Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Instalacja alarmowa raz jeszcze


Recommended Posts

Buduję dom w kształcie litery"L" (DOm na 102 z kolekcji Muratora) taras znajdujesię w kącie i jest osłonięty przez jedno ze skrzydeł budynku. Złodziej w takim miejscu będzie mógł spokojnie kombinować przy drzwiach balkonowych. Chciałbym aby intruz został spłoszony w momencie wejścia na taras. Czy dobrym rozwiązaniem będzie czujka zewnętrzna? Jeżeli tak to jaka? W jednej z firm zaproponowano mi "Digigard 85" za 345 zł, w innej stwierdzono, że dobre czujki zewnętrzne zaczynają się od 800 zł. Jeżeli nie czujka to co? _ZBYCH_u i inni guru dziękuję za propozycję/opinie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 11,2k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Buduję dom w kształcie litery"L" (DOm na 102 z kolekcji Muratora) taras znajdujesię w kącie i jest osłonięty przez jedno ze skrzydeł budynku. Złodziej w takim miejscu będzie mógł spokojnie kombinować przy drzwiach balkonowych. Chciałbym aby intruz został spłoszony w momencie wejścia na taras. Czy dobrym rozwiązaniem będzie czujka zewnętrzna? Jeżeli tak to jaka? W jednej z firm zaproponowano mi "Digigard 85" za 345 zł, w innej stwierdzono, że dobre czujki zewnętrzne zaczynają się od 800 zł. Jeżeli nie czujka to co? _ZBYCH_u i inni guru dziękuję za propozycję/opinie.

Witam,

 

Digigard 85 może i nie jest droga, ale średnio skuteczna :(. Ma małą czułość (antidotum konstruktorów na fałszywe alarmy :roll: :-? ). Ponad to nie mają antymaskingu - funkcji wykrywania próby zasłonięcia lub zamalowania czujki przez intruza (to jeden ze sposobów na ominięcie takich czujek!).

 

Polecam czujki GUARD firmy MAXIMUS.

 

http://www.zbychdom.republika.pl/rozne/GUARD.gif

 

Czujka posiada podwójny tor podczerwieni i tor mikrofalowy. Jest odporna na małe i średnie zwierzęta. Posiada zaawansowany anytmasking i udarowy czujnik antysabotażowy. Posiada osobne wyjścia: alarm, sabotaż i masking. Kosztuje ok. 600 zł (netto).

 

Krótki film o zasadzie działania czujki jest TU

 

Inną odmianą tej czujki jest miniaturowa czujka o charakterystyce kurtynowej - CURTAIN (koszt około 400 zł netto).

 

http://www.zbychdom.republika.pl/rozne/Czujki/Curtain

 

Stosunkowo drogą czujką i łatwą do ominięcia przez intruza jest czujka VX 402 (powszechnie proponowana przez agencje ochrony). Szkoda pieniędzy!

 

http://www.zbychdom.republika.pl/rozne/Czujki/vx40.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przewinelo sie juz kiedys na forum pytanie - w jaki sposob mocowac kable alarmowe. Chce odswiezyc to zapytanie bo niebawem biore sie za ukladanie i prosze o jakies praktyczne rady.

 

Z tego co pamietam to Zbychu proponuje klejenie przewodow do scian i odradza laczenia za pomoca blaszek. Zbychu, mozesz polecic jakas sprawdzona marke kleju i ile to tak orientacyjne kosztuje?

 

Jesli ktos ma jakies inne sprawdzone metody to rowniez pytam :D

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki ZBYCHU.

Powoli przedzieram się przez ten wątek i w miedzyczasie dotarłem do twojego postu ze strony 6 (14.11.2004) gdzie piszesz o tych czujkach :oops: :) . Moja filozofia podejścia do alarmu zakłada odstraszenie gówniarza. Fachowiec nie będzie włamywać się do małego domu przed którym (chyba) nigdy nie stanie Mercedes. 500-700 zł to dość dużo jak na małego złodziejaszka. Ale chyba nie ma innego wyjścia :cry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zbychu mam pytanko.

W domu zostały dodatkowo zamontowane okna połaciowe w momencie gdy już były zakończone prace tynkarskie, gładzie itp. W związku z tym nie przewidziałem wcześniej kabelków do tych okien.

Czujki PIR w tych pomieszczeniach są zamontowane tak, że chronią również te okna, ale zastanawiam się czy warto kupic np. to:

Wireless Magnetic Contact http://www.maximum.co.il

i tym te okna dodatkowo zabezpieczyć.

Centrala DSC 5020 z modułami rozszerzającymi liczbę wejść (są jeszcze wolne).

Wszystkie linie DEOL.

A tak przy okazji jeszcze jedno pytanko. Wszystkie okna są zabezpieczone kontaktronami wmontowanymi w ramy drewniane (kontaktrony cylindryczne). Część okien w szczególności te rozwieralno-uchylne w pozycji uchylnej nie sygnalizują otwarcia, więc można opuścić dom uzbrajając system i pozostawiając otwarte okna.

Czy po zamontowaniu drugich kontaktronów w taki sposób że bądą sygnalizowały uchylenie należy je podłączyć do osobnych wejść centrali i zdefiniować jako 05 (wewnętrzna sypialniana) z parametrem wymuszonego włączenia.

Chodzi mi o to w jaki sposób zdefiniować te linie aby przy załączaniu alarmu można było się zorientować że są otwarte (uchylone) okna, a jednocześnie aby obsługa systemu nie była uciążliwa.

Zakładam że w zdecydowanej większości przypadków po zorientowaniu się że pozostawiłem uchylone okna najpierw pójdę je zamknąć a dopiero uzbroję system, czyli decyzję o uzbrojeniu alarmu w sytuacji uchylonych okien podejmowałbym świadomie.

Zagrożenie takiego rozwiązania widzę takie: jeżeli uzbroję system pomimo uchylonych okien a podczas mojej nieobecności lub w nocy w trybie nocnym przeciąg zamknie uchylone okno i potem je otworzy zostanie wywołany fałszywy alarm, a tego chciałbym uniknąć.

Może masz lepsze rozwiązanie dla takiej sytuacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przewinelo sie juz kiedys na forum pytanie - w jaki sposob mocowac kable alarmowe. Chce odswiezyc to zapytanie bo niebawem biore sie za ukladanie i prosze o jakies praktyczne rady.

 

Z tego co pamietam to Zbychu proponuje klejenie przewodow do scian i odradza laczenia za pomoca blaszek. Zbychu, mozesz polecic jakas sprawdzona marke kleju i ile to tak orientacyjne kosztuje?

 

Jesli ktos ma jakies inne sprawdzone metody to rowniez pytam :D

 

Pozdrawiam

Klej termotopliwy termolan lub termik i do tego taki pistolet:

 

http://www.zbychdom1.republika.pl/rozne/Pistolet.jpg

 

W budynku z betonu komórkowego można stosować też specjalny zszywacz do mocowania przewodów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki ZBYCHU.

Powoli przedzieram się przez ten wątek i w miedzyczasie dotarłem do twojego postu ze strony 6 (14.11.2004) gdzie piszesz o tych czujkach :oops: :) . Moja filozofia podejścia do alarmu zakłada odstraszenie gówniarza. Fachowiec nie będzie włamywać się do małego domu przed którym (chyba) nigdy nie stanie Mercedes. 500-700 zł to dość dużo jak na małego złodziejaszka. Ale chyba nie ma innego wyjścia :cry:

Sęk w tym, że włamują się również do małych domków, a kiepska czujka zewnętrzna może przysporzyć nie lada problemów...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zbychu mam pytanko.

W domu zostały dodatkowo zamontowane okna połaciowe w momencie gdy już były zakończone prace tynkarskie, gładzie itp. W związku z tym nie przewidziałem wcześniej kabelków do tych okien.

Czujki PIR w tych pomieszczeniach są zamontowane tak, że chronią również te okna, ale zastanawiam się czy warto kupic np. to:

Wireless Magnetic Contact http://www.maximum.co.il

i tym te okna dodatkowo zabezpieczyć.

Centrala DSC 5020 z modułami rozszerzającymi liczbę wejść (są jeszcze wolne).

Wszystkie linie DEOL.

Skoro nie masz możliwości dociągnięcia przewodów do nowych okien, to zastosuj bezprzewodowe. Czujki bezprzewodowe firmy Maximum nie są sprowadzane do Polski, ale produkują je dwie polskie firmy SATEL i ELMES. DSC też ma je w swojej ofercie.

 

A tak przy okazji jeszcze jedno pytanko. Wszystkie okna są zabezpieczone kontaktronami wmontowanymi w ramy drewniane (kontaktrony cylindryczne). Część okien w szczególności te rozwieralno-uchylne w pozycji uchylnej nie sygnalizują otwarcia, więc można opuścić dom uzbrajając system i pozostawiając otwarte okna.

Czy po zamontowaniu drugich kontaktronów w taki sposób że bądą sygnalizowały uchylenie należy je podłączyć do osobnych wejść centrali i zdefiniować jako 05 (wewnętrzna sypialniana) z parametrem wymuszonego włączenia.

Chodzi mi o to w jaki sposób zdefiniować te linie aby przy załączaniu alarmu można było się zorientować że są otwarte (uchylone) okna, a jednocześnie aby obsługa systemu nie była uciążliwa.

Zakładam że w zdecydowanej większości przypadków po zorientowaniu się że pozostawiłem uchylone okna najpierw pójdę je zamknąć a dopiero uzbroję system, czyli decyzję o uzbrojeniu alarmu w sytuacji uchylonych okien podejmowałbym świadomie.

Zagrożenie takiego rozwiązania widzę takie: jeżeli uzbroję system pomimo uchylonych okien a podczas mojej nieobecności lub w nocy w trybie nocnym przeciąg zamknie uchylone okno i potem je otworzy zostanie wywołany fałszywy alarm, a tego chciałbym uniknąć.

 

Może masz lepsze rozwiązanie dla takiej sytuacji.

Jeśli te linie zaprogramujesz jako sypialniane (05), to w nocy one nie działają, więc problem nocnych fałszywych alarmów odpada.

Przy wyjściu z domu polecam zamykać okna.

Zapewne masz klawiaturę LCD 5500Z. Ustaw w niej w sekcji LCD - 076 parametr 8. Spowoduje to naprzemienne wyświetlanie linii otwartych, więc przy załączeniu systemu będziesz widział, które linie są otwarte.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ZBYCHu

Czy proponowana przez Ciebie czujka o charakterystyce kurtynowej może być skonfigurowana tak aby nie pobudzały jej małe zwierzęta ? Jeżeli tak to posostaje kwestia lokalizacji kurtyny względem okien i drzwi.

1. rownolegle

czy

2. tak aby z dwoma prostopadłymi ścianami tworzyła trójkąt (przypominam że drzwi balkonowe znajdują się w kącie)

 

P.S.

Dzisiaj jeden magik proponował mi czujkę VX402. Zrobił dziwną minę jak powiedziałem o braku antymaskingu. :lol: :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ZBYCHu

Czy proponowana przez Ciebie czujka o charakterystyce kurtynowej może być skonfigurowana tak aby nie pobudzały jej małe zwierzęta ? Jeżeli tak to posostaje kwestia lokalizacji kurtyny względem okien i drzwi.

1. rownolegle

czy

2. tak aby z dwoma prostopadłymi ścianami tworzyła trójkąt (przypominam że drzwi balkonowe znajdują się w kącie)

 

P.S.

Dzisiaj jeden magik proponował mi czujkę VX402. Zrobił dziwną minę jak powiedziałem o braku antymaskingu. :lol: :lol:

Nie, kurtyna nie jest odporna na zwierzęta, ale wszystko zależy od konkretnego zastosowania. W pewnych sytuacjach można zamaskować dolne wiązki czujki podczerwieni, co wpłynie na brak wykrywania zwierząt.

Trzeba też pamiętać, że wszelkie czujki odporne na zwierzęta należy tak montować, aby zwierzę nie mogło się dostać bliżej, niż 2 m od czujki.

 

Czujka VX402 jest często proponowana przez instalatorów, bo nie sprawia kłopotów (instalatorom), natomiast jej skuteczność jest marna. Z taką czujką złodzieje sobie radzą, a jeśli ma ona chronić tylko przed byle pijaczkiem, to dosyć droga ochrona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zbychu mam pytanko.

W domu zostały dodatkowo zamontowane okna połaciowe w momencie gdy już były zakończone prace tynkarskie, gładzie itp. W związku z tym nie przewidziałem wcześniej kabelków do tych okien.

Czujki PIR w tych pomieszczeniach są zamontowane tak, że chronią również te okna, ale zastanawiam się czy warto kupic np. to:

Wireless Magnetic Contact http://www.maximum.co.il

i tym te okna dodatkowo zabezpieczyć.

Centrala DSC 5020 z modułami rozszerzającymi liczbę wejść (są jeszcze wolne).

Wszystkie linie DEOL.

Skoro nie masz możliwości dociągnięcia przewodów do nowych okien, to zastosuj bezprzewodowe. Czujki bezprzewodowe firmy Maximum nie są sprowadzane do Polski, ale produkują je dwie polskie firmy SATEL i ELMES. DSC też ma je w swojej ofercie.

 

A tak przy okazji jeszcze jedno pytanko. Wszystkie okna są zabezpieczone kontaktronami wmontowanymi w ramy drewniane (kontaktrony cylindryczne). Część okien w szczególności te rozwieralno-uchylne w pozycji uchylnej nie sygnalizują otwarcia, więc można opuścić dom uzbrajając system i pozostawiając otwarte okna.

Czy po zamontowaniu drugich kontaktronów w taki sposób że bądą sygnalizowały uchylenie należy je podłączyć do osobnych wejść centrali i zdefiniować jako 05 (wewnętrzna sypialniana) z parametrem wymuszonego włączenia.

Chodzi mi o to w jaki sposób zdefiniować te linie aby przy załączaniu alarmu można było się zorientować że są otwarte (uchylone) okna, a jednocześnie aby obsługa systemu nie była uciążliwa.

Zakładam że w zdecydowanej większości przypadków po zorientowaniu się że pozostawiłem uchylone okna najpierw pójdę je zamknąć a dopiero uzbroję system, czyli decyzję o uzbrojeniu alarmu w sytuacji uchylonych okien podejmowałbym świadomie.

Zagrożenie takiego rozwiązania widzę takie: jeżeli uzbroję system pomimo uchylonych okien a podczas mojej nieobecności lub w nocy w trybie nocnym przeciąg zamknie uchylone okno i potem je otworzy zostanie wywołany fałszywy alarm, a tego chciałbym uniknąć.

 

Może masz lepsze rozwiązanie dla takiej sytuacji.

Jeśli te linie zaprogramujesz jako sypialniane (05), to w nocy one nie działają, więc problem nocnych fałszywych alarmów odpada.

Przy wyjściu z domu polecam zamykać okna.

Zapewne masz klawiaturę LCD 5500Z. Ustaw w niej w sekcji LCD - 076 parametr 8. Spowoduje to naprzemienne wyświetlanie linii otwartych, więc przy załączeniu systemu będziesz widział, które linie są otwarte.

 

Dzięi Zbychu za odpowiedź. Istotnie w nocy problemu z sypialnianymi nie będzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks później...
A ja mam następujące pytanko. Czy w centrali CA64 można "na trochę" wyłączyć antysabotaż? Muszę przestawić dwie czujki i manipulator, a żeby to zrobić muszę je odkręcić. To z kolei niechybnie zaowocuje dźwiękiem o wysokiej intensywności... Moi alarmiarze powiedzieli że się nie da, ale... może się da?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście, że się da, trzeba włączyć tryb serwisowy.

W tym trybie działają tylko bardzo specyficzne wejścia (jakieś bankomatowe czy inne takie), ale sabotaż jest wyłączony.

 

Czyli hasło administratora, *, z menu dostęp serwisu (w godzinach) np. 2h

A potem hasło serwisu, * , Tryb serwisowy.

 

Problem jest jak się nie zna tych haseł (ale też do obejścia). Zresztą to wszystko jest w instrukcji instalatora którą można ściągnąć ze stron Satela.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli hasło administratora, *, z menu dostęp serwisu (w godzinach) np. 2h

A potem hasło serwisu, * , Tryb serwisowy.

 

Problem jest jak się nie zna tych haseł (ale też do obejścia). Zresztą to wszystko jest w instrukcji instalatora którą można ściągnąć ze stron Satela.

 

Hasło administratora mam, hasła serwisowego nie. Ale instrukcja instalatora gdzieś powinna być na dysku :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo prosze o pomoc.

Jesteśmy 1-2 miesiąca przed wprowadzeniem. Domek z poddaszem użytkowym 120m2 pow użytkowej. Przed tynkami elektrycy położyli kable do alarmu i teraz zamierzamy sfinalizować ten temat, jednak potrzebuję troche fachowej pomocy. Chcemy jakić prosty alarm i tani. Nasz elektryk, który montuje takie rzeczy zaproponował nam Satela (CA 6). Cena sprzętu za ok 1300 zl + 300 robocizna.

Najpierw chcieliśmy miec alarm z powiadomieniem na komórki, ale wydaje się to coraz mniej realne, gdyż nie chcieliśmy przyłączać telefonu stacjonarnego (tylko komórki), a podobno jeśli bez stacjonarnego to tylko na wybrane modele komórek.

Warianty:

1) montujemy telefon stacjonarny (trochę nam się to nie uśmiecha) + Satel i mamy powiadomienie na komówki

2) rezygnujemy z powiadomienia, nie podłączamy tel stacjonarnego i alarm będzie spełniał rolę wyjącego odstraszacza

3) zakup specjalnego modelu komórki

Propozycja elektryka:

- Satel CA 6

- kilka czujek cyfrowych (uważa, że w salonie z kominkiem i garażu nie trzeba dawać dualnych?????)

- kontaktron przy drzwiach wejściowych + manipulator

Ja raczej rozważam Satel CA 10 lub Integra 24 (czym sie różnia, która lepsza?) +manipulator LCD (czy tylko przy drzwiach zewn czy tez przy garażowych i na poddaszu). Zastanawiam się nad sensem instalowania manipulatora na poddaszu i robienia tam osobnej strefy, gdyż codzienna obsługa będzie męcząca ( sypialnia jest na poddaszu a kuchnia na parterze - jak będe miał ochote sie napić w nocy to co? :wink: wyłączać alarm z zamkniętymi oczami :wink: )

Doradźcie coś. Za dużo mam niewiadomych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpierw chcieliśmy miec alarm z powiadomieniem na komórki, ale wydaje się to coraz mniej realne, gdyż nie chcieliśmy przyłączać telefonu stacjonarnego (tylko komórki), a podobno jeśli bez stacjonarnego to tylko na wybrane modele komórek.

(...)

3) zakup specjalnego modelu komórki (...)

Nie wiem czy dobrze zrozumiałeś. Aby bez telefonu stacjonarnego to musisz podłączyć jakąś komórkę do centrali (+oczywiście jakiś moduł korzystający z tej komurki). "Specjalny model komórki" jest Ci potrzebny do podłączenia do alarmu. Twoja komórka może być dowolna.

 

Odnośnie tych "specjalnych modeli komórek" - jeśli jak rozumiem chcesz tanio to możesz skorzystać z prawie dowolnej Nokii lub Simensa. Wszystko zależy od tego modułu sterującego (tj. z czym on pracuje - zwykle właśnie z tymi komórkami).

 

Odnośnie modułów sterujących np. http://www.allegro.pl/search.php?string=GSM+powiadomienie&buy=0&new=0&pay=0

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy dobrze zrozumiałeś. Aby bez telefonu stacjonarnego to musisz podłączyć jakąś komórkę do centrali (+oczywiście jakiś moduł korzystający z tej komurki). "Specjalny model komórki" jest Ci potrzebny do podłączenia do alarmu. Twoja komórka może być dowolna.

 

Odnośnie tych "specjalnych modeli komórek" - jeśli jak rozumiem chcesz tanio to możesz skorzystać z prawie dowolnej Nokii lub Simensa. Wszystko zależy od tego modułu sterującego (tj. z czym on pracuje - zwykle właśnie z tymi komórkami).

 

Odnośnie modułów sterujących np. http://www.allegro.pl/search.php?string=GSM+powiadomienie&buy=0&new=0&pay=0

No i jeszcze ten drobiazg, że ta komórka musi mieć swoją kartę SIM, a więc albo abonament, albo prepaidy - tak czy owak płaci się te kilkanaście, kilkadziesiąt złotych miesięcznie za samą możliwość powiadamiania.

Jakby te koszty dorzucić do abonamentu za telefon stacjonarny, to może się okazać, że jednak ten stacjonarny nie jest taki zły.

Więc uwzględniając koszt tej komórki, koszt comiesięcznych opłat, różnicę w cenie między modułem GSM a zwykłym (nie wiem co droższe), to dopiero wtedy widać w co warto wchodzić.

Tak czy owak, trzeba samemu przeliczyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo prosze o pomoc.

Jesteśmy 1-2 miesiąca przed wprowadzeniem. Domek z poddaszem użytkowym 120m2 pow użytkowej. Przed tynkami elektrycy położyli kable do alarmu i teraz zamierzamy sfinalizować ten temat, jednak potrzebuję troche fachowej pomocy. Chcemy jakić prosty alarm i tani. Nasz elektryk, który montuje takie rzeczy zaproponował nam Satela (CA 6). Cena sprzętu za ok 1300 zl + 300 robocizna.

Najpierw chcieliśmy miec alarm z powiadomieniem na komórki, ale wydaje się to coraz mniej realne, gdyż nie chcieliśmy przyłączać telefonu stacjonarnego (tylko komórki), a podobno jeśli bez stacjonarnego to tylko na wybrane modele komórek.

Warianty:

1) montujemy telefon stacjonarny (trochę nam się to nie uśmiecha) + Satel i mamy powiadomienie na komówki

2) rezygnujemy z powiadomienia, nie podłączamy tel stacjonarnego i alarm będzie spełniał rolę wyjącego odstraszacza

3) zakup specjalnego modelu komórki

Propozycja elektryka:

- Satel CA 6

- kilka czujek cyfrowych (uważa, że w salonie z kominkiem i garażu nie trzeba dawać dualnych?????)

- kontaktron przy drzwiach wejściowych + manipulator

Ja raczej rozważam Satel CA 10 lub Integra 24 (czym sie różnia, która lepsza?) +manipulator LCD (czy tylko przy drzwiach zewn czy tez przy garażowych i na poddaszu). Zastanawiam się nad sensem instalowania manipulatora na poddaszu i robienia tam osobnej strefy, gdyż codzienna obsługa będzie męcząca ( sypialnia jest na poddaszu a kuchnia na parterze - jak będe miał ochote sie napić w nocy to co? :wink: wyłączać alarm z zamkniętymi oczami :wink: )

Doradźcie coś. Za dużo mam niewiadomych.

Kwestię powiadomienia koledzy już wyjaśnili. Jeszcze jedna uwaga, to do powiadomienia nie nadają się telefony radiowe TPSA (wykorzystują starą sieć po Centertelu do instalacji telefonów w miejscach, gdzie nie ma okablowania i nie opłaca się go wykonywać), Sferia, itp.

 

Odnośnie różnicy między CA10 i Integrą 24:

- CA10 ma na płycie osiem linii i dwie linie w manipulatorze. Jest rozszerzalna przez dodatkowy moduł (sześć linii) do max. 16 linii. Posiada 6 wyjść programowalnych (bez możliwości rozbudowy) i cztery strefy (dosyć niewygodnie obsługiwalne) i cztery timery. Do CA10 jest kilka rodzajów manipulatorów (klawiatur) zarówno w wersji z kontrolkami, jak i z wyświetlaczem tekstowym).

- Integra 24 ma na płycie cztery linie i jest rozszerzalna przez moduły (8 linii) i wejścia w manipulatorach (po 2 linie w każdym) do max. 24 linii. Posiada 4 wyjścia programowalne na płycie głównej z możliwością rozbudowy do 20 wyjść przez zastosowanie dodatkowych modułów. Posiada cztery strefy i 16 timerów. Do Integry jest jeden rodzaj manipulatorów (z dużym wyświetlaczem tekstowym), czyli przy małych systemach drogo wychodzi.

 

Na pewno Integra jest nowszym systemem i ma większe możliwości, ale jeśli ma to być mały i tani system, to proponuję jednak CA10.

 

Manipulator na poddaszu powinien być zamontowany nie tylko dla wygody, ale i dla własnego bezpieczeństwa. System powinien być tak zamontowany, aby dało się włączyć na noc czujki na parterze. Bardzo dużo włamań do domów jest właśnie w nocy, bo wtedy złodzieje mogą łatwo i szybko ukraść rzeczy, których w ciągu dnia w domu nie ma, np. damska torebka leżąca przy wejściu (z dokumentami, kartami, kluczami, telefonem), laptop stojący w torbie przy wejściu lub w gabinecie czy samochód stojący w garażu (a kluczyki do niego leżące przy wejściu).

No, ilu z Was tam właśnie zostawia te rzeczy??? Złodzieje o tym wiedzą...

 

Druga sprawa to przy pomocy manipulatora na poddaszu możemy sprawdzić, z której czujki włączył się alarm, bez konieczności schodzenia na dół (gdzie może już czekać intruz z pałą).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zbychu, a jak proponujesz rozwiązać problem z mozliwością schodzenia w nocy do kuchni?

Czy przy obydwu powyższych centralkach mozliwa jest np taka opcja aby wieczorem wychodząc na poddasze uzbroić cały parter za wyjątkiem np kuchni i holu na parterze? Wtedy mógłbym prosto z klatki schodowej wejśc do kuchni i ugasić pragnienie :wink: a reszta domu byłaby strzeżona.

Jeszce jedno. Czy warto montować centralkę przy w garażu? jesli tak to diodową czy z wyświetlaczem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...