Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Instalacja alarmowa raz jeszcze


Recommended Posts

Poradźcie, gdzie trzymać kluczyki do klamek okiennych, tak aby zawsze były pod ręką, nie ginęły, a jednocześnie nie ułatwiały włamania. Może mogą być zawieszone na klamce? Wtedy są pod ręką i nie giną, ale może sposób ten ułatwi otworzenie okna osobom niepowołanym?

w rogu na parapecie

wewnetrznym

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 11,2k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Poradźcie, gdzie trzymać kluczyki do klamek okiennych, tak aby zawsze były pod ręką, nie ginęły, a jednocześnie nie ułatwiały włamania. Może mogą być zawieszone na klamce? Wtedy są pod ręką i nie giną, ale może sposób ten ułatwi otworzenie okna osobom niepowołanym?

przyklejone na gumę do żucia pod parapetem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w rogu na parapecie

wewnetrznym

e tam, słaba koncepcja

złodziej zrobi tak: dziurkę w oknie (jareko wie i mi powiedział jak to się robi, ale nie powiem), włoży magnes na druciku albo na patyczku, przejedzie magnesem po parapecie i już ma kluczyk.

A Potem, to już wiadomo, co: weźmie ustrojstwo do zdalnego wkładania kluczyka do dziurki, obróci w zamku, potem weźmie drugie ustrojstwo do przekręcania klamki, ogłupi kontaktron na przykład za pomocą (nie powiem), ogłupi czujkę ruchu za pomocą (nie powiem), potem wejdzie do domu, wyciągnie długi ostry nóż i zaśmieje się obleśnie "ua ha ha ha ha"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do Pana Zbycha

 

- oczywiscie ze wartosci katalogowe maja sie nijak do rzeczywistosci i faktyczne mozliwosci mozna dopiero ocenic w czasie testów a wartosci ktore podalem byly jedynie podane w celu wylacznie orientacyjnym przy zalozeniu ze pomieszczenie bedzie bliskie idealnemu

 

- przepraszam ale nie udalo mi sie poprawnie umiescic obrazów z karty katalogowej na serwerze

 

- co do wypowiedzi na temat miejsca instalacji centrali napisalo mi sie inaczej niz mialem to ulozone w glowie ale podtrzymuje iz na pomieszczenie powinno sie wybierac pomieszczenie zamkniete w sensie bez okien. Piszac garderoba popelnilem pomylke gdyz bardziej pasowalo by okreslenie schowek

 

- co do estetyki to ja napisalem ze cytuje "Obudowa jest mala estetyczna " moze brak przecinka spowodowal ze mozna bylo to przeczytac ze chodzi mi ze malo estetyczna obudowa nie psauje do kotłowni tylko do garderoby a piszac tak mialem na mysli ze estetyka obudowy nie przeszkadzała by w zainstalowaniu jej w kasie wspomnianej juz wczesniej garderoby

 

- co do mojego doswiadczenia pisze prawde pracuje od 4 lat na stanowisku instalatora ktorego zadaniem jest wytyczenie i ulozenie tras kablowych, montaz urzadzen a takze ich pozniejsze testowanie i odpowiednie dostrajanie do koncowego wygladu pomieszczenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie,

 

jestem na etapie planowania zabezpieczeń domu i mam w związku z tym kilka wątpliwości.

 

Po starannej lekturze wątku zdaję sobie sprawę, że najkorzystniej byłoby zabezpieczyć otwory okienne i drzwiowe kontaktronami + czujki zbicia szyby + czujki intercyjne. Obawiam się jednak, że główny inwestor za żadne skarby nie da się przekonać do nawiercania drewnianych okien.

 

System więc będzie raczej bazować na czujkach PIR. Zastanawiam się jednak, czy (w celu zatrzymania złodzieja jeszcze zanim wejdzie do domu) warto zastosować dodatkowo czujki zbicia szkła i inercyjne na ramach okien. Czy czujka inercyjna zadziała (i czy ma sens), jeżeli okno nie posiada okuć i szyb antywłamaniowych?

 

Czy warto stosować czujki PIR sufitowe (np. Paradox Paradome) - estetycznie wyglądają i nie blokuje się ścian - łatwo więc o zmianę aranżacji wnętrza. Czy mają jakieś wady w porównaniu do "zwykłych" czujek PIR?

 

Planuję także założyć na zewnątrz domu dwie, może trzy kamery przemysłowe, aby poprzez modulator wideo mieć podgląd na telewizorach, na to się dzieje wokół. Czy sprawdzą się w tej roli kamerki w hermetycznych obudowach kulistych, czy też konieczne jest zastosowanie tradycyjnej hermetycznej obudowy z podgrzewaniem i termostatem? Jaki przewód podprowadzić pod planowane lokalizacje kamer? Koncentryk 75ohm + zasilanie, czy wystarczy dowolny kabel 4 żyłowy (a może inny)?

 

Z góry dziękuję za wszelkie uwagi,

 

Pozdrawiam wszystkich,

 

Łukasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Złodzieja przed wejściem do obiektu nie zatrzyma żadna czujka :)

Natomiast jezeli chodzi o zabezpieczenie peryferyjne obiektu można zawsze zastosować zewnetrzne aktywne bariery podczerwieni, czujki ruchu "odporne" na zwierzęta.

Ciekawostką jest np. czujka PIR BX-80 firmy Optex o charakterystyce kurtyny pionowej. Detektor chroni obiekt wzdłuż elewacji budynku. Zasięg w obie strony 2 x 12m.

 

Pozdrawiam wszystkich

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Złodzieja przed wejściem do obiektu nie zatrzyma żadna czujka :)

 

zdecydowanie, alarm to powiadomienie, a więc dostajesz pewien czas i jeśli jesteś akurat w domu, to ten czas pozwoli sięgnąć Ci pod łóżko, odbezpieczyć i przeładować.............

 

 

Liczę iż prawo w Polsce tak się zmieni iż intruz będzie wiedział iż wejście do domu czyjegoś to nie żarty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do Pana Zbycha

hudini - forum to jedna wielka rodzina :D. Tu nie ma Pań i Panów :wink: :lol:

 

- oczywiscie ze wartosci katalogowe maja sie nijak do rzeczywistosci i faktyczne mozliwosci mozna dopiero ocenic w czasie testów a wartosci ktore podalem byly jedynie podane w celu wylacznie orientacyjnym przy zalozeniu ze pomieszczenie bedzie bliskie idealnemu

Pamiętaj, że większość forumowiczów nie ma pojęcia o systemach alarmowych, więc informacje muszą być praktyczne, a nie teoretyczne. Oni być może nie potrafią prawidłowo zinterpretować podanych informacji teoretycznych. Później są takie przypadki, że np. wybierana jest czujka pasywnej podczerwieni o zasięgu katalogowym 12 m, ale okazuje się, że działa tylko na 9 m, bo nie wzięto pod uwagę rozpiętości wiązek na 12 metrach...

 

- przepraszam ale nie udalo mi sie poprawnie umiescic obrazów z karty katalogowej na serwerze

Informacyjnie podam, że adresy obrazów podaje się między znacznikami ...

 

- co do wypowiedzi na temat miejsca instalacji centrali napisalo mi sie inaczej niz mialem to ulozone w glowie ale podtrzymuje iz na pomieszczenie powinno sie wybierac pomieszczenie zamkniete w sensie bez okien. Piszac garderoba popelnilem pomylke gdyz bardziej pasowalo by okreslenie schowek

Dlaczego tak się upierasz, aby pomieszczenie, w którym montowana będzie centrala było bez okien? :roll:

Jakie ma to znaczenie? :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po starannej lekturze wątku zdaję sobie sprawę, że najkorzystniej byłoby zabezpieczyć otwory okienne i drzwiowe kontaktronami + czujki zbicia szyby + czujki intercyjne. Obawiam się jednak, że główny inwestor za żadne skarby nie da się przekonać do nawiercania drewnianych okien.

Szkoda...

 

System więc będzie raczej bazować na czujkach PIR. Zastanawiam się jednak, czy (w celu zatrzymania złodzieja jeszcze zanim wejdzie do domu) warto zastosować dodatkowo czujki zbicia szkła i inercyjne na ramach okien. Czy czujka inercyjna zadziała (i czy ma sens), jeżeli okno nie posiada okuć i szyb antywłamaniowych?

I tak i nie. Często złodzieje wchodzą do obiektu przez wyłamanie okna. Zastosowanie czujki inercyjnej może umożliwić wykrycie np. wbijania łomu, czy silne uderzenie w szybę. Ale... równie często złodzieje wchodzą przez nawiercenie ramy okna i otwarcie klamki. Tu czujka inercyjna nie zadziała i przy braku czujnika kontaktronowego otwarcie okna nie będzie wykryte :(.

 

Czy warto stosować czujki PIR sufitowe (np. Paradox Paradome) - estetycznie wyglądają i nie blokuje się ścian - łatwo więc o zmianę aranżacji wnętrza. Czy mają jakieś wady w porównaniu do "zwykłych" czujek PIR?

Warto zastosować sufitowe czujki pasywnej podczerwieni, bo stosunkowo trudno je ominąć. Trudno też je przypadkowo zasłonić. Jedyna wada, to cena...

 

Planuję także założyć na zewnątrz domu dwie, może trzy kamery przemysłowe, aby poprzez modulator wideo mieć podgląd na telewizorach, na to się dzieje wokół. Czy sprawdzą się w tej roli kamerki w hermetycznych obudowach kulistych, czy też konieczne jest zastosowanie tradycyjnej hermetycznej obudowy z podgrzewaniem i termostatem? Jaki przewód podprowadzić pod planowane lokalizacje kamer? Koncentryk 75ohm + zasilanie, czy wystarczy dowolny kabel 4 żyłowy (a może inny)?

Sześć lat temu u znajomych z powodu braku innych tanich rozwiązań zastosowałem pod okapem dachu zwykłą, miniaturową kamerę kopułkową czarno-białą (nie hermetyczną i bez grzałki). Działa bez zarzutu do dziś :D.

Nawet przy - 20 stopniach działała prawidłowo!

U innych znajomych pięć lat temu zamontowałem pod okapem dachu kamerę kolorową i też działa :D. Jedyny problem, to trochę się wypaliła w miejscu, gdzie w obserwowanym obrazie jest pomalowana na biało brama przesuwna. Efekt jest taki, że trudno dostrzec, czy brama jest otwarta, czy zamknięta, bo jest biała smuga wzdłuż bramy. Profesjonalne kamery są bardziej odporne na wypalenie :D. Ja stosowałem w tych zastosowaniach kabel audio- video (dwie żyły w osobnych ekranach). Jedna żyła i ekran służy do zasilania kamery, a druga i ekran do przesyłania sygnału video. Podkreślam, że to są rozwiązania nieprofesjonalne, ale działające :D.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Złodzieja przed wejściem do obiektu nie zatrzyma żadna czujka :)

Natomiast jezeli chodzi o zabezpieczenie peryferyjne obiektu można zawsze zastosować zewnetrzne aktywne bariery podczerwieni, czujki ruchu "odporne" na zwierzęta.

Ciekawostką jest np. czujka PIR BX-80 firmy Optex o charakterystyce kurtyny pionowej. Detektor chroni obiekt wzdłuż elewacji budynku. Zasięg w obie strony 2 x 12m.

 

Pozdrawiam wszystkich

Niestety, ale czujki BX-80 oraz VX-402 firmy OPTEX są mało skuteczne i drogie :(.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zbychu, a te kopułkowe kamerki nie zaparowują jeśli się je daje na zewnątrz? Nie mówili nic na ten temat znajomi? Ja się głównie tego obawiam.

 

I mam przy okazji jeszcze pytanie. testowałem takie najtańsze kamerki zewnętrzne (po 130 zł cz-b made in china), ale obraz dworu był dla nich zbyt jasny - wszystko było wypalone. Czy to częste zjawisko? Czy daje się jakieś filtry, czy mi się trafiły trefne kamerki? (oddałem je). Wiesz coś na ten temat?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zbychu, a te kopułkowe kamerki nie zaparowują jeśli się je daje na zewnątrz? Nie mówili nic na ten temat znajomi? Ja się głównie tego obawiam.

Nie, nie parują. Kamery dosyć mocno się grzeją, więc w małej obudowie same sobie są grzałką. U jednych z tych znajomych aktualnie (jeszcze) mieszkam, więc sprawę kontroluję na bieżąco :D. Jak chcesz, to mogę Ci udostępnić przez internet obraz z niektórych kamer :wink: :lol:

 

I mam przy okazji jeszcze pytanie. testowałem takie najtańsze kamerki zewnętrzne (po 130 zł cz-b made in china), ale obraz dworu był dla nich zbyt jasny - wszystko było wypalone. Czy to częste zjawisko? Czy daje się jakieś filtry, czy mi się trafiły trefne kamerki? (oddałem je). Wiesz coś na ten temat?

Nie wiem nic :wink: :lol:.

 

Nie wszystko złoto, co się świeci :lol:. Owszem, są bardzo tanie kamerki - wizjerki, ale one nie nadają się do obserwacji terenów zewnętrznych, m.in. z podanych przez Ciebie powodów...

Kamerki do obserwacji terenów zewnętrznych muszą posiadać dużą czułość, kompensację jasnego tła, równoważenie poziomu bieli oraz automatyczną regulację wzmocnienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...) Obawiam się jednak, że główny inwestor za żadne skarby nie da się przekonać do nawiercania drewnianych okien.

Szkoda...

 

Ano szkoda, może gdybym miał w zasięgu osobę równie kompetentną co Ty, to dałoby się coś zrobić... ;) Opis zakładania kontaktronów i wcześniejsze zdjęcia z wnętrza centralki z całkowitym uporządkowaniem przewodów po prostu mnie powaliły. Dotychczas spotkałem się tylko z absolutną plątaniną wszystkiego.... Nawet myślałem, że tak musi być ;)

 

Przy okazji, czy mógłbym prosić o krótki opis jak powinny zostać prawidłowo założone kontaktrony na rolety?

 

(...)

 

System więc będzie raczej bazować na czujkach PIR. Zastanawiam się jednak, czy (w celu zatrzymania złodzieja jeszcze zanim wejdzie do domu) warto zastosować dodatkowo czujki zbicia szkła i inercyjne na ramach okien. Czy czujka inercyjna zadziała (i czy ma sens), jeżeli okno nie posiada okuć i szyb antywłamaniowych?

I tak i nie. Często złodzieje wchodzą do obiektu przez wyłamanie okna. Zastosowanie czujki inercyjnej może umożliwić wykrycie np. wbijania łomu, czy silne uderzenie w szybę. Ale... równie często złodzieje wchodzą przez nawiercenie ramy okna i otwarcie klamki. Tu czujka inercyjna nie zadziała i przy braku czujnika kontaktronowego otwarcie okna nie będzie wykryte :(.

 

Rozumiem. A co z czujką zbicia szkła - myślę sobie, że przynajmniej w salonie, gdzie są duże połacie okien (w tym okno balkonowe) może warto?

 

Warto zastosować sufitowe czujki pasywnej podczerwieni, bo stosunkowo trudno je ominąć. Trudno też je przypadkowo zasłonić. Jedyna wada, to cena...

 

W porównaniu z czujką analogową jest to dwa razy więcej (np. Paradox Pro+ 54,29 zł, Paradox Paradome 103,70 zł). Czujka procesorowa "tradycyjna" kosztuje jednak już 74,42 zł (Paradox DIG 55 - ceny z tego samego sklepu internetowego). Różnica nie jest już tu taka duża. Pytanie, czy lepszy efekt się osiągnie stosując czujkę analogową sufitową, czy procesorową scienną?

 

(...)

 

Sześć lat temu u znajomych z powodu braku innych tanich rozwiązań zastosowałem pod okapem dachu zwykłą, miniaturową kamerę kopułkową czarno-białą (nie hermetyczną i bez grzałki). Działa bez zarzutu do dziś :D.

Nawet przy - 20 stopniach działała prawidłowo!

U innych znajomych pięć lat temu zamontowałem pod okapem dachu kamerę kolorową i też działa :D. Jedyny problem, to trochę się wypaliła w miejscu, gdzie w obserwowanym obrazie jest pomalowana na biało brama przesuwna. Efekt jest taki, że trudno dostrzec, czy brama jest otwarta, czy zamknięta, bo jest biała smuga wzdłuż bramy. Profesjonalne kamery są bardziej odporne na wypalenie :D. Ja stosowałem w tych zastosowaniach kabel audio- video (dwie żyły w osobnych ekranach). Jedna żyła i ekran służy do zasilania kamery, a druga i ekran do przesyłania sygnału video. Podkreślam, że to są rozwiązania nieprofesjonalne, ale działające :D.

 

Dzięki, to rozwiewa wiele moich wątpliwości. Decyduję się na kopułkową hermetyczną, to powinno załatwić sprawę. Jak spisuje się ta czarno-biała kamera u znajomych w nocy? Zastanawiam się czy lepiej wybrać kamerką o dużej czułości (0,05 lux) bez podświetlenia diodami podczerwieni, czy z mniejszą czułością, ale z włączanym przy słabym oświetleniu podświetleniem podczerwonym...

 

Co do wypalania się kamerki to cenna uwaga, trzeba będzie ją po prostu raz na jakiś czas nieco przesunąć - to powinno rozwiązać problem.

:D

 

 

Dzięki wszystkim za wszelkie cenne uwagi,

 

Pozdrawiam,

 

Łukasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...) Obawiam się jednak, że główny inwestor za żadne skarby nie da się przekonać do nawiercania drewnianych okien.

Szkoda...

 

Ano szkoda, może gdybym miał w zasięgu osobę równie kompetentną co Ty, to dałoby się coś zrobić... ;) Opis zakładania kontaktronów i wcześniejsze zdjęcia z wnętrza centralki z całkowitym uporządkowaniem przewodów po prostu mnie powaliły. Dotychczas spotkałem się tylko z absolutną plątaniną wszystkiego.... Nawet myślałem, że tak musi być ;)

http://www.zbychdom.republika.pl/icon/morda.gif

 

Przy okazji, czy mógłbym prosić o krótki opis jak powinny zostać prawidłowo założone kontaktrony na rolety?

Niestety, ale tu już nie ma uniwersalnej instrukcji :(. Jest wiele wariantów montażu czujnika do rolety w zależności od konstrukcji i sposobu montażu rolety. Trochę na ten temat znajdziesz w wątku: Rolety czy raczej okna przeciwwłamaniowe?

 

System więc będzie raczej bazować na czujkach PIR. Zastanawiam się jednak, czy (w celu zatrzymania złodzieja jeszcze zanim wejdzie do domu) warto zastosować dodatkowo czujki zbicia szkła i inercyjne na ramach okien. Czy czujka inercyjna zadziała (i czy ma sens), jeżeli okno nie posiada okuć i szyb antywłamaniowych?

I tak i nie. Często złodzieje wchodzą do obiektu przez wyłamanie okna. Zastosowanie czujki inercyjnej może umożliwić wykrycie np. wbijania łomu, czy silne uderzenie w szybę. Ale... równie często złodzieje wchodzą przez nawiercenie ramy okna i otwarcie klamki. Tu czujka inercyjna nie zadziała i przy braku czujnika kontaktronowego otwarcie okna nie będzie wykryte :(.

 

Rozumiem. A co z czujką zbicia szkła - myślę sobie, że przynajmniej w salonie, gdzie są duże połacie okien (w tym okno balkonowe) może warto?

Złodzieje nigdy nie biją dużych tafli szyb. Wybierają małe, bo huk mniejszy i szybciej można się dostać do środka (nie trzeba wyciągać kawałów szkła).

 

Warto zastosować sufitowe czujki pasywnej podczerwieni, bo stosunkowo trudno je ominąć. Trudno też je przypadkowo zasłonić. Jedyna wada, to cena...

 

W porównaniu z czujką analogową jest to dwa razy więcej (np. Paradox Pro+ 54,29 zł, Paradox Paradome 103,70 zł). Czujka procesorowa "tradycyjna" kosztuje jednak już 74,42 zł (Paradox DIG 55 - ceny z tego samego sklepu internetowego). Różnica nie jest już tu taka duża. Pytanie, czy lepszy efekt się osiągnie stosując czujkę analogową sufitową, czy procesorową scienną?

Zbyt wiele czynników ma wpływ na rodzaj zastosowanego detektora. Nie można jednoznacznie określić, który będzie lepszy.

 

Sześć lat temu u znajomych z powodu braku innych tanich rozwiązań zastosowałem pod okapem dachu zwykłą, miniaturową kamerę kopułkową czarno-białą (nie hermetyczną i bez grzałki). Działa bez zarzutu do dziś :D.

Nawet przy - 20 stopniach działała prawidłowo!

U innych znajomych pięć lat temu zamontowałem pod okapem dachu kamerę kolorową i też działa :D. Jedyny problem, to trochę się wypaliła w miejscu, gdzie w obserwowanym obrazie jest pomalowana na biało brama przesuwna. Efekt jest taki, że trudno dostrzec, czy brama jest otwarta, czy zamknięta, bo jest biała smuga wzdłuż bramy. Profesjonalne kamery są bardziej odporne na wypalenie :D. Ja stosowałem w tych zastosowaniach kabel audio- video (dwie żyły w osobnych ekranach). Jedna żyła i ekran służy do zasilania kamery, a druga i ekran do przesyłania sygnału video. Podkreślam, że to są rozwiązania nieprofesjonalne, ale działające :D.

 

Dzięki, to rozwiewa wiele moich wątpliwości. Decyduję się na kopułkową hermetyczną, to powinno załatwić sprawę. Jak spisuje się ta czarno-biała kamera u znajomych w nocy? Zastanawiam się czy lepiej wybrać kamerką o dużej czułości (0,05 lux) bez podświetlenia diodami podczerwieni, czy z mniejszą czułością, ale z włączanym przy słabym oświetleniu podświetleniem podczerwonym...

Jeśli w okolicy obserwowanego terenu jest jakiekolwiek minimalne oświetlenie, to zdecydowanie polecam kamerę o dużej czułości. Taka kamera potrzebuje mało światła do prawidłowego działania.

Kamery z wbudowanym oświetlaczem podczeriweni, to pic na wodę. Owszem w całkowitych ciemnościach jest efekt, bo cokolwiek widać, ale jakość obrazu jest mizerna.

 

Co do wypalania się kamerki to cenna uwaga, trzeba będzie ją po prostu raz na jakiś czas nieco przesunąć - to powinno rozwiązać problem.

No właśnie przesunięcie kamery nie bardzo rozwiązuje problem, bo powstają cienie :(. Najlepiej unikać białych elementów w polu obserwacji :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zbyszku :D

Poczytałem forum ale nieznalazłem odpowiedzi na mój dylemat :cry:

Opisze budynek i problem (jak zwykle co instalator to inna "szkoła"). Parterowy dom okna na całości typ FIX czyli stałe szklenie (nieotwieralne) wkłady "zwykłe" 1.1 Jedyne wejścia to drzwi i okno tarasowe. DYLEMAT: czy na oknach wystarczą tylko czujki udarowe np. IMPAQ+ czy jeszcze dokładać czujniki stłuczeniowe ??? Czujki PIR raczej niewchodą w rachube bo w domu mieszkają z nami dwa zwierzaki (pies + fretka). Może Ty rozwiejesz me wątpliwości! Dwuch instalatorów było raczej "laikami" bo proste pytania zaczerpnięte z forum wzbudzały w nich zakłopotanie i udzielali strasznie "fachowych" odpowiedzi pozbawinych treści :wink: Moja wiedza o alarmach pochodzi prwie w całości od Ciebie i miałem wrażenie że wiem więcej niż oni :D Dodam że i spostrzeżenia innych grupowiczów są bardzo cenne bo wynikające z praktyki a nie tylko teorii

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...

DYLEMAT: czy na oknach wystarczą tylko czujki udarowe np. IMPAQ+ czy jeszcze dokładać czujniki stłuczeniowe ???

Jak czujka inercyjna nie wykryje ingerencji intruza, to akustyczna czujka zbicia szyby tym bardziej :(. Proponuję pozostać tylko przy inercyjnych (+ oczywiście czujniki kontaktronowe na oknach otwieralnych).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zbychu OK :D dzięki za odpowiedź i prośba o ciąg dalszy.

Czyli stosując czujniki tpu IMPAQ+ na wszystkich nieotwieranych oknach mam wystarczającą ochrone. A tak przy okazji, czy w/w czujki są wystarczająco odporne na fałszywe alarmy wywołane przez normalną eksploatacje domu ? i jak na to wpływa ich umieszczenie na ramie (w narożniku czy w połowie długości ramy) czyli gdzie powinny być prawidłowo zamocowane. Każde okno jedna połać szkła bez poprzeczek.

Co do kontaktronów to wiem chyba wszystko bo ten temat jest szeroko wałkowany na forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...