מרכבה 21.10.2014 10:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Października 2014 to jest kwestia oporu cieplnego tej pustki ... 0,66 m2K/W = 1/0,66=U 1,51 ...teraz szukamy odpowiednika w oporze wełny ... dokładnie to jest 0,026 m / 0,04 W/mK = 0,65 m2K/W czyli wełny musi być 2,6 cm dokładnie tyle daje 1,5 cm pustki powietrznej z folią alu.razy 10 pustek czyli 15cm daje efekt 26 cm wełny i nie jest to jakaś bajka.w oknie 10 szyb gołych z powietrzem daje U 0,48 W/m2K jako ciekawostka.5 szyb w tym 3 z powłokami na powietrzu dało U 0,47 przebadana próbka 25x25cm ... z zimną ramką co też mogło mieć w pływ...z wyliczeń ma wyjść U 0,34 na powietrzu. to jest praktyczne potwierdzenie wzorów i przeliczeń. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wlacha 26.01.2015 08:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2015 Jestem na etapie ocieplenia poddasza. Dach jest przykryty dachówką ceramiczną + Membrana Dachowa Dorken - Delta Maxx. Krokwie 18 cm.Chcę kupić 15 cm TOPROCK SUPER wełna skalna i 10 cm SUPERROCK płyta skalna.Czy możecie polecić jakąś folie paroizolacyjną? Zależy mi na dobrej. Czy to prawda, że przy folii aluminiowej sygnał telefonu zanika ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kamihi 26.01.2015 09:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2015 Ja u siebie mam strotex-a i sygnał tel bez zmian więc to mity . Ale jak dlamnie wygodniej się robi żółta folią niż strotexem alu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
CzarnyIwan 26.01.2015 09:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2015 Jestem na etapie ocieplenia poddasza. Dach jest przykryty dachówką ceramiczną + Membrana Dachowa Dorken - Delta Maxx. Krokwie 18 cm. Chcę kupić 15 cm TOPROCK SUPER wełna skalna i 10 cm SUPERROCK płyta skalna. Czy możecie polecić jakąś folie paroizolacyjną? Zależy mi na dobrej. Czy to prawda, że przy folii aluminiowej sygnał telefonu zanika ? Mam tą samą membranę i krokwie 18cm. Wełna isover 18+15cm dwie warstwy. Rozważam Paroziolacje dorkena- strasznie droga i Stortex al 150. Nie mam pojęcia która wybrać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wlacha 26.01.2015 09:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2015 Mam tą samą membranę i krokwie 18cm. Wełna isover 18+15cm dwie warstwy. Rozważam Paroziolacje dorkena- strasznie droga i Stortex al 150. Nie mam pojęcia która wybrać Zostawiałeś odstęp między membraną a wełną ? Jeżeli mam krokwie 18 to chciałem zostawić 2-3 cm dlatego chcę 15 cm. Też właśnie zastanawiam się nad Dorkenem, Jaką dokładnie bierzesz pod uwagę oraz ile kosztuje ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
CzarnyIwan 26.01.2015 10:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2015 Nie zostawiałem. Wykonawca, kierbud i dostawca twierdzili że przy tej membranie (delta maxx) nie jest to konieczne. Rozważam DORKEN DELTA REFLEX lub tzw aktywną paroizolacje. Delta reflex jezt z AL i niby odbija promieniowanie cieplne. Pytanie czy nie potrzebuje szczeliny miedzy paroizolacją a płytą gk. Te aktywne niby lepiej regulują przepływ pary dla różnych pór roku. Mam mexyk w głowie i nie wiem co wybrać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 26.01.2015 11:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2015 Ja u siebie mam strotex-a i sygnał tel bez zmian więc to mity . Ale jak dlamnie wygodniej się robi żółta folią niż strotexem alu Nie jest to mit. Tak samo można powiedzieć że mury domu nie tłumią sygnału bo u siebie w domu mogę rozmawiać przez komórkę. Tylko dlaczego w niektórych miejscach by porozmawiać przez telefon to muszę iść w określone miejsce domu - najczęściej do okna lub nawet muszę wychodzić na zewnątrz? Gdy zaistnieją takie warunki to po założeniu folii al zapomnij o sygnale na poddaszu. Jeśli masz pełen zakres mocy sygnału to nawet nie zauważysz obniżenia ale jak jest bardzo słaby to może nawet zniknąć. Są takie miejsca do których sygnał nie dociera i trzeba na to uważać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 26.01.2015 11:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2015 Nie zostawiałem. Wykonawca, kierbud i dostawca twierdzili że przy tej membranie (delta maxx) nie jest to konieczne. Rozważam DORKEN DELTA REFLEX lub tzw aktywną paroizolacje. Delta reflex jezt z AL i niby odbija promieniowanie cieplne. Pytanie czy nie potrzebuje szczeliny miedzy paroizolacją a płytą gk. Te aktywne niby lepiej regulują przepływ pary dla różnych pór roku. Mam mexyk w głowie i nie wiem co wybrać. Po prostu daj dobrą - z atestem paroizolację i przestań nad tym rozmyślać. A zaoszczędzone na tej folii pieniądze wydaj na wycieczkę w góry. ...albo ulokuj w jakimś parabanku jak to u nas ostatnio modne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kamihi 26.01.2015 16:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2015 Ja swoją opinię opieram o swoje doświadczenia w tym temacie . Ale faktycznie jak ktoś ma słaby sygnał to i bez tej foli alu będzie cienko ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 26.01.2015 17:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2015 Ja swoją opinię opieram o swoje doświadczenia w tym temacie . Ale faktycznie jak ktoś ma słaby sygnał to i bez tej foli alu będzie cienko ... Można podejść do tego inaczej. Jak ktoś ma słaby sygnał to folią z alu go nie poprawi. tak samo go nie poprawi stawiając mury i lejąc strop z żelbetu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rafalooo 21.04.2016 06:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2016 Witam, stoję przed tym samym problemem co wiele osób w tym temacie a mianowicie jaką folie wybrać alu czy żółtą? Dekarz mi doradzał aby brać tylko alu ponieważ lepsza izolacja.... Mój dach jest zbudowany z kratownicy (lekka konstrukcja) wełnę mam położona na suficie między belkami na sznurki które ją trzymają, pomiędzy wełną a membrana jest wolna przestrzeń około 1m odbywa tam się cyrkulacja powietrza, między dolną częścią stelaża tam gdzie się przykręca płytę a dolną częścią izolacji wełny jest przestrzeń 3cm, folie aluminiową chciał bym przykleić do stelaża na taśmę dwustronną ale wtedy nie będzie pustki powietrznej pomiędzy płyta g-k ale będzie pomiędzy folią a izolacją termiczną wełny czy takie wykonanie będzie prawidłowe ? Czy dobrze rozumiem że takie rozwiązanie minimalnie mnie zabezpieczy przed ciepłem promieniującym latem od poddasza ze względu na pustkę pomiędzy wełną a folią aluminiową a zimą to raczej nic nie da gdyż folia będzie miała kontakt z płytami g-k i tam pustki powietrznej nie będzie. Czy kontakt folii alu z płytami g-k im nie zaszkodzi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Hanss 06.06.2016 00:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2016 (edytowane) Jak zrobić tę pustkę powietrzną pomiędzy folią aluminiową a płytą K/G? .....edit: znalazłem coś takiego, będzie OK? Edytowane 6 Czerwca 2016 przez Hanss Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rebel82 07.06.2016 21:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2016 (edytowane) Jak zrobić tę pustkę powietrzną pomiędzy folią aluminiową a płytą K/G? .....edit: znalazłem coś takiego, będzie OK? Sam jestem na etapie zakupu folii i narazie przychodzi mi do głowy takie "cuś": 1. Folia klejona taśmą dwustronną do profili . 2. Zakłady folii bardzo dokładnie zaklejone. 3. Z płyty GK tnę paski o szerokości CD60 czyli 60mm. 4. Szukam profili pod folią(wystarczy palcem przejechać po powierzchni i wychwyci się miejsca położenia profili). 5. Paski przykręcam wzdłuż CAŁEJ długości profili czyli tak jakbym zdublował profil CD. W tej sposób uzyskuje szczelinę rzędu 12.5 mm. Jeśli chcę większą to daję kolejny pas i mam 2.5 cm. I to wystarczy na szczelinę. Nie tworze ,żadnego rusztu krzyżowego ! Bo się nie da z pasków. Czyli wszystko to co na filmie..... Inny sposób: Po naklejeniu folii dubluję profil CD ale przykręcam go "plecami" do profilu spod folii. Na to przykręcam kolejny profil (również wzdłuż) ale już poprawnie osadzony (np.pchełkami po bokach) .Tutaj również nie tworze żadnej krzyżówki . Ale jak ktoś chce to można bo jest już takowa możliwość tylko na krzyzówkach łapałbym 4 pchełkami w kwadrat-będzie pewniej. Poza tym w miejscu pchełek nakleiłbym paski z taśmy ALu zakrywając łby (tak dla lepszego samopoczucia ) W tym przypadku szybciej uzyskuję żądany dystans przy okazji mniej kalecząc folię.Znacznie mniej ! Dodatkowo czasowo tez wychodzę lepiej tylko ,ze kosztowo już trochę słabiej ,bo generalnie w linii 1 profilu znajdują się aż 3 sztuki . Jest jednak moim zdaniem niezaprzeczalna zaleta robienia dystansu między folią a GK: 1. Teoretyczne odbicie fali promieniowania 2. Tworzy się pustka powietrzna z nieruchomym powietrzem ( o ile dobrze się przyłożymy do montażu) a co za tym idzie rośnie opór cieplny przegrody. 3. Tworzymy kanał montażowy dla przewodów (oczywiście wszystkie wejścia i wyjścia należy zakleić masą uszczelniającą i puścić w peszlu /te na 230V/ bo sygnałowe /anteny,światłowody,telefony i inne poniżej 24V/mogą być bez). Jest też minus jaki dostrzegam: 1. Zmniejszamy sobie kubaturę/powierzchnie o te kilka cm (dla niektórych może to być na wagę złota). Mnie to akuratnie nie przeszkadza bo zyskuję przestrzeń do prowadzenia przewodów bez uszczerbku dla folii oraz mogę kręcić do płyt drobne półki i oświetlenie nadtynkowe. 2. Niestety ale uzyskujemy też efekt pustych płyt.Czyli bo opukaniu będzie na pewno bardziej "głucho" niż gdyby wełna dotykała płyty. Efekt oczywiście nie będzie taki jak przy zupełnie pustych ścianach gdzie nawet ruszt dudni czasem... ale zawsze coś tam. Sposobów jest więcej .Każdy niestety niesie za sobą pewne dodatkowe koszty jak i czas potrzebny na wykonanie. No i każdy sposób niesie ze sobą ryzyko dziurawienia folii ..... Sposób musisz wybrać sobie sam .Ważne ,żeby efekt zgadzał się z zamierzeniem a i żeby folia była jak najmniej podziurawiona. Osobiście wychodzę z założenia ,że jeśli coś robić to z myślą o tym żeby w przyszłości ,o ile zajdzie taka potrzeba, można było coś przerobić (np. przenieść gniazda bo nie pasują,przenieść półki bo nie tu czy tam,założyć inne oświetlenie i takie tam) bez praktycznie uszczerbku dla folii.Wystarczy ,że raz już ja poszatkowaliśmy kręcąc dystans. ....się rozpisałem...... Edytowane 8 Czerwca 2016 przez rebel82 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
_olo_ 01.05.2017 15:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Maja 2017 Czy folie paroizolacyjne aluminiowe są bardziej czy mniej odporne na UV od żółtych polietylenowych ?Izoluje dach na poddaszu nieużytkowym, pod izolację pójdzie folia i tak (bez GK) zostanie na dłużej, może na zawsze bo to strych. Są na nim okna więc jest i UV. Na standardowej żółtej folii, której trochę mi pozostało z układania pod panelami nie znalazłem informacji o czasie odporności na UV, dla foli, którą chciałem kupić - strotex AL 90 lub AL150 - podawany jest parametr odporności na UV - cały 1 miesiąc. Czy to oznacza, że w moich warunkach tj brak osłonięcia i okna na strychu, folia w krótkim czasie się rozsypie lub straci szczelność ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dzinks0 16.09.2017 15:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Września 2017 witam,licząc wartość współczynnik U dla dachu wychodzi mi że dla mojego prawie 200m² dachu płaskiego w typowej konfiguracji (strop betonowy, folia paroizolacyjna, styro, hydroizolacja epdm) wykropli sie ok 8kg wody(między styro a hydroizolacją). Niby niedużo na takiej powierzchni ale zawsze coś. Gdy zamiast zwykłej foli paroizolacyjnej daję folię z alu to wychodzi mi całkowity brak wykroplenia. Pozatym widzę że zwykła folia ma współczynnik Sd=100 w zależności od folii. Natomiast znalazłem folię z alu co ma Sd=1500, więc jakąś różnicę musi to alu robić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomek W 19.09.2017 18:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Września 2017 Żeby uzyskać wartość Sd = 1500 m dla paroizolacji ta warstwa folii alu musi być na grubym podkładzie. Może to być samoprzylepna warstwa butylu o grubości 0,6 mm jak to jest w ROCKFOL SK 18234 II. Układając taką folię na betonie nie tak łatwo ulegnie ona przetarciu lub przebiciu w takcie kolejnych prac budowlanych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
topilo 23.11.2023 17:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Listopada 2023 Od wczoraj czytam, rozważam , rozmawiam ( znajomy ma taką folię ) na temat folii w poddaszu. I z tego co już wiem , folie tzw. aluminiowe odbijają w jakiś % energię cieplną ale...NIE z ogrzewania wodnego ! Przy ogrzewaniu podczerwienią : "W przypadku folii aluminiowej (z metalową cienką blaszką) można zakładać maksymalne odbicie (ok. 90%). Jednak gdy zastosowana folia ma tylko napylone aluminium, może odbić maks. 10–30% docierających promieni cieplnych. Resztę pochłania i przepuszcza dalej." W przypadku ogrzewaniem konwekcyjnym/ wodnym : "Zdecydowana większość pomieszczeń mieszkalnych jest ogrzewana konwekcyjnie i ilość energii w postaci promieniowania wytwarzana przez grzejniki jest bardzo mała. Folia odbija 1/10 000 tego promieniowania, są to więc ilości pomijalne." Kupuję i zastosuję folię aktywną 3 warstwową - koszt z taśmami na cały dom ok.700 zł.!!! Pozdrawiam budujących obecnie i życzę stalowych nerwów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.