arpl 23.10.2009 22:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Października 2009 Próbowałem przeciągnąć od dołu ramy YTDY 6x0,5 przez otwór 9mm i tutaj już był problem bo nie dało się go bezpiecznie przeciągnąć zwłaszcza że w oknach balkonowych mam teraz poszerzenia dolne o wysokości do 20cm. Przeciągasz cały przewód YTDY czy tylko 2 żyły pod kontaktron. Potem jak miałem zlutowane rezystory w koszulce termokurczliwej to włożenie tego przez otwór 9mm raczej jest nie możliwe rezystory się ułamią. Zamiast koszulki termokurczliwej polecam wąską, cienką taśmę klejącą np. Scapa. Ścisło zaizolować i wtedy będzie łatwiej ułożyć w profilu. Praktyka czyni mistrza A wogóle jest o co walczyć czy zdarzyło się Wam kiedykolwiek wymieniać resytory rezystorów nie ale kontraktron owszem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
arpl 23.10.2009 22:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Października 2009 brałeś oczywiście NO ? NZ (normalnie zamknięte). Co bowiem w sytuacji gdy zabraknie prądu? - zawór się otworzy. Edit: U mnie dodatkowo zawór jest sterowany przez czujki zalania, więc tym bardziej NZ. hmm, może mi się coś poknociło - a czy taki nie ciągnie wtedy non stop prąd? a jeśli tak to ile? Bo jakoś w moich przemyśleniach kiedyś zdyskwalifikowałem z tego powodu ten rodzaj - a może coś mi sie popiep... mówiłem, mówiłem, może i tak - dla mnie było już wtedy za późno dla mnie centrala jest OK oprócz tego że osłabł sygnał antena z lepszym zyskiem? hmm a ta która jest jaki ma? W wawie na giełdzie mają tego mnogo - jaką kupić? Obudowa centrali to opu-3 (plastikowa)? of course kiedyś dzwoniłem do satela w tej sprawie - kazali tak ułożyć antenki i kabelki od nich aby sie nie krzyżowąły i nie zawijały o siebie ciężko trochę bo miejsca mało na tych standardowych uchwytach hem a coś w temacie? plastikowa, plastikowa Pytałem czy plastikowa bo ostatnio klienta dostałem z satela który składał reklamację (sam sobie instalował ) że wrl nie działa i koniec a okazało sie że wsadził wszystko do metalowej obudowy i sygnał gsm tłumiło.Spróbuj moze sprawdzić czy wszystkie połaczenia anten do płyty się trzymają,ewentualnie załóż antenę o większym zysku, możan też spróbować zmienić operatora GSM. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
OGC 25.10.2009 21:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Października 2009 Prośba o jakieś komentarze. Dziś brakło w domu zasilania. Byłem poza domem i zacząłem dostawać SMS'y. System po kolei raportował alarm i naruszenie czujek (tak jakby ktoś łaził, otwierał okna itp.). Po kilku takich SMS'ach przyszedł SMS o braku zasilania i skończyło się. Oczywiście to była fałszywka, Solidy przyjechały itp. Jak wróciłem do domu to po skasowaniu alarmów i błędów pozostał mi błąd CA64PP Awaria akumulatora. Otwarłem szafki i zacząłem sprawdzać. Okazało się, że walnięty jest bezpiecznik topikowy na CA64PP chyba 3.15A. Dziwnym trafem miałem taki Podmieniłem i poszło. Oczywiście na początku błąd był nadal ale po kilku minutach mu przeszło (w instrukcji CA64PP stoi że sprawdza co 4 minuty). No i teraz mam małe pytania. Czy jest szansa że to był tylko ten bezpiecznik czy też może problem wróci ? Może podpiąć obwód elektryczny alarmu za pośrednictwem jakiś ochronników? Na razie mam bezpiecznik 6A i bezpośrednio idzie to do centralek. Jak wy to robicie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
arpl 25.10.2009 21:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Października 2009 Prośba o jakieś komentarze. Dziś brakło w domu zasilania. Byłem poza domem i zacząłem dostawać SMS'y. System po kolei raportował alarm i naruszenie czujek (tak jakby ktoś łaził, otwierał okna itp.). Po kilku takich SMS'ach przyszedł SMS o braku zasilania i skończyło się. Oczywiście to była fałszywka, Solidy przyjechały itp. Jak wróciłem do domu to po skasowaniu alarmów i błędów pozostał mi błąd CA64PP Awaria akumulatora. Otwarłem szafki i zacząłem sprawdzać. Okazało się, że walnięty jest bezpiecznik topikowy na CA64PP chyba 3.15A. Dziwnym trafem miałem taki Podmieniłem i poszło. Oczywiście na początku błąd był nadal ale po kilku minutach mu przeszło (w instrukcji CA64PP stoi że sprawdza co 4 minuty). No i teraz mam małe pytania. Czy jest szansa że to był tylko ten bezpiecznik czy też może problem wróci ? Może podpiąć obwód elektryczny alarmu za pośrednictwem jakiś ochronników? Na razie mam bezpiecznik 6A i bezpośrednio idzie to do centralek. Jak wy to robicie ? Ten bezpiecznik zabezpiecza raczej akumulator więc ochronniki nic tu nie mają do rzeczy .Mozę masz za dużo podłaczone do tego modułu.Najlepjej wykonac test: wyłącz zasilanie modułu i zobacz co sie będzie działo.Do jakich centralek idą te przewody o których piszesz? Moduł z centralą masz podłaczony 3 przewodami? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
OGC 25.10.2009 22:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Października 2009 Ten bezpiecznik zabezpiecza raczej akumulator więc ochronniki nic tu nie mają do rzeczy .Mozę masz za dużo podłaczone do tego modułu.Najlepjej wykonac test: wyłącz zasilanie modułu i zobacz co sie będzie działo.Do jakich centralek idą te przewody o których piszesz? Moduł z centralą masz podłaczony 3 przewodami? Teraz jest już trochę późno (dzieciaki śpią) więc testów na razie nie będę robił. Dopiero jutro potestuję. Na razie awarii nie ma. Z tego co pamiętam to Integra64 jest połączona z CA64PP 3 przewodami CLK,DAT,COM. A te przewody o których pisałem to po prostu obwód 220V zasilania centralek. Mam dwie obudowy. W jednej Integra64 z akumulatorem i paroma modułami a w drugiej CA64PP z akumulatorem i paroma modułami. http://www.ifb.pl/dandys/inne/alarm1.jpg Tak analizując sytuację. Już nieraz brakowało prądu i system sobie radził. Wszystkie czujki były wtedy zasilane poprawnie z akumulatorów. Nigdy nie doszło do całkowitego wyładowania akumulatorów (dziś też nie). Czyli w momencie przerwania zasilania w obwodzie tego akumulatora musiał pójść jakiś impuls prądowy większy niż 3.15A. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
civic9 26.10.2009 18:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Października 2009 doradźcie proszę 1. czym/jak zabezpieczyć automat do bramy przesuwnej w sensie monitorowania czy nie dostaje nóg - jakiś kontaktron? jaki? (nadający się do dyskretnego zamontowania, odporny na warunki) 2. chce znać stan bramy przesuwnej otwarta/zamknięta - bardziej do automatyki, niż do systemu alarmowego, ale temat pokrewny - jaki kontaktron się do tego nadaje? tzn.żeby go jakoś trwale zamontować w słupku i odporny na warunki zewnętrzne. dodatkowo - gdzie takie rzeczy mogę od ręki kupić na śląsku? pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
civic9 26.10.2009 19:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Października 2009 i jeszcze niezależne pytanko o rezystory do 2EOL.satel integra przyjmie w tej roli 1K Ohm (chiński multimetr pokazuje np. 975Ohm)? bo akurat mam pod ręką, a inaczej musiałbym kombinować z łączeniem 1k+100 albo dzieleniem 2.2k.jeśli to ma znaczenie - na linii o długości 70-80m i typowych przewodach telekomunikacyjnych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
panda 26.10.2009 22:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Października 2009 2. chce znać stan bramy przesuwnej ......... Kontaktron dowolny ale zapomnij o montowaniu blisko silnika - zakłócenia są tak silne że zwierają styki. Firmowy magnes też wywal, daj neodym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
silencer7 28.10.2009 11:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Października 2009 Mam krótkie pytanie do instalatorów. Chodzi o system SATELa. Mam obudowę OPU-4P. W instrukcji montażu w pkt. 4 napisane jest: 4. Przymocowac wkretem do podłoza element sabotazowy (obok miejsca na transformator),który powinien zostac odłamany w przypadku próby oderwania obudowy od podłoza. i w pkt 7: 7. Przylutowac przewody do styków sabotazowych. Styk umieszczony na płytce laminatu przykrecic od góry do słupka wewnatrz obudowy tak, aby został zamkniety po załozeniu pokrywy. Drugi styk umiescic na uchwycie w podstawie obudowy tak, aby blaszka opierała sie o element sabotazowy przymocowany do podłoza. No i pojawia mi się problem Nie wiem jak przymocować styk sabotażowy ten mocowany do podłoża. Na zdjęciu poniżej widok uchwytu na styk sabotażowy w obudowie: http://images36.fotosik.pl/107/88b310b1ce3939c0.jpg i element sabotażowy, ten który mam przymocować do podłoża: http://images45.fotosik.pl/220/3d57cea9c7cb8310.jpg http://images44.fotosik.pl/220/b9247dcac08715d2.jpg http://images43.fotosik.pl/220/e429bf9d82b5d815.jpg W obudowie jak widać jest prostokątny otwór. Ten element sabotażowy za nic w ten otwór nie wchodzi. Zgłupiałem więc proszę o pomoc jak to przymocować. Z góry bardzo dziękuję!!!!!!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
panda 28.10.2009 20:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Października 2009 Na zdjęciu poniżej widok uchwytu na styk sabotażowy w obudowie: http://images36.fotosik.pl/107/88b310b1ce3939c0.jpg i element sabotażowy, ten który mam przymocować do podłoża: W obudowie jak widać jest prostokątny otwór. Ten element sabotażowy za nic w ten otwór nie wchodzi. Po mojemu to będzie tak: Po lewej element w kształcie łezki z dziurą w środku - tu mocujesz kołek rozporowy (w tej dziurze). W prostokątnym otworze na dwóch kołeczkach mocujesz wyłącznik (styk sabotażowy) tak aby blaszka opierała się o wystający "cycek" łezki. I to wszystko - po zerwaniu obudowy "łezka" zostaje na ścianie, blaszka spada z "cycka" i masz alarm. Co do elementu z pozostałych zdjęć to kombinuj (gdzieś się przyda) lub potraktuj jako nadwyżkę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
silencer7 28.10.2009 20:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Października 2009 Kurde faktycznie trzyma się kupy to co napisałeś A ja się uwziąłem na tamten plastik, że to do antysabotażu W takim razie do czego to jest to nie wiem Dzięki wielkie jutro sprawdzę w boju Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mario0658 29.10.2009 21:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Października 2009 mam prosbe ...czytam ten watek juz 2 raz od samiutkiego poczatku i jednej sprawy nie moge doczytac, mianowicie ilosci zyl w kabelku do poszczegolnych urzadzen.Jest kilka postow gdzie jest mowa o tym ,ale nie tak na 100% Czy moge proscic o odpowiedz kogos ,kto sie na tym zna , sprzet mam zamowiony i teraz klade kabelki , zanim przysla czesc instalacjii juz zdaze polozyc. Moje pytanie : ile zyl w przewodzie do manipulatora czujki dualnej na pojedynczy kontaktron czujka inercyjna Dzis juz polozylem kilka kabelkow ...zobaczymy czy bede poprawial jutro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wirecki 29.10.2009 21:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Października 2009 czytam ten watek juz 2 raz od samiutkiego poczatku i... ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 29.10.2009 22:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Października 2009 Jeden badziew - jeden kabel.Kabel to 6 nitek. Bardzo rzadko trzeba 8 nitek, ale badziew musi być wtedy baaaardzo wypaśny! Adam M. (reszta w instrukcji do konkretnego klocka. zwykle 4 nitki to dość, ale kładzie się 6) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
manieq82 29.10.2009 22:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Października 2009 Adam jak zwykle szybko wyczerpał temat, jeśli jednak czytałeś dwa razy (swoją drogą nie wierzę ) to dopowiem nieco praktycznie jeśli np. Satela manipulator - manipulator - minimum 4 - Czujka dualna - minimum - 4 - Pojedynczy kontaktron - 2 - czujka inercyjna - 4 i dalej do manipulatora ciągnąłem wiecej - dwa wejścia w manipulatorze wyprowadziłem do centrali W przypadku okien można konktaktron i inercyjną razem na 6 - zero zapasu ale jakby co jest jedna masa W praktyce kup sobie 6 oraz możesz 4 (jak kontaktrony) i będzie git Oczywiście powyższe dotyczy ustawień w 2eol Lepiej dawaj z zapasem - kabelki to najmiejszy koszt i nie widzę sensu aby na nich oszczędzać. Pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 30.10.2009 07:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Października 2009 Zapas to nie po to - że się coś uszkodzi.Jak coś pada - to 9 razy na 10 pada cały kabel.To po to, że znajdziesz inne rozwiązanie, bardziej złożony klocek czy rozwiązanie układowe - to kabel jest.Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mario0658 30.10.2009 08:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Października 2009 Dziekuje za rady , prawie sie wstrzelilem w ilosc zyl . polozylem kilka 4zylowych a do okien 10zylowe. Narazie tylko garaz bo brak okien a wytynkowac trzeba do bramy Naprawde przerabiam 2 raz watek tym razem spisuje sobie co wazne... mam jeszcze pytanko , czy sa dualne czujki takie z dioda co swieca? tzn jakby oswietlenie awaryjne . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Martinezio 30.10.2009 09:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Października 2009 Bosh robi takie - co prawda taka lampka to jest dodatek, a nie od razu wbudowane, więc trzeba dodatkowo zabulić, ale jest to dostępne Tylko te dualne to nie BLP1, tylko inne oznaczenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mario0658 30.10.2009 18:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Października 2009 witam ponownie dostalem dzis przesylke z integra 128wlr i cala masa zabawek Powolutku , nie spieszac sie skladam centralke i chce narazie na sucho odpalic to w domku. Mam pytanko bo w instrukcjii dosc slabo jest to opisane : zasilanie z plyty ( ta kostka z kabelkiem) ma byc podlaczone do akumulatora? Wyjscie z trafo ma opcej 18V i 20V ktore uzyc i czy to ma byc podlaczone pod AC (sa dwa i nie wiem czy pod oba jako plus i minus czy plus z trafo pod AC a minus pod COM) Z reszta to powinienem sobie poradzic ( w sensie podlaczenia bo programowanie to bedzie osobna historia ) Z gory dziekuje za odpowiedz i sorki za zasmiecanie tak blachymi pytaniami ale jak na 100 stron raz na jakis czas ktos przypomni podstawy to nie bedzie zle Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
_ZBYCH_ 30.10.2009 20:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Października 2009 Mam pytanko bo w instrukcjii dosc slabo jest to opisane : Może i jest wiele braków w instrukcjach Satela, ale takie podstawy są podane. Ponad to jest to towar przeznaczony dla osób posiadających przygotowanie zawodowe, więc oczywiste oczywistości nie są opisane zasilanie z plyty ( ta kostka z kabelkiem) ma byc podlaczone do akumulatora? Instrukcja instalatora, rysunek 2 na stronie 11 - złącze 1 - opis na stronie 10 - "1 - przewody do podłączenia akumulatora (czerwony +, czarny -)" Wyjscie z trafo ma opcej 18V i 20V ktore uzyc i czy to ma byc podlaczone pod AC (sa dwa i nie wiem czy pod oba jako plus i minus czy plus z trafo pod AC a minus pod COM) Instrukcja instalatora, strona 12 - "AC - wejście zasilania (18V AC)" AC oznacza napięcie przemienne (alternating current), więc nie ma tam "+" i "-" . Z gory dziekuje za odpowiedz i sorki za zasmiecanie tak blachymi pytaniami ale jak na 100 stron raz na jakis czas ktos przypomni podstawy to nie bedzie zle Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.