arpl 12.06.2010 06:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2010 Dziękuję bardzo za uwagi. Tak sobie liczę, że faktycznie Interga 32 za mała jest. Z drugiej strony zastanawiałem się czy jest to dozwolone aby łączyć szeregowo kontaktron z czujką inercyjną w oknie (włączenie czujki lub kontaktronu da alarm, a sabotaż chyba można rezystorami ustawić w tej sytuacji (?), bo kontaktron nie ma chyba oporu gdy ma zamknięty obwód) ? Czujkę przestawię w pokoju, rozumiem że czujka stłuczeniowa jest zbędna, dziękuję. Aha, zapomniałem dopisać, chciałbym by kot siedział w holu na parterze gdy alarm będzie uzbrojony. Wstawiłem tam czujki dualne sądząc, że czasem mogą być tam większe zmiany temperatur. Po dodaniu kosztu modułu rozszerzeń prawie wychodzi na to samo z kosztem, a masz więcej wyjść na płycie, mocniejszy zasilacz i więcej wyjść / wejść wirtualnych. Łaczenie kontraktronu i inercyjnej na jednej lini nie jest może zabronione ale napewno nie zalecane , przy uszkaodzeniu lini możesz blokować np tylko inercyjną a kontraktron dalej działa, pozatym możesz je rozróżnić w systemie a koszt modułu ca64e nie jest znowu taki duży. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Karol1976 12.06.2010 17:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2010 zdecyduję się na centralę integra 64, dziękuję za pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Michalos 12.06.2010 22:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2010 Dziękuję za pomoc Nie montuje kontaktronów bo uważam ze im więcej czujek tym wiecej moze byc z systemem problemów. Dla mnie alarm ma tylko odstraszać a żeby odstraszać to wystarczą widoczne czujniki ruchu, jeśli ktoś się uprze żeby wejść to i tak wejdzie. Po za tym większość osób montuje kontaktrony i u mnie nie będzie widać że ich nie ma Chciałbym żeby ten system miał możliwość późniejszego rozbudowania bo nigdy nic nie wiadomo. Jeden garaż mam w domu ale drugi będzie w przyszłości budowany i dlatego chcę zamontować tam bezprzewodową czujkę. Jestem otwarty na wszelkie propozycje, ponieważ jestem laikiem w tym temacie.... pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
petervdo 12.06.2010 22:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2010 Dziękuję za pomoc Jeden garaż mam w domu ale drugi będzie w przyszłości budowany i dlatego chcę zamontować tam bezprzewodową czujkę. Jestem otwarty na wszelkie propozycje, ponieważ jestem laikiem w tym temacie.... pozdrawiam a nie będziesz czasem w przyszłości jakiegoś prądu do garażu podłączał ? jeśli będzie wykładany kabel elektryczny można i do czujki czujka na przewodzie "pewniejsza" i tańsze rozwiązanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
arpl 13.06.2010 12:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2010 Dziękuję za pomoc Nie montuje kontaktronów bo uważam ze im więcej czujek tym wiecej moze byc z systemem problemów. Dla mnie alarm ma tylko odstraszać a żeby odstraszać to wystarczą widoczne czujniki ruchu, jeśli ktoś się uprze żeby wejść to i tak wejdzie. Po za tym większość osób montuje kontaktrony i u mnie nie będzie widać że ich nie ma Chciałbym żeby ten system miał możliwość późniejszego rozbudowania bo nigdy nic nie wiadomo. Jeden garaż mam w domu ale drugi będzie w przyszłości budowany i dlatego chcę zamontować tam bezprzewodową czujkę. Jestem otwarty na wszelkie propozycje, ponieważ jestem laikiem w tym temacie.... pozdrawiam Ciężko się z tobą zgodzić ale to twój dom..... Kontraktrony to akurat najtańsze i najmniej awaryjne czujki więc nie wiem dlaczego tak uważasz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
magicc 13.06.2010 18:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2010 Pasywna czujka podczerwieni nie działa przez ściany czy szyby. Analiza cyfrowa i filtr światła białego niwelują wpływ słońca. Nie ma obaw, że przy takim usytuowaniu czujek coś z zewnątrz może wywołać fałszywy alarm. Zbych, z całym szacunkiem, ale nawet zajrzałem do instrukcji montażu czujki- pierwsza z brzegu jaka wpadła mi w ręce to AQUA Plus - mikroprocesorowa w pełni cyfrowa, z dwutorową analizą sygnału ( tak zapewnia producent)- i NIE zaleca montażu z widokiem na okno... A filtr światła białego też ma, jak każda czujka podczerwieni, jest też pasywna... Z doświadczenia tez wiem, że okno bardzo rzadko powoduje alarmy, niemniej jednak- wypada to chyba zaznaczyć? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Michalos 14.06.2010 05:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2010 Ciężko się z tobą zgodzić ale to twój dom..... Kontraktrony to akurat najtańsze i najmniej awaryjne czujki więc nie wiem dlaczego tak uważasz. Mam jakieś tam doświadczenie w montowaniu alarmów samochodowych i w takich przypadkach nawet zwykła dioda odstraszy potencjalnego złodzieja. Wiadomo oczywiście że jeżeli ktoś będzie chciał ukraść to i tak ukradnie, na to nie ma mocnych. Taka specyfikacja co ja chcę to uważam że mi wystarczy - jest widoczna i uważam że odstraszy zwykłego złodziejaszka. Jeśli ktoś jednak będzie chciał wejść do domu to jest mi obojętne czy wyzwoli alarm otwierając okno czy dopiero po wejściu do domu przez czujnik ruchu. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tolek6787 15.06.2010 09:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2010 Chętnie zawsze wysłuchamy mądrzejszego kolegi po szkoleniach i kursach, mogę prosić o wytłumaczenie dlaczego tak uważasz? Dotyczy czujek PIR: standardowy poruszający się obiekt emitujący podczerwień, przechodząc przed czujką, wchodzi w ognisko zwierciadła czujki i z niego wychodzi a następnie wchodzi w ognisko kolejnego zwierciadła itd. Pirometr jest ogrzewany i „stygnie” w tempie poruszającego się obiektu. Układ luster jest obliczony na przechodzenie przed czujką a nie na dochodzenie do niej. Stosunkowo łatwiej dojść do czujki i ją zasłonić niż przejść w poprzek jej pola widzenia. Tempo tych zmian i ich charakter jest interpretowany właściwie dla danego producenta. Słabe czujki ze słabą optyką są wyposażane w liczniki impulsów żeby, choć trochę zmniejszyć ilość fałszywych alarmów. Dobre czujki z dobrym systemem luster tego nie wymagają. Lokalizując czujkę tak, że w polu jej widzenia znajduje się okno i kaloryfer (słońce schowa się za chmurę i z niej wyjdzie, tak dwa razy i alarm gotowy, kaloryfer emituje ciepło plus ruch powietrza odchyli firankę ukazując zimną szybę, tak dwa razy i alarm gotowy) od razu spełniamy wszystkie kryteria fałszywych alarmów a dodatkowo ma za zadanie wykryć intruza poruszającego się w kierunku do czujki, czyli najgorszy wariant. Czujki wykrywające ruch na „dochodzenie i oddalanie się od czujki to czujki ultradźwiękowe lub mikrofalowe. Do garaży i pomieszczeń z intensywnym ruchem powietrza tylko czujki dualne IR+US lub IR+MW instalowane w rogu pomieszczenia. Długo by o tym gadać. Polecam szkolenia i czytać dokładnie instrukcje czujek. Nie mogę nadziwić się uwielbieniu w stosowaniu kontaktronów (MK) a zwłaszcza w oknach. Przecież wybicie szyby nie zostanie taką czujką zasygnalizowane a jak okno zostanie już otwarte lub zbita szyba to powinna zadziałać czujka przestrzenna. MK do rozpoczęcia odliczania czasu wejścia/wyjścia – OK. MK z funkcją informacyjną że okno jest otwarte mogę zrozumieć ale jako czujka alarmowa to już nie za bardzo. Mam nadzieję że „opisałem się” dość czytelnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
orzechot 15.06.2010 09:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2010 Nie mogę nadziwić się uwielbieniu w stosowaniu kontaktronów (MK) a zwłaszcza w oknach. Przecież wybicie szyby nie zostanie taką czujką zasygnalizowane a jak okno zostanie już otwarte lub zbita szyba to powinna zadziałać czujka przestrzenna. Czytałeś cały wątek? Kontaktrony w oknach wyłącznie w połączeniu z czujką inercyjną lub czujką zbicia szkła. Dlaczego nie wyłącznie czujka przestrzenna: 1. żeby móc poruszać się po domu przy uzbrojonym (w trybie "stay") alarmie 2. żeby móc zostawić w domu duże/ruchliwe zwierzęta i uniknąć fałszywych alarmów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
arpl 15.06.2010 11:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2010 Czytałeś cały wątek? Kontaktrony w oknach wyłącznie w połączeniu z czujką inercyjną lub czujką zbicia szkła. Dlaczego nie wyłącznie czujka przestrzenna: 1. żeby móc poruszać się po domu przy uzbrojonym (w trybie "stay") alarmie 2. żeby móc zostawić w domu duże/ruchliwe zwierzęta i uniknąć fałszywych alarmów Racja tylko nie zgodzę się że wyłącznie z inercyjna i stłuczenia szkła , lepiej mieć kontraktrony same niż wogóle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
arpl 15.06.2010 11:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2010 Dotyczy czujek PIR: standardowy poruszający się obiekt emitujący podczerwień, przechodząc przed czujką, wchodzi w ognisko zwierciadła czujki i z niego wychodzi a następnie wchodzi w ognisko kolejnego zwierciadła itd. Pirometr jest ogrzewany i „stygnie” w tempie poruszającego się obiektu. Układ luster jest obliczony na przechodzenie przed czujką a nie na dochodzenie do niej. Stosunkowo łatwiej dojść do czujki i ją zasłonić niż przejść w poprzek jej pola widzenia. Tempo tych zmian i ich charakter jest interpretowany właściwie dla danego producenta. Słabe czujki ze słabą optyką są wyposażane w liczniki impulsów żeby, choć trochę zmniejszyć ilość fałszywych alarmów. Dobre czujki z dobrym systemem luster tego nie wymagają. Lokalizując czujkę tak, że w polu jej widzenia znajduje się okno i kaloryfer (słońce schowa się za chmurę i z niej wyjdzie, tak dwa razy i alarm gotowy, kaloryfer emituje ciepło plus ruch powietrza odchyli firankę ukazując zimną szybę, tak dwa razy i alarm gotowy) od razu spełniamy wszystkie kryteria fałszywych alarmów a dodatkowo ma za zadanie wykryć intruza poruszającego się w kierunku do czujki, czyli najgorszy wariant. Czujki wykrywające ruch na „dochodzenie i oddalanie się od czujki to czujki ultradźwiękowe lub mikrofalowe. Do garaży i pomieszczeń z intensywnym ruchem powietrza tylko czujki dualne IR+US lub IR+MW instalowane w rogu pomieszczenia. Długo by o tym gadać. Polecam szkolenia i czytać dokładnie instrukcje czujek. Nie mogę nadziwić się uwielbieniu w stosowaniu kontaktronów (MK) a zwłaszcza w oknach. Przecież wybicie szyby nie zostanie taką czujką zasygnalizowane a jak okno zostanie już otwarte lub zbita szyba to powinna zadziałać czujka przestrzenna. MK do rozpoczęcia odliczania czasu wejścia/wyjścia – OK. MK z funkcją informacyjną że okno jest otwarte mogę zrozumieć ale jako czujka alarmowa to już nie za bardzo. Mam nadzieję że „opisałem się” dość czytelnie. No cóż widać że teoria i praktyka nie idą w parze. uważam ze ochrona obwodowa to podstawa, nigdy pewnie też nie spotkałes kogoś kto w nocy spotkał się oko w oko z włamywaczem we własnym domu -ja kilka razy. Jak zamierzasz zabezpieczyć dom jednopoziomowy samymi czujkami ruchu kiedy an parterze śpią właściciele? Z instrukcji nie dowiesz się wszystkiego ale oczywiście czytaj dalej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tolek6787 15.06.2010 15:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2010 Oczywiście nie sposób opisać wszystkie warianty i wyczuć potrzeby Inwestora. Nie widzę innego sposobu niż wywiad z przyszłym Użytkownikiem. Naczelne pytanie: co chcemy osiągnąć i czemu to ma służyć. Włączyłem się do dyskusji jak zobaczyłem rysunek i akceptację „autorytetów”. Nie chcę się wymądrzać ale nie należy wprowadzać ludzi w błąd. Profesjonalni instalatorzy systemów bezpieczeństwa nigdy by sobie na coś podobnego nie pozwolili. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ORLEN 15.06.2010 17:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2010 Oczywiście nie sposób opisać wszystkie warianty i wyczuć potrzeby Inwestora. Nie widzę innego sposobu niż wywiad z przyszłym Użytkownikiem. Naczelne pytanie: co chcemy osiągnąć i czemu to ma służyć. Włączyłem się do dyskusji jak zobaczyłem rysunek i akceptację „autorytetów”. Nie chcę się wymądrzać ale nie należy wprowadzać ludzi w błąd. Profesjonalni instalatorzy systemów bezpieczeństwa nigdy by sobie na coś podobnego nie pozwolili. No widzicie arm i Zbych, jacy jesteście nieprofesjonalni instalatorzy! Takie "autorytety" zostały rozpracowane. Zabrakło Wam kursów i w trakcie Waszych wieloletnich praktyk źle montujecie czujki Kolego Tolek, co Wy tu pitolicie??? Jakieś Ty kursy i szkolenia skończył i jaką masz praktykę, że tak się wymądrzasz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
arpl 15.06.2010 20:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2010 No widzicie arm i Zbych, jacy jesteście nieprofesjonalni instalatorzy! Takie "autorytety" zostały rozpracowane. Zabrakło Wam kursów i w trakcie Waszych wieloletnich praktyk źle montujecie czujki Kolego Tolek, co Wy tu pitolicie??? Jakieś Ty kursy i szkolenia skończył i jaką masz praktykę, że tak się wymądrzasz? Nie uważam się za "autorytet" i od chwili jak trwa ta dyskusja cały czas szukam jakiegoś kursu -najlepiej korespondencyjnego ale znależć nie mogę. Czy kolega mógłby nam podać jakieś namiary na odpowiednią bibliografię? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tolek6787 16.06.2010 10:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2010 Szkolenia ograniuzuje np. PISA i znając wykładowcow , na dobrym poziomie. Czy korespondencyjnie? nie wiem. Co do zasady działania czujek, szkolenia odebrałem od producenta Alarmcom, Cerberus (obecnie Siemens). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jarek.P 17.06.2010 12:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2010 W którym miejscu zamocować wyjca zewnętrznego? Lektura wątku powiedziała mi dość ogólnie, że w niedostępnym. Dobra, jasne, ma być niedostępne, przynajmniej w prosty sposób, będzie. Ale bardziej mi chodzi o coś innego: 1) Czy agencje ochrony z którymi podisuje się umowy o monitoring mają tu jakieś wymogi typu, że wyjec ma być z przodu budynku i rzucający się w oczy? Usiłowałem o to pytać w samej agencji, niestety nie zdołałem się przedrzeć przez słuchawkowców do kogoś kompetentnego.2) jeśli odpowiedź na powyższe pytanie brzmi "nie", to czy częściowe schowanie wyjca, np na bocznej ścianie lukarny, częściowo wysłoniętej przez inną lukarnę (mam skomplikowany dach) jest głupim pomysłem, czy dobrym? Słychać go stamtąd będzie znakomicie (myślę), natomiast nie będzie się tak rzucał w oczy a co za tym idzie, jego błyskanie będzie mniej widoczne.3) a przy okazji błyskania - czemu tak naprawdę ono ma służyć? Jedne wyjce mają do błyskania palniki ksenonowe i można powiedzieć, że błyskają niewiele słabiej niż wyją, inne błyskają raptem paroma diodami LED bądź żarówką 12W/5W, więc rozpiętość możliwości jest spora. 4) ostatnie pytanie - jak najlepiej zamocować wyjca do ściany 2W? Kołki "ślimaczki" z pewnością wystarczą jeśli chodzi o ich nośność, ale czy nie będzie to kiepskim rozwiązaniem ze względu na łatwiejszą możliwość sabotażu (w sensie wyrwania wyjca ze styropianu wraz z kołkami bez naruszenia zabezpieczenia antywyłamaniowego)? J. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zybiwol 17.06.2010 13:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2010 Zalecenia co do montażu sygnalizatora określa instrukcja montażu producenta ,projektant systemu sygnalizacji włamania,Instalator systemu.Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jarek.P 17.06.2010 13:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2010 Toś mi odpowiedział... J. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
arpl 17.06.2010 20:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2010 W którym miejscu zamocować wyjca zewnętrznego? Lektura wątku powiedziała mi dość ogólnie, że w niedostępnym. Dobra, jasne, ma być niedostępne, przynajmniej w prosty sposób, będzie. Ale bardziej mi chodzi o coś innego: 1) Czy agencje ochrony z którymi podisuje się umowy o monitoring mają tu jakieś wymogi typu, że wyjec ma być z przodu budynku i rzucający się w oczy? Usiłowałem o to pytać w samej agencji, niestety nie zdołałem się przedrzeć przez słuchawkowców do kogoś kompetentnego. 2) jeśli odpowiedź na powyższe pytanie brzmi "nie", to czy częściowe schowanie wyjca, np na bocznej ścianie lukarny, częściowo wysłoniętej przez inną lukarnę (mam skomplikowany dach) jest głupim pomysłem, czy dobrym? Słychać go stamtąd będzie znakomicie (myślę), natomiast nie będzie się tak rzucał w oczy a co za tym idzie, jego błyskanie będzie mniej widoczne. 3) a przy okazji błyskania - czemu tak naprawdę ono ma służyć? Jedne wyjce mają do błyskania palniki ksenonowe i można powiedzieć, że błyskają niewiele słabiej niż wyją, inne błyskają raptem paroma diodami LED bądź żarówką 12W/5W, więc rozpiętość możliwości jest spora. 4) ostatnie pytanie - jak najlepiej zamocować wyjca do ściany 2W? Kołki "ślimaczki" z pewnością wystarczą jeśli chodzi o ich nośność, ale czy nie będzie to kiepskim rozwiązaniem ze względu na łatwiejszą możliwość sabotażu (w sensie wyrwania wyjca ze styropianu wraz z kołkami bez naruszenia zabezpieczenia antywyłamaniowego)? J. Sygnalizator zewnętrzny jesli już go montujesz pownien być widoczny,(przynajmniej jego światło) jesli agencji juz uda sie odebrać sygnał z twojego systemu alarmowego i wyślą tam patrol wtedy widząc błyskające światełko gdzieś w oddali od razu maja prościej dojechać do twojego domu . Z tego co się orientuje to agencje nie maja jakichś specjalnych wymogów do sygnalizatorów zewnętrznych, natomiast w twoim interesie jest aby taki sygnalizator był przykręcony porządnie , w momencie ewentualnej próby zerwania powinien właczyć się układ antysabotażowy -jeśli przykręciłbyś go do samego styropianu to nie zadziała. Do zamocowania możesz uzyć długich kołków rozporowych ( czasmi można kupic nawet 30 cm ale zazwyczaj 220 wystarczają )lub jeśli styropianu jest naprawdę dużo to na metry mozna kupić pręt nagwintowany na całej swojej długości, pociąć na odpowiednie odciniki i zamocować w kołku rozporowym za pomoća nakrętek kontrujących. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jarek.P 17.06.2010 20:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2010 OK, dzięki. Ten sygnalizator chciałem odrobinkę schować, bo wydawał mi się on wątpliwą ozdobą elewacji, ale w sumie... J. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.