drew_do 29.11.2007 10:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Listopada 2007 Stan faktyczny -dom 250 m2 szeregowy ( środkowy ) , 4 kondygnacje każda po ok 60 m2dość dobrze ocieplony ( na dodatek na wewnętrznych ścianach w dużej części pomieszczeń okładzina korkowa -piwnica ogrzewana ( tylko dwa pomieszczenia tem 16 st C )ostatnia kondygnacja używana tylko w sezonie letnim ( grzejniki utrzymują temp ok 14-16 st ( klatka schodowa na ostatnią kondygnację zamknięta ) - na wszystkich kondygnacjach ( oprócz piwinicy ) grzejniki marki Regulus i Convector ) dobrane wg parametrów 75/55/20 zapotrzebowanie na ciepło 100 w / m2 ( wysokość pomieszczeń ok 2,55-2,6 ) - piec gazowy jednofunkcyjny firmy Chaff.. de Maury ( Celtic ) 24KW + sterownik ( temp wody 75-80 C tem pok 19,25 C noc 17,5 C ) - ilość wody w obiegu CO ( ok 35 litrów ) aby utrzymać tą temp( 19 dzień , 17,5C noc ) na dwóch używanych kondygnacjach ( parter i 1 p -razem ok 120-130m2 ) zuzycie gazu wynosi 1m3 /h ( temp na zew +/-5C ) - dlaczego tak dużo , jeżeli korzystając z kominka 12kW jotula z grawitacyjnym obiegiem mam na tej samej powierzchni ( parter + 1p ) temp 20 C ,( wyłączam łazienki i kuchnię gdzie nie ma dystrybucji i temp jest na poziomie 17 -18 C ) a w salonie gdzie stoi kominek 21-25 C i to wszystkoi przy zużyciu ok 35 kg dobrze wysuszonego drewna na dobę Dlaczego 35 kg drewna jest bardziej kaloryczne niż 20-244m3 gazu ?????Piec jest podobno wyregulowany , ( to raczej prosta konstrukcja ) Gdyby zapotrzebowanie na ciepło ( słabe ocieplenie ) było wieksze nie ogrzałbym do takiej temp kominkiem ???? Jak doprowadzić do sytuacji , ( akceptowalnej ) zuzywania gazu na poziomie 12 m3 na dobe ??? - Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
OleAnder 29.11.2007 14:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Listopada 2007 Na początek zmień serwisanta pieca i zasięgnij rady nt. Twojej instalacji u innego hydraulika niż ją wykonywał. Sprawdź jakie masz okna. Sprawdź, czy nie byłoby warto docieplić ścian zewnętrznych (określenie dość ciepłe jest baaardzo względne), dachu, ociepla się też ściany i stropy oddzielające pomieszczenia ogrzewane z nieogrzewanymi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
hes 29.11.2007 14:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Listopada 2007 Dlaczego własciwie utrzymujesz, jeżeli utrzymujesz, tak wysoką temperaturę(75-80) na kotle ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sebo8877 29.11.2007 14:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Listopada 2007 Na początek zmień serwisanta pieca i zasięgnij rady nt. Twojej instalacji u innego hydraulika niż ją wykonywał. Sprawdź jakie masz okna. Sprawdź, czy nie byłoby warto docieplić ścian zewnętrznych (określenie dość ciepłe jest baaardzo względne), dachu, ociepla się też ściany i stropy oddzielające pomieszczenia ogrzewane z nieogrzewanymi. Ale tu mamy identyczne wrunki dla dwóch alternatywnych źrodel energii- kominek na tym samym obiegu co piec (dobrze zrozumialem ??) ewidentnie piec jest źle wyregulowany Sebo8877 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
boguslaw 29.11.2007 18:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Listopada 2007 Odpowiedź tkwi w pytaniu: kocioł 24 kW ! Kocioł o mocy 24 kW zastosowany do ogrzania domu 120 m2 (a taka powierzchnia de facto jest ogrzewana), jest o wiele za duży. Wystarczyłby w zupełności kocioł o zakresie mocy 3-12 kW.I na taki zakres mocy należy przeregulować - wymienić dysze? - kocioł 24 kW,lub go wywalić, jeśli powierzchnia ogrzewana stale ma być tak mala.Instalacja powinna pracować w zakresie temperatur 45-60oC. Pozostaje jeszcze ograniczyć straty ciepła w kierunku nieogrzewanej części budynku... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jareko 29.11.2007 20:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Listopada 2007 bylo nie raz na temat przewymiarowanych piecypokutuje jakieś idiotyczne przeświadczenie ze mając straty ciepla np. na poziomie 10kW łądujemy piece powyzej 20 kW Podobnie zrobiłem u siebie w domu - za namowa "fachowca" zapotrzebowanie na poziomie 10-11kW a ja dałem 21kW czy tez 19kW (nie pamiętam)By było ciepło (powyzej 20stopniw pokojach) przy zewnętrznej minus 10-15 stopni temperatura na piecu musiała osiągnąć ponad 60 stopniPo wymianie pieca na 10kW zuzycie spadło o 25%Przy podobnych temperaturach temperatura wody na poziomie 40-50 stopni pozwalała osiągnąć podobne temperatury we wnetrzu Perpetuum mobile? Bynajmniej ale dokładnie wytłumaczyć tego nie mogę - za kiepski w tym jestemU Ciebie dysproporcje są jeszcze większe wiec sadze ze po wymianie spadnie jeszcze bardziej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
drew_do 01.12.2007 06:54 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2007 No więc zrobiłem ostatnio mały test :W pokoju o wymiarach 2,6 x 5 m wys 2,53 przez 5 h dostarczałem ciepło przez grzejnik Convector R4/100 który dla temp 75/55/20 ma moc cieplną trochę ponad 1100W ( taka też była temp. nastawiona na piecu )grzejnik zainstalowany pod oknem zgodnie z wymogami producenta tj ponad 12 cm od ziemi i poniżej parapetu , 4 cm przerwy od sciany temp na początku ok 17 C ( termometr nastawiony na środku pokoju , na wys ok 80 cm ) wynik po ok 5 h ( przy temp na zewnątrz ok 3-4 C ) temp 20 st Dzisiaj w nocy zamknałem zawór na grzejniku i ogrzewałem go tylko promiennikiem elektrycznym nastawionym na 500 W ( temp na zewnątrz podobna 2-3 C ) , kiedy wstawałem rano w pokoju było 22,5 C ????? Mam tylko jedną konkluzję czy parametry grzejników konwekcyjnych typu Convector czy Regulus nie są w jakiś sposób zawyżone ???Czy poomiaru nie robiono w specyficznych warunkach ??? , odbiegających znacząco od tych jakie panują w miejscu standartowego zainstalowania ?? No bo jak inaczej wytłumaczyć fakt , że elektrycznie 500 W nagrzewa tą samą powierzchnię lepiej niż teoretycznie 1100W w tej samej jednostce czasu ??? I druga konkluzja , otóż mój komin spalinowy fi 120 ma długość ok 13-14 m ; czy zbyt wysoki ciąg kominowy ( brak ogranicznika ciągu ) może mieć wpływ na mniejszą wydajność pieca i wyższe spalanie Pytam , bo jakoś z tego komina ani jedna kropla kondensatu ( skroplin) nie wyciekła ( wkład stalowy MK Żary ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
hes 01.12.2007 08:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2007 Co myślę ? Przede wszystkim wyrażam szczery podziw dla chęci przeprowadzania opisanych prób. Chylę głowę.Mam jednak wątpliwości co do wskazań termometru przy ogrzewaniu elektrycznym promiennikiem. Czy przypadkiem termometr po prostu został nagrzany promieniowaniem cieplnym przy pomiarze, stąd takie wskazanie ? Te promienniki nagrzewają powierzchnię każdego przedmiotu, nie samo powietrze, które dopiero w kontakcie z nimi przejmują od nich ciepło. Skomplikowane procesy, które nie dają się zmierzyć tak zwyczajnie. Istotna też przy nagrzewaniu powietrza grzejnikami konwekcyjnymi jest jegowilgotność- im wyższa, tym będzie szybciej ogrzane, co nie jest na odwrót tak istotne przy ogrzewaniu promiennikiem, który właściwie służy doszybkiego rozgrzania wszelkich ciał, głównie naszych i dlatego nie bezpowodu nazywany jest "słoneczkiem". Co do spalin i w ogóle temperatury kotla : warto zainstalować pomiar temperatury uchodzacych spalin i tak kontrolować proces spalania, żeby tatemperatura nie przekraczała ok. 120 st.C, chociaż przyznam, że nie znamdokladnie jej wymaganej wartości przy ogrzewaniu gazem. Wyższa to dowód na straty w przejmowaniu energii przez kocioł, a to niestety dość łatwo może zachodzić przy utrzymywaniu wysokiej temperatury czynnika grzejnego.Właściwie można przy kominie z wkladem utrzymywać ją na granicykondensacji pary wodnej ze spalin w przewodzie kominowym. Nie bardzo rozumiem, co oznacza "zbyt wysoki ciąg kominowy" ?Przecież on zależy przede wszystkim od temperatury spalin i jegoustalenie przy eksploatacji kotła gazowego nie jest chyba niczym trudnym, skoro da się to łatwo zrobić z kotlem na palwo stałeprzez proste przyslonięcie wlotu powietrza, a w gazowym przykręceniem jakiejś gałeczki lub kliknieciem nastawy sterownika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
drew_do 01.12.2007 09:50 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2007 No i wydaje mi się , że znalazłem przyczynę ( tego projektanta i instalatora to bym zamordował ) Otóż jak wspomniałem mam zaistalowane grzejniki ConvectorOtóż znalazłem na stronie convectora dane , z których wynika , że moc cieplna przy danej temp zasilania zależy tez od tem powrotu ( jasne ) ale również od temp otoczenia ( im wyższa temp tym niższa moc )Jednym słowem grzejnik R 40/100 ma owszem moc cieplną 1100 W dla zasilania +75 i powrotu +65 ale przy temp toczenia 5C !!!! ; już przy 20 C ( a to są normalne warunki cieplne , sterownik reaguje na +/-0,25 C) ) moc cieplna takiego grzejnia spada z -1100W do ok 700W Jednym słowem mam niedowymarowane grzejniki ( przynajmnniej podwójnie )Niech to będzie nauczka dla tych co kupują grzejniki konwekcyjne ( sprawdzajcie instalatorów i projektatntów ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
siwy z gosławic 01.12.2007 14:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2007 Czyli twój kociołek pracuje z mocą. * ciepło spalania 11,1 kWh/m3 * wartość opałowa 10,0 kWh/m3 * cena 1 m3 1,45 PLN Myślę że nie jest tak źle, tylko dlaczego on pracuje 24h na dobę. Mój w domu o połowię mniejszym też pracuje z taką mocą tylko że pracuje przez 2h na dobę i jest to wystarczające. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
quincy 01.12.2007 17:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2007 No to może ktos mi powie, jaki piec trzeba zamontować, jeśli ogrzewana powierzchnia ma mieć 240m. kw., wysokość pomieszczeń to 3m. Wiem ze powinnam poszukać odpowiedzi, ale takie szczególowe wyjaśnienia j.w. to dla mnie jakoś czarna magia . Chce zamówić piec wszystkopalny, na C.O. i wodę. Dodatkowo myśle o zamontowaniu solarów jako wspomaganie, ale to chyba wątek na inny temat. W domu w którym teraz mieszkam jest ciagle zimno i wiem ze dogrzanie to najważniejsza sprawa.Podzielcie się opiniami panowie! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nom 01.12.2007 21:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2007 Odpowiedź tkwi w pytaniu: kocioł 24 kW ! Kocioł o mocy 24 kW zastosowany do ogrzania domu 120 m2 (a taka powierzchnia de facto jest ogrzewana), jest o wiele za duży. Wystarczyłby w zupełności kocioł o zakresie mocy 3-12 kW. Co za różnica czy kocioł o mocy 3kW będzie pracował przez 24h czy też o mocy 24kW przez 3h, jak obydwa spalą podobną ilość gazu oddając tyle samo energii. Ja mam kocioł 10-24kW i przez dobę pracuje obecnie 6-7 godzin, sterownik pokojowy włącza go tylko wtedy, kiedy temp. w pokoju spadnie poniżej zadanej a wyłączy jak osiągnie temp. zadaną. 12kW to za mało na potrzeby c.w.u, no chyba, że ktoś ma duży zbiornik na wodę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
CzarekT 02.12.2007 08:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2007 Co za różnica czy kocioł o mocy 3kW będzie pracował przez 24h czy też o mocy 24kW przez 3h, jak obydwa spalą podobną ilość gazu oddając tyle samo energii. Jeżeli oddaje tę energię w powietrze, to nie ma różnicy, Jeżeli w domu chcesz mieć temperaturę 90 stopni, spadającą w ciągu 24 godzin do 20 stopni to wybierz kocioł 24kW Jezeli w domu chcesz mieć stała temperaturę 20 stopni przez 24h to wybierz kocioł 3kW Różnica w komforcie jest znaczna (temperatury i czas podane jako przykład) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nom 02.12.2007 10:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2007 Jeżeli w domu chcesz mieć temperaturę 90 stopni, spadającą w ciągu 24 godzin do 20 stopni to wybierz kocioł 24kW Ale bzdury opowiadasz. Ja mam w domu temperaturę 19*C (+-0,25*C), na kotle mam ustawione 60*C. Przecież kocioł pracuje tylko wtedy jak temp. u mnie spadnie poniżej 18,75*C a wyłączy się po osiągnięciu 19,25*C. Jedyna wada jest taka, że grzejnik raz są bardzo gorące a raz zimne, ale zaleta taka, że pompa nie chodzi cały czas, więc pobiera dużo mniej energii elektrycznej i na pewno jej żywotność będzie większa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
boguslaw 02.12.2007 11:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2007 Ja mam kocioł 10-24kW i przez dobę pracuje obecnie 6-7 godzin, sterownik pokojowy włącza go tylko wtedy, kiedy temp. w pokoju spadnie poniżej zadanej a jaką powierzchnię nom ogrzewasz? Przy ogrzewaniu domu obowiazują wszystkie prawa podaży i popytu...... Przy wszelkich rozważaniach należy osobno podejść do tematu produkcji i magazynowania lub opcji "O" stanów magazynowych (ciepła) a osobno do problemu dystrybucji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nom 02.12.2007 13:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2007 Trudno powiedzieć jaką powierzchnię ogrzewam. Mieszkam w szeregówce (segment), 6m szerokości, ściany między sąsiadami nieocieplone, sąsiedzi nie mieszkają jeszcze, użytkowej powierzchni jakiś 220-240m2, ja ogrzewam parter (70m2) do 16*C, bo tam nie przebywam często i I piętro 19*C (80m2). Na II kondygnacji nie mieszkam, ale temp. w pokojach jest ok. 15*C, bo ciepło uchodzi mi przez klatkę schodową. Dom ściana trój-warstwowa (pustak max, styropian 5cm, cegła modularna + tynki). Okna włoszczowa drewniane, chyba coś koło k=2,1w/m2K, mają już z 10 lat. Drzwi wejściowe wymieniłem w tym roku na k=1,7, garażowe zwykłe drewniane, nieocieplane, ale będę ocieplał styropianem. Ostatnio strop będę jeszcze ocieplał, bo tylko jest 15cm ocieplenia (styropian). Obecnie schodzi mi po 10m3 gazu na dobę na ogrzewanie, cwu i gotowanie, mam vitopenda 100 + zasobnik 120l wody. PS. sąsiad teraz coś robi za ścianą i mówi, że ma ciepło, ok. 12-13*C. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
margarytka 02.12.2007 14:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2007 A może zwyczajnie gazomierz "szwankuje" i warto by zacząć od tego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nom 02.12.2007 18:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2007 A może zwyczajnie gazomierz "szwankuje" i warto by zacząć od tego Miałem kiedyś wodomierz, który po nalaniu pojemnika 5l na wodę wskazywał 8 litrów. Ale jak sprawdzić gazomierz? Nie wiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
margarytka 02.12.2007 19:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2007 Najprościej to wyłączyć wszystkie urządzenia do poboru gazu i sprawdzić ,czy liczniki bije nadal . Jeśli tak jest to może oznaczać uszkodzenie gazomierza lub co gorsze, nieszczelności Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Lookita 02.12.2007 19:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2007 albo zespol podkradania..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.