Whoever 31.10.2006 01:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Października 2006 dla angielsko jezycznych polecamhttp://www.hardwoodinfo.com/display_article.asp?ID=304 glowne punkty- rurki nie powinny dotykac bezposrednio parkietu - najlepiej dobrze je przelozyc 1.5 cm sklejka.- twoim najwiekszym wrogiem jest niestabilna wilgotnosc - system do utrzymania stalej wilgotnosci jest polecany- trzy termostaty - temperatury w pokoju, temperatury drewna i termostat na zewnatrz (tutaj nie jestemm pewny o co im chodzi)- po zainstalowaniu systemu grzewczego powinin on pracowac przez co najmniej 3 dni zeby od wilgotnic podloze zanim sie zainstaluje parkiet. Najlepiej zrobic test (przykleic 10810 cm folje do podlogi i wlaczyc ogrzewanie - jezeli zrobi sie tam woda - to trzeba suszyc dalej)- im wezsze deski tym lepiej bedzie podloga wygladac.- zanim zaistalujesz swoj parkiet - poczekaj kilka dni daj drewnu zlapac wilgotnosc twego pomieszczenia. PowodzeniaU siebie instaluje podlogowe ogrzewanie w piwnicy - pod wykladzine i lazienkach - pod plytki.Pod drewno sie nie decyduje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
WojtekSz 31.10.2006 06:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Października 2006 dla angielsko jezycznych polecam http://www.hardwoodinfo.com/display_article.asp?ID=304 glowne punkty - rurki nie powinny dotykac bezposrednio parkietu - najlepiej dobrze je przelozyc 1.5 cm sklejka. - twoim najwiekszym wrogiem jest niestabilna wilgotnosc - system do utrzymania stalej wilgotnosci jest polecany - trzy termostaty - temperatury w pokoju, temperatury drewna i termostat na zewnatrz (tutaj nie jestemm pewny o co im chodzi) - po zainstalowaniu systemu grzewczego powinin on pracowac przez co najmniej 3 dni zeby od wilgotnic podloze zanim sie zainstaluje parkiet. Najlepiej zrobic test (przykleic 10810 cm folje do podlogi i wlaczyc ogrzewanie - jezeli zrobi sie tam woda - to trzeba suszyc dalej) - im wezsze deski tym lepiej bedzie podloga wygladac. - zanim zaistalujesz swoj parkiet - poczekaj kilka dni daj drewnu zlapac wilgotnosc twego pomieszczenia. Powodzenia U siebie instaluje podlogowe ogrzewanie w piwnicy - pod wykladzine i lazienkach - pod plytki. Pod drewno sie nie decyduje. możesz spokojnie kłaść i pod drewno ale o ile jego grubośc nie przekracza 15mm. I w tym przypadku podkładka ze sklejki 15mm+podłoga to juz nieco zbyt duzo. Rozumiem, że klikasz ze Stanów: na warstwie rurek od ogrzewania lepiej jest połozyć cienka ale warstwe betonu bo ten umocni i wyciszy strop a dodatkowo zapewni wyrównywanie temperatury (nie będizesz czuł różnic temperatury stojąc bosa stopą na posadzce). Mozliwośc położenia takiej warstwy oczywiście zalezy od nosności stropu termostaty: 1. ten w pokoju to jasne - abys wiedział gdzie mieszkasz... 2. drewna - aby go nie przegrzac - trzeba aby temperatura wody zasilajacej nie była wieksza niz ok 45 stopni nawet jesli temp w pokoju jest zbyt niska. W polsce załatwione to jest na piecu przez rozdzielacz trójdrogowy i sterowanie przeznaczone do takiego ogrzewania podłogowego gdzie jest ogranicznik temp zasilania wody 3. na dworze - tzw pogodówka, pozwala rozpocząc ogrzewanie wczesniej jesli warunki na dworze zaczna zmieniać sie na zimniejsze - uwzględnia tzw bezwładnośc cieplna budynku i systemu ogrzewania podłogowego. Warto stosowac! pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fasola25 31.10.2006 09:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Października 2006 A ja podłączę się do tematu jesli można mam podłogówkę i zapadła decyzja o drewnie i teraz pytanie jakie najlepiej ma być ciemne ale nie czarne i często użytkowane nawet bardzo (koy i dwójka małych czartow + wyjście na taras) decyzję moge odwlec co najwyżej do jutra bo za miesiąc musze się wprowadzić. - wyrzucają mnie z mojego mieszkania w grudniu - bo sprzedałam no i wolałabym w betony nie wchodzić. I tak mam przy moich ograniczonych funduszach padło na: sapela - barlinek i boję się o jakośc lamparkiet - 8 mm - wycyklinowany i zalakiewrowany z jednej strony - jatoba z OBI czuy może kupić dąb surowy i go barwić i olejować? pomocy i to szybkiej reanimacji potrzebuje bo mąż mnie zabije - grozi od 2 tygodni a ja czytam czytam i głupsza coraz jestem anowi nie, nie.... na pewno nie sapela rzeczywiscie deska barlinecka nadaje sie na ogrzewanie podlogowe ale sapela to dos miekkie drewno i b. szybko i łatwo sie rysuje znajomi maja sapele wlasnie w desce barlineckiej, mieszkaja od marca i juz chcieliby ta podloge wymienic - porysowala sie nawet od krzesel podbitych filcem w watku, ktory podalam wyzej mozna o tym sporo przeczytac, szczegolnie rady boorg'a sa cenne z tego co pamietam to z litych parkietow dobrze bedzie sie sprawowac teak, doussie i merbau poza tym zasada jest taka ze im mniejsze elementy drewna na podlodze tym lepiej (przy ogrzewaniu podlogowym) i po trzecie lepiej jest to drewno olejowac niz lakierowac ale szczegoly w watku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
anowi 31.10.2006 12:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Października 2006 wyrzuciło mnie załamałaś mnie tą sapelą - taka ładna brązowiutka pozostało klejenie lamelek z jatoby z OBI bo u nas castoramy nie ma a tam ponoć są lamelki cyklinowane ale nie lakierowane tylko surowe - to bym je wtedy tylko olejem potraktowała atak lakierowana jatoba samemu kładziona Pomijając połoźenie martwi mnie to że każda lamelak jest widoczna - nie ma efektu lustra i że w te szczeliny - do 2 mm na oko bedzie wnikał brud woda i innsze takie I co robić - dziś mieliśmy kupowac sapelę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ersste 01.11.2006 17:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Listopada 2006 na ogrzewanie podłogowe polecam drewno klejone z dwóch warstw warstwa spodnia to lamelki ułozone poprzecznie w celu minimalizacji pracy drewna na szer .konstrukcja zapewnia dobre przenikanie ciepła lamelki spodniej warstwy sa w małych odstepach warstwa wierzchnia gr ok 6 mm umozliwia to swobodny przepływ ciepła a pamietajmy ze drewno to dobry izolator ciepła wiec sklejka,lub grybe elementy ogranicza przenikanie ciepła,jako producent polecam deske klejona z fazka na krawedziach ,moje deski maja szer 16 cm dł 40-220 cm cena 10 zł razy długosc w cm równa sie cena 1 m2.całkowita grubosc 20 mm ,warstwa wierzchnia 6 mm,deski nie wymagaja szlifowania,sa gotowe do polakierowania z mozliwoscia barwienia postarzania.Prosze o opinie zwłaszcza negetywne co sadzicie o tym produkcie i o jego cenie. ,jako producent wybrałem technologie moim zdaniem najlepsza dla przyszłego użytkownika . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
WojtekSz 01.11.2006 17:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Listopada 2006 ersste:na ogrzewanie podłogowe to zbyt duża grubość - wg zaleceń niemieckich dla drewna twardego max dające sensowne przewodnictwo cieplne to 15mm. Jesli stosujesz budowę dwuwarstwową to mam podejrzenie że dolna warstwa, że względu na koszty jest z drewna miękkiego i wówczas nawet te 15mm to będzie za grubo...pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
anowi 02.11.2006 12:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Listopada 2006 Witam Czyli Wojtku im twardsze drweni tym lepsze przewodzenie ciepła? ersste A zrobisz mi deseczki merbau, jatoba jako parkiet gotowy np zaolejowany gubości do 11 mm w tym wrstwy oryginalnej 6 - 8 mm I Wojtku - jak myślisz czy to dobry pomysł staram się uniknąć cyklinowania - bo to koszt i czas i dlartego tak o tych gotowych przemyśliwuję pozdrawiam PS przepraszam za literówki, ale na co ślepemu oczy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
anowi 02.11.2006 12:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Listopada 2006 Witam Czyli Wojtku im twardsze drweni tym lepsze przewodzenie ciepła? ersste A zrobisz mi deseczki merbau, jatoba jako parkiet gotowy np zaolejowany gubości do 11 mm w tym wrstwy oryginalnej 6 - 8 mm I Wojtku - jak myślisz czy to dobry pomysł staram się uniknąć cyklinowania - bo to koszt i czas i dlartego tak o tych gotowych przemyśliwuję pozdrawiam PS przepraszam za literówki, ale na co ślepemu oczy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
WojtekSz 02.11.2006 20:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Listopada 2006 anowi: tak, zasadniczo im drewno twardsze tym lepsze przewodnictwo cieplne. W duzym uproszczeniu w takim drewnie po prostu więcej jest scianek komórkowych a mniej pustego miejsca, które jest izolatorem pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
anowi 03.11.2006 12:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Listopada 2006 Dzięki Wojtku wiedza Twoja i boorga pomoże mi przetrwać Czyli reasumując powinnam kłaść jatobę z mojego OBI bo cieńka - 8 mm Powiedz mi tylko Wojtku (jęsli mogę prosić ) co zrobić z tymi szparami pomiędzy lamelkami - polakierować to jeszcze raz bo powinna iść szpachla , a nie ma - może są jakieś wypełniacze? Co radzisz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wwiola 03.11.2006 16:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Listopada 2006 Na ogrzewanie podłogowe tylko tzw.Finisz Parkiet (z twardego drzewa np.dębu lub egzotycznego) No właśnie mam finish parkiet na ogrzewanej podłodze, dębowy. W salonie gr 11 mm, w sypialniach 14mm. Narazie nic się nie dzieje, wygląda tak samo jak od razu po ułożeniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
WojtekSz 03.11.2006 18:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Listopada 2006 anowi: szpary praktycznie zawsze będą na ogrzewaniu podłogowym ale to przecież tylko dodaje temu rozwiązaniu uroku . Czy ktos widział stara podłoge bez szpar? Wazne aby tylko były to szpary nieduże aby nie wpadały w nie obcasy... Oczywiście mozna je zaszpachlowac bo lakierowanie tylko spowoduje zalanie szpar i ponowne pękanie tak czy owak. Tyle ze dla dobrego szpachlowania potrzebne sa wiórki ze szlifowania - czy będziesz podłoge szlifowac? Inna sprawa to odecyzja czy lakier czy olejowanie - pomyśl czy nie wolałabyś olejowania, które duzo lepiej znosi ogrzewanie podłogowe no i wyglada duzo bardziej naturalnie. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
boorg 04.11.2006 01:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Listopada 2006 ersste: na ogrzewanie podłogowe to zbyt duża grubość - wg zaleceń niemieckich dla drewna twardego max dające sensowne przewodnictwo cieplne to 15mm. Jesli stosujesz budowę dwuwarstwową to mam podejrzenie że dolna warstwa, że względu na koszty jest z drewna miękkiego i wówczas nawet te 15mm to będzie za grubo... pozdrawiam A dlaczego 15 mm? Odnośnie jakiego typu parkietu litego? Bo np. przy bruku drewnianym, to może być nawet 22 mm a i tak opór cieplny będzie mniejszy niż przy 15 mm lamelce parkietu przmysłowego. Ogrzewanie podłogowe jest bezwładnościowe. Jedynym momentem, gdzie opór drewna ma jakiekolwiek znaczenie, jest moment uruchomienia/rozgrzewania podłogówki. Potem, już fakt jakie mamy drewno na podłogówce, jest bez większego znaczenia (oczywiście poza walorami estetycznymi). Parkiety warstwowe najczęściej produkowane są w grubościach 11 mm - 18 mm. Warstwa spodnia (tzw. stabilizacyjna) wykonana jest z drewna liściastego (np. buk, dąb) lub ze sklejki liściastej. Większość producentów dopuszcza stosowanie parkietów warstwowych na ogrzewaniu podłogowym (z zaleceniem zastosowania elasycznego kleju). W sezonie grzewczym, elementy parkietów warstwowych wyszparzają się zdecydowanie mniej, niż ich odpowiedniki z litego drewna. Panele drewniane najczęściej produkowane są w grubościach 11 mm - 15 mm. Warstwa środkowa (tzw. stabilizacyjna) i spodnia (tzw. przeciwciąg) wykonane są z drewna iglastego. Większość producentów dopuszcza stosowanie paneli drewnianych na ogrzewaniu podłogowym. W sezonie grzewczym elementy paneli drewnianych wyszparzają się zdecydowanie mniej, niż ich odpowiedniki z parkietu litego i warstwowego. ...http://www.hardwoodinfo.com/display_article.asp?ID=304... Rynek amerykański to zupełnie inny świat. Pomyśl sobie lokalnie czy jest możliwe np. w Polsce: Klimatyzator (jedyny sposób zapewnienia stałej temperatury/wilgotności powietrza) w każdym domu z podłogą drewnianą na ogrzewaniu podłogowym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Sloneczko 04.11.2006 08:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Listopada 2006 Piszcie proszę, bo i ja mam ten sam problem Chciałabym podłogówkę w całym domu i drewniane podłogi gdzie się da, nawet w kuchni. A łupkowa podłoga jest przepiękna, ale gdzie o nią pytać w okolicach Krakowa? Jak wypada cenowo? A póki co, za parę dni zaczynamy kopać fundamenty, więc trochę czasu na przemyślenia mam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mynia_pynia 04.11.2006 09:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Listopada 2006 Też w projekcie miałam wszędzie na dole domu ogrzewanie podłogowe, ale ... ja chcę mieć dechy na podłogach i korek w przedpokoju i kuchni, więc podłogówka odpada.Mam też okna w salonie od góry do dołu, i to rozmieszczone na kilku ścianach, nie było gdzie położyć kaloryferów.Miałam kilka propozycji ogrzewania, np takie okrągłe kaloryfery umieszczane w rynnach w podłodze pod oknem - drogie rozwiązanie.I w końcu architekt przekonał mnie, żeby okna nie robić na całą długość, a skończyć je na wysokości kolan (i pod umieścić wąskie kaloryfery), pokazał mi kilka projektów wnętrz gdzie zobaczyłam jak fajnie można zagospodarować miejsce na niskich parapetach, kolejny plus to że jest cieplej jak okna nie są od podłogi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
WojtekSz 04.11.2006 16:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Listopada 2006 ersste: na ogrzewanie podłogowe to zbyt duża grubość - wg zaleceń niemieckich dla drewna twardego max dające sensowne przewodnictwo cieplne to 15mm. Jesli stosujesz budowę dwuwarstwową to mam podejrzenie że dolna warstwa, że względu na koszty jest z drewna miękkiego i wówczas nawet te 15mm to będzie za grubo... pozdrawiam A dlaczego 15 mm? Odnośnie jakiego typu parkietu litego? Bo np. przy bruku drewnianym, to może być nawet 22 mm a i tak opór cieplny będzie mniejszy niż przy 15 mm lamelce parkietu przmysłowego. boorg: te 15 mm dotyczy parkietu z drewna twardego np z dębu lub z egzotyku. A jeśli piszesz o bruku drewniany to czy masz na mysli bruk cięty wzdłuż czy w poprzek włókien? Bo jesli to w poprzek to wówczas ma lepsza przewodność cieplna pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gosia23 04.11.2006 19:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Listopada 2006 Na ogrzewanie podłogowe tylko tzw.Finisz Parkiet (z twardego drzewa np.dębu lub egzotycznego) No właśnie mam finish parkiet na ogrzewanej podłodze, dębowy. W salonie gr 11 mm, w sypialniach 14mm. Narazie nic się nie dzieje, wygląda tak samo jak od razu po ułożeniu. Mam ważne pytanie? Czy w twoim domu z parkietem na ogrzewaniu podłogowym jest ciepło ?Czy nie trzeba ustawiać pieca na wyższą temperaturę ?[/code] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
boorg 05.11.2006 03:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Listopada 2006 ...A jeśli piszesz o bruku drewniany to czy masz na mysli bruk cięty wzdłuż czy w poprzek włókien? Bo jesli to w poprzek to wówczas ma lepsza przewodność cieplna... Hmmm. Dla mnie bruk, to jakby pień pokrojony w wielkie plastry: czyli jedyny możliwy układ włókien: wpoprzek. Nawet nie wiedziłem, że inaczej cięte drewno też nazywamy brukiem (sądziłem, że lamelą). P.S. Do grubości drewna na podłogówce jeszcze wrócimy. Muszę pogrzebać w literaturze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
WojtekSz 05.11.2006 05:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Listopada 2006 boorg: przyznam, ze spodziewałem się takiej odpowiedzi (bruk to cięcie w poprzek włókien) ale dla jasnosci pozostałych czytelników watku trzeba takie sprawy objasnić bo praktycznie bruk w takim układzie pewnie powinien miec nie mniej niz ze 40mm aby poszczególne kostki bruku sie trzymały kupy i nie rozsychały - nie widziałem nic podobnego ani w handlu ani na Internecie. Bruk przemysłowy to pewnie miałby że 60mm tak jak widywało sie na podłogach w halach za dawnyco minionych czasów gdy byliśmy 7mą potegą gospodarczą świata A lamelki jak to lamelki maja juz te 12..15mm o jakie idzie:) pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wwiola 05.11.2006 11:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Listopada 2006 Mam ważne pytanie? Czy w twoim domu z parkietem na ogrzewaniu podłogowym jest ciepło ?Czy nie trzeba ustawiać pieca na wyższą temperaturę ?[/code] Jeszcze nie wiem. Mieszkamy pierwszy sezon i narazie jest ok, ale też mało grzejemy, bo jeszcze jest dość ciepło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.