_ZBYCH_ 22.10.2006 18:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Października 2006 Skoro profesjonaliści nie piszą to ja napiszę kilka słów: Kontaktron montuje się od strony klamki a nie zawiasów. I raczej na górze, niż z boku Do gory, czy na dole, a moze bez roznicy? Generalnie zależy od rodzaju zastosowanego w drzwiach zamka. Jeśli jest to zamek listwowy, to kontaktron nalezy zamontować na górze, po stronie klamki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
damiang 23.10.2006 08:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Października 2006 Kontaktron montuje się od strony klamki a nie zawiasów. I raczej na górze, niż z boku To już było tak oczywiste że nie napisałem Ale w sumie... Przy oknach z uchylaniem to jasne, ale czy przy drzwiach to ma takie znaczenie? (pomijając wygodę z kabelkami) W sumie maksymalną "czułość" to mamy na krawędzi bocznej i maleje ona do zera na krawędzi przy zawiasach. Więc usytuowanie na górze w pewnej odległości od rogu jest ciut gorsze. Chyba że chodzi o siłę odśrodkową wyrzucającą magnes z drzwi przy trzaskaniu.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
_ZBYCH_ 23.10.2006 19:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Października 2006 Ale w sumie... Przy oknach z uchylaniem to jasne, ale czy przy drzwiach to ma takie znaczenie? (pomijając wygodę z kabelkami) W sumie maksymalną "czułość" to mamy na krawędzi bocznej i maleje ona do zera na krawędzi przy zawiasach. Więc usytuowanie na górze w pewnej odległości od rogu jest ciut gorsze. Chyba że chodzi o siłę odśrodkową wyrzucającą magnes z drzwi przy trzaskaniu.... Nie chodzi o wygodę z kabelkiem (bo i jakie to ma znaczenie), ale o to, że przy zamku listwowym z boku na całej wysokości drzwi jest metalowa listwa zamka. Często taka listwa jest też na ościeżnicy. W takim przypadku nie da się zamontować czujnika z boku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
askala 24.10.2006 18:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Października 2006 ja przeczytalem, zapytałem i zamontowalem nawet kontraktony i uruchomilem cały system http://www.zbychdom.republika.pl/icon/morda_oklaski.gif dziękuje ..... za pomoc również Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
denes 28.10.2006 06:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Października 2006 Kolejne pytanko: na jaki klej (lub ogolnie czym) przykleic kontaktron wpuszczany? W instrukcji mam podane, ze kontaktron wystarczy wcisnac, ale obawiam sie ze to nie wystarczy, w zwiazku z tym czym go trwalej przymocowac? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
marcin_u 28.10.2006 06:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Października 2006 Kolejne pytanko: na jaki klej (lub ogolnie czym) przykleic kontaktron wpuszczany? W instrukcji mam podane, ze kontaktron wystarczy wcisnac, ale obawiam sie ze to nie wystarczy, w zwiazku z tym czym go trwalej przymocowac? jak wywiercisz otwor troszke mniejszy to wcisniesz go na sile i nie wypadnie..ale mozna posmarowac go np poxipolem i wcisnac razem.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kropi 28.10.2006 12:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Października 2006 Jak dla mnie to za duza roznorodnosc producentow czujek PIR... Wyrzucilbym jeszcze czujke wibracyjna Nie warto rezygnować z czujek inercynych i kontaktronów! To bardzo dobre zabezpieczenie! To prawda, pan "od prądu i alarmów" obejrzał moje dotychczasowe poczynania (rozprowadzenie kabli, projekt systemu) i stwierdził, że wszystko jest bardzo mądrze (dzięki _ZBYCH_ i marcin_u ) i sensownie zaplanowane, pochwalił też wybór "kolcków" i oparcie systemu na kontaktronach. Stwierdził nawet, że instalacja jest jak w banku (no tu już trochę przesadził) i nie widzi "słabych punktów". Jedno co zawaliłem, to trochę za krótkie przewody wchodzące do centrali - tu nie żałujcie, nawet metr zapasu na każdym z nich to przy 30 liniach nadwyżka 30 m czyli - po cenach hurtowych - niecałe 20 zł. Gorzej jak jest za krótko i trzeba przedłużać :? Rozprowadzenie kabli samo w sobie nie jest trudne, za najtrudniejsze uważam montaż kontaktronow w ramach okiennych (jeszcze tego nie zrobiłem i trochę się boję że zepsuję ramę) Ja mam tylko jeszcze jedno drobne pytanie - czy można zaprogramować uzbraja nie systemu przyciskiem w pilocie, a rozbrajanie przez kod? Jaki sterownik radiowy do Integry byście polecali? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
marcin_u 28.10.2006 13:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Października 2006 Ja mam tylko jeszcze jedno drobne pytanie - czy można zaprogramować uzbraja nie systemu przyciskiem w pilocie, a rozbrajanie przez kod? Jaki sterownik radiowy do Integry byście polecali? Tak mozna w ten sposob zaprogramowac centrale. ja polecam sterowniki firmy elmes lub satel..obie bardzo dobre i cena normalna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
denes 29.10.2006 16:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Października 2006 Dzisiaj zamontowalem moje pierwsze kontaktrony, ale pojawil sie problem.Mianowicie szczelina miedzy oknem a rama (czyli miedzy magnesem a kontaktronem) wynosi 20mm, natomiast zakupione mam K-2 satela, gdzie szczelina powinna wynosic ok 10mm. Niestety kontatkron nie dziala. Co w tej sytuacji zrobic, czy magnesy montowac tak, aby wystawal ok 10 mm z okna? Poradzcie prosze.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
denes 29.10.2006 16:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Października 2006 Chcialbym jeszcze dodac, ze wbrew temu co kilka(nascie) stron temu pisal _Zbychu_, bezproblemowo da sie przylutowac 2 rezystorki i owinac to tasma izolacyjna, tak, aby wszystko zmiescilo sie w otwor (chodzi o kontaktrony SATELa - srednica 9mm). Sama robota niestety jest czasocholonna - ok 10 minut na 1 kontaktron. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
DMK 29.10.2006 17:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Października 2006 Dzisiaj zamontowalem moje pierwsze kontaktrony, ale pojawil sie problem. Mianowicie szczelina miedzy oknem a rama (czyli miedzy magnesem a kontaktronem) wynosi 20mm, natomiast zakupione mam K-2 satela, gdzie szczelina powinna wynosic ok 10mm. Niestety kontatkron nie dziala. Co w tej sytuacji zrobic, czy magnesy montowac tak, aby wystawal ok 10 mm z okna? Poradzcie prosze.... u mnie dokladnie tak jest - wystaja ok 10mm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
denes 29.10.2006 19:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Października 2006 Dzisiaj zamontowalem moje pierwsze kontaktrony, ale pojawil sie problem. Mianowicie szczelina miedzy oknem a rama (czyli miedzy magnesem a kontaktronem) wynosi 20mm, natomiast zakupione mam K-2 satela, gdzie szczelina powinna wynosic ok 10mm. Niestety kontatkron nie dziala. Co w tej sytuacji zrobic, czy magnesy montowac tak, aby wystawal ok 10 mm z okna? Poradzcie prosze.... u mnie dokladnie tak jest - wystaja ok 10mm A jak je umocowales w ten sposob? Normalnie to one sie rozszerzaja u gory, wiec ladnie sie je na wcisk mocuje, jak w tym przypadku? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
DMK 29.10.2006 20:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Października 2006 Dzisiaj zamontowalem moje pierwsze kontaktrony, ale pojawil sie problem. Mianowicie szczelina miedzy oknem a rama (czyli miedzy magnesem a kontaktronem) wynosi 20mm, natomiast zakupione mam K-2 satela, gdzie szczelina powinna wynosic ok 10mm. Niestety kontatkron nie dziala. Co w tej sytuacji zrobic, czy magnesy montowac tak, aby wystawal ok 10 mm z okna? Poradzcie prosze.... u mnie dokladnie tak jest - wystaja ok 10mm A jak je umocowales w ten sposob? Normalnie to one sie rozszerzaja u gory, wiec ladnie sie je na wcisk mocuje, jak w tym przypadku? mocowali mi je w fabryce okien. ale poniewaz sie zwezaja to wystarczy wywiercic odpowiednio mniejszy otwor Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
P.e.t.e. 31.10.2006 19:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Października 2006 No tak... Po kilkunastu miesiacach studiowania tegoz watku (i watku pokrewnego "Programowane instalacja elektryczne") w koncu nadszedl TEN moment, w ktorym przymierzam sie do montazu swojego systemu - oby zima ciepla byla bo na razie pozostaje stan surowy otwarty, a mam zamiar do wiosny polozyc okablowanie... Wiem juz to, co wiedza wszyscy, ktorzy sledza ten watek - ze dobra instalacja alarmowa powinna byc oparta na ochronie obwodowej (kontaktrony + czujki inercyjne) z czujnikami PIR oraz PIR+MW jako elementami uzupelniajacym. Do tego oczywiscie czujki dymu i czadu oraz byc moze gazow chloroformo-podobnych... Na razie wiem ile chce miec czujnikow, jakiego typu oraz w ktorych miejcach rozmieszczonych. To do rozprowadzania okablowania poki co wystarczy Natomiast do wiosny mam czas na podjecie decyzji odnosnie konkretnych modeli czujnikow. Co do czujek inercyjnych wydaje sie, ze Texecom Impaq+ na szacownym forum nie ma duzej konkurencji A jesli nie Impaq+ to jaka inna czujka inercyjna jest godna zastanowienia? Bede mial u siebie "nieszczesne" okna Urzedowskiego z "uboga" iloscia miejsca na czujke - wiec moze sa jakies mniejsze (wezsze) a niewiele gorsze czujki inercyjne? No i czujki PIR. Widze, ze dobra opinia w zastosowaniach domowych u forumowych specjalistow cieszy sie na przyklad czujka DSC EC-301D. U siebie w domu bede mial nadmuchowy system ogrzewania (kratki umieszczone w podlodze w okolicy okien), musze wiec znalezc czujke w miare odporna na "ruchy" powietrza... A co sadzicie przykladowo o czujkach Alarmcom, np. IR 200C? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
monidare 06.11.2006 08:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Listopada 2006 witam, prosze o pomoc. chce podpiac do mojego systemu dialer gsm. posiadam centrale Integra64. probuje na centrali ustawic wyjscia dla modulu gsm. bazuje na instrukcji instalatora (dokument sciagniety z www satela). chce uzyskac nastepujace stany powiadomienia: wlamanie, sabotaz, napad, pozar, usterka techniczna. czy jest to wlasciwa konfiguracja?? ustawilem wyjscia nastepujaco (nr wyjsc zgodnie z instrukcja inst): 1.alarm wlamaniowy 8.alarm sabotazowy 12. cichy alarm 3. alarm pozarowy (wyzwalany z czujki i klawiatury) 27. wskaznik awarii (brak zasilania sieciowego, niedoladowany akumulator, awarie wejsc itd.) 28. awaria zas. AC plyty gl. 31. awaria aku. plyty gl. moje znaki zapytania czy wyjscie 27. wskaznik awarii zawiera wyjscie od 28 do 33? czy takie ustawienie dubluje te stany, czy mam wieksza rozdzielczosc stanu?? czy wyjscie 1.alarm wlamaniowy zawiera takze wyjscie 12. cichy alarm? czy powinienem wylaczyc cichy alarm z tego zawierajacego wszystkie?? jakie beda skutki (ze wzgledu na wspolprace z dialerem gsm) jezeli w wybranych wyjsciach nie podam czasu dzialania? czy powinno to byc bezwzglednie okreslone? moze troche nieskladnie ale chcialbym to sam uruchomic (przy Waszej pomocy) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Filippo 7 07.11.2006 10:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Listopada 2006 Witam, ciekawe informacje o okablowaniu domu i instalacjach znalazłem na stronach dipola. http://www.dipol.com.pl/targi/domnet.htm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
monidare 07.11.2006 12:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Listopada 2006 i cisza udalo mi sie zaprogramowac trzy sygnaly. teraz pytanie do znawcow i uzytkownikow Integra64: jak wystawic sygnal programowo na wyjsciu wysokopradowym dotyczacy alarmu wlamaniowego? wg instrukcji instalatora mam do dyspozycji wyjscie typu: 1, 88. prosze o porade. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
_ZBYCH_ 07.11.2006 22:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Listopada 2006 Witam Włamanie programuj jako "1" - Alarm włamaniowy Sabotaż programuj jako "8" - Alarm sabotażowy Napad programuj jako "47" - Suma logiczna wyjść i sumuj wyjścia (wirtualne) typu: - "12" - Cichy alarm (alarm napadowy cichy z klawiatur) - "10" - Alarm "DURESS" - działanie pod przymusem - "14" - Naruszenie wejścia - wybierz wejścia, do których masz podłączoną radiolinię pilotów napadowych i ew. przyciski napadowe Takie zaprogramowanie umożliwia sygnalizację napadu bez żadnych dźwięków w systemie (użycie pilota lub przycisku napadowego tylko wysyła cichy sygnał do ochrony). Pożar programuj jako "3" - Alarm pożarowy Wskaźnika awarii ogólnej nie programuj. Brak zasilania sieciowego centrali programuj jako "81" - Długa awaria zasilania AC płyty głównej (nie zapomnij ustawić czas maksymalny czas braku zasilania AC w Opcje - Czasy globalne). Takie ustawienie powoduje wysłanie informacji po zaprogramowanym czasie braku zasilania sieciowego, a nie przy każdej, nawet krótkiej przerwie w dostawie energii. Awarię akumulatora programuj jako "31" - Awaria akumulatora płyty głównej centrali. Nie zapomnij przy każdym wyjściu (nawet wirtualnym) zaprogramować czas działania! Powodzenia! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pposnik 08.11.2006 09:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Listopada 2006 Witam,Jestem na etapie poszukiwania firmy, która zaprojektuje i wykona system alarmowy w budowanym domu na Białołęce w Warszawie. Może jesteście w stanie polecić kogoś kto zrobi to naprawdę fachowo.Na szczęscie czasu jeszcze trochę mam bo w tym roku będzie stan surowy otwarty a wykończenie od wiosny przyszłego roku.PozdrawiamPaweł P. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
monidare 08.11.2006 09:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Listopada 2006 SWIATLO W TUNELU _ZBYCHU_ wprowadzilem poprawki; i co? 1. zaprogramowalem wlamanie jako 1 ale sygnal nie poszedl tzn sygnal idzie na bella ale gdy ustawiam drugie wyjscie dla dialera GSM identycznie jak dla bella to sygnału na nim brak 2. zaprogramowalem brak zasilania jako 31 ale cos mi szfankuje- tzn gdy zdejme 220V i odlacze aku 12V to sygnal wychodzi ale przy zalaczonym 220V i odjeciu aku 12V brak sygnalu na wyjsciu; chce uzyskac sytuacje w ktorej dostaje sygnal o niskim napieciu na aku 12V np koniec zywotnosci baterii, do wymiany Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.