rwxw 13.01.2013 23:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2013 (edytowane) Ciekawy jestem w jakim stopniu roznice miedzy moim domem, a tym z projektu Na to pytanie odpowie Ci tylko policzenie ozc i porównanie kilku wersji obliczeń. Jeszcze jedna sprawa. Moje zużycie jest tylko na ogrzewanie, Twoje to całość wraz z cwu. Masz może cyrkulację ? Żeby sprawdzić na jakich parametrach działa pompa zmierz temperatury zasilania i powrotu przy pc. Masz jakiś mieszacz, czy pc jest bezpośrednio wpięta w podłogówkę ? Edytowane 13 Stycznia 2013 przez rwxw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
GrZeCh1983 13.01.2013 23:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2013 Cyrkulacja ma miejsce (bedzie niedlugo wylacznik pompy cyrkulacyjnnej sterowany pseudointeligentnie z centralnego miejsca w domu). Poki co zmierzylem zuzycie pradu przez pompke i wynosi 25W dlatego zostawilem ja wlaczona caly czas. PC jest podpieta bezposrednio w podlogowke (zawor trojdrozny do grzania podlogowki i cwu). Pompa wody w PC poki co jest wlaczona na drugim biegu. Piszac o mierzeniu zasilania i powrotu masz na mysli to ile zadalem pompie, a ile jest na powrocie? W PC Altherma jesli dobrze rozumiem moge te informacje bez problemu uzyskac z poziomu sterownika poprzez sprawdzenie temperatur mierzonych przez pompe. Jesli te informacje masz na mysli to jutro moge je spisac. Pozostaje pytanie czy obojetnie o ktorej godzinie grzania moge je spisywac? Pytam sie poniewaz zaczalem juz sie bawic z programowaniem czasowym sterownika pompy gdzie w nocy podbijam temperature aby nie bylo zimno, w ciagu dnia ja wyrownuje do temperatury, ktora proponuje pogodowka, a grzanie cwu ustawilem na zakres 15:00-22:00). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
r19 14.01.2013 06:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2013 Te 25W pompki cyrkulacyjnej to nic w porównaniu do strat na cyrkulacji.Nie wiemy jak masz poprowadzone rury od cwu. Może np. ogrzewasz chudziaka.Niektórzy piszą i mają rację, że cyrkulacja to worek bez dna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
miki121 14.01.2013 07:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2013 Kiedyś liczyłem cyrkulację w PC pracującą cały czas. Wyszło na to że zamontowanie przepływowego podgrzewacza w najdalszym miejscu wychodzi taniej niż cyrkulacja Brzmi to może absurdalnie ale podgrzewacz działa tylko chwilę do momentu kiedy woda dotrze do niego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
r19 14.01.2013 07:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2013 Kiedyś liczyłem cyrkulację w PC pracującą cały czas. Wyszło na to że zamontowanie przepływowego podgrzewacza w najdalszym miejscu wychodzi taniej niż cyrkulacja Brzmi to może absurdalnie ale podgrzewacz działa tylko chwilę do momentu kiedy woda dotrze do niego. W kuchni zamierzam zamontować ogrzewacz przepływowy kospel podłączany do dwóch faz. Ciepła woda w kuchni potrzebna jest sporadycznie, ale nigdy nie wiadomo kiedy będzie potrzebna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
miki121 14.01.2013 07:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2013 No i tak namawiam klientów.Ludzie nie zdają sobie ile można stracić energii na straty związane z cyrkulacją.Oczywiście można dodatkowo zastosować timer albo czujnik obecności w łazience ile ludzi tyle rozwiązań. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Liwko 14.01.2013 07:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2013 W kuchni zamierzam zamontować ogrzewacz przepływowy kospel podłączany do dwóch faz. Ciepła woda w kuchni potrzebna jest sporadycznie, ale nigdy nie wiadomo kiedy będzie potrzebna. Dokładnie to samo bym dzisiaj zrobił. Ciepła woda w kuchni, w której jest zmywarka, potrzebna jest sporadycznie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
GrZeCh1983 14.01.2013 08:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2013 (edytowane) Dzieki za uwage. Jako, ze zamek od skrzynki energetyki zamarzl to nie mam jak spisywac licznika (a za bardzo przy samej skrzynce nie chce kombinowac) wiec postaram sie sprawdzic straty na cyrkulacji po tym jak mi sie uda do niego znowu dostac (docelowo beda dodatkowe liczniki w domu). Ogolnie samo ulozenie podlogowki mozna zobaczyc pod adresem: http://wiola.info/dom3/ Edytowane 14 Stycznia 2013 przez GrZeCh1983 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rwxw 14.01.2013 13:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2013 (edytowane) Piszac o mierzeniu zasilania i powrotu masz na mysli to ile zadalem pompie, a ile jest na powrocie? Nie do końca, to ile zadajesz/chciałbyś mieć to inna sprawa. Mam na myśli jak ciepła woda rzeczywiście wpływa to Twojej podłogówki i jaka z niej wraca. Możesz te dane mieć na sterowniku, jeśli nie masz, czy masz jakieś wątpliwości to 2 termometry z czujnikiem zewnętrznym (czujnik przyciśnięty do rury i zaizolowany np. pianką do ocieplania rur) na rurach wychodzących z pc załatwią sprawę pomiaru. Okaże się, czy pc pracuje na dobrych parametrach, czy nie - co może powodować niepotrzebne zużycie prądu przez pc (spadek cop). Najlepiej je spisywać gdy pompa jakiś czas pracuje, np. godzinę. Jeśli ma krótsze cykle, to pod koniec cyklu. Podłogówka wygląda w miarę ok. Jednak ważne jest to czego nie widać, czyli np. izolacja pod nią i ile jej jest, czy rurki przechodzące przez jakieś zimne strefy są dobrze zaizolowane itp. Brakuje Ci odpowietrzników na rozdzielaczach, czy wszystkie sekcje dobrze pracują (czy wszystkie rury wychodzące z rozdzielaczy są ciepłe)? O cyrkulacji już inni napisali, jeśli masz standardowo czyli kiepsko zaizolowane rury od cyrkulacji, to potrafi ona zjeść dużo energii wychładzając krążącą wodę. PC jest podpieta bezposrednio w podlogowke (zawor trojdrozny do grzania podlogowki i cwu). Pompa wody w PC poki co jest wlaczona na drugim biegu. Dobrze, że pc jest wpięta bezpośrednio do podłogówki, ale czy 2-gi bieg jest ok, o tym powiedzą pomiary temperatury zasilania i powrotu. Edytowane 14 Stycznia 2013 przez rwxw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
GrZeCh1983 14.01.2013 17:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2013 (edytowane) Witam, na dana chwile wyglada to w ten sposob: temperatura zadana przez sterowanie pogodowe: 33.1temperatura cwu: 47.2 (ustawione 45 i zapewne przegrzewa o 3 stopnie) temperatura na zewnatrz: -5.2 temperatura w sprezarce: 27.9 temperatura na grzalce (sama grzalka nie jest wlaczona): 31.9 temperatura na pompce w pompie: 31.8 temperatura powrotu: 28.6 Mala aktualizacja: pompa w pompie pracuje jednak na pierwszym biegu. Swoja droga zastanawiam sie rowniez jaki wplyw na samo grzanie wody ma aktualnie brak ogrzewania samej kotlowni. Przygotowane jest wyjscie pod grzejnik, ktory bedzie grzany oddzielnym obiegiem z rozdzielacza podlogowki jednak jeszcze nie jest zakupiony i podlaczony (nastapi to w ciagu najblizszych tygodni). Edytowane 14 Stycznia 2013 przez GrZeCh1983 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rwxw 14.01.2013 18:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2013 na dana chwile wyglada to w ten sposob: Z tego chyba wynika, że powrót to 28.6*, a zasilanie prawie 32 ? Jeśli tak i ten pomiar był wykonany gdy pompa przez jakiś czas już działała, to chyba pracuje poprawnie i na dobrych parametrach. Sprawdź jeszcze parę razy, czy te temperatury się utrzymują na mniej więcej podobnym poziomie. Swoja droga zastanawiam sie rowniez jaki wplyw na samo grzanie wody ma aktualnie brak ogrzewania samej kotlowni. Jeśli w kotłowni jest zimno, to są trochę większe straty zasobnika, ale nie są to znaczące dla Ciebie wartości. Straty te ogrzewają kotłownię. Jeśli jest w części ocieplonej domu, to jest ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Przemo1977 02.02.2013 19:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Lutego 2013 Styczeń zakończyłem zużyciem prądu na ogrzewanie i ciepłą wodę- 927kW.Pierwszy sezon grzewczy.Temperaturę utrzymuje średnio 22,5 stopnia.Temperatura wody 45 stopni Taryfa dzień - 282 kWTaryfa noc - 645 kW Cena za kW odpowiednio 0,685zł i 0,293zł. Wiec jak łatwo policzyć 193 zł na dziennej taryfie i 189 zł na nocnej. Razem 382 zł - czy to zadowalający wynik? Mi pasuje! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
aluk 02.04.2013 10:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2013 Podałeś kwh ok. ale wniosek coś nie ten. ...zużycie w kwh przy pracy ciągłej jest mniejsze niż przy rozpędzaniu i wychładzaniu w godzinach odpowiednich taryf. Prosiłem tutaj kiedyś by użytkownicy z opomiarowanymi pompami zrobili taki właśnie eksperyment, ale dwutaryfowcy chcieli mnie żywcem pożreć Witam, Zgadzam się z Tobą w całej rozciągłości. Dwutaryfowcy widocznie są przekonani, że na pewno wyjdzie taniej grzać w dwóch taryfach, ale nie jest to takie oczywiste. Jestem posiadaczem Althermy serii BB 8,4kW i ogrzewam 143 m2 podłogówką. W związku z tym, że za jakiś czas przejdę na prąd docelowy z budowlanego, postanowiłem sprawdzić, czy bardziej opłaci mi się jedna płaska taryfa czy dwie. Mam kilka wniosków: 1. Wymuszałem postój pompy przez 10 godzin w ciągu doby (8-18, programator czasowy), reszta to praca na krzywej -3. Okazało się, że w domu było zauważalnie chłodniej (choć nie mogę powiedzieć, że zimno), temperatura spadła o około 1,5 st. C (z 22 do 20,5 st. C). Doszedłem do wniosku, że przerwa w pracy była zbyt długa. Woda w podłogówce zbyt wystygła (czujnik wskazywał 20 st. C), a pompa musiała potem sporo nadrabiać zużyciem prądu by podgrzać wodę w podłogówce do zadanej temperatury. W tym przypadku nie sczytałem wskazań podlicznika, bo ta wersja modyfikacji ustawień nie sprawdziła się. 2. Skróciłem postój pompy do 7 godzin w ciągu doby (programator czasowy), ale czas ten rozdzieliłem na 2 części między którymi było grzanie. Tak więc pompa miała przerwę między 6 a 10 (4 godziny), potem była praca między 10 a 13 (krzywa -2) i znowu przerwa od 13 do 16 (3 godziny). Reszta czasu to praca przy krzywej -5 Zależało mi na tym by pompa zaczęła pracę od 16, tak bym wracał po pracy do grzanego domu. Gdy porównałem zużycie prądu dla pracy całodobowej, to zaoszczędziłem 3 kWh/dobę (28kWh w stosunku do 31kWh). Niby niewiele, ale około 100 kWh mniej w miesiącu. To już jest zauważalna różnica. Temperatura utrzymywała się na poziomie 20,8-21,5 st. C. 3. Trzecia wersja - łączna przerwa pracy pompy to 12 godzin: 6-13 (7 godzin) i 16-21 (5 godzin). W pozostałym czasie (13-16 i 21-6) znacząco podnosiłem temperaturę na wylocie wg krzywej +3. Najciekawsze jest to, że zużycie było dokładnie takie samo jak w punkcie 2 powyżej: 28kWh, mimo że pompa nie pracowała przez pół doby. 4. W tej chwili robię czwartą wersję doświadczenia. Pompa chodzi całą dobę na czasówce, sterowana pogodówką. Podnoszę o 2 stopnie temperaturę na wylocie w godzinach odpowiadających tańszej taryfie. Wygląda to następująco: 6-13 i 15-22 z krzywą -4 oraz 13-15 i i 22-6 z krzywą -2. Dam znać co mi wskaże licznik. Wychodzi na to (zastrzegam, że w moim konkretnym przypadku), że zbyt długi postój pompy musi być "okupiony" większym zużyciem prądu by nadrobić straty ciepła, do których doszło w czasie postoju. Zresztą jest to logiczne i oczywiste, ale tym razem poparte wskazaniami liczników. W moim przypadku nie zaoszczędziłem ani jednej kWh. Ważne jest też to, że wylewka u mnie jest anhydrytowa (cała podłoga jest wyłożona płytkami ceramicznymi), ma małą bezwładność cieplną i nie jest w stanie akumulować dużych ilości ciepła i oddawać go przez dłuższy czas jak to ma miejsce w przypadku posadzki betonowej. Trzeba przy tym dodać, że nie używałem w tym czasie kominka by nie fałszować wyników. Warunki temperaturowe na zewnątrz w czasie trwania porównania w ciągu dnia i nocą były podobne. Oczywiście, dwutarfowcy zaraz zauważą, że nawet większe zużycie prądu w II taryfie i tak się opłaci ze względu na znacząco niższą cenę kWh. Być może będę mieli rację, to wymaga jeszcze dokładniejszych przeliczeń. Pozdrawiam wszystkich licząc na sugestie i komentarze w tej sprawie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Liwko 02.04.2013 11:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2013 Ja na dwóch taryfach oszczędzam rocznie około 1400zł.Zrób sobie sterowanie pokojowe i będzie po kłopocie. W taniej podbicie o 0,5 stopnia i pompa sama będzie wiedziała czy ma grzać czy nie. Ja w ten sposób wykorzystuję tanią taryfę w około 80%. Przy powietrznej zyski zapewne będą mniejsze ze względu na gorszy COP w nocy kiedy zazwyczaj jest zimniej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Liwko 02.04.2013 11:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2013 to nie jest takie proste - to dla twojego przypadku, dla twojego operatora i dla twojego trybu zycia... u mnie ta różnica jest duzo mniejsza....około 500zł między tym co mam teraz (55% tania G12n dla całego domu a G11n) Tak, oczywiście trzeba to rozpatrywać indywidualnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
aluk 02.04.2013 11:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2013 Styczeń zakończyłem zużyciem prądu na ogrzewanie i ciepłą wodę- 927kW. Pierwszy sezon grzewczy. Temperaturę utrzymuje średnio 22,5 stopnia. Temperatura wody 45 stopni Taryfa dzień - 282 kW Taryfa noc - 645 kW Cena za kW odpowiednio 0,685zł i 0,293zł. Wiec jak łatwo policzyć 193 zł na dziennej taryfie i 189 zł na nocnej. Razem 382 zł - czy to zadowalający wynik? Mi pasuje! Gratuluję, Przemo1977 Mam tylko jedną, ale istotną uwagę. Koszt ogrzewania wyjdzie Ci wyższy niż podawane 382 zł. Dlaczego? Ano dlatego, że pomnożyłeś "gołą" cenę kWh przez swoje zużycie. Nie uwzględniłeś pozostałych kosztów widniejących na fakturze (opłata stała i zmienna, abonament, opłata przejściowa itp, itd.). Aby mieć realny koszt ogrzewania podziel sumę brutto z ostatniego rachunku za prąd przed sumę kWh z obu taryf. Wyjdzie Ci uśredniona dla obu taryf cena jednej kWh. I dopiero tę wartość przemnóż przez łączną liczbę kWh. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Liwko 02.04.2013 11:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2013 Witam, Z tego co widzę, to masz gruntową PC? Jak to się odnosi do P-W? Napisałem to w ostatnim zdaniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Liwko 02.04.2013 11:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2013 Aby mieć realny koszt ogrzewania podziel sumę brutto z ostatniego rachunku za prąd przed sumę kWh z obu taryf. Wyjdzie Ci uśredniona dla obu taryf cena jednej kWh. I dopiero tę wartość przemnóż przez łączną liczbę kWh. Bzdura. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
aluk 02.04.2013 12:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2013 (edytowane) Bzdura. Bardzo merytoryczna odpowiedź. Gratuluję! Edytowane 2 Kwietnia 2013 przez aluk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Liwko 02.04.2013 12:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2013 Bardzo merytoryczna odpowiedź. Gratuluję! A co tu więcej odpowiadać, bzdura i tyle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.