Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Stoisz i patrzysz w ekranik? Dziwne, że taka droga zabawka nie ma żadnego zewnętrznego API, aby takie sprawy zautomatyzować.

 

Taki drogi dodatek do tej drogiej zabawki kosztuje dodatkowe 800 PLN.

Daikin robi dobry sprzęt, ale niestety jest drogi.

Tańsi producenci dużo mają w standardzie, a Daikin za dopłatą.

Gdybym miał kupować drugi raz, to poszedłbym w kierunku LG V-Therma 7 kW.

Edytowane przez Marco36
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 2,4k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Nie, nie ma to nic wspólnego z defrostami. OZC nie robiłem. Bryła budynku idealnie prosta i wg strony Ciepło Właściwe 6,5kW. Przy normalnej pracy zużycie 0,5 kW na godzinę, niekiedy 1 kW na h. Jak piszesz średnio 0,75-1kW na godzinę przy obecnych temperaturach. Dom suchutki, zero wilgoci na oknach, budowany 5 lat. Gdy defrost sie pojawia w czasie tej "dziwnej pracy" to po jego zakończeniu sprężarka i obiegówka wchodzą na max. pracę.

Po prostu przychodzi taki moment, że obiegówka systematycznie zaczyna zwalniać i wszystko wraca do normy. Nie mogę tylko zrozumieć, czemu to tak długo trwa, gdy pompa może spokojnie uzyskać już deltę 5 (powrót już dawno ma 25-26 st.C) Madoka oscyluje wokół ustawionej temp. czyli 22st.C, no i to zużycie energii. Ciekawe, że przez pierwsze ok. 30 minut po włączeniu pompy wszystko wygląda normalnie. Temp. zasilania rośnie, po czym zaczyna się max. przepływ, temp. zasilania spada do ok. 27 st.C i następuje ten szum. Normalnie COP wynosi ok. 3-4 zależnie od temp. zew.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lepiej gdyby wypowiedział się jakiś instalator.

 

wg CW masz o 0,7 kW niższe OZC.

ok. 50L większy zład wody.

I instalację podłogową. Wydaje się to wszystko na plus Twojej instalacji.

 

Spadek temp. wiązałbym albo z defrostem, albo z przerwą w pracy kompresora.

Gdy PC osiągnęła zaprogramowane nastawy wody i z braku możliwości niższej modulacji wyłączyła sprężarkę.

Tylko że tu nie pasuje maksymalny przepływ wody.

 

Maksymalny przepływ wody Altherma stosuje zawsze podczas defrostu, tu musiałbyś zaobserwować na czujnikach spadek temp. czynnika.

U mnie przy defroście temp. czynnika spada do +1*C, ale już ktoś pisał przy podłogówce, że u niego spada do -1*C.

 

Pytanie co jest ustawione (w ustawieniach instalatora) przy parametrach próbkowania.

U siebie pompę obiegową miałem ustawioną "na próbkowanie" (pracę cykliczną) i redukcję obrotów od 80% podczas próbkowania (zmieniłem na od 50%).

Przy takich ustawieniach gdy sprężarka staje, to i obiegówka powinna się zatrzymać i co może 15 minut zamielić wodą mierząc temp. wody na powrocie z instalacji.

Zazwyczaj o taktowaniu jest mowa gdy wyłączenia sprężarki następują częściej niż co 30-45 minut.

Taktowanie ma prawo u Ciebie się pojawić, bo masz mocniejszą PC przy niższym OZC i przy niższej temp. wody, a zład wody nie jest dużo większy jak u mnie.

Edytowane przez Marco36
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz odpowiedź kilka postów wyżej.

Harmonogramy, czy pracę wg termostatu zostaw jak już zamieszkasz.

Do tego czasu ustaw stałą temperaturę zasilania 20 stC i niech pompa chodzi non stop z jak najniższą temperaturą.

Dzięki temu będziesz miał maksymalny COP i minimalne zużycie.

 

 

sorki ale jak na Daikinie ustawić 20 stopni na zasilaniu ? minimalna to 25 ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sorki ale jak na Daikinie ustawić 20 stopni na zasilaniu ? minimalna to 25 ...

 

Niższa temp. wody w połączeniu z małym zładem wody zwiększy ryzyko taktowania kompresora.

A +20*C może wręcz uniemożliwić pracę kompresora.

 

U mnie przy grzejnikach, gdy dopiero uczyłem się działania PC na krzywą grzewczą nałożyła się korekta -4*C, tak że w efekcie wyszło te +25*C - efekt taki z tego wyszedł, że PC zagrzała wodę z +20*C do +25*C w ciągu 3 (trzech) minut i się wyłączała, a temp. pokojowa zaczęła spadać.

Lepiej już gdy zagrzeje wodę do +25*C i się wyłączy. Wtedy pracuje dłużej na jednym uruchomieniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hey, może ktoś pomoże, mój Daikin powietrze woda działa już jakieś 5-6 lat i rok temu zaczęły się problemy z błędem 7H, czyli przepływ. Rok temu faktycznie coś pływało w instalacji, filtr magnetyczny to załatwił i był spokój. Na wiosnę tego roku fachowcy przepłukali mi jeszcze całą instalację - tak trochę na wszelki wypadek, bo wszystko działąło super.

Zaczeła się zimo i znowu zaczęły się problemy, Wszystko zostało sprawdzone, wszystko działą prawidowo, woda w instalacji kryształowo czysta a jednak co jakiś czas w sposób całkowicie nieregularny, ale nawet kilkanaście razy na dobę błąd 7H wyłącza pompę.

Tu ciekawostka, jakieś dwa tygodnie samo ogrzewanie (podłogówka) działało bez zarzutu - ale pod warunkiem wyłączenia grzania ciepłej wody. To już był komfort, bo wystarczyło tylko raz czy dwa razy na dobę przypilność grzania wody i przełączyć z powrotem na ogrzewanie. Teraz niestety wszystko się znowu cofnęło i można dostać szału biegając co jakiś czas sprawdzać: działa nie działa...

Sewis był, bardzo miły zresztą, wyczyścili czujnik przepływu (przed rokiem był zmieniony na nowy), sprawdzili co się dało, wgrali nowe oprogramowanie - nic nie pomaga. Powinno działąć a nie działa. NOrmalnie przepływ jest duży, srednio ok. 30 l, ale gdy się go obserwuje, faktycznie na sekunde wskazuje zero, niekiedy pompa to zignoruje a niekiedy pokaże błąd i koniec pracy.

Serwisant miał pisać do Daikina w tej sprawie, ale czas mija, a my jak szaleni prawie pełnimy dyżury nocne.

Pomocy!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.. NOrmalnie przepływ jest duży, srednio ok. 30 l, ale gdy się go obserwuje, faktycznie na sekunde wskazuje zero, niekiedy pompa to zignoruje a niekiedy pokaże błąd i koniec pracy.

Serwisant miał pisać do Daikina w tej sprawie, ale czas mija, a my jak szaleni prawie pełnimy dyżury nocne.

Pomocy!

 

Może być "zimny lut", lub luzy na połączeniach wtyczek - pompa ma 2 kable wpięte w płytę PCB, a czujnik przepływu jeden. Sprawdzić czy coś się "nie poluzowało".

Przy samum czujniku przepływu kabel jest włożony do gniazdka, a następnie przykręcony - sprawdź czy faktycznie jest "dokręcony do końca" (jak wentyl w dętce przy rowerze).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może być "zimny lut", lub luzy na połączeniach wtyczek - pompa ma 2 kable wpięte w płytę PCB, a czujnik przepływu jeden. Sprawdzić czy coś się "nie poluzowało".

Przy samum czujniku przepływu kabel jest włożony do gniazdka, a następnie przykręcony - sprawdź czy faktycznie jest "dokręcony do końca" (jak wentyl w dętce przy rowerze).

 

Niestety, to raczej niemożliwe, pompa działa działą idealnie, wyraźnie widać, że to czujnik przepływu ją wyłącza. A czujnik przed tygodniem był przez serwis zdemontowany, wyczyszczony, łącza sprawdzone.

Przy pracy wszystko zachowuje się idealnie, słychać tylko szum pompy..Wstępnie nawet zamówiłem czyszczenie całego układu, ale się wstrzymałem - trochę wątpliwe, że to zabrudzenia w instalacji. Musiałyby pływać w instalacji jakieś okazjonalne ławice, Z drugiej strony to koszt w tej chwili z chemią ADEY lekko licząć ok. 5000 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trochę z innej beczki

 

zważając że to pierwsze miesiące pracy układu Daikin 8kW -- piec gazowy jako 2 źródło korzystając z okazji stabilnej pogody chciałbym sprawdzić jak pracuje piec gazowy jako pierwsze żródło na wypadek niskich temperatur .

Założenie było aby całym procesem sterowania zarządzała pompa za pomocą elektroniki lecz płyta sterująca / ekrp1hbaa / jest nie dostępna i prubuję to zrobić z " palca"

co zrobiłem;

temp na zasilaniu obiegu w pompie z43 na 39

temp w pomieszczeniu z 23 na 20

temp na zasilaniu w piecu gazowym 43

efekt

piec pracuje

pompa pracuje

temp w pomieszczeniu 22,7

 

pytanie czy w ustawieniach zaawansowanych trzeba coś pozmieniać aby pompa stanęła , i dała popracować gazówce ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety, to raczej niemożliwe, pompa działa działą idealnie, wyraźnie widać, że to czujnik przepływu ją wyłącza. A czujnik przed tygodniem był przez serwis zdemontowany, wyczyszczony, łącza sprawdzone.

Przy pracy wszystko zachowuje się idealnie, słychać tylko szum pompy..Wstępnie nawet zamówiłem czyszczenie całego układu, ale się wstrzymałem - trochę wątpliwe, że to zabrudzenia w instalacji. Musiałyby pływać w instalacji jakieś okazjonalne ławice, Z drugiej strony to koszt w tej chwili z chemią ADEY lekko licząć ok. 5000 zł.

 

Miałem taki przypadek że pojawiał się błąd 089. Niby za mały przepływ. Kupiłem czujnik przepływu i nic. Przepływ niby się zwiększył o około 2 litry na minutę. Piszę "niby" bo po starannym oczyszczeni poprzedni też wrócił do podobnych wskazań.

Na koniec kupiłem nowy hydrobox (był stosunkowo tani bo to "leżak magazynowy" 4 kW). Hydrobox mimo że od jednostki 4 kW pracował dobrze zarówno z j.z. 6 kW na R 410A jak i na z nową jednostką 8 kW na R32.

Płyta główna od 4 kW działa z oboma hydroboxami.

 

Od października mam hydrobox dedykowany do j.z. 8 kW na R32 do tego ze zbiornikiem 230 litrów.

Nie twierdzę że Ci nawala płyta główna w hydroboxie, ale kto wie...

 

Problemem jest to że od czasu do czasu zaczyna szwankować jakiś drobiazg w elektronice i trzeba wymienić dość drogi podzespół albo kupić nowej generacji pompę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obserwuj;

- możliwie, że tak będzie najbardziej optymalnie,

- jaką moc generuje PC i jaka jest temperatura zewnętrzna??

 

wymyśliłem jeszcze :

zmiana na Madoce temp zadaną z 23 na 20 ----- możliwe że wystarczy zejść z temp na Madoce a reszte zostawić b/z tak by było idealnie .

Na piecu gaz. jest stała 44 i leko przegrzewa pomieszczenie 23,2 na tą chwilę jak bedzie rosnąć to zejdę o 1

 

sytuacja wygląda następująco ;

pompa pracuje na "jałowym" w cyklach 2-godzinowych pobór to 1kWh

zużycie dobowe oscylowało w 50kWh przy temp -7 noc -4-3 dzień

równiutko od poniedziałku i dziś podobnie jest z pogodą

także to ostatnia szansa bo od poniedziałku ocieplenie , spisałem również licznik gazu zobaczymy co wyjdzie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem taki przypadek że pojawiał się błąd 089. Niby za mały przepływ. Kupiłem czujnik przepływu i nic. Przepływ niby się zwiększył o około 2 litry na minutę. Piszę "niby" bo po starannym oczyszczeni poprzedni też wrócił do podobnych wskazań.

Od października mam hydrobox dedykowany do j.z. 8 kW na R32 do tego ze zbiornikiem 230 litrów.

Nie twierdzę że Ci nawala płyta główna w hydroboxie, ale kto wie...

 

Problemem jest to że od czasu do czasu zaczyna szwankować jakiś drobiazg w elektronice i trzeba wymienić dość drogi podzespół albo kupić nowej generacji pompę.

 

Na to wygląda, że to jakaś drobna część w elektronice, która zachowuje się niestabilnie, Oczywiście przy obecnym stanie i sposobie serwisowania urządzeń nie ma szans na wykrycie takiego drobiazgu. Czekam jeszcze z nadziejąm że centrala Daikina coś pomoże...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na to wygląda, że to jakaś drobna część w elektronice, która zachowuje się niestabilnie, Oczywiście przy obecnym stanie i sposobie serwisowania urządzeń nie ma szans na wykrycie takiego drobiazgu. Czekam jeszcze z nadziejąm że centrala Daikina coś pomoże...

 

Trudno powiedzieć - może pomoże...

W każdym razie koszt płyty głównej do hydroboxa to około 3000 złotych, nie wiem czy netto, czy brutto.

Problem polega na tym że te części rzadko się psują i serwisanci raczej nie mają "na półce".

Obecnie w sprzedaży są Althermy na czynniku R32. Trochę się różnią od tych na R410A.

Życzę Ci by udało się usunąć usterkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trochę z innej beczki

 

zważając że to pierwsze miesiące pracy układu Daikin 8kW -- piec gazowy jako 2 źródło korzystając z okazji stabilnej pogody chciałbym sprawdzić jak pracuje piec gazowy jako pierwsze żródło na wypadek niskich temperatur .

Założenie było aby całym procesem sterowania zarządzała pompa za pomocą elektroniki lecz płyta sterująca / ekrp1hbaa / jest nie dostępna i prubuję to zrobić z " palca"

co zrobiłem;

temp na zasilaniu obiegu w pompie z43 na 39

temp w pomieszczeniu z 23 na 20

temp na zasilaniu w piecu gazowym 43

efekt

piec pracuje

pompa pracuje

temp w pomieszczeniu 22,7

 

pytanie czy w ustawieniach zaawansowanych trzeba coś pozmieniać aby pompa stanęła , i dała popracować gazówce ?

 

podsumowanie 24h pracy ;

zużycie prądu pompa + piec gazowy 10kWh na dobę zabezpieczenie wspólne - licznik wspólny 230V // 10kWh x 0,411zł = 4,11zł

zużycie gazu 0,5 m3 na godzinę przy TZ 43 -- 12m3 // 12m3 x 2,28zł = 27,36zł

 

dzień 27,36+4,11=31,47 zł

miesiąc 31,47 x 30 = 944 zł netto bez opłat , przesyłów

 

na noc pompa OFF tylko piec gazowy

temp dzień -3-4 C

noc -6-7 C

 

Sama pompa w podobnych 4-5 dniach zużyła ok 50 kWh na dobę

dzień 50kWh x 0,411zł = 20,55 zł

miesiąc 20,55zł x 30 = 616,50zł

 

różnica 327,50 zł dla pompy dodam że COP z bieżacego okresu grzewczego to ok 3,00

 

 

Co do ustawień najprościej ;

pompa OFF

piec ON

 

koszty nośników bez opłat ;

kWh 0,411 zł średnia z G12w Energa

m3 2,28 zł W-1 12T PGNiG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks później...
Trudno powiedzieć - może pomoże...

W każdym razie koszt płyty głównej do hydroboxa to około 3000 złotych, nie wiem czy netto, czy brutto.

Problem polega na tym że te części rzadko się psują i serwisanci raczej nie mają "na półce".

Obecnie w sprzedaży są Althermy na czynniku R32. Trochę się różnią od tych na R410A.

Życzę Ci by udało się usunąć usterkę.

 

Problem wreszcie rozwiązany, po wielu perypetiach włącznie z testową wymianą płyty głównej udało się zlokalizować "usterkę". Piszę to mając nadzieję, że może pomogę komuś w przyszłości przy podobnym problemie. Okazało się, że do membranie czujnika optycznego przykleiła się jakaś mikrodrobinka, której fragment, jak podejrzewam, swobodnie się poruszał pod wpływem ruchu wody. Zapewne przy jakimś ułożeniu powodował też brak mozliwości pomiaru przepływu, a to już wiadomo czym skutkowało. Co pomogło, kolejne czyszczenie czujnika przepływu, ale za pomoca delikatnego pędzelka. Teraz problem znikł i wszystko działa jak nalezy. To szok, że taki drobiazg potrafi dokonać takich "szkód".

Pozdrawiam wszystkich!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month później...
Hej mam altherme bizone dwa obiegi i ustawienie ograniczenia pompy dla strefy dodatkowej, domyślnie w opcjach instalatora jest regulacja w zakresie 60-90% prędkości pompy, dla mnie te 60% chyba wciąż za dużo bo słyszę w kaloryferach szum i to wyraźny- najgorzej nocą, czy jest jakiś sposób aby jeszcze zmniejszyć predkosc tej pompy? Strefa dodatkowa domyślna deltę ma 10 i jest nie zmienialna, (Grzebanje przy kryzowaniu termostatów, zaworze nadmiarowo upustowym już za mną - bez efektu, uprzednio miałem pompę grundfosa z autoadapt i piec eko i nic słychać nie było)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...