centrali to opu-3 (plastikowa)?

of course

kiedyś dzwoniłem do satela w tej sprawie - kazali tak ułożyć antenki i kabelki od nich aby sie nie krzyżowąły i nie zawijały o siebie

ciężko trochę bo miejsca mało na tych standardowych uchwytach

 

hem a coś w temacie?

plastikowa, plastikowa :)

Pytałem czy plastikowa bo ostatnio klienta dostałem z satela który składał reklamację (sam sobie instalował ) że wrl nie działa i koniec a okazało sie że wsadził wszystko do metalowej obudowy i sygnał gsm tłumiło.Spróbuj moze sprawdzić czy wszystkie połaczenia anten do płyty się trzymają,ewentualnie załóż antenę o większym zysku, możan też spróbować zmienić operatora GSM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prośba o jakieś komentarze.

Dziś brakło w domu zasilania. Byłem poza domem i zacząłem dostawać SMS'y.

System po kolei raportował alarm i naruszenie czujek (tak jakby ktoś łaził, otwierał okna itp.). Po kilku takich SMS'ach przyszedł SMS o braku zasilania i skończyło się.

Oczywiście to była fałszywka, Solidy przyjechały itp.

Jak wróciłem do domu to po skasowaniu alarmów i błędów pozostał mi błąd CA64PP Awaria akumulatora.

Otwarłem szafki i zacząłem sprawdzać. Okazało się, że walnięty jest bezpiecznik topikowy na CA64PP chyba 3.15A. Dziwnym trafem miałem taki :)

Podmieniłem i poszło. Oczywiście na początku błąd był nadal ale po kilku minutach mu przeszło (w instrukcji CA64PP stoi że sprawdza co 4 minuty).

 

No i teraz mam małe pytania.

Czy jest szansa że to był tylko ten bezpiecznik czy też może problem wróci ?

Może podpiąć obwód elektryczny alarmu za pośrednictwem jakiś ochronników?

Na razie mam bezpiecznik 6A i bezpośrednio idzie to do centralek.

Jak wy to robicie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prośba o jakieś komentarze.

Dziś brakło w domu zasilania. Byłem poza domem i zacząłem dostawać SMS'y.

System po kolei raportował alarm i naruszenie czujek (tak jakby ktoś łaził, otwierał okna itp.). Po kilku takich SMS'ach przyszedł SMS o braku zasilania i skończyło się.

Oczywiście to była fałszywka, Solidy przyjechały itp.

Jak wróciłem do domu to po skasowaniu alarmów i błędów pozostał mi błąd CA64PP Awaria akumulatora.

Otwarłem szafki i zacząłem sprawdzać. Okazało się, że walnięty jest bezpiecznik topikowy na CA64PP chyba 3.15A. Dziwnym trafem miałem taki :)

Podmieniłem i poszło. Oczywiście na początku błąd był nadal ale po kilku minutach mu przeszło (w instrukcji CA64PP stoi że sprawdza co 4 minuty).

 

No i teraz mam małe pytania.

Czy jest szansa że to był tylko ten bezpiecznik czy też może problem wróci ?

Może podpiąć obwód elektryczny alarmu za pośrednictwem jakiś ochronników?

Na razie mam bezpiecznik 6A i bezpośrednio idzie to do centralek.

Jak wy to robicie ?

Ten bezpiecznik zabezpiecza raczej akumulator więc ochronniki nic tu nie mają do rzeczy .Mozę masz za dużo podłaczone do tego modułu.Najlepjej wykonac test: wyłącz zasilanie modułu i zobacz co sie będzie działo.Do jakich centralek idą te przewody o których piszesz? Moduł z centralą masz podłaczony 3 przewodami?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten bezpiecznik zabezpiecza raczej akumulator więc ochronniki nic tu nie mają do rzeczy .Mozę masz za dużo podłaczone do tego modułu.Najlepjej wykonac test: wyłącz zasilanie modułu i zobacz co sie będzie działo.Do jakich centralek idą te przewody o których piszesz? Moduł z centralą masz podłaczony 3 przewodami?

Teraz jest już trochę późno (dzieciaki śpią) więc testów na razie nie będę robił.

Dopiero jutro potestuję. Na razie awarii nie ma.

Z tego co pamiętam to Integra64 jest połączona z CA64PP 3 przewodami CLK,DAT,COM. A te przewody o których pisałem to po prostu obwód 220V zasilania centralek. Mam dwie obudowy. W jednej Integra64 z akumulatorem i paroma modułami a w drugiej CA64PP z akumulatorem i paroma modułami.

http://www.ifb.pl/dandys/inne/alarm1.jpg

 

Tak analizując sytuację.

Już nieraz brakowało prądu i system sobie radził. Wszystkie czujki były wtedy zasilane poprawnie z akumulatorów. Nigdy nie doszło do całkowitego wyładowania akumulatorów (dziś też nie). Czyli w momencie przerwania zasilania w obwodzie tego akumulatora musiał pójść jakiś impuls prądowy większy niż 3.15A.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

doradźcie proszę :)

 

1. czym/jak zabezpieczyć automat do bramy przesuwnej w sensie monitorowania czy nie dostaje nóg - jakiś kontaktron? jaki? (nadający się do dyskretnego zamontowania, odporny na warunki)

 

2. chce znać stan bramy przesuwnej otwarta/zamknięta - bardziej do automatyki, niż do systemu alarmowego, ale temat pokrewny - jaki kontaktron się do tego nadaje? tzn.żeby go jakoś trwale zamontować w słupku i odporny na warunki zewnętrzne.

 

dodatkowo - gdzie takie rzeczy mogę od ręki kupić na śląsku? :)

 

pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i jeszcze niezależne pytanko o rezystory do 2EOL.

satel integra przyjmie w tej roli 1K Ohm (chiński multimetr pokazuje np. 975Ohm)? bo akurat mam pod ręką, a inaczej musiałbym kombinować z łączeniem 1k+100 albo dzieleniem 2.2k.

jeśli to ma znaczenie - na linii o długości 70-80m i typowych przewodach telekomunikacyjnych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam krótkie pytanie do instalatorów. Chodzi o system SATELa. Mam obudowę OPU-4P.

W instrukcji montażu w pkt. 4 napisane jest:

4. Przymocowac wkretem do podłoza element sabotazowy (obok miejsca na transformator),który powinien zostac odłamany w przypadku próby oderwania obudowy od podłoza.

i w pkt 7:

7. Przylutowac przewody do styków sabotazowych. Styk umieszczony na płytce laminatu przykrecic od góry do słupka wewnatrz obudowy tak, aby został zamkniety po załozeniu pokrywy. Drugi styk umiescic na uchwycie w podstawie obudowy tak, aby blaszka opierała sie o element sabotazowy przymocowany do podłoza.

No i pojawia mi się problem :( Nie wiem jak przymocować styk sabotażowy ten mocowany do podłoża.

Na zdjęciu poniżej widok uchwytu na styk sabotażowy w obudowie:

http://images36.fotosik.pl/107/88b310b1ce3939c0.jpg

i element sabotażowy, ten który mam przymocować do podłoża:

http://images45.fotosik.pl/220/3d57cea9c7cb8310.jpg

http://images44.fotosik.pl/220/b9247dcac08715d2.jpg

http://images43.fotosik.pl/220/e429bf9d82b5d815.jpg

W obudowie jak widać jest prostokątny otwór. Ten element sabotażowy za nic w ten otwór nie wchodzi. Zgłupiałem więc proszę o pomoc jak to przymocować.

Z góry bardzo dziękuję!!!!!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na zdjęciu poniżej widok uchwytu na styk sabotażowy w obudowie:

http://images36.fotosik.pl/107/88b310b1ce3939c0.jpg

i element sabotażowy, ten który mam przymocować do podłoża:

W obudowie jak widać jest prostokątny otwór. Ten element sabotażowy za nic w ten otwór nie wchodzi.

Po mojemu to będzie tak:

Po lewej element w kształcie łezki z dziurą w środku - tu mocujesz kołek rozporowy (w tej dziurze).

W prostokątnym otworze na dwóch kołeczkach mocujesz wyłącznik (styk sabotażowy) tak aby blaszka opierała się o wystający "cycek" łezki.

I to wszystko - po zerwaniu obudowy "łezka" zostaje na ścianie, blaszka spada z "cycka" i masz alarm.

Co do elementu z pozostałych zdjęć to kombinuj (gdzieś się przyda) lub potraktuj jako nadwyżkę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam prosbe ...czytam ten watek juz 2 raz od samiutkiego poczatku i jednej sprawy nie moge doczytac, mianowicie ilosci zyl w kabelku do poszczegolnych urzadzen.Jest kilka postow gdzie jest mowa o tym ,ale nie tak na 100% :)

Czy moge proscic o odpowiedz kogos ,kto sie na tym zna , sprzet mam zamowiony i teraz klade kabelki , zanim przysla czesc instalacjii juz zdaze polozyc.

Moje pytanie :

 

ile zyl w przewodzie do manipulatora

czujki dualnej

na pojedynczy kontaktron

czujka inercyjna

 

Dzis juz polozylem kilka kabelkow ...zobaczymy czy bede poprawial jutro :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeden badziew - jeden kabel.

Kabel to 6 nitek.

 

Bardzo rzadko trzeba 8 nitek, ale badziew musi być wtedy baaaardzo wypaśny!

 

Adam M.

 

(reszta w instrukcji do konkretnego klocka. zwykle 4 nitki to dość, ale kładzie się 6)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adam jak zwykle szybko wyczerpał temat, jeśli jednak czytałeś dwa razy (swoją drogą nie wierzę :) ) to dopowiem nieco :roll:

 

praktycznie jeśli np. Satela manipulator

- manipulator - minimum 4

- Czujka dualna - minimum - 4

- Pojedynczy kontaktron - 2

- czujka inercyjna - 4

 

i dalej do manipulatora ciągnąłem wiecej - dwa wejścia w manipulatorze wyprowadziłem do centrali

W przypadku okien można konktaktron i inercyjną razem na 6 - zero zapasu ale jakby co jest jedna masa

 

W praktyce kup sobie 6 oraz możesz 4 (jak kontaktrony) i będzie git

 

Oczywiście powyższe dotyczy ustawień w 2eol

Lepiej dawaj z zapasem - kabelki to najmiejszy koszt i nie widzę sensu aby na nich oszczędzać.

 

Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziekuje za rady , prawie sie wstrzelilem w ilosc zyl . polozylem kilka 4zylowych a do okien 10zylowe.

Narazie tylko garaz bo brak okien a wytynkowac trzeba do bramy :)

 

Naprawde przerabiam 2 raz watek :) tym razem spisuje sobie co wazne...

 

mam jeszcze pytanko , czy sa dualne czujki takie z dioda co swieca?

tzn jakby oswietlenie awaryjne .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam ponownie :) dostalem dzis przesylke z integra 128wlr i cala masa zabawek :)

Powolutku , nie spieszac sie skladam centralke i chce narazie na sucho odpalic to w domku.

Mam pytanko bo w instrukcjii dosc slabo jest to opisane :

 

zasilanie z plyty ( ta kostka z kabelkiem) ma byc podlaczone do akumulatora?

Wyjscie z trafo ma opcej 18V i 20V ktore uzyc i czy to ma byc podlaczone pod AC (sa dwa i nie wiem czy pod oba jako plus i minus czy plus z trafo pod AC a minus pod COM)

 

Z reszta to powinienem sobie poradzic ( w sensie podlaczenia bo programowanie to bedzie osobna historia ) :)

Z gory dziekuje za odpowiedz i sorki za zasmiecanie tak blachymi pytaniami ale jak na 100 stron raz na jakis czas ktos przypomni podstawy to nie bedzie zle :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanko bo w instrukcjii dosc slabo jest to opisane :

Może i jest wiele braków w instrukcjach Satela, ale takie podstawy są podane. Ponad to jest to towar przeznaczony dla osób posiadających przygotowanie zawodowe, więc oczywiste oczywistości nie są opisane :wink:

 

zasilanie z plyty ( ta kostka z kabelkiem) ma byc podlaczone do akumulatora?

Instrukcja instalatora, rysunek 2 na stronie 11 - złącze 1 - opis na stronie 10 -

"1 - przewody do podłączenia akumulatora (czerwony +, czarny -)"

 

Wyjscie z trafo ma opcej 18V i 20V ktore uzyc i czy to ma byc podlaczone pod AC (sa dwa i nie wiem czy pod oba jako plus i minus czy plus z trafo pod AC a minus pod COM)

Instrukcja instalatora, strona 12 - "AC - wejście zasilania (18V AC)"

AC oznacza napięcie przemienne (alternating current), więc nie ma tam "+" i "-" .

 

Z gory dziekuje za odpowiedz i sorki za zasmiecanie tak blachymi pytaniami ale jak na 100 stron raz na jakis czas ktos przypomni podstawy to nie bedzie zle :)

:roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...