todaks 14.04.2012 18:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2012 Czy mam rozumiec, ze wg Ciebie, te moduly przekaznikowe Pulsara i Satela nie maja atestow i sa niebezpieczne ? Fantom z punktu elektryki nic nie powinno sie stać , z punktu serwisu może być różnie , obyś sam przypadkiem ręki tam nie przyłożył . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
todaks 14.04.2012 18:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2012 dendrytus - nie wiesz gdzie to było ? Warszawa - osiedle zamknięte przy wytwórni filmów . Nazwy ulicy nie pamiętam . Tak się składa że zabezpieczałem ten apartament w trakcie odbudowy po pożarze. Tyle informacji musi Ci wystarczyć bo więcej nie mogę publicznie podać . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dendrytus 14.04.2012 19:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2012 Tyle informacji musi Ci wystarczyć bo więcej nie mogę publicznie podać . Nie zapominaj, że znasz tylko wersję właściciela apartamentu.Nie sądzę, że jakoś specjalnie interesowała cię jak przebiega, jak się kończy i po ilu latach ta sprawa. Ale OK. Niech ci będzie. Mnie jednak bardziej zależy jakiż to wyłącznik z atestem i sygnalizacją powinienem montować w szafach. Podobno wiesz, że kiedyś był bardzo drogi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
szczukot 15.04.2012 08:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2012 No dobra. Po raz trzeci zapomnialem zamknac brame garzowa Prosze o pomoc w zaprogramowaniu centralki Integry. Dostepne mamy 3 wejscia : z pilota, kontrakton na bramie i czujka w garazu. I jedno wyjscie : sterowanie brama (pikniecie = zamknij/otworz). Jak zrobic, aby po otworzeniu bramy pilotem, centralka pilnowala czujki ruchu, i jak nie bedzie nic na niej np przez 1 min (i kontrakton rozwarty), zamknela brame ? Fantom Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
todaks 15.04.2012 18:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2012 Jak zrobic, aby po otworzeniu bramy pilotem, centralka pilnowala czujki ruchu, i jak nie bedzie nic na niej np przez 1 min (i kontrakton rozwarty), zamknela brame ? Fantom wykorzystaj funkcję "max. czasu naruszenia wejscia" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
szczukot 15.04.2012 20:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2012 a jeszcze kilka podpowiedzi ? Fantom Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
szczukot 16.04.2012 15:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2012 Mam pytanko : jak sugerujecie zrobic :1) zasialnie awaryjne gniazd (komputer, pompy itp). Czy wpiac w obwod po prostu UPSa i niech on calkowicie sobie tym rzadzi, czy tez uzyc w jakim celu do tego centralki ?2) oswietlenia awaryjnego. Czyli jak nie ma pradu, jeden z obwodow sie zalacza. Uzyc do tego centralki czy jakis np zwykly przekaznik w szafie ? Fantomps. pomijam na razie problem, ze sa trzy fazy itp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dendrytus 16.04.2012 18:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2012 Mam pytanko : jak sugerujecie zrobic : 1) zasialnie awaryjne gniazd (komputer, pompy itp). Czy wpiac w obwod po prostu UPSa i niech on calkowicie sobie tym rzadzi, czy tez uzyc w jakim celu do tego centralki ? Jak masz za dużo kasy i za dużo wolnego czasu, to jak najbardziej centralka. Jeśli nie to to wystarczy UPS 2) oswietlenia awaryjnego. Czyli jak nie ma pradu, jeden z obwodow sie zalacza. Uzyc do tego centralki czy jakis np zwykly przekaznik w szafie ? A jak często nie masz prądu? Fantom ps. pomijam na razie problem, ze sa trzy fazy itp. http://www.fif.com.pl/lista_produktow/32 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
szczukot 16.04.2012 19:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2012 Jak masz za dużo kasy i za dużo wolnego czasu, to jak najbardziej centralka. Jeśli nie to to wystarczy UPS A jak często nie masz prądu? http://www.fif.com.pl/lista_produktow/32 Czyli do obu tematow centralke lepiej pominac. Czyli zrboie tak : pf-431 - na wyjsciu podlaczone : 1) UPS i z niego zasilanie kilku newralgicznych tematow. 2) przekaznik, i jak nie bedzie zadnej fazy, to z upsa podam jeszcze napiecie na oswietelnie awaryjne. 3) zasilanie centralki i innych urzadzen nie az tak waznych, aby caly czas pracowaly jak nie ma jednej z faz. No niestety, ale zaniki pradu mi sie zdazaja. I to zarowno 3 faz jak i pojedynczych. Fantom Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ravbc 16.04.2012 19:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2012 Taki przełącznik faz kosztuje prawie 2 stówy - na prawdę tak często Ci jednej fazy brakuje (a nie wszystkich)? Ja mam UPSa dla obwodów automatyki i oświetlenia awaryjnego (ale nie koniecznie włączanego zawsze jak prądu brak, a jedynie jak faktycznie ciemno jest). Co do użycia centralki do "podtrzymania zasilania" to nie bardzo rozumiem na czym jej rola miała by polegać... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
szczukot 16.04.2012 20:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2012 No zanik jednej fazy zdaz mi sie czesto - i to losowa faza, czyli nie moge podpiac np niekotrych ukladow do tych "pewnych" bo ich nie ma. Co do wlaczania obwodu oswietlenia awaryjnego, to pojdzie jeszcze przez zmierzchowke - wiec zapali sie wtedy gdy trzeba. No i jeszcze przez alarm - czyli gdy wylaczony - ktos jest w domu. A centralke, zastanawailem sie czy nie uzyc jakos, bo ma mozliwosc kontroli zaniku zasilania. Ale to chyba bez sensu. Fantom ps. A cena tego przelacznika nie jest fajna - to wiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dendrytus 16.04.2012 20:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2012 ps. A cena tego przelacznika nie jest fajna - to wiem Skoro nie jest fajna, to cię jeszcze bardziej zmartwię . Niektóre urządzenia nie działają lub działają topornie z UPS i wtedy trzeba kupić przetwornicę 12V lub 24V na 230V z Allegro co czasami też nie rozwiązuje problemu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jarek.P 16.04.2012 21:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2012 Niektóre urządzenia nie działają lub działają topornie z UPS i wtedy trzeba kupić przetwornicę 12V lub 24V na 230V Albo trochę porządniejszego UPSa, który wytwarza sinusoidalne napięcie na wyjściu. J. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
szczukot 17.04.2012 06:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2012 A to na szczescie wiem A na nieszczescie takie UPSy sa drozsze Na razie mam jakiegos APC Smarta - z tego co kojarze, to seria ta generuje sinusoide, i powinny pracowac z nim urzadzenia indukcyjne. Fantom Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ravbc 17.04.2012 07:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2012 Hmm, a jakie urządzenia indukcyjne chcesz podtrzymywać? Pompki CO? Jesli masz piec stałopalny to jeszcze rozumiem, ale w każdym innym przypadku to raczej mało istotne (prądu zwykle brakuje maks. kilka godzin, więc można nawet nie zauważyć, że ogrzewanie nie działa). Ja znalazłem w sumie tylko jedno "urządzenie indukcyjne", kórego zasilanie warto zapewnić: silniki rolet zewnętrznych. Tyle że ich użycie sprowadza się do 30 sekund pracy i to tylko w sytuacji kiedy prądu brakie gdy są zamknięte, a chciało by się je otworzyć (u mnie mocno sporadyczna sytuacja - przez 3 lata mieszkania miałem tak dokładnie raz). Piszę to wszystko by podkreślić, że w wielu przypadkach UPSy o faktycznie sinusoidalnym wyjściu nie są konieczne (większość silników spokojnie zadziała z UPSami generującymi przebieg zbliżony do sinusoidy, choć będą się bardziej grzały i ciut mocniej zużywały). Natomiast zdecydowanie nie warto "inwestować" w tanie chińskie badziewia, których teraz sporo w sklepach. Za to warto zwrócić uwagę na jakość używanych akumulatorów, bo co nam z zasilania awaryjnego, jeśli działać będzie przez 2 minuty po zaniku i to tylko przez pierwsze pół roku od zainstalowania (bo potem akumulatory zdechną)? PS. APC serii Smart to jeden z lepszych wyborów. I droższych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
szczukot 17.04.2012 07:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2012 No chcialbym np zasilac pompe od kolektorow slonecznych.Do tego urzadzonka sieciowe (typu switch, router itp) - bo na laptopach pracowac bedzie mozna. Noi i mozliwe, ze piec CO (gazowy) jednak tez - ale tu zobacze jaki bilans pradu bedzie i wtedy podejme decyzje. Raczej chodzi o ciepla wode niz o ogrzewanie. A piec mam ze zbiornikiem tylko 80L, wiec podtrzymanie moze sie przydac.Mozliwe, ze jak zobacze, ze te rozne urzadzonka pobiara malo pradu, to cos doloze jeszcze. Np centralke alarmowa - a niech pochodzi dluzej niz z wlasnego akku. Fantom Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ravbc 17.04.2012 07:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2012 Zasilanie centrali alarmowej z UPSa jest mocno niewskazane. Po pierwsze system ma wtedy znacznie utrudnione wykrywanie awarii zasilania, po drugie zupełnie niepotrzebnie obciąża UPSa. No chyba, że masz UPSa o znacznej mocy i baaardzo długim czasie podtrzymania. Wtedy to może mieć mimo wszystko sens. Co do pozostałych rzeczy: ja mam jednak sporo inne warunki, ale w Twoim wypadku zasilanie awaryjne tych konkretnych urządzeń może być nie całkiem najgorszym pomysłem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
orzechot 17.04.2012 10:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2012 Jhttp://www.fif.com.pl/lista_produktow/32 Ktoś tego używa z powodzeniem? Ja miałem dwa i padły. Przy okazji "mój" elektryk zobaczył puste miejsce w szafie i spytał czego brakuje (elektryk od ciągania kabli i papierów, rozdzielnie moje). Okazało się, że też ma niedobre doświadczenia z PF-431. Podejrzewam, że to chyba niezbyt udana konstrukcja jest. Jak szukałem alternatywy to na elektrodzie ktoś polecał zestaw 2-3 (w zależności od potrzeb) przekaźników (nad)napięciowych. U mnie na razie zadrutowane dziury po PF-431 zostały, ale jak skończę budowę to właśnie takie przekaźniki wstawię. Nie wiem, czy są bardziej trwałe, ale jakby co "modularność" pozwoli na wymianę tylko padniętych kawałków. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
robertsz 17.04.2012 12:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2012 PF-431.... 6 albo 7 sztuk zainstalowałem.Nie padła ani jedna. Jedna najbardziej obciążona sztuka zasila całe oświetlenie w domku, alarm, rolety, lodówkę i kotłownię.Działa od 4 lat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Pawlo111 17.04.2012 16:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2012 Nie taniej i prościej będzie nabyć aku samochodowe i przetwornicę oraz ładowarkę solidną z kontrolą rozładowania?UPSy fajne bo bezprzerwowe ale takie trochę większe ładnych parę groszy kosztuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.