hydraulik_ 23.01.2011 08:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2011 Witam. Z ciekawościà czytam Wasze posty. Jestem trochę zdziwiony niektórymi wypowiedziami. Bez problemu uzyskałem tabelki z pomiarami poszczegõlnych pomp dla różnych temperatur na wyjściu i przy temperaturach do - 20 st. Trochę inaczej to wyglàda niż to napisał Piotr, wyniki sà zdecydowanie lepsze. Rownierz głośność jednostki 7kW to 48 dBA niby niewiele a jednak. Rzeczywiście nie wszyscy instalatorzy rzetelnie informujà ale zawsze można zapytać u źródła. Pytałem w wielu Firmach i wszyscy przesyłali szczegółowe odpowiedzi. Nikt nic nie ukrywa tylko nie podaje tego co niewygodne. Wracajàc do tematu to myślę, że jeśli chcesz grzejniki to lepsza będze Altherma HT, a rekuperator z dobrym odzyskiem na wyjściu ma tak małà tem., że nie zmienia to warunków pracy pc. Mnie natomiast interesuje jak macie rozwiàzanà sprawę odszraniania i skroplin. Daikin ma problem z odszranianiem .Ja zamontowałem dodatkowy kabel grzewczy z tyłu jednostki na dole .Ale uruchamiam go ręcznie (razem z zainstalowaną matą) .Można to uruchamiać raz na dobę na 15 min.Uwaga zamontowana mata grzeję w sposób ciągły i łyka prąd. Ja teraz montuje Atlantica /Fuijtsu .Zero problemów z odszranianiem nawet w b niskich temp Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
hydraulik_ 23.01.2011 08:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2011 Witam i pozdrawiam wszystkich. Jestem nowy i bardzo interesują mnie pompy ciepła. Przeczytałem całe forum o pompie Daikin Altherma. Widzę, że ogólnie jesteście zadwoleni z użytkowania. Proszę o doradzenie wielkości pompy do mojego domu: z poddaszem użytkowym, podpiwniczony, powierzchnia ogrzewanych podłóg to 180m2, parter podłogówka, piętro grzejniki+50% (łazienka i korytarz podłogówka), w piwnicy pralnio-suszarnia z małym grzejnikiem. Dom nowy, piwnica bloczek + styropian 10, ściany gazobeton 24 + styropian 15. W salonie kominek z płaszczem - używany rekreacynie raz kiedyś. Preferuję pompę + zasobnik 300L. Czy warto do tego zamontować solary do CWU ? Czy pompa latem jest tańsza niż solary ? Solar przy pompie jest nieuzasadniony ekonomicznie .Koszt ciepłej wody w lecie to około 100 -150zł /miesiąc (to ile chcesz oszczędzić w pół roku) Nawet jeśli bedziesz miał 600 zł oszczedności to 20 lat amortyzacja (Procent w banku będzi eidentyczny Podaj zapotrzebowania dla budynku ewentualnie wilkość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
hydraulik_ 23.01.2011 08:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2011 Ja mam pompe mitsubishi heavy industries 11,2 kW powietrze powietrze. W dzień palę w kominku w nocy chodzi pompa, dom 136 m2, średnie żużycie prądu od 1 listopada to 8 kW/h na dobę To normalne dla każdej pompy w takich warunkach .Dla takiego budynku zapotrzebowanie na ciepło w okolicach 0 C to około 4 kW Czyli 8 godzin z cop 4 .A jeszcze trzeba przyjąć ,że grzanie kominkiem przez cały dzień przegrzewa budynek .Ja jak pale kominkiem to mam temperaturę 25 C. A pompa załącza sie przy 22 C.Ja mam Atlantica Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rzufik1 23.01.2011 11:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2011 Grem to ja chyba jakiś inny jestem bo to nie fikcja czy wyliczenia tylko praktyka. Były tej zimy dni gdzie ciągle było na poziomie -19 - 15 i nic nie zmienialem. na grzejniki szlo okolo 35 stopni i bylo cieplutko w domku . minus tylko byl taki że pompa pracowala prawie nonstop i pobrala wtedy coś koło 70 kWh. a nie mam domu 2 litrowego. i pełno miejsc którę muszę doszczelnić wyszło w tej temperaturze. A jest to moj pierwszy sezon mieszkania i grzania pompą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rzufik1 23.01.2011 11:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2011 Hydrauli ponawiam prośbę o podanie tego prostego testu który pozwoli sprawdzić czy wszystko ok z PC. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ferrit 23.01.2011 11:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2011 (edytowane) Podaj zapotrzebowania dla budynku ewentualnie wilkość Dom o powierzchni grzanych podłóg 130m2, kubatura 300m3 bez piwnic, nowy, ocieplony itp EP=130 kWh(m2rok), WT2008=175 kWh(m2rok), EK=115 kWh/(m2rok). Przepraszam,bo to nie temat o solarach, ale muszę wam przekazać swoje wnioski. Mam domek letniskowy, w którym przebywam przez całe wakacje. CWU jest z ogrzewacza Galmet 80L (większy nie wejdzie pod blat w kuchni) grzałki 1,5KW oraz z samorobnego solara meandrycznego. Dla przykładu: czas nagrzania wody grzałką to 1h. Jak jest dobra pogoda, to solar pracuje od 10.00 do 15.00 czyli 5h a to daje pompka na 2 biegu coś 0,07KW x 5 = 0,35 KW+sterownik solarny a grzałka 1,5KW. Solar potrafił mi nagrzać wodę na max temp. 54'C.W zeszłe wakacje bywało, że przez 2 tygodnie nie włączałem grzałki. Ja widzę, że warto używać solar. Tak więc jeżeli latem będziemy używać solara zamiast PC to także zaoszczędzimy. Z drugiej strony PC P-W zimą podniesie nam koszty poprzez wspomaganie się grzałką. W całym roku solar obniży średnie koszty. Edytowane 23 Stycznia 2011 przez ferrit Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Liwko 23.01.2011 11:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2011 Solar przy pompie jest nieuzasadniony ekonomicznie .Koszt ciepłej wody w lecie to około 100 -150zł /miesiąc (to ile chcesz oszczędzić w pół roku) Nawet jeśli bedziesz miał 600 zł oszczedności to 20 lat amortyzacja (Procent w banku będzi eidentyczny Podaj zapotrzebowania dla budynku ewentualnie wilkość Nie wytrzymałem, ile??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Liwko 23.01.2011 11:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2011 Sorry hydrauli ale nie montuję pomp, nie mam z tego żadnych profitów ale pojęcie o nich mam 10 razy większe jak ty. Kolego, najpierw trzeba trochę wiedzy o nich mieć a dopiero później je komuś polecać i montować. Mam nadzieję że za kilka miesięcy porozmawiamy z większą twoją wiedzą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Liwko 23.01.2011 11:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2011 Dom o powierzchni grzanych podłóg 130m2, kubatura 300m3 bez piwnic, nowy, ocieplony itp EP=130 kWh(m2rok), WT2008=175 kWh(m2rok), EK=115 kWh/(m2rok). Przepraszam,bo to nie temat o solarach, ale muszę wam przekazać swoje wnioski. Mam domek letniskowy, w którym przebywam przez całe wakacje. CWU jest z ogrzewacza Galmet 80L (większy nie wejdzie pod blat w kuchni) grzałki 1,5KW oraz z samorobnego solara meandrycznego. Dla przykładu: czas nagrzania wody grzałką to 1h. Jak jest dobra pogoda, to solar pracuje od 10.00 do 15.00 czyli 5h a to daje pompka na 2 biegu coś 0,07KW x 5 = 0,35 KW+sterownik solarny a grzałka 1,5KW. Solar potrafił mi nagrzać wodę na max temp. 54'C.W zeszłe wakacje bywało, że przez 2 tygodnie nie włączałem grzałki. Ja widzę, że warto używać solar. Tak więc jeżeli latem będziemy używać solara zamiast PC to także zaoszczędzimy. Z drugiej strony PC P-W zimą podniesie nam koszty poprzez wspomaganie się grzałką. W całym roku solar obniży średnie koszty. Moja PC zużywa rocznie 5000kWh z czego latem 200!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ferrit 23.01.2011 12:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2011 Mam jeszcze 1 pomysł. Są takie pompy ciepła powietrze-woda, które są ustawione w kotłowni i mają 2 tunele wystawione na zewnątrz budynku na ścianach pod kątem 90'. Jeden tunel pobiera powietrze, dostarcza do do wiemiennika pompy, stamtąd wentylator pompy usuwa je drugim tunelem na zewnątrz. Ustawiamy tak pompę, aby wlot był od strony południowej a wylot na zachód lub wschód (u mnie pasuje wschód). Takie coś widziałęm w internecie. Jest powiedziane, że im wyższa temperatura na wlocie, to sprawność pompy większa. W razie niskiej temperatury np. -7'C włącza się pierwsza grzałka o mocy 2..3KW, przy -14'C włącza się druga grzałka 2..3KW, aby wspomóc pompę. Ja proponuję takie coś: w tunelu wlotowym w odległości 10..20cm przed wymiennikiem instalujemy siatkę elektrycznego ogrzewania podłogowego o mocy hm trzeba by sprawdzić 1KW lub nawet 2 szt po 1KW w odległosci 10cm od siebie (albo i wiecej sztuk). Widzę takie korzyści: 1. jednostka zewnętrzna w pomieszczeniu - brak odszraniania, 2. przy temp. 0'C sterownik włącza pierwszą 1KW, przy -7'C włącza kolejną , przy -14'C włącza kolejną. Do wymiennika wlatuje cieplejsze powietrze i jej sprawność wzrasta, kosztem prądu z maty grzejnej, ale może wystarczy mniejszą moc tej maty mieć niż grzałek w pompie ciepła. Trzeba by to sprawdzić - ilość mat, ich moc i temperaturę ich włączania. Coś na podobę suszarki do włosów przed wymiennikiem. Co myślą o tym instalatorzy ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
1igor1 23.01.2011 15:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2011 To normalne dla każdej pompy w takich warunkach .Dla takiego budynku zapotrzebowanie na ciepło w okolicach 0 C to około 4 kW Czyli 8 godzin z cop 4 .A jeszcze trzeba przyjąć ,że grzanie kominkiem przez cały dzień przegrzewa budynek .Ja jak pale kominkiem to mam temperaturę 25 C. A pompa załącza sie przy 22 C.Ja mam Atlantica Pompa powietrzna nie będzie miała cop na poziomie 4 przy temp zewn w okolicach 0 i poniżej, po drugie, nie przegrzewa mi się dom bo jak napisałem mam pompe powietrze powietrze (czyli ogrzewanie nadmuchowe), więc w całym domu mam podobne temperatury, jedynie w salonie jest 1 do 2 stopni więcej niż w całym domu. temperatury jakie mi się utrzymują to w salonie 22-23 w pozostałej części domu w okolicy 21-22 st. A pompa chodzi oczywiście na razie tylko w nocy gdy wypali się w kominku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Waldek 7 23.01.2011 16:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2011 To twoja pompa ma wiecej niż4 czy mniej ? Bo chyba sà różne i nie można uogólniać. Pochwal się moedelem pompki i producentem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
1igor1 23.01.2011 17:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2011 Ma mniej, trudno chyba o pompę powietrzną która przy 0 będzie miała COP większy od 4, moja ma dokładnie 4,04 ale przy +7. Co do modelu pompy to pisałem o tym kilka postów wyżej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Liwko 23.01.2011 17:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2011 Pompa powietrzna nie będzie miała cop na poziomie 4 przy temp zewn w okolicach 0 i poniżej, po drugie, nie przegrzewa mi się dom bo jak napisałem mam pompe powietrze powietrze (czyli ogrzewanie nadmuchowe), więc w całym domu mam podobne temperatury, jedynie w salonie jest 1 do 2 stopni więcej niż w całym domu. temperatury jakie mi się utrzymują to w salonie 22-23 w pozostałej części domu w okolicy 21-22 st. A pompa chodzi oczywiście na razie tylko w nocy gdy wypali się w kominku Jak wygląda z wilgotnością w domu przy takiej nadmuchowej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Waldek 7 23.01.2011 22:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2011 Ma mniej, trudno chyba o pompę powietrzną która przy 0 będzie miała COP większy od 4, moja ma dokładnie 4,04 ale przy +7. Co do modelu pompy to pisałem o tym kilka postów wyżej Myślę, że parę modeli by się znalazło. Sà takie 10kW które przy - 15 majà 4,4. dziłajà w inwerterze od 5 kW do 14 kW Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
1igor1 24.01.2011 06:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2011 Możesz podać link do takiej pompy?? COP 4.4 przy - 15 to musi być super pompa to nawet gruntową biję na łeb. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
1igor1 24.01.2011 06:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2011 Jak wygląda z wilgotnością w domu przy takiej nadmuchowej? Na razie nie mam jeszcze nawilżacza zamontowanego. jak był duży mróz to spadła mi wilgotność do 40%, po tych odwilżach skoczyła mi do 55% teraz mam jakieś 53% Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Liwko 24.01.2011 09:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2011 Na razie nie mam jeszcze nawilżacza zamontowanego. jak był duży mróz to spadła mi wilgotność do 40%, po tych odwilżach skoczyła mi do 55% teraz mam jakieś 53% No to bardzo dobra. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Waldek 7 24.01.2011 16:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2011 Linku poszukaj sam podaję model jed.zewnętrznej : Mitsubishi Elektric PUHZ-HRP100VHA2 ja mam dane z katalogu na 2010 r.Tę jednostkę stosujà i do klimatyzacji jak w tym wypadku - ogrzewanie ogrzanym powietrzem i do pomp ciepła powietrze woda nazwa Ecodan model PUHZ-HW112YHA i tu jest cop 4,2Powodzenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
1igor1 24.01.2011 19:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2011 (edytowane) Niby jest jak piszesz, ale w katalogach jest podawany COP 4,2 ale przy temperaturze powietrza +7 woda +35, ciekawe ile z tego COP zostanie przy -15, na pewno to nie będzie też 4,2 bo to już by powoli było perpetum mobile. Edytowane 24 Stycznia 2011 przez 1igor1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.