jarekkur 11.05.2010 22:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Maja 2010 Podłączam się do pytania? I ogólniej: na ogrzewaniu podłogowym drewno(podobne) układać czy kleić do podłoża? W sklepach co sprzedawca to inaczej opowiada. Sa jakieś zasady rządzące tą kwestią? Może podacie jakąś publikację, normy, wskazania producentów? poczytaj na http://www.parpo.pl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ghost34 18.05.2010 11:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Maja 2010 Sorry za dublowanie pytania, ale mam pilny problem: Planuję na ogrzewanie podłogowe, położyć jakieś cienkie drewno. Coś w stylu Parat-dos. W jodełkę. W projekcie ogrzewania salonu wydzielone są 3 strefy. Między nimi powinna być (chyba?-wiecie coś?) dylatacja. I tu nasuwa mi się pytanie: jak dylatacje przenosi się na parkiet/ lamparkiet? bez projektu sie nie da nic uczynic..poradzic sensownego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gabba 18.05.2010 17:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Maja 2010 bez projektu sie nie da nic uczynic.. Czy teraz widać: http://forum.muratordom.pl/attachment.php?attachmentid=10977&d=1274201751 ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jarekkur 19.05.2010 21:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Maja 2010 Czy teraz widać: http://forum.muratordom.pl/attachment.php?attachmentid=10977&d=1274201751 ? jezeli nie są tam wśród dylatacji skurczowych dylatacje konstrukcyjne budynku to problemu właściwie nie ma. Obszary (pola) są niewielkie. Rozszerzenie największego pola 13m2 w okresie zimy nastąpi o około 6mm. To pole mozesz (ale nie musisz) na jego dłuzszej części odzielić od pozostłąych pól np. korkiem. Co innego jeżeli są to dylatacje konstrukcyjne budynku te muszą bezwzględnie zostać przejęte przez posadzkę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gabba 20.05.2010 05:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Maja 2010 jezeli nie są tam wśród dylatacji skurczowych dylatacje konstrukcyjne budynku to problemu właściwie nie ma. Bardzo dziękuję za odpowiedź, teraz będę spokojna. A dylatacji konstrukcyjnych nie mam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ghost34 25.05.2010 14:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Maja 2010 (edytowane) Też chcę drewno na ogrzewanie podłogowe. Parę osób z forum chwaliło deski trójwarstwowe dlh. Do niedawna myślałam, że na podłogówkę trójwarstwowe najlepsze (podobno mają być przyklejone a nie pływające), ale na ostatnich targach budowlanych facet przekonywał mnie, że lity parkiet z merbau będzie jeszcze lepszy tylko musi być odpowiednio cienki. Wg niego panel ma tylko na górnej warstwie gatunkowo dobre drewno, pozostałe warstwy to drewno gorszej jakości i dlatego lepiej położyć lity parkiet. Nie wiem co o tym myśleć, choć brzmi rozsądnie. Może wypowie się ktoś, kto zna się na rzeczy facet ma stuprocentowa racje ..15mm merbau najlepiej nie w szer 90mm lecz 70-60mm swietnie sie zachowuje na podlogowce..jatoba nawet o niebo gestsza rowniez. jesli kto by zas chcial deba generalnie deska na sklejce ..lekko fazowana..badz parkiet warstwowy obie ostatnie wersje z minimum 5mm warstwa drewna uzytkowego (co na d piorem wpustem) badz mozaiki ..zwykle 8mm badz przemslowe czy sztorcowe 10-23mm wlasciwie z wiekszosci gatunkow drewna..za wyjatkiem na pewno buku, graba , kempasa, tauari,kerunga, zebrano, wenge, padouka\,lapacho , zebrano...itp generalnie gatunki charakteryzujace sie duzym skurczem objetosciowym.. Szczegolnie polecam..merbau, deba sztorcowego(daje sie go dowolnie bejcowac), jesiona np jasnego...jawor tez bardzo jasny..czy blizniaczy w zasadzie klon..drewno owszem jest izolatorem ciepla ale o bilansie energetycznym ucza juz w podstawowce (ile ciepla w instalacje wrzucisz tyle wyciagniesz ono sie samo nie zdematerializuje przeciez)..opor ciepla to nic innego dla laika jak szybkosc przenikania ciepla przez dany gatunek o danej gestosci i budowie..taka posadzka bedzie sie charakteryzowac troszke wieksza bezwladnoscia niczym wiecej...pozdrawiam. Edytowane 25 Maja 2010 przez ghost34 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
basia228 23.07.2010 05:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Lipca 2010 No i kupiłam Merbau lity 15 mm grubości, 60mm szerokości lekko fazowany. Kłaść będę ok września. Jeszcze tylko poradźcie czy warto położyć go w łazience. Bardzo mnie kusi, żeby tak zrobić, tylko dwójka chlapiących wodą dzieci budzi wątpliwości Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ghost34 26.07.2010 20:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Lipca 2010 niecvhaj nie budzi ukladaj smialo zero problema..olej..naloz na to..i pelne spoko:) wlasnie ukladam lazienke co prawda w teaku..ale lazienki z merbau..i np jatoby mam na koncie..nie jedna i bardzo przyzwoicie sie zachowuja..nie stosuj olejowoskow jeno czyste oleje np syntetyczne..po wyschnieciu wody nie pozostaja biale plamki..jak na woskach..czy olejo woskach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
KasiaiKrzyś 20.09.2010 18:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Września 2010 Chcemy połączyć ceramikę z drewnem na podłogówce. Myślałem o podłogach warstwowych ale mojego teaku nie ma w tej wersji. Boję się kłaść deski lite. Poradźcie moze przesadzam, zwłaszcza, że nie będzie tego dużo tylko część pomieszczenia - moze 20m2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
iwett27 22.09.2010 06:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Września 2010 Podłacze sie pod temat jesli mozna. Mam na podłogówce kafle a chcialabym deski:( Czy jest sens klasc deski na kafle czy jednak lepiej zerwac kafle? Czy cieplo bedzie oddawane tak samo czy juz mniej? Pytam bo nie wiem czy rzucac temat mezowi?:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ghost34 22.09.2010 13:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Września 2010 jesli to deski warstwowe nie zrywalbym...jesli deski lite zrywalbym kafelki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ghost34 22.09.2010 13:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Września 2010 Chcemy połączyć ceramikę z drewnem na podłogówce. Myślałem o podłogach warstwowych ale mojego teaku nie ma w tej wersji. Boję się kłaść deski lite. Poradźcie moze przesadzam, zwłaszcza, że nie będzie tego dużo tylko część pomieszczenia - moze 20m2 teak na zupelnym lajcie mozesz klasc lity..idealnie by bylo aby nie mial wiecej niz 60mm szerokosci..jesli bedzie to standardowe 90 mm szer. tez spokojnie ale bedzie troszke wiecej szczelinek z czasem..nic sie nie boj ukladaj Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
KasiaiKrzyś 22.09.2010 19:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Września 2010 maga dzieki. to chciałem usłyszeć. Zatanawiam się tylko czy kłaść parkiet i potem go lakierować czy położyć tzw. finish parkiet. Cenowo wychodzi podobnie choć z lakierowaniem i cyklinowaniem ciut drożej. Wcześniej myślałem o oleju ale male dzieci obecnie i znajomi wybili mi to z głowy. Finish parkiet wydaje mi sie ze jesli mozna w ogole porownywac to bedzie blizszy efektowi olejowania. Mam na mysli finishparkiet z lakierem polmat. Czy ktoś poda za i przeciw tym wersją?Co sądzicie Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Konieczki 23.09.2010 11:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Września 2010 Oj jak fajnie że znalazłam ten temat. My też lecimy z podłogówka w całym domu i kurde mam dylemat więc zapytam Duszka i Innych speców od drewna. Jeżeli na parterze chcę mieć płytki i drewno to powinnam mieć inną pętlę z ogrzewaniem pod płytkami i inna pod drewnem (pod drewnem mocniejsza ale nie więcej niż 27st)? no i co ze stykiem jak zastosuję korek czy inną podkładkę to skurcz drewna będzie zachowany a ryska będzie pracowała. Duszku powiedz mi tylko szczerze czy finisch parkiet to coś dobrego (no bo jest chyba znacznie tańszy niż lity parkiet)? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
basia228 23.09.2010 18:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Września 2010 Ja mogę Ci odpowiedzieć na Twoje ostatnie pytanie bo akurat jestem w temacie. Kupiłam lity merbau i był tańszy niż finish. Czy lepszy czy gorszy to się okaże w trakcie użytkowania. Ale jakoś nie przekonała mnie ta cienka warstwa drewna w finish parkiecie. Poza tym mój merbau jest lekko fazowany i to mi się podoba. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
KasiaiKrzyś 23.09.2010 18:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Września 2010 jak to dlaczego cieńsza wartwa drewna. Wydawało mi sie ze zarówno finish parkiet jak i parkiet z litego drewna mają 1,5 cm. Różnica tylko taka ze finish jest juz polakierowany. Nie mylicie z deską warstwową? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
basia228 24.09.2010 07:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Września 2010 Wszystkie finishparkiety, które oglądałam były 2 lub 3 warstwowe. Tylko wierzchnia warstwa była z merbau ale to raptem parę milimetrów. Pozostałe warstwy to inne drewno. Ja zamówiłam parkiet lity, 1,5 cm. Jest już polakierowany, więc wystarczy tylko ułozyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jarekkur 24.09.2010 22:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Września 2010 Oj jak fajnie że znalazłam ten temat. My też lecimy z podłogówka w całym domu i kurde mam dylemat więc zapytam Duszka i Innych speców od drewna. Jeżeli na parterze chcę mieć płytki i drewno to powinnam mieć inną pętlę z ogrzewaniem pod płytkami i inna pod drewnem (pod drewnem mocniejsza ale nie więcej niż 27st)? no i co ze stykiem jak zastosuję korek czy inną podkładkę to skurcz drewna będzie zachowany a ryska będzie pracowała. Duszku powiedz mi tylko szczerze czy finisch parkiet to coś dobrego (no bo jest chyba znacznie tańszy niż lity parkiet)? finishparkiet ma lico cieńsze od drewna litego. Jest jednak na ogrzewaniu podłogowym stabilniejszy ze wzgledu na przemienność usłojenia w warstwach pod licem (warstwa użytkowa). Pętla pod drewnem powinna jak już być słabsza. Idealne rozwiązanie to ogrzewanie podłogowe w połączeniu z kaloryferami. Drewno nie może mieć wyzszej temperatury niz 24C. Jedynie z rzadka i na krótko 26C. Ja bardziej martwiłbym się wytrzymałością wylewk i jej wilgotnością. Każcie wykonać kilka punktów pomiaru wilgotnosci. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Konieczki 26.09.2010 15:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Września 2010 Dzięki jarkukur za odpowiedź, ale kurcze moi instalatorzy w pracy mówią żeby nie było dyskomfortu pod podłogą drewnianą powinna ona mieć wyższą tem (ale nie więcej niż 27 na wyjściu- czy coś takiego. Zapytam się wprost Ciebie (no bo masz taki zaszczytny tytuł) co polecasz na podłogówkę (zastanawiam się nad drewnem na piętrze albo w postacie finishparkietu albo paneli) a na dół jednak cały w płytkach (ma dom podpiwniczony i porządnie ocieplony strop nad piwnicą) bo jak zobaczyłam płytki a'la drewno to zwątpiłam -są śliczne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jarekkur 26.09.2010 21:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Września 2010 Dzięki jarkukur za odpowiedź, ale kurcze moi instalatorzy w pracy mówią żeby nie było dyskomfortu pod podłogą drewnianą powinna ona mieć wyższą tem (ale nie więcej niż 27 na wyjściu- czy coś takiego. Zapytam się wprost Ciebie (no bo masz taki zaszczytny tytuł) co polecasz na podłogówkę (zastanawiam się nad drewnem na piętrze albo w postacie finishparkietu albo paneli) a na dół jednak cały w płytkach (ma dom podpiwniczony i porządnie ocieplony strop nad piwnicą) bo jak zobaczyłam płytki a'la drewno to zwątpiłam -są śliczne. Jeżeli jastrych/wylewka będzie miała temperaturę 27C, to jest to w porządku i bezpieczne dla drewna. Drewno nie może miec wyższej wilgotności podczas montażu i później niż 7-9%. Jeżeli wylewka nie jest jeszcze zrobiona, wykonajcie punkty pomiarów wilgotności wylewki. Sucha wylewka daje gwarancję na bezawaryjną posadkę i to obojętnie z czego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.