ravbc 13.01.2014 08:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2014 Pytanko : czy jest sens aktualizowac centrale z wersji 1.08 do 1.12 ? Czy jest tam jakaś nowośc przydatna dla domków ? Przeczytaj listę zmian (Satel to publikuje przy okazji każdej wersji) i sam zdecyduj Mnie się przydała zmiana w 1.09, ale nie pamiętam już nawet cóż to za zmiana była Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
szczukot 14.01.2014 09:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2014 Ok .A jaka zmiana jest np w ETHM-1 między 1.05 a 1.06 ? Nie udało mi się znaleźć. Fantom Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ravbc 14.01.2014 11:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2014 Ja nie wiem, nie używam ETHM-1 - jedyne do czego mógłby mi się przydać to synchronizacja czasu, a na to jest trochę za drogi. No chyba, że udało by się połączyć z DloadX-a spod Wine, ale w to akurat wątpię (po serialu nie działa, ale w sumie też zbyt usilnie nie próbowałem). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
szczukot 17.01.2014 08:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2014 Pytanie : jak "zresetować" ETHM-1 ?Podłączyłem się do niego kilka razy pod rząd, i przestał odpowiadać.Można jakoś to zrobić programowo (z klawiatury) czy trzeba kabelki wyciągnąć ? Fantom Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
szczukot 18.01.2014 10:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2014 (edytowane) Pytanie 2 : Czy ma ktoś schemat kabla DB9F/PIN5 ? Fantomps.Chciałem zrobić upgrade ETHM-1, i mi nie wychodzi.Mam zrobiony kabel PIN5/RJ i kabel DB9F/RJ. Oba mi działają prawidłowo (podłączenie centralki z ETHM-1 i podłączenie centralki do kompa).Ale jak spinam zwykłą beczułką te dwa kable, aby miec RS232<->RJ to nie widzi mi ETHM-1. PS2.Dal potomnych. Analizując pozostałe kabelki, zrobiłem działające połączenie :DBF9 -> RJ2 -> 23 -> 34 -> 55 -> 18 -> 4 Edytowane 18 Stycznia 2014 przez szczukot Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
arpl 18.01.2014 22:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2014 Pytanie : jak "zresetować" ETHM-1 ? Podłączyłem się do niego kilka razy pod rząd, i przestał odpowiadać. Można jakoś to zrobić programowo (z klawiatury) czy trzeba kabelki wyciągnąć ? Fantom spróbuj zapisać coś do pamięci flash albo odpal z pamięci Flasch (restarty) czasami pomaga Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ChłopZmazur 28.01.2014 15:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2014 Mam 2 strefy całość i wewnętrzna /okna i drzwi kontaktrony/ Niestety instalator ustawił wewnętrzną strefę jako włączającą się automatycznie po wpisaniu hasło + OK lub # w efekcie po zamknięciu drzwi domu włącza się alarm. Muszę wchodzić w hasło + * wybierać załącz strefę wybierać 1 i dopiero włącza się prawidłowo alarm.Jak zmienić by strefa ogólna była automatyczna, a wewnętrzna dopiero po wybraniu w opcjach usera. Czy można to zrobić poprzez manipulator, czy trzeba kablem łączyć się programem z centralą?Centrala 128 WRL manipulator INT-KGR Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Pawlo111 28.01.2014 19:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2014 Mam 2 strefy całość i wewnętrzna /okna i drzwi kontaktrony/ Niestety instalator ustawił wewnętrzną strefę jako włączającą się automatycznie po wpisaniu hasło + OK lub # w efekcie po zamknięciu drzwi domu włącza się alarm. Muszę wchodzić w hasło + * wybierać załącz strefę wybierać 1 i dopiero włącza się prawidłowo alarm. Jak zmienić by strefa ogólna była automatyczna, a wewnętrzna dopiero po wybraniu w opcjach usera. Czy można to zrobić poprzez manipulator, czy trzeba kablem łączyć się programem z centralą? Centrala 128 WRL manipulator INT-KGR Da się i przez manipulator i komputer. Tylko komputerem wygodniej. Kabelek możesz zmontować sobie sam jak lutujesz i zaciskasz końcówki RJ Komputer z RS lub przejściówka z RS na USB bedzie niezbedna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Horher 29.01.2014 18:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2014 Witam wszystkich w tym wątku.Za jakiś czas będę samodzielnie zakładał alarm wraz z automatyką domu i w związku z alarmem prosił bym o radę. Mój system będzie się składał z:- centrali Integra 128 WRL, - Modułu ETHM-1,- modułu INT-RS Plus,- 8 ekspanderów wyjść (będę miał ok 68 różnych czujników). Chciałbym to wszystko umieścić w jednej skrzynce dla porządku, bo domek parterowy i nie ma sensu rozdzielać tego na kilka skrzynek. Problem jest taki, że Satel nie ma większych skrzynek niż OPU-3 P, a tam się to wszystko nie zmieści. Do tego dojdzie drugi akumulator i zasilacz. Czy są rozwiązania (w sensie obudowy) które pozwolą to wszystko upchnąć do jednego pudła i żeby zostało jeszcze jakieś miejsce na ewentualną rozbudowę, czy jestem skazany na dwie, a może więcej obudów OPU-3 P?Proszę o naprowadzenie mnie na właściwy tor. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
_ZBYCH_ 29.01.2014 21:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2014 @Horher , jeśli chcesz wszystko umieścić w jednej obudowie, to wybierz odpowiednich rozmiarów obudowę stalową np. z oferty firmy Kubiak: http://firma-kubiak.pl/pl/oferta/ozr/ dowolnie rozplanujesz sobie układ modułów, korytek do drutowania, itp. Na wykrywanie sabotażu zamontuj kontaktron i po sprawie Jedyny "problem", to anteny musisz zamontować poza obudową. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Horher 29.01.2014 21:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2014 Dzięki Ci wielkie . O to mi właśnie chodziło. Te anteny to faktycznie problem, bo nie będą w żaden sposób chronione, więc podatne na sabotaż w czasie gdy alarm jest nieuzbrojony. Naciągane to może trochę , ale takiego sabotażu mogły by dokonać ekipy budowlane, sprzątaczki, służące, nianie dla dzieci itp. . Pomyślę co z tym zrobić. Drugą niedogodnością jest to, że trzeba taką szafkę przygotować do montażu, czyli ponawiercać otwory, poprzykręcać korytka... W obudowach Satela jest płytka z przygotowanymi otworami i to taka podwójna na zawiasach, a w takiej szafce trzeba kombinować bo systemowych rozwiązań chyba nie ma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
_ZBYCH_ 29.01.2014 23:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2014 Jeśli z sabotażem anten widzisz problem, to możesz je umieścić ponad metalową obudową w dowolnej puszce PCV zabezpieczonej kontaktronem.U mnie w firmie każda obudowa jest przygotowywana indywidualnie - rzadko instalatorzy wykorzystują fabryczne otwory. Z obudów OPU korzystamy bardzo rzadko, bo są jak dla nas mało praktyczne. To raczej rozwiązanie dla małych systemów. Dla większych systemów niestety rozwiązań systemowych nie ma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Horher 30.01.2014 10:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2014 OK, już wiem jak to zrobić. Dzięki. Mam jeszcze pytanie na temat jakości czujek Satel NAVY. Mi się podoba takie rozwiązanie, bo czujki wszelkiej maści dla mnie ozdobą nie są, więc umieszczenie dwóch w jednej obudowie ma uzasadnienie. Słyszałem jednak ogólną opinię, że czujka tłuczonej szyby nie za dobrze sprawdza się w domach mieszkalnych, gdzie są dywany, wykładziny i itp. Czy jest sens stosowania tego w domu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Horher 31.01.2014 18:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2014 Nikt nic nie wie na temat czujek NAVY? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
arpl 01.02.2014 19:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Lutego 2014 Dzięki Ci wielkie . O to mi właśnie chodziło. Te anteny to faktycznie problem, bo nie będą w żaden sposób chronione, więc podatne na sabotaż w czasie gdy alarm jest nieuzbrojony. Naciągane to może trochę , ale takiego sabotażu mogły by dokonać ekipy budowlane, sprzątaczki, służące, nianie dla dzieci itp. . Pomyślę co z tym zrobić. Drugą niedogodnością jest to, że trzeba taką szafkę przygotować do montażu, czyli ponawiercać otwory, poprzykręcać korytka... W obudowach Satela jest płytka z przygotowanymi otworami i to taka podwójna na zawiasach, a w takiej szafce trzeba kombinować bo systemowych rozwiązań chyba nie ma. ja stosuje obudowy pulsara bodajże sybol awo305 Integrator jest naprawde duża ale ma powiercone wszytkie otwory montażowe a antenki możesz zamontować w plastikowych obudowach opu 1 lub 2 satela , mają sabotaż . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
arpl 01.02.2014 19:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Lutego 2014 Nikt nic nie wie na temat czujek NAVY? Osobiście trochę się zraziłem do czujek satela po wpadkach z aqua i narzie kupuje tylko greye dualne , a podejrzewam że ta czujka ma tą samą elektronike co aqua. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
JerzyR 01.02.2014 22:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Lutego 2014 Witam, Zamierzam założyć alarm oparty na centrali Satel Integra 128WRL w taki sposób, aby można była z manipulatora Satel INT-TSI otwierać bramę garażową i bramę przesuwną (osobno). Poza tym pilotem bramy garażowej Normstahl chciałbym otwierać bramę przesuwną. Na razie bramy przesuwnej nie mam. Czy Mapęd Magic1000 można "podpiąć" pod Integrę bezpośrednio? W instrukcji napędu Magic - Zewnętrzne wejście impulsu napisano: Do zacisków 14 i 15 można podłączyć zewnętrzny sygnał impulsu (np. klawiaturę ścienną). Czy tutaj można podpiąć do Integry? A co z bramą przesuwną? Nie zamierzam sam tego robić, ale chodzi mi o to jak to funkcjonuje. Jak z manipulatora Centrali Satel otwiera/zamyka się bramę garażową i przesuwną(ogrodzenie). Jakie przewody położyć i jaki sprzęt jest potrzebny (oprócz manipulatora i centrali)? Z góry dziękuję za pomocJerzy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Horher 02.02.2014 19:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Lutego 2014 (edytowane) ja stosuje obudowy pulsara bodajże sybol awo305 Integrator jest naprawde duża ale ma powiercone wszytkie otwory montażowe a antenki możesz zamontować w plastikowych obudowach opu 1 lub 2 satela , mają sabotaż . Dzięki, ta obudowa wystarczy mi spokojnie na całość. Pomyślałem, że anteny mogę wystawić poprzez otwory nawiercone w obudowie. Całą obudowę planuję zabudować w ściance instalacyjnej tak, żeby front tej obudowy był zlicowany z płytą GK. W tej sytuacji anteny były by pomiędzy ścianą murowaną a płytą GK. Przy okazji, mógłbym prosić o weryfikacje położenia czujek PIR? Nie będę miał kominka, ani niczego na paliwo stałe. Kotłownia to będzie tylko z nazwy, bo będę grzał prądem, więc raczej można to traktować jako zwykłe pomieszczenie techniczne. Te czerwone prostokąty przy oknach to czujki inercyjne, a zielone to kontaktrony. Jako PIRy chciałbym wykorzystać Satel NAVY, bo mają w sobie czujkę stłuczeniową - no chyba, że wyperswadujecie mi ten pomysł. Jednakże nie jest to aż taki koszt, żeby móc wiele zaoszczędzić, a "od przybytku głowa nie boli" . Oto mój rzut: 1. Czy czujki PIR mogą być tak jak są, czy je poprzestawiać (jak?)? 2. Czy czujki wibracyjne mogą być po jednej na każde okno? Trzeba zwrócić uwagę, że mam dwa okna narożne z czego otwierane będzie tylko to krótsze, oraz będą okna w wykuszu całkowicie nieotwierane. 3. Ponieważ przy okazji alarmu planuję automatykę domu, chciałbym móc wykorzystać czujki ruchu do zapalania świateł w pomieszczeniach. Oczywiście dam jakieś tanie czujki w pomieszczeniach bez okien (spiżarnia, kotłownia, schowek, WC), bo przecież one nie będą wyzwalać alarmu. W holu może jakaś sufitowa 360*. Natomiast w pozostałych pomieszczeniach chciałbym, żeby czujki od alarmu pełniły tą funkcję, więc powinny być tak ustawione, żeby załączać światło w momencie wejścia do pomieszczenia. 4. Ok 1 km od mojego domu jest kamieniołom. Dwa razy w tygodniu strzelają. Wstrząs da się odczuć, więc czy czujki inercyjne nie będą wyzwalać fałszywych alarmów? Da się w nich na tyle zmniejszyć czułość? Bardzo proszę o wskazówki. Edytowane 2 Lutego 2014 przez Horher Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
arpl 03.02.2014 06:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Lutego 2014 Dzięki, ta obudowa wystarczy mi spokojnie na całość. Pomyślałem, że anteny mogę wystawić poprzez otwory nawiercone w obudowie. Całą obudowę planuję zabudować w ściance instalacyjnej tak, żeby front tej obudowy był zlicowany z płytą GK. W tej sytuacji anteny były by pomiędzy ścianą murowaną a płytą GK. Przy okazji, mógłbym prosić o weryfikacje położenia czujek PIR? Nie będę miał kominka, ani niczego na paliwo stałe. Kotłownia to będzie tylko z nazwy, bo będę grzał prądem, więc raczej można to traktować jako zwykłe pomieszczenie techniczne. Te czerwone prostokąty przy oknach to czujki inercyjne, a zielone to kontaktrony. Jako PIRy chciałbym wykorzystać Satel NAVY, bo mają w sobie czujkę stłuczeniową - no chyba, że wyperswadujecie mi ten pomysł. Jednakże nie jest to aż taki koszt, żeby móc wiele zaoszczędzić, a "od przybytku głowa nie boli" . Oto mój rzut: [ATTACH=CONFIG]240228[/ATTACH] 1. Czy czujki PIR mogą być tak jak są, czy je poprzestawiać (jak?)? 2. Czy czujki wibracyjne mogą być po jednej na każde okno? Trzeba zwrócić uwagę, że mam dwa okna narożne z czego otwierane będzie tylko to krótsze, oraz będą okna w wykuszu całkowicie nieotwierane. 3. Ponieważ przy okazji alarmu planuję automatykę domu, chciałbym móc wykorzystać czujki ruchu do zapalania świateł w pomieszczeniach. Oczywiście dam jakieś tanie czujki w pomieszczeniach bez okien (spiżarnia, kotłownia, schowek, WC), bo przecież one nie będą wyzwalać alarmu. W holu może jakaś sufitowa 360*. Natomiast w pozostałych pomieszczeniach chciałbym, żeby czujki od alarmu pełniły tą funkcję, więc powinny być tak ustawione, żeby załączać światło w momencie wejścia do pomieszczenia. 4. Ok 1 km od mojego domu jest kamieniołom. Dwa razy w tygodniu strzelają. Wstrząs da się odczuć, więc czy czujki inercyjne nie będą wyzwalać fałszywych alarmów? Da się w nich na tyle zmniejszyć czułość? Bardzo proszę o wskazówki. Tej obudowy nie da się zlicowac idealnie ze ścianą poniewaz się nie otworzy musi z 1cm wystawać.co do czujek ruchu to ja jednak zazwyczaj instaluje czujniki patrzące w strone otworów okiennych , moz eto i niezgodne z większościa instrukcji ale dobre czujniki spokojnie daja sobie radę a zawsze wcześniej zadziała, chociaż jeśli będa kontraktrony to mozesz zostawić w tych miejscach.Trzeba zwrócić uwagę czy na tych ścianach nie będzie mebli poniewaz wtedy czujniki nie będą widziały okien.Dwa czujniki w salonie chyba sa niepotrzebne powinien jeden wystarczyć.Co do czujek inercyjnych to mają regulację ale musisz jednak sam sprawdzić,koło jednego z moich klientów jest poligon wojskowy i jak nieraz rąbną z czołgu to nawet na najniższym się włączał na jednym z okien od tej strony.Nie kupuj czujek tanich tylko dobre , pozatym muszą mieć szybki czas reakcji jeśli mają włączać światło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
arpl 03.02.2014 06:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Lutego 2014 Witam, Zamierzam założyć alarm oparty na centrali Satel Integra 128WRL w taki sposób, aby można była z manipulatora Satel INT-TSI otwierać bramę garażową i bramę przesuwną (osobno). Poza tym pilotem bramy garażowej Normstahl chciałbym otwierać bramę przesuwną. Na razie bramy przesuwnej nie mam. Czy Mapęd Magic1000 można "podpiąć" pod Integrę bezpośrednio? W instrukcji napędu Magic - Zewnętrzne wejście impulsu napisano: Do zacisków 14 i 15 można podłączyć zewnętrzny sygnał impulsu (np. klawiaturę ścienną). Czy tutaj można podpiąć do Integry? A co z bramą przesuwną? Nie zamierzam sam tego robić, ale chodzi mi o to jak to funkcjonuje. Jak z manipulatora Centrali Satel otwiera/zamyka się bramę garażową i przesuwną(ogrodzenie). Jakie przewody położyć i jaki sprzęt jest potrzebny (oprócz manipulatora i centrali)? Z góry dziękuję za pomoc Jerzy Możesz rozdzielić galwanicznie sygnał przekażnikiem i wtedy można sterować prawie każdym wejściem w napędzie.Musisz tylko pamiętac że jesli chcesz integrą sterowac tym zdalnie to trzeba miec jakąs kontrolę nad tym czy drzwi są zamknięte czy otwarte.Najlepszy byłby napęd który ma osobne wejście otwórz i zamknij. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.