Jarek.P 20.01.2011 20:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2011 Montowałem u siebie kontaktrony w pozycjach uwzględniających bądź wykluczających możliwość uchylania okna, tzn. okna parteru takiej możliwości mają nie mieć, okna poddasza - owszem. Ale bajery w stylu stopowania pieca w czasie uchylenia okien - to mi nie przyszło do głowy Swoją drogą, zaraz muszę na wątku od mojego pieca (Junkers Cerapur Smart) dopytać Rapczyna, czy tak się da J. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kolorado 21.01.2011 10:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2011 Trochę bez sensu z tym stopowaniem pieca. W jednym pokoju okno uchylone i cały dom nieogrzewany... A co jak ktoś lubi spać przy uchylonym? Bez grzania prze całą noc?To już lepsze są głowice elektroniczne, które przykręcają grzejnik przy gwałtownym spadku temperatury pomieszczenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
arpl 21.01.2011 17:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2011 Trochę bez sensu z tym stopowaniem pieca. W jednym pokoju okno uchylone i cały dom nieogrzewany... A co jak ktoś lubi spać przy uchylonym? Bez grzania prze całą noc? To już lepsze są głowice elektroniczne, które przykręcają grzejnik przy gwałtownym spadku temperatury pomieszczenia. Dla ciebie bez sensu, ale wszystke takie funkcje są ustalane z klientem a 99% są wymyślane przez klientów widocznie takie funkcje sa potrzebne niektórym. Co do otwartego okna to można tak sobie zaprogramować aby dopiero otwarcie konkretnego okna lub kilku redukowało ogrzewanie lub wyłaczało grzanie czasowo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
odaro 21.01.2011 17:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2011 (edytowane) Trochę bez sensu z tym stopowaniem pieca. W jednym pokoju okno uchylone i cały dom nieogrzewany... A co jak ktoś lubi spać przy uchylonym? Bez grzania prze całą noc? To już lepsze są głowice elektroniczne, które przykręcają grzejnik przy gwałtownym spadku temperatury pomieszczenia. Bo to nie o wyłączenie pieca chodzi ale o wyłączenie grzejnika w danym pomieszczeniu, pokoju żeby grzejnik nie grzał wtedy jak jest otwarte okno. Ale tylko wtedy jak okno jest otwarte dłużej niż 30min bo przecież chcesz od czasu do czasu zrobić wietrzenie pokoju. No i nie wyłącza grzejnika na stałe jak temperatura spada poniżej 5st wtedy grzejnik włącza się od nowa bo przecież nie chcesz aby ci zamarła instalacja. Chcesz spać przy uchylonym oknie proszę bardzo wystarczy jak masz kontaktrony na dole i górze okna. Ja tak mam. Jak montowałem kontaktrony na górze okna to wszyscy się pukali w głowę po co mi to Bez sensu???? Edytowane 21 Stycznia 2011 przez odaro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kolorado 21.01.2011 19:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2011 Bo to nie o wyłączenie pieca chodzi ale o wyłączenie grzejnika w danym pomieszczeniu, pokoju żeby grzejnik nie grzał wtedy jak jest otwarte okno. Ale tylko wtedy jak okno jest otwarte dłużej niż 30min bo przecież chcesz od czasu do czasu zrobić wietrzenie pokoju. No i nie wyłącza grzejnika na stałe jak temperatura spada poniżej 5st wtedy grzejnik włącza się od nowa bo przecież nie chcesz aby ci zamarła instalacja. Chcesz spać przy uchylonym oknie proszę bardzo wystarczy jak masz kontaktrony na dole i górze okna. Ja tak mam. Jak montowałem kontaktrony na górze okna to wszyscy się pukali w głowę po co mi to Bez sensu???? A z ciekawości jak realizujesz odłączanie grzejnika? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
greg_25 23.01.2011 14:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2011 Bosch c- mini , jak narazie żadnego problemu nie miałem, z satelem kilka razy zdarzyła się usterka ale nie jest to jakaś tragedia przy takiej jlości zamontowanych. Mi się osobiście boscha ze względu na większą średnicę wygodniej montuje. OK. Kupuje. Czy chodzi o ten symbol? ISN-CMINI-W greg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
arpl 23.01.2011 20:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2011 OK. Kupuje. Czy chodzi o ten symbol? ISN-CMINI-W greg Isn-cmini-w to kontraktrony białe z koncówką B -brązowe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
heron 25.01.2011 20:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2011 Witajcie, Jak w praktyce wygląda realizacja opóźnienia alarmu przy wejściu przez garaż? Czy łączy się napęd bramy garażowej z centralą czy może po prostualarm po naruszeniu czujek garażowych jest włączany z opóźnieniem?Jeżeli to coś zmienia to centrala będzie z Satela (Integra), a napęd pewnie Hormanna. Szczerze powiedziawszy chętnie poczytałbym dokumentację techniczną napędu Supramatic jeśli ktoś ma dostęp i może podesłać na priva. Nie chodzi mi o instrukcje montażu - to już mam. Z góry dzięki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kolorado 25.01.2011 21:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2011 Ja podłączyłem napęd do centrali i steruję właśnie z niej za pomocą modułu INT-RX, ale można użyć dowolną radiolinię. Dzięki temu osiągam dwa cele:- pozbywam się niezbyt bezpiecznej linii radiowej Hormanna,- blokuję wybrane czujki (droga do klawiatury + inercyjna na bramie) przy otwieraniu bramy na określony czas.Z tego co się orientuję, w taki właśnie sposób realizuje wejście przez bramę większość. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
heron 25.01.2011 21:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2011 Ja podłączyłem napęd do centrali i steruję właśnie z niej za pomocą modułu INT-RX, ale można użyć dowolną radiolinię. Dzięki temu osiągam dwa cele: - pozbywam się niezbyt bezpiecznej linii radiowej Hormanna, - blokuję wybrane czujki (droga do klawiatury + inercyjna na bramie) przy otwieraniu bramy na określony czas. Z tego co się orientuję, w taki właśnie sposób realizuje wejście przez bramę większość. Dzieki kolorado. Jeśli dobrze rozumiem masz pilota od centralki alarmowej i on daje sygnał do centrali do otwarcia garażu. Centrala steruje bramą (styki 20,21?) i wyłącza czujki na pewien czas. Czy masz może napęd supramatic? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ravbc 25.01.2011 21:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2011 Teoretycznie wystarczy opóźnić po prostu reakcję czujek "garażowych", ale bezpieczniej robić to wtedy, gdy ich naruszenie jest "autoryzowane", czyli sygnał z pilota trafia do centrali alarmowej.A co do instrukcji Supramatica, to jest dupna, bo totalnie obrazkowa (dla idiotów). Prosta informacja opisana (czy raczej narysowana) jest na kilku stronach. Jeśli masz wybór, to zastanów się nad zmianą napędu. Ten jest dość upierdliwy do integracji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
szczukot 25.01.2011 21:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2011 Ja mam naped Maranteca - ale dopiero pdlaczony do zasilania wiec duzo danych o nim jeszcze nie mam. Fantom Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
heron 25.01.2011 21:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2011 Teoretycznie wystarczy opóźnić po prostu reakcję czujek "garażowych", ale bezpieczniej robić to wtedy, gdy ich naruszenie jest "autoryzowane", czyli sygnał z pilota trafia do centrali alarmowej. A co do instrukcji Supramatica, to jest dupna, bo totalnie obrazkowa (dla idiotów). Prosta informacja opisana (czy raczej narysowana) jest na kilku stronach. Jeśli masz wybór, to zastanów się nad zmianą napędu. Ten jest dość upierdliwy do integracji. Dokładnie - instrukcja jest o kant dup. rozbić. Jesli chodzi o zestyki to chyba jeden marny rysunek mają jak przycisk start/stop do otwierania podłączyć. Dlatego pytałem o jakąs konkretniejszą instrukcję. Wybór mam jeszcze pełny bo nic nie podpisywałem. Jaki napęd byś proponował - dobrze by było aby był jakościowo nie gorszy i wygodny do integracji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mp_krk 26.01.2011 00:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2011 Witam, Jestem gdzieś w 3/4 wątku więc powoli pozwolę sobie zadawać pytania odnośnie tego czego nie zauważyłem lub mi umknęło:) Jestem przed wykonaniem instalacji alarmowej w domu...mam na poczatek kilka pytań, może prostych ale rozwieją pojawiające się wątpliwości: 1/ czy do połączenia 2EOL czujek (kontaktron, inercyjna, pir i dualna) wystarczy przewód 4x0.5 czy lepiej dać (i dlaczego, pomijając kwestię zapasu) 6x0.5? 2/ czy jeśli podłączam czujki jaki 2EOL to wykorzystuję 1 czy 2 wejścia w centrali? Przykładowo mam 35 czujek z podłączeniem antysabotażowym...w takim przypadku potrzebuje 35 wejsc (i np integre 64) czy 70 wejsc (i już integre 128).. Z góry dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ravbc 26.01.2011 08:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2011 Wybór mam jeszcze pełny bo nic nie podpisywałem. Jaki napęd byś proponował - dobrze by było aby był jakościowo nie gorszy i wygodny do integracji. Ja bym pewnie wybrał FAAC 4xx (nie pamiętam dokładnego modelu), ale jest kilka innych firm, które tez robią niezłe napędy (praktycznie wszystkie są lepsze od tego nieszczęsnego Supramatica). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ravbc 26.01.2011 08:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2011 1/ czy do połączenia 2EOL czujek (kontaktron, inercyjna, pir i dualna) wystarczy przewód 4x0.5 czy lepiej dać (i dlaczego, pomijając kwestię zapasu) 6x0.5? 2EOL to parametryzacja linii czujki za pomocą dwóch rezystorów. Czyli nie są tu potrzebne dodatkowe przewody (bo rezystory parametryzujące montuje się na linii, która podłączona jest czujka. Spora większość czujek (poza prostymi kontaktronami) ma natomiast dodatkowy obwód saboażowy, który zdaje się jedynie przy podłączeniu 2EOL _nie_ wymaga dodatkowego przewodu. Za to oczywiście potrzebny może być przewód do zasilania czujki, więc te 4x0,5 to na prawdę absolutne minimum. A zapas (przy ppmijalnej niemalże różnicy w cenie przewodu) jest IMHO wystarczająco dobrym powodem, by okablować wszystko na 6x0,5 (no może poza kontaktronami, jak już musisz oszczędzać, a nie planujesz czujek inercyjnych). 2/ czy jeśli podłączam czujki jaki 2EOL to wykorzystuję 1 czy 2 wejścia w centrali? Przykładowo mam 35 czujek z podłączeniem antysabotażowym...w takim przypadku potrzebuje 35 wejsc (i np integre 64) czy 70 wejsc (i już integre 128).. Do podłączenia 2EOL wystarczy pojedyncze wejście w centrali. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mp_krk 26.01.2011 10:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2011 2EOL to parametryzacja linii czujki za pomocą dwóch rezystorów. Czyli nie są tu potrzebne dodatkowe przewody (bo rezystory parametryzujące montuje się na linii, która podłączona jest czujka. Spora większość czujek (poza prostymi kontaktronami) ma natomiast dodatkowy obwód saboażowy, który zdaje się jedynie przy podłączeniu 2EOL _nie_ wymaga dodatkowego przewodu. Za to oczywiście potrzebny może być przewód do zasilania czujki, więc te 4x0,5 to na prawdę absolutne minimum. A zapas (przy ppmijalnej niemalże różnicy w cenie przewodu) jest IMHO wystarczająco dobrym powodem, by okablować wszystko na 6x0,5 (no może poza kontaktronami, jak już musisz oszczędzać, a nie planujesz czujek inercyjnych). Do podłączenia 2EOL wystarczy pojedyncze wejście w centrali. Planowałem dać kontaktrony + czujki stłuczenia + pir/dual...ale z tego co czytam lepiej chyba zrezygnować ze stłuczek zbicia, ograniczyć pir/dual a zastosować czujki inercyjne. Czy można połączyć w jednym oknie kontrakton z inercyjną (pomijam fixy bo tam oczywiście tylko inercyjna)? Łączyć wtedy jako jedna linia czy poprowadzić jednym kablem (jakim i jakie połączenie) ale w centrali wpiąć jako dwa obwody? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kolorado 26.01.2011 12:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2011 Dzieki kolorado. Jeśli dobrze rozumiem masz pilota od centralki alarmowej i on daje sygnał do centrali do otwarcia garażu. Centrala steruje bramą (styki 20,21?) i wyłącza czujki na pewien czas. Czy masz może napęd supramatic? Dokładnie tak jak napisałeś. Zwarcie styków 20 i 21 powoduje otwarcie/zamknięcie bramy. 20 to masa, 21 zamykanie/otwieranie. Mam je podpięte do przekaźników w centrali. Dodatkowo wejście 22 powoduje zapalanie/gaszenie halogena przy zwarciu z masą (20). Wejście 5 to zasilanie 24V. Napęd to oczywiście supramatic. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kolorado 26.01.2011 12:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2011 Ten jest dość upierdliwy do integracji. Jeśli chodzi o integrację, to nie miałem żadnych problemów. Co do samego napędu, a w szczególności niezawodności, to zbyt krótko użytkowałem aby się tutaj wypowiadać, ale do tej pory żadnych problemów nie miałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ravbc 26.01.2011 13:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2011 Jeśli chodzi o integrację, to nie miałem żadnych problemów. Upierdliwość o jakiej wspominałem w tym kontekście objawia się tym, że można sterować tym napędem tylko w jeden (wyjątkowo niewygodny) sposób, bo producent nie przewidział, że ktoś może chcieć inaczej. Akurat mam porównanie z centralką FAAC z napędu bramy wjazdowej i tam opcji podpięcia jest całe multum, więc Supramatic na prawdę blado na tym tle wypada. Ale oczywiście jak się nie ma innej opcji, to i jego można zintegrować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.