malux20 14.06.2013 09:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2013 ja u siebie zrobiłem dwa cykle wygrzewania ale starałem się to zrobić przed układaniem parkietu:rolleyes: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jacekss 14.06.2013 09:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2013 no samą wylewkę przed układaniem to też wygrzewałem, poza tym długo sobie czekała na parkiety (ok 1 rok) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
troJanka 15.06.2013 16:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2013 Wygrzać trzeba posadzkę, PRZED ułożeniem parkietu Koledzy:rolleyes: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jacekss 16.06.2013 07:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2013 aa to jest bardzo ciekawe.. jaki to był grunt i ile dni grzałes? przypomniało mi się, co do gruntu to był jakiś do anhydrytu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ghost34 16.06.2013 13:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2013 bezwzglednie przed ukladaniem nalezy 2 x wygrzac wylewke z ogrzewaniem posadzkowym ..pierwszy raz jest to normalny program wygrzewania jastrychu potem jakies 7-10 dni przerwy i 2 x okolo 7-10 dni wylaczamy i wchodzi ekipa od posadzek..i teraz tak jesli drewno lite jak najbardzie uklada sie i po okolo 5dniach wygrzewa sie przez okolo 10-14 dni jesli warstwowka nie ma takiej koniecznosci.. JACEKSSmasz wylewki lafarge??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jacekss 17.06.2013 12:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2013 nie - WOLPLAN Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ekoheat 28.09.2013 16:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Września 2013 To co Twoim zdaniem było by dobre do ogrzewanie tego domu? Witam. Może warto zastanowić się nad na przykład powietrzną pompą ciepła + kominek z płaszczem wodnym. System w miarę bezobsługowy, moc pompy warto dobrać tak, aby dostarczała 80% zapotrzebowania na ciepło budynku, żeby zredukować jej koszt eksploatacji przez cały rok, a w wypadku najchłodniejszych dni w roku (zazwyczaj nie więcej niż 2-4 tyg./rok) wesprzesz się kominkiem. Do tego bufor by się przydał do magazynowania energii na CWU i ewentualnie do trzymania małego zapasu ciepłej wody dla podłogówki i magazynowania energii odbieranej z kominka. Wtedy przez cały rok CWU możesz nagrzewać przy pomocy pompy na nocnej taryfie bez zabawy z dosypywaniem paliwa do pieca, podłogówka też faza ładowania w taryfie nocnej i ewentualnie 2-3 h na dziennej w zależności od zapotrzebowania na ciepło - wtedy też robisz zapas CWU do czasu wskoczenia taryfy nocnej. Taki zasobnik 500/35l dałby radę na zapotrzebowanie na CWU dla 4 osobowej rodziny - tu schemat: http://www.kyasol.co.za/revamp/images/heat_sources/buffer_tank/how_it_works.png - możesz go spiąć z innymi źródłami jak solary itp. Korzyści: - brak konieczności palenia przez cały rok, aby uzyskać CWU, - powietrzna pompa ciepła jest znacznie tańsza od pompy z dolnym źródłem, ma całkiem przyzwoity COP, - kiedy z żoną będziesz chciał się napić wina przy kominku dodatkowo dogrzejesz sobie CWU - koszt inwestycji w takim wypadku nie jest drastyczny, za to koszt eksploatacji i poziom bezobsługowości całkiem przyzwoity plus masz praktyczny system - z taką pompą bez przeszkód możesz zastosować niskotemperaturowy system ogrzewania jak podłogówka, o której pisałeś - możesz pompę wykorzystać do chłodzenia w lato Pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Marek_Olga 14.10.2013 19:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Października 2013 A ja mam prośbę o informację. Na podłogówkę właśnie położyli mi parkiet warstwowy dębowy. I teraz zastanawiam się jak mam użytkować podłogówkę żeby nie zrobić krzywdy parkietowi. Czy jest potrzebne jakies wygrzewanie? Jaką temperature czynnika grzewczego można wpuścić do instalacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ekoheat 14.10.2013 19:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Października 2013 A ja mam prośbę o informację. Na podłogówkę właśnie położyli mi parkiet warstwowy dębowy. I teraz zastanawiam się jak mam użytkować podłogówkę żeby nie zrobić krzywdy parkietowi. Czy jest potrzebne jakies wygrzewanie? Jaką temperature czynnika grzewczego można wpuścić do instalacji. Witam. Poniżej wrzucam kilka informacji na temat ogrzewania podłogowego z parkietem. Wygrzewanie powinno nastąpić przed ułożeniem parkietu (nie należy układać parkietu na niewygrzany jastrych). Drewno ma właściwości higroskopijne (oddaje i pobiera z powietrza wilgoć rozszerzając się i kurcząc przy tym - potocznie praca drewna), dlatego niekorzystnie wpływają duże zmiany wilgotności powierza. Temperatura posadzki nie powinna przekraczać 27oC, ponieważ parkiet szybciej się zużyje. Wahania temperatury posadzki nie powinny być zbyt duże. Zalecana grubość parkietu to do 15mm. Parkiet warstwowy ma to do siebie, że jest mniej podatny na zużycie przez zmiany temperatur, a wiec dobry wybór. Temperatura czynnika grzewczego zależy od długości obwodów i ich zagęszczenia - od tego też zależy temperatura podłogi. Jak wyżej temp. posadzki nie powinna przekraczać 27oC, więc max temperatura zasilania w okolicach 35oC (temperatura posadzki również w dużej mierze zależy od sposobu rozłożenia rur ). Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ghost34 15.10.2013 14:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Października 2013 Witam. Poniżej wrzucam kilka informacji na temat ogrzewania podłogowego z parkietem. Wygrzewanie powinno nastąpić przed ułożeniem parkietu (nie należy układać parkietu na niewygrzany jastrych). Drewno ma właściwości higroskopijne (oddaje i pobiera z powietrza wilgoć rozszerzając się i kurcząc przy tym - potocznie praca drewna), dlatego niekorzystnie wpływają duże zmiany wilgotności powierza. Temperatura posadzki nie powinna przekraczać 27oC, ponieważ parkiet szybciej się zużyje. Wahania temperatury posadzki nie powinny być zbyt duże. Zalecana grubość parkietu to do 15mm. Parkiet warstwowy ma to do siebie, że jest mniej podatny na zużycie przez zmiany temperatur, a wiec dobry wybór. Temperatura czynnika grzewczego zależy od długości obwodów i ich zagęszczenia - od tego też zależy temperatura podłogi. Jak wyżej temp. posadzki nie powinna przekraczać 27oC, więc max temperatura zasilania w okolicach 35oC (temperatura posadzki również w dużej mierze zależy od sposobu rozłożenia rur ). Pozdrawiam. Wszystko dobrze jeno temperature waśc zawyzyles o okolo 2-3stopnie max 25stopni i to w najwieksze mrozy. Tak czy tak poprzez promieniowanie cieplne temperatura odczuwalna bedzie o okolo wlaśnie te 2-3 stopnie wiecej. Nie wolno rozgrzewać parkietu zadnego do blisko 30stopni. Absolutnie nie! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gentoonx 15.10.2013 16:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Października 2013 Temperatura taka jaką zaleca producent okładziny - każdy szanujący się podaje takie dane i je ma, co jest ważne dla gwarancji, i nie jest prawdą te 25stC FinishParkiet np. dopuszcza 27stC. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ekoheat 15.10.2013 17:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Października 2013 Temperatura taka jaką zaleca producent okładziny - każdy szanujący się podaje takie dane i je ma, co jest ważne dla gwarancji, i nie jest prawdą te 25stC FinishParkiet np. dopuszcza 27stC. Dokładnie tak - są różni producenci, np. Barlinek 26oC, ale najczęściej spotykam się z 27oC. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Marek_Olga 15.10.2013 18:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Października 2013 Dzięki panowie za błyskawiczną reakcję.Mam parkiet warstwowy dębowy 15 mm (w tym 6 mm drewna) - jak doradzał na forum Ghost. Jastrych oczywiscie przed położeniem parkietu był wygrzewany. To teraz jeszcze pytanko. Co to znaczy niezbyt duże wahania temperatury? Aktualnie mam w domu temp. 13 stopni i zamierzam zacząć sezon grzewczy bo wkrótce wprowadzam się. Czy bez zmasakrowania parkietu mogę dać temp. zasilania 25 stopni i czekać aż mi się nagrzeje do temp. pokojowej 20 stopni, czy też ewentualnie stopniować wzrost temperatury w pokoju powiedzmy o 2 stopnie C na dobę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
f.5 16.10.2013 14:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Października 2013 Aktualnie mam w domu temp. 13 stopni i zamierzam zacząć sezon grzewczy bo wkrótce wprowadzam się. jesli masz juz drewno na podłodze nie powinnas dopuszczac do obnizenia temperatury ponizej 18 stopni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ghost34 18.10.2013 10:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Października 2013 Dzięki panowie za błyskawiczną reakcję. Mam parkiet warstwowy dębowy 15 mm (w tym 6 mm drewna) - jak doradzał na forum Ghost. Jastrych oczywiscie przed położeniem parkietu był wygrzewany. To teraz jeszcze pytanko. Co to znaczy niezbyt duże wahania temperatury? Aktualnie mam w domu temp. 13 stopni i zamierzam zacząć sezon grzewczy bo wkrótce wprowadzam się. Czy bez zmasakrowania parkietu mogę dać temp. zasilania 25 stopni i czekać aż mi się nagrzeje do temp. pokojowej 20 stopni, czy też ewentualnie stopniować wzrost temperatury w pokoju powiedzmy o 2 stopnie C na dobę drugie rozwiazanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ghost34 18.10.2013 10:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Października 2013 to sie z nimi potem kloc..ja nie znam przypadku...azeby kiedykolwiek jakikolwiek producent uznal reklamacje na ogrzewaniu z uwagi na szpary podaje tak aby bylo bezpieczniej dla was uzytkownikow..chcesz korzystaj nie chcesz nie korzystaj.Skoro wiesz lepiej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ekoheat 18.10.2013 18:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Października 2013 Najlepiej pytać producenta parkietu i to mailem, żeby w razie jakichś problemów mieć podkładkę. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kubawesol 10.11.2013 22:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Listopada 2013 Pomozcie mi proszę w temacie podlogowki i dylatacji. W calym domu poza garazem zdecydowalismy sie na podlogowke. Parter bez garazu ma 60m2. Caly dom wykonywal mi deweloper ale instalacje wod-kan-co moj facowiec. Dopiero po wylaniu przez dewelopera posadzek uswiadomilem sobie, ze tam nigdzie nie ma zadnyc dylatacji a na dniacH zaczynamy klasc na calym parterze plytki 30x120 cm. Czy mozna jeszcze temu jakos zaradzic?Czy da sie bez tego życ i liczyć, że nic nie popęka? Proszę o pomoc. Poniżej kilka zdjęć parteru jeszcze w trakcie kladzenia podlogowki.https://lh3.googleusercontent.com/-MKJJS8zLu-c/UoADdhPw1zI/AAAAAAAAHdg/5rX20z-7pO4/s720/IMGP9476.JPG https://lh3.googleusercontent.com/-G3zwF1qgVGw/UoADcxwPTSI/AAAAAAAAHdg/srFwiPE6xxM/s720/IMGP9478.JPG Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ekoheat 11.11.2013 00:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Listopada 2013 (edytowane) Pomozcie mi proszę w temacie podlogowki i dylatacji. W calym domu poza garazem zdecydowalismy sie na podlogowke. Parter bez garazu ma 60m2. Caly dom wykonywal mi deweloper ale instalacje wod-kan-co moj facowiec. Dopiero po wylaniu przez dewelopera posadzek uswiadomilem sobie, ze tam nigdzie nie ma zadnyc dylatacji a na dniacH zaczynamy klasc na calym parterze plytki 30x120 cm. Czy mozna jeszcze temu jakos zaradzic? Czy da sie bez tego życ i liczyć, że nic nie popęka? Proszę o pomoc. Poniżej kilka zdjęć parteru jeszcze w trakcie kladzenia podlogowki. https://lh3.googleusercontent.com/-MKJJS8zLu-c/UoADdhPw1zI/AAAAAAAAHdg/5rX20z-7pO4/s720/IMGP9476.JPG Witam. Ze zdjęć wynika, że nie ma izolacji brzegowej (?) zwanej też taśmą dylatacyjną, która ma za zadanie po części absorbowanie nacisku rozszerzającej się wylewki. Z tego powodu będą tworzyły się mostki termiczne między wylewką a ścianami i progami co niestety niepotrzebnie zwiększy utratę ciepła i koszt eksploatacji cieplnej budynku. Co do listw dylatacyjnych, którymi dzieli się powierzchnie podłogi, teoretycznie można naciąć wylewkę w miejscu gdzie nie biegną rury, jeżeli jest taka możliwość (na jednym ze zdjęć widać chyba, że można by to zrobić od drzwi na taras do ściany, ale bez planów budynku to tylko przypuszczenie, poza tym lokalizacja dylatacji musi być uzasadniona ,czego na bazie zdjęcia nie da się ustalić). Przy takim cięciu warto posiłkować się kamerą termowizyjną, żeby upewnić się, że nie przetnie się rur (w rurach musi płynąć ciepła woda). Jest też szansa, że podłoga nie popęka a płytki nie odejdą. Jeżeli wylewka jest anhydrytowa lub do wylewki dodano plastyfikator i powierzchnie pomieszczeń są stosunkowo nieduże. Proszę pamiętać o stopniowym wygrzewaniu podłogówki. W artykule ogrzewanie podłogowe instalacja krok po kroku dostępnym tu: http://www.ekoheat.com.pl/ogrzewanie-podlogowe-instalacja-krok-po-kroku opisane jest jak zrobić wygrzewanie, ale w Pana wypadku proponowałbym zwiększać temperaturę co 3 stopnie i zamiast 1 dnia jak w artykule czekać co najmniej 2 dni. Pozdrawiam. Edytowane 11 Listopada 2013 przez ekoheat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kubawesol 11.11.2013 07:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Listopada 2013 Bardzo dziekuje ekoheat za wyczerpujaca odpowiedz. Jesli chodzi o plastyfikator to oczywiscie zostal zastosowany a wygrzewania trwa już ponad 3 tygodnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.