donkichotdon 29.01.2017 18:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2017 Zimą odrobina zieleni nie zaszkodzi.....1. zapomnij na razie o stykach WRN i przyjmij do wiadomości że wszystkie com ana płycie to to samo ( poza com-ami out-ów wysokoprądowych)2.Pozostaję Ci więc styki zasilania czujki( com i +12) styki tampera ( TMP, TMP) i alarmowe ( NC NC) Instrukcja instalatora pokazuje jak to podłączyć w deol - i tak to robisz.. Ponieważ Twoja czujka ma wbudowane rezystory, ograniczasz się do włożenia jednego kabelka w skrajny TMP i drugiego w skrajny NC . jeden kabelek wędruje w linię centrali a drugi w com. Nie ma znaczenia który w co ale np warto sobie przyjąć jakieś zasady co ułatwi serwisowanie. Np żółty wkładamy w TMP i z centrali , a zielony w NC czujki i com centrali. ustawiasz zworki w czujce na DEOL.Twoja centrala dzięki takiej konfiguracji w stanie normalnym widzi jeden rezystor (stan normalny), dwa w przypadku gdy czujka wykryje ruch i żadnego gdy otworzymy czujkę lub przetniemy lub zewrzemy przewody ( sabotaż). Oczywiście wejście konfigurujesz jako DEOL. chyba pierwszy rysunek jaki zamieściłeś w tym zakresie był poprawny. 3. Wracasz do zacisków WRN. Działają one tak samo i podłącza się je tak samo jak styki NC (alarmowe). Możesz podłaczyć je w NC tj jeden kabelek w com a drugi w Z bez rezystorów, ale wtedy pozbawiasz się kontroli okablowania. Zwarcie na okablowaniu przed czujnikiem zamknie obwód i centrala nie zauważy że styki czujki otworzyły się i mamy alarm zamaskowania. Dlatego warto tę linię sparametryzować dając w szereg rezystor co jest jednoznaczne z konfiguracją EOL. Znowu instrukcja zawiera przykłady, owszem dla linii alarmowych, ale zasada podłączenia jest ta sama . Jak podłączyć WRN w DEOL wybacz odpuszczę.pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Xesxpox 29.01.2017 19:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2017 Jak podłączyć WRN w DEOL wybacz odpuszczę. pozdrawiam a może jednak? no i wszystko jasne, pięknie i czytelnie. DZIĘKUJE;) bardzo mi pomogłeś, zobaczymy co wytworzę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
donkichotdon 29.01.2017 19:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2017 a może jednak?. Wybacz, ale chyba nie jestem jeszcze na to gotowy , ale zaproponuj coś, zobaczymy. ps. nie zmienia to faktu, że nadal jestem pełen obaw. Masz ten miernik? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Xesxpox 29.01.2017 19:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2017 tak mam miernik UNIT 1 taki czerwony-coś konkretnie pomierzyć? . Dobra jak wystartuje z alarmem i będzie działać to pomęcze Cię o deol a w między czasie poszukam o tym w internecie.czujki łącze tak jak mówisz -w jakimś porządku w każdej czujce com, tmp, +, - ma taki sam kolorek co napewno ułatwi życie mi i jakbym poległ instalatorowi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ENGY 29.01.2017 21:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2017 Witam wszystkich forumowiczów na wstępie napiszę, że przeczytałem dość znaczną część tego wątku zajmującego 551 już podstron i cieszę się że jest tu wielu dobrych specjalistów, którzy mam nadzieję będą mogli podzielić się swoim doświadczeniem z moją osobą i doradzić mi co powinienem w takim układzie użyć. Chodzi o to, że planuję rozciągnąć niebawem okablowanie w swoim domku (niestety muszę już się tym zająć przed tynkami) i jak zwykle na budowie wszystko na raz Wiem, że z podłączeniem wszystkiego nie jest tak łatwo ale może potem powolutku, krok po kroku uda mi się to jakoś rozgryźć. Póki co chciałbym zająć się kablami i wszelkimi sprawami aby móc wszystko zatynkować. Wstępnie planowałem podłączyć: 1. kontaktrony - 14 szt. (w tym 5 okien podwójnych, 2 pojedyncze, 2x drzwi i jeden bramowy do garażu) 2. czujka inercyjna - 10 szt. 3. czujka dual (zbicie+ruch) - 8szt. 4. czujka zewn. (pewnie Guard) - 10 szt. 5. czujki gazu ziemnego - 2 szt. 6. czujka tlenku węgla - 1szt. 7. czujka gazu usypiającego - 1 szt. 8. sygnalizator zewnętrzny z aku - 1 szt. 9. manipulator - 1 szt. 10. klawiatura strefowa - 2 szt. 11. Gprs4-t4+antena - 1szt. 12. ekspander obsługi pilotów - 1szt. To wszystko planowałem docelowo podłączyć do centrali Satel Integra 64 plus lub innej ale po wstępnej kalkulacji w programie confx już widać co mnie bardzo rozczarowało, że chyba nie wystarczy mi wyjść ((( Potrzebne chyba będą kolejne kosztowne ekspandery ( Prosiłbym Was drodzy forumowicze o pomóc w doborze centrali do takiego zestawu oraz o pomoc w doborze okablowania. Myślałem dać do każdego okna podwójnego 10 żył do obu kontaktronów i inercyjnej (zostanie zapas żył) oraz polutować to z kablami w puszce pod parapetem(przewierciłbym na skos do ramy okna), która docelowo byłaby zatynkowana a w razie awarii którejś czujki mógłbym to wymienić nie wyrywając parapetów) Czy to dobry pomysł? Czy macie na to jakiś lepszy sposób?? Do czujek wewnętrznych i zewnętrznych myślałem o 6 żyłowym np. takim http://ivel.pl/p2676,kabel-alarmowy-domofonowy-ytdy-6x0-5-100mb.html a może macie jakieś lepsze miejsce na zakup sprawdzonych już kabli? Jaką obudowę powinienem dobrać do centrali aby zmieściło się w niej wszystko na raz? Nie chcę mieć kilku skrzynek w domu od alarmu. Bardzo Was proszę o pomoc. Każde Wasze zdanie będzie dla mnie bardzo cenne i pomocne. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Xesxpox 29.01.2017 21:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2017 piję piwko i spinam jak mi podpowiadacie i już mam podłączone czujki, manipulator, syrenę, kontraktony na wiosnę. Jutro chyba wepnę aku i sieć 230v. ENGY co do kabli to się chyba nie ma co pier.... i dać wszędzie 10x0,5 przynajmniej ja tak zrobiłem. Cena bardzo podobna a masz zawsze jakiś zapas. Co do centrali rozważ integre 128 wrl ma już gsm i abax. Kontraktony przynajmniej ja mam takie że są wpuszczane/wciskane w wywiercony otwór w ramie do którego od spodu wchodziłem kablem. Kabel przykręciłem do kontraktona nadmiar kabla upchnąłem w ramie a kontrakton wcisnąłem w ramę i nie robiłem żadnych łączeń tylko prosto do szafki alarmu. Szafkę przemyśl tak żebyś nie miał problemu z zasięgiem bo jak zrobisz na parterze w pomieszczeniu bez okna to może być różnie jak się mieszka w słabym zasięgu. Jako laik z własnych doświadczeń tyle. Ważniejsze rzeczy niech forumowicze nakreślą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ENGY 29.01.2017 21:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2017 (edytowane) Dzięki Xesxpox za Twoje zdanie. Super, że przypomniałeś o tej szafce, jutro sprawdzę tam zasięg o kontaktronach pewnie miałeś na myśli że oryginalnie są bez kabla czyli np. takie http://ivel.pl/p6626,czujka-magnetyczna-wpuszczana-z-zaciskami-biala-b-2t.html tylko się zastanawiam czy one są z rezystorami tak jak te: http://www.satel.pl/pl/product/230/K-3%202E,Czujka-magnetyczna , które chciałem zrobic na 2EOL/NC jak polecał wcześniej chyba ZBYCH. Są takie małe gdzieś dostępne z zaciskami i rezystorem? Edytowane 29 Stycznia 2017 przez ENGY Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
donkichotdon 29.01.2017 22:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2017 (edytowane) Nie zastanawia kolegi, że dystrybutor ( raczej omijany przez instalatorów) Nie podał nazwy producenta tego kabla? pozdrawiam @Xesxpox- a gdzie jest rezystor w szeregu w linii sabotażu sygnalizatora. Ta sama zasada co przy czujkach. Centrala nigdy sie nie dowie że przewody się np zwarły Edytowane 29 Stycznia 2017 przez donkichotdon Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ENGY 29.01.2017 22:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2017 dokładnie Donkichotdon dlatego wkleiłem linka i pytałem czy macie jakieś miejsca sprawdzone gdzie zamówić bo też mnie to nurtowało dlaczego nie napisali co to za produkcja a i cena trochę jakby bardzo niska :/ Chciałbym zakupić przez net bo u mnie w hurtowni jak patrzyłem to mają no name za cenę prawie podwójną tego co wrzuciłem linka może ktoś tu będzie mial jakis namiar na sprawdzony sklep online albo coś myślałem o tych w żelu ale chyba za drogie już jak dla mnie.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
donkichotdon 29.01.2017 22:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2017 Nie wiem, ja tam kupuję w hurtowniach elektrycznych. Za to mogę polecić takie marki jak technokabel czy bitner. Do czujek zazwyczaj układam 6- 8 żył YTDY lub YTKSY.Z tym żelem to kolega pojechał, aczkolwiek był już taki co ułożył i to nawet nie zewnętrzne a ziemne ( grubsza izolacja)http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=15871250#15871250 Jak już jesteśmy przy tym temacie to warto i na to rzucić okiem:http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=15996245#15996245 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ENGY 29.01.2017 23:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2017 dzięki rozejrzę się za tymi producentami o żelowych myślałem tylko ze względu na to żeby przetrwały tynkarza bo po tynkowaniu garażu to mam mieszane uczucia i myślałem o czymś mocniejszym żeby nie było kłopotu przy podłączaniu :/ fakt nie brałem pod uwagę tego że ten żelowy może być cholernie sztywny i wcale nie musi oznaczać że będzie lepszy wewnątrz.... wybaczcie nie jestem w tym temacie znawcą i na pewno czasem będziecie mieli polewkę hehehe ale cóż ... kto pyta nie błądzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
donkichotdon 30.01.2017 08:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2017 Spojrzałem na konfigurację. 1.Nie chcesz centrali WRL ( pewnie masz powody) i zostawiamy to.... ale czy przypadkiem w tak rozbudowanym systemie moduł powiadamiania nie powinien mieć więcej wejść ( integra na pokładzie ma z czego wypuścić) lub nie powinien być to moduł udający linię telefoniczną. zaczynając od T1. 2. czujki zbicia -owszem, ale te wymagają odpowiednich i niezmiennych warunków pracy i doświadczenia przy ustawianiu. Jeżeli chcesz je montować tam gdzie będą inercje to odpuść. 3.czujnik gazów usypiających. Poczytaj:http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=16173458#16173458 4. czy nie myślałeś aby zrezygnować z inercji i czujników zewnętrznych a zastąpić je listwowymi barierami podczerwieni ( łączą w sobie wygodę użytkowania z wysoką skutecznością i niską podatnością na fałszywe alarmy) Stosujemy to rozwiązanie z powodzeniem od lat. 5. Brałeś pod uwagę montaż sygnalizatora wewnętrznego? 6. Wiesz o ograniczeniach jakie pociąga za sobą stosowanie klawiatur strefowych? 7. czujka dymu? 8. I podstawa- okablowanie. O skuteczności, przydatności i odporności na fałszywe alarmy decyduje prawidłowe rozmieszczenie elementów. Mam nadzieję że konsultujesz to z kimś. Co do ochrony okablowania przez tynkarzem to: 1. na skrzyżowaniach prowadzimy przewody alarmowe pod elektrycznymi 2. okablowanie musi dobrze przylegać do ściany ( klej), Ściana musi w miarę równa i gładka 3. pozostawiamy delikatny luz w narożnikach, przy przejściach przez stropy itp. Narożniki lekko podkuwamy. 4. Po tynkowaniu liczymy przewody i sprawdzamy czy wystają ze ściany w prawidłowych miejscach. A co się pośmiejemy to nasze. Też nam się coś należy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Xesxpox 30.01.2017 08:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2017 (edytowane) @Xesxpox- a gdzie jest rezystor w szeregu w linii sabotażu sygnalizatora. Ta sama zasada co przy czujkach. Centrala nigdy sie nie dowie że przewody się np zwarły czy tak będzie poprawnie: w pierwszej opcji czy w drugiej? rezystor 1,1 czy 2,2 ? w międzyczasie pomierzyłem rezystancję czujki i wygląda to tak zworki na 2eol bez dodatkowych rezystorów nc - nc 1,1 , tmp-tmp 5,2 , wewnętrzny nc -wenętrzny tmp 1,1 , wewnętrzny nc - zewnętrzny tmp 4,1 , skrajny nc- skrajny tmp 4,1 . czujnik wpięty w entrale lecz ta bez prądu. Edytowane 30 Stycznia 2017 przez Xesxpox Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
donkichotdon 30.01.2017 10:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2017 (edytowane) szereg, czyli pierwsza opcja do pomiarów wrócimy jak będę miał chwilę czasu Z drugiej strony jakbyś zastosował obie opcje jednocześnie, to miałbyś DEOL Edytowane 30 Stycznia 2017 przez donkichotdon Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ENGY 30.01.2017 16:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2017 (edytowane) @Donkichotdon dzięki za podsumowanie teraz to mi dałeś do myślenia hehe Apropos: 1. nie mam nic przeciw WRL, pytałem tylko kto co poleca bo nie mam pojęcia którą zakupić by to wszystko podłączyć do kupy 2. czujki zbicia, może faktycznie nie mają sensu ale myślałem że jeśli kupię te dualne to niewielka różnica w cenie będzie ?? może się mylę :/ 3. czujnik gazów usypiających już mi wybiłeś z głowy no i lepiej bo nie pasiła mi jego cena w żaden sposób 4. boję sie że te bariery wyjdą zbyt drogo w stosunku do tego co planowałem 5. o sygnalizatorze wewnętrznym myślałem ale chyba lepiej jakby coś delikatnie tylko pikało w klawiaturach może?? bo takie wycie wewnątrz to słaby pomysł raczej, czy w czymś on pomaga? 6. nic nie wiem o ograniczeniach klawiatur możesz rozjaśnić temat? to co zainstalować w garażu i przy wejściu do rozkodowania? i jakie do tego przewody? 10 żył? 7. co do czujki tlenku węgla nie wiem czy ma zastosowanie przy piecu gazowym kondensacyjnym? 8. nic nie konsultowałem, myślałem rozmieścić na chłopski rozum wg zakresu i kąta działania czujki, tak by z każdej strony okna i wejścia były pod kontrolą i tyle, może jak będę bliżej tego co i jak będzie bo na pewno niejednym mnie tu jeszcze zaskoczycie, zrobiłbym rzucik do wglądu dla tutejszych mistrzów tego fachu Mam tylko parter więc nie ma wiele komplikacji Co do okablowania: 1. już chcialem pytać czy można krzyżować z prądowymi bo chyba nie będę mial wyjścia - tak zrobię dzięki 2. kable zamierzam wpuścić w rowek trochę się pobawię ale co tam w pustaku to nie problem... 4. po robocie w garażu - fotki obowiązkowo przed tynkowaniem gdyby nie one nie znalazłbym jednego gniazdka a cała instalacja bez górnych puszek, takie to tynkarze... heh ale byłoby szukanie Edytowane 30 Stycznia 2017 przez ENGY Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
donkichotdon 30.01.2017 22:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2017 ad1. Czy będzie dodatkowo nadajnik firmy ochroniarskiej? Dobór centrali zostaw na koniecad2 lepiej kupić w to miejsce lepsze czujkiad3. Nic nie chciałem wybijać z głowy. Po prostu chciałem abyś poznał różne opinie.ad4. Są droższe, ale to inny świat.. Bez projektu ciężko rozmawiać.ad5. Pytanie czy usłyszysz pikanie w klawiaturach. ad6. Z klawiatury nie wybierzesz co chcesz uzbroić. Ona uzbraja to co ma przypisane przez instalatora, a po drugie nie dowiesz się z niej które okno jest otwarte. Wyjeżdżając np garażem raz chcesz uzbroić całość a innym razem część bo domownicy jeszcze zostali i śpią. A tu się tak nie da.ad7, Różnie mówią. Podobno szansa powstania znikoma.ad8. Wrzuć te rzuty. |Nanieś / oznacz kratki wentylacyjne nawiewy, meble. Przeczytaj instrukcję dowolnej czujki PIR.pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Xesxpox 31.01.2017 14:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2017 3. Wracasz do zacisków WRN. Działają one tak samo i podłącza się je tak samo jak styki NC (alarmowe). Możesz podłaczyć je w NC tj jeden kabelek w com a drugi w Z bez rezystorów, ale wtedy pozbawiasz się kontroli okablowania. Zwarcie na okablowaniu przed czujnikiem zamknie obwód i centrala nie zauważy że styki czujki otworzyły się i mamy alarm zamaskowania. Dlatego warto tę linię sparametryzować dając w szereg rezystor co jest jednoznaczne z konfiguracją EOL. Znowu instrukcja zawiera przykłady, owszem dla linii alarmowych, ale zasada podłączenia jest ta sama . Jak podłączyć WRN w DEOL wybacz odpuszczę. pozdrawiam tak retorycznie 2eol to to samo co deol tak? czy takie podłączenie miałeś na myśli? : nie jestem pewien czy ten rezystor pomiędzy wrn a wrn jest poprawnym miejscu?-czy nie powinien być pomiędzy wrn a tmp wewnętrznym? rezystory 1,1? "Z drugiej strony jakbyś zastosował obie opcje jednocześnie, to miałbyś DEOL " czy robiąc deol na sygnalizatorze to oba rezystory daje 1,1 czy 2,2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ENGY 31.01.2017 19:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2017 @Donkichotdon 1. na tą chwilę nie planuję podłączyć do firmy ale chciałbym żeby kiedys się dało a póki co mogłaby informować na telefon gsm 4. wrzucam rzut planu może coś podpowie, na czerwono oznaczyłem czujki wewn. a niebiesko kontaktrony, do których myślałem dać inercyjne, na żółto sygn. zewn. i na czarno kominek 5. jeśli nie bardzo z nich słychać to pewnie będzie potrzebny jakiś delikatny sygnalizator wewn. tylko nie wiem czy są takie nie mocno głośne 6. nie wiedziałem ale lipa...., to co proponujesz w takiej sytuacji? Proszę zerknij swoim okiem, czy ma to szanse działać Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
donkichotdon 31.01.2017 22:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2017 @Xesxpox Rezystor jest w dobrym miejscu. Zostaw ten sabotaż, bo on przecież już jest podłączony. W satelu przy konfiguracji DEOL zawsze rezystory 1.1, niezależnie co podpinasz. @ENGY1. W dużym uproszczeniu. WRL- duzo większe możliowści informowania i sterowania.Ponad 60 komunikatów alarmowych, możesz więc dostawać informacje, która czujka w danej chwili jest naruszona. Zewnętrzny nadajnik Typu T2 czy T4 zdecydowanie mniej informacji (tyle ile ma wejść), więc ograniczamy się do informacji typu alarm w strefie 1 , 2 itp. Jedyna zaleta, ale dość ważna to to że możemy dać mu niezależne zasilanie i odseparować galwanicznie od centrali, przez co jej uszkodzenie nie wpłynie na jego pracę ( wyśle komunikaty). Przy WRL, pada płyta to i pada nadawanie. Dlatego pytałem o firmę ochroniarską .Ad4. tak sobie.Poczytaj:http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=15063577#15063577Poszukaj też innych tematów dot rozmieszczenia czujek.Decydując się na satela powinieneś wiedzieć:http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3221064.html Ad6. manipulatory. Pytanie czy potrzebujesz aż trzech?. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
hektor80 01.02.2017 07:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Lutego 2017 @Donkichotdon 1. na tą chwilę nie planuję podłączyć do firmy ale chciałbym żeby kiedys się dało a póki co mogłaby informować na telefon gsm 4. wrzucam rzut planu może coś podpowie, na czerwono oznaczyłem czujki wewn. a niebiesko kontaktrony, do których myślałem dać inercyjne, na żółto sygn. zewn. i na czarno kominek 5. jeśli nie bardzo z nich słychać to pewnie będzie potrzebny jakiś delikatny sygnalizator wewn. tylko nie wiem czy są takie nie mocno głośne 6. nie wiedziałem ale lipa...., to co proponujesz w takiej sytuacji? Proszę zerknij swoim okiem, czy ma to szanse działać Pozdrawiam[ATTACH=CONFIG]380292[/ATTACH] wydaje mi się że czujki ruchu powinny być w rogu ściany w której jest okno aby potencjalny intruz "przecinał" wiązkę.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.