Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

  • Odpowiedzi 6,6k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Witam,

 

Sam mam Immergasa, co prawda inny model ale do sedna - wspominasz że będziesz miał w domu i kaloryfery i podłogówkę - przy takim mieszanym ogrzewaniu i tak będziesz potrzebował różnych temperatur zasilania dla tych stref ( podłogówka i kaloryfery ) nie wiem jak chcesz zrealizować sterowanie podłogówką bo tutaj są różne szkoły ale najprostszym ( i w sumie najdroższym ) rozwiązaniem jest zastosowanie DIMa - grupy pompowej Immergasa. Ja też mam ogrzewanie mieszane i jedną strefą steruje mi SCAR - podłogówką i tam mam osobną krzywą grzania, a drugą strefą - kaloryferów steruje Tybox 810 a krzywa dla tej strefy ustawiana jest na kotle.

 

Dzięki za wyjaśnienie - rozumiem więc, że w razie potrzeby z pozycji kotła można spokojnie sterować krzywą grzania - tylko czy faktycznie w praktyce się nią steruje, jest sens ? bo podejrzewam, że kocioł po ustawieniu wartości min, max sam nie wybiera odpowiednią krzywą.

 

Co do osobnych stref dla podłogówki i grzejników - hmm sam nie wiem jak to zrobić - chyba pozostaje mi liczyć na fachowców -i tu mam pewne obawy......- ponieważ nie wiem czy jest sens wydzielać 2 strefy - bo w każdym pomieszczeniu gdzie jest podłogówka są też grzejniki.

 

Może ktoś ma taką sytuację ?. Co do DIMa to podoba mi się to rozwiązanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za wskazanie modelu kotła,ten własnie kupie tzn albo immergas albo ten junkers,choc liczyłem na to ze uda sie za 3000 zł wyrwac?:)

U mnie dodatkowo piec bedzie grzał wode takze mysle spełni swoje zadanie.

Do prądu podchodze z dystansem,mam znajomych co grzeja(nie w domu),piecykami na prad i wode na przepływowym-to sa astronomiczne sumy.Np moj znajomy ogrzewa malutki sklep 23m2 i ma elektryczny przeplywomierz wody tylko do mycia rak i w sezonie u niego za prądzik to ak 1000-1200 zł,takze dziekuje za prad.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich

 

Jako laik z branzy budowlanej chce zapytac o wybor odpowiedniego piec dla ogrzewania gazowego i grzania wody. Domek ma ok 150m2 uzytkowej powierzchni wszystkich omieszczen, kubatura 653m3 http://www.projekty.ign.com.pl/index.php?id=250&p=detail. Bedzie oceiplony ok 15 -20cm styropianu welna na dachu ok 20cm, w miare dobre okna itp. Ogrzewanie planuje podlogowe w calym domu (mam nadzieje, ze slusznie). Niestety ale moja wiedza nie jest za wielka wstpnie wiem, ze piec bedzie kondensacyjny ale teraz jedno czy dwu funkcyjny i czy z zasobnikiem i jakim, jaka moc ? Bede miec jedna wanne, dwie umywalki i zlew, wiec zapotrzebowanie na ciepla wode nie bedzie za wielkie przy 4 osobach. Zalezy mi na tym aby nie czekac po odkreceniu kurka za dlugo na ciepla wodę (choc nie wiem czy to zasluga pieca czy zrobionego jakiegos obiegu?) Poszukuje oszczednego w utrzymaniu rozwiazania - cos z najlepszym stosunkiem jakosci do ceny :). Jak narazie wyczytalem co nieco na temat junkersa cerapur smart ZSB 14-3C ale czy nie ma lepszego rozwiazania dla mnie ? Bede wdzieczny za garsc konkretnych informacji na czym sie skupic i jakie gotowe rozwiazania i za ile mozna przemyslec.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Czy moglibyście pomóc mi w doborze pieca gazowego do domu. Jestem laikiem w tych sprawach więc prosiłbym o łopatologiczne pisanie w temacie.

Dane domu:

- Warszawa-Wesoła;

- segment środkowy;

- oddany do użytkowania w 2011 r.;

- na razie stan deweloperski;

- pow. użytkowa 134.56 m2;

- pow. całkowita 175 m2;

- parter: salon z aneksem o pow. 35 m2, korytarz, małe wc, garaż w bryle o pow. 26 m2 na dwa samochody;

- piętro: korytarz, wc o pow. ok 6.5 m2, 4 pokoje każdy po ok. 12 m2;

- poddasze: nieużytkowe

- jeżeli chodzi o dane wykonania budynku to mam takie: Ściany zewnętrzne z pustaków ceramicznych na zaprawie cementowo-wapiennej. Ściany wewnętrzne konstrukcyjne z pustaków ceramicznych i cegły pełnej na zaprawie cementowo-wapiennej. Ściany działowe z pustaków ceramicznych na zaprawie cementowo-wapiennej. Stropy nad parterem - gęsto żebrowy typu Teriva. Strop nad piętrem - gęsto żebrowy typu Teriva. Nie mam więcej szczegółów, ale wydaje mi się że ta cegła to ma 25 cm.

- ogrzewanie podłgowe w obu łazienkach plus na korytarzu na parterze;

- pow. zabudowy na działce 100 m2;

- jest odrębne pomieszcenie gospodarcze na parterze dla pieca;

- dom dostosowany do pieca kondensacyjnego;

- jedna łazienka z prysznicem i wanną (druga łazineka to tylko wc i zlew);

- nie będzie sytuacji że w jednym czasie jedna osoba będzie się kąpać w prysznicu a druga w wannie;

- rodzina 3 osobowa (2 osoby dorosłe plus małe dziecko) a niedługo będzie pewno 4 osobowa;

- lubimy ciepło ale bez przesady;

- nie akceptuję spadków ciepłoty wody jeżeli ja się kąpię a żona zmywa.

 

Co byście doradzili? Nie chcę za dużo wydać pieniędzy na piec tj. poziom 6-8 tys. zł jest okey ale nie więcej. Rozważam więc piec kondensacyjny, dwufazowy, z wbudowanym zasobnikiem; więc rozważam: Immergas Zeus 26 kW lub DeDetriche MCR/MI 24-28 (czy jakoś tak). Może jeszcze coś polecilibyście? Rozważam zasobnik na ok 50l. Czy warto wziąźć większy na powyżej 100 l?

 

Czy mógłby mi ktoś też powiedzieć o jakiej mocy i parametrach grzejników powinieniem szukać do poszczególnych pomieszczeń?

 

Mielibyście do polecanie w Wawie jakiegoś dobrego fachowca który zamontowałby piec i grzejniki i ustawił piec?

 

Będę wdzięczny za pomoc.

 

Jeśli chcesz kocioł w takiej cenie to może być np. Junkers ZSBR 16-3C do tego np. zbiornik Biawar Mega Solar 220 Klasa A.

Moim zdaniem jeśli ściany zewnętrzne nie mają minimum 15cm izolacji to warto docieplić budynek.

Warto przemyśleć jeszcze kwestie wentylacji mechanicznej z odzyskiem ciepła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...)

Wracając jednak do sedna - czy ktoś z Was przetestował kocioł Immergas + sterownik bezprzewodowy z serii TYBOX np. 810/811/lub 820 ??

Zależy mi na sterowaniu bezprzewodowym bo np. będę chciał szybko podnieść temperaturę w łazience to zaniosę tam sterownik i ustawię wyższą teperaturę. Zakładam, że w praktyce piec wyłączy się szybciej jeśli sterownik będzie w małej, wyposażonej w dużą moc cieplną grzejników łazience, niż w przypadku gdyby sterownik był w salonie, gdzie czas do podniesienia temperatury o np. 3st będzie o 100% dłuższy niż czas dla łazienki....

 

Słyszałem jednak, że TYBOX nie potrafi sterować pogodówką, krzywą grzewczą ani temperaturą c.w.u. - jedyn słowem potrafi tylko ułamek tego co przewodowy CAR V2 - stąd pytanie do Państwa jak to z tym jest w praktyce i czy wg Was lepiej mieć przewodowy CAR V2 - zamontowany na stałe w np. najzimniejszym pokoju i stamtąd sterować krzywą grzewczą, temperaturą c.o. i temperaturą c.w.u., czy może lepiej mieć bezprzewodowego TYBOX'a a sterowanie bardziej zaawansowane realizować bezpośrednio z panelu LCD kotła w kotłowni ?? czy da się z kotła sterować np. krzywą grzewczą ???

Bo każdy jeden Tybox to (patrząc od strony kotła) prymitywny sterownik typu włącz/wyłącz. Wszystkie funkcje, które mu zadajesz, potrafi realizować jedynie poprzez odpowiednie załączanie i wyłącznie kotła. Bez wpływania na inne parametry pracy kotła.

Cytat ze strony "Tybox jest termostatem elektronicznym dwustanowym (on/off)"

 

Razem z C.A.R. v2 otrzymasz sondę zewnętrzną, czyli w zasadzie termometr zewnętrzny o oporze zależnym od temperatury, i to na jego podstawie (oraz zaprogramowanych krzywych) CAR nastawia odpowiednią temperaturę czynnika grzewczego na kotle. Tylko CAR to potrafi (na stronie jest napisane, że S.C.A.R. także, ale mi z Immergasa odpisali, że Victriksem 12-tką można sterować pogodowo wyłącznie C.A.R v2). Sam kocioł nie posiada elektroniki potrafiącej to obsłużyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki RAPczyn.

 

A te piece o których pisałem to nie są okey? W szczególności Immergas z wbudowanym zasobnikiem?

 

Powiedziano mi że nie warto mieć przy jednej łazience i takiej ilości i planowanym użyciu wody pieca z odrębnym zasobnikiem. Uwazasz ze te z odrębnym zasobnikiem są lepsze. W sumie po co mi duży zasobnik - przeciez to jest magazynownie np. az 100 l wody i jej dogrzewanie. Czy ja tu czegoś nie rozumiem.

 

"Moim zdaniem jeśli ściany zewnętrzne nie mają minimum 15cm izolacji to warto docieplić budynek." A dlaczego uwazasz ze moj dom tego nie ma? To wynika z opisow ktore zamiescilem. Tam jest napisane ze jest do cegla ceramiczna na zaprawie cementowo-wapiennej. Czy ta cegla nie ma przypadkiem 25 cm? Plus wydaje mi sie a wrecz jestem pewien że budynek jest docieplony styropianem i na to jest nalożona zaprawa wapienno-cementowa.

 

"Warto przemyśleć jeszcze kwestie wentylacji mechanicznej z odzyskiem ciepła." Zakladam że to nie sa koszta rzędy 1 tys. zł tylko więcej, więc niestety w moim przypadku nie wchodzi to w grę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krismarzyk masz prawdopodobnie dom o niskim zapotrzebowaniu na moc (strzelam iż około 7kW przy -20stC), kotły dwufunkcyjne mają dużą moc by zapewnić ciepłą wodę użytkową.

Moim zdaniem lepiej jest zainstalować kocioł małej mocy oraz większy zbiornik ciepłej wody użytkowej. Dodatkowo w przyszłości można już do takiego zbiornika podłączyć instalację kolektorów słonecznych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

RAPczyn,

Czyli rozumiem że dla mojego domu piec 2-f ma za dużą moc. czy dobrze rozumiem że to jest tylko kwestia że będzie więcej energii zżerał i szybciej może się zurzyć i z tej perspektywy ta za duża moc jest zbyteczna? czy chodzi jeszcze o coś więcej?

A czy z perspektywy takiej prostoty i komfortu użytkowania lepszy jest 2-f z wbudowanym ok 50l zasobnikiem czy 1-f z dużym zasobnikiem.

 

Czy ja dobrze rozumiem że przy piecach 1-f ciepła wody w kranie idzie wyłącznie z tego zasobnika? A jak jest z uzupełnianiem tego zasobnika? Czy to jest tak że jednocześnie jak "leje" się ciepłą wodę jest uzupełniana i podgrzewa woda w zasobniku? Słyszałem że w przeciętnej kąpieli prysznicowej zużycie wody to ok. 14 l/min. Jeżeli to to 15 min. prysznic to jest 200 l. Jeżeli zasobnik uzupełniany jest na bieżąco to okey ale jeżeli uzupełnia się później to jedna długa kąpiel i nie ma ciepłej wody w kranach. Dobrze rozumiem czy gadam coś głupoty?:confused:

 

A jakie masz zdanie nt Immergasa o którym pisałem? Jego koszt to ok 5.6 tys. brutto. Zaś zestaw który Ty zaproponowałeś to jakieś 8-9 tys. zł. Czy Immergas jest okey i jeżeli bym się zdecydował na zaproponowaną przez Ciebie opcję to myślisz że mogę wziąźć jakiś 1-f Immergasu (który) i ew. ten zasobnik o którym pisałeś (bo rozumiem że zasobnik można dopiąć do każdego pieca)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ja dobrze rozumiem że przy piecach 1-f ciepła wody w kranie idzie wyłącznie z tego zasobnika? A jak jest z uzupełnianiem tego zasobnika? Czy to jest tak że jednocześnie jak "leje" się ciepłą wodę jest uzupełniana i podgrzewa woda w zasobniku? Słyszałem że w przeciętnej kąpieli prysznicowej zużycie wody to ok. 14 l/min. Jeżeli to to 15 min. prysznic to jest 200 l. Jeżeli zasobnik uzupełniany jest na bieżąco to okey ale jeżeli uzupełnia się później to jedna długa kąpiel i nie ma ciepłej wody w kranach. Dobrze rozumiem czy gadam coś głupoty?

W zasobniku jest wciąż tyle samo wody. Zużywana gorąca woda jest na bieżąco uzupełniana zimną. W zasobniku jest sonda informująca kocioł o temperaturze wody. Jeśli temperatura spadnie poniżej ustawionego poziomu, kocioł załącza się i zaczyna grzać wodę w zasobniku. Czyli kocioł grzeje wodę od razu. Immegas (inne pewnie także) na zawór przełączający pomiędzy c.w.u. a c.o. C.w.u. ma priorytet, to znaczy, nawet jeśli kocioł akurat grzeje wodę w układzie c.o., a pojawi się żądanie podgrzania wody w zasobniku, kocioł przełącza się na grzanie c.w.u. i wraca do grzania c.o. dopiero po podgrzaniu wody w zasobniku.

 

14litrów * 15 minut?

Kiedy stałem przed wyborem wielkości zasobnika, przy okazji każdego prysznica, latałem jak głupi, do licznika, by określić zużycie wody. Przeciętnie było to 60 litrów, szybki oznaczał zużycie 40 litrów, długi prysznic "kosztował" 80 litrów wody. Prysznic małżeński to pewnie ze 100-120 litrów (jakoś nigdy nie sprawdziłem zużycia wody ;)

Ostatecznie wybrałem zasobnik 160 litrowy.

 

Poza tym, woda w zasobniku ma 50-60 stopni, więc tylko połowa wody zużywana pod prysznicem pochodzi ze zasobnika. Reszta to zmieszana woda zimna.

 

Przy okazji temperatury wody, pamiętaj, że steownik c.a.r. posiada program podgrzewania wody w zasobniku na potrzeby walki z legionellą. To dosyć istotna sprawa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zasobniku jest wciąż tyle samo wody. Zużywana gorąca woda jest na bieżąco uzupełniana zimną. W zasobniku jest sonda informująca kocioł o temperaturze wody. Jeśli temperatura spadnie poniżej ustawionego poziomu, kocioł załącza się i zaczyna grzać wodę w zasobniku. Czyli kocioł grzeje wodę od razu. Immegas (inne pewnie także) na zawór przełączający pomiędzy c.w.u. a c.o. C.w.u. ma priorytet, to znaczy, nawet jeśli kocioł akurat grzeje wodę w układzie c.o., a pojawi się żądanie podgrzania wody w zasobniku, kocioł przełącza się na grzanie c.w.u. i wraca do grzania c.o. dopiero po podgrzaniu wody w zasobniku.

 

14litrów * 15 minut?

Kiedy stałem przed wyborem wielkości zasobnika, przy okazji każdego prysznica, latałem jak głupi, do licznika, by określić zużycie wody. Przeciętnie było to 60 litrów, szybki oznaczał zużycie 40 litrów, długi prysznic "kosztował" 80 litrów wody. Prysznic małżeński to pewnie ze 100-120 litrów (jakoś nigdy nie sprawdziłem zużycia wody ;)

Ostatecznie wybrałem zasobnik 160 litrowy.

 

Poza tym, woda w zasobniku ma 50-60 stopni, więc tylko połowa wody zużywana pod prysznicem pochodzi ze zasobnika. Reszta to zmieszana woda zimna.

 

Przy okazji temperatury wody, pamiętaj, że steownik c.a.r. posiada program podgrzewania wody w zasobniku na potrzeby walki z legionellą. To dosyć istotna sprawa.

 

Mam kocioł immergas vicrix 24kw plus zasobnik 160l z temp. 27st do 47st grzeje 14min i zużywa w tym czasie 0,33m3 gazu. Może komuś to pomoże w wyborze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo każdy jeden Tybox to (patrząc od strony kotła) prymitywny sterownik typu włącz/wyłącz. Wszystkie funkcje, które mu zadajesz, potrafi realizować jedynie poprzez odpowiednie załączanie i wyłącznie kotła. Bez wpływania na inne parametry pracy kotła.

Cytat ze strony "Tybox jest termostatem elektronicznym dwustanowym (on/off)"

 

Razem z C.A.R. v2 otrzymasz sondę zewnętrzną, czyli w zasadzie termometr zewnętrzny o oporze zależnym od temperatury, i to na jego podstawie (oraz zaprogramowanych krzywych) CAR nastawia odpowiednią temperaturę czynnika grzewczego na kotle. Tylko CAR to potrafi (na stronie jest napisane, że S.C.A.R. także, ale mi z Immergasa odpisali, że Victriksem 12-tką można sterować pogodowo wyłącznie C.A.R v2). Sam kocioł nie posiada elektroniki potrafiącej to obsłużyć.

 

aadamuss24, pawelpiwowarczyk - dziękuję Wam za odpowiedzi.

Biorę Immergasa Victrix'a + zasobnik 160L.

Na 80% wezmę ten mniejszy model - tj. 1,9 - 12 KW - mam tylko jeszcze obawy czy nie będzie za mały.....

Suma mocy wszystkich grzejników w temperaturze pracy 55/45/20 daje 11 800 W + 2 000 W mocy podłogówki - a gdzieś wyczytałem, że piec powinien mieć 3/4 mocy grzejników - więc jest na styk.....

Generalnie dla każdej przegrody jest około iż 70 - 75W /m2 lub jak kto woli 27 - 29W /m3 - mocy grzejników/podłogówki.

 

Dom raczej tradycyjny (150m2 - użytkowej) jak pisałem powyżej jest nowy i ocieplony (15cm grafit), okna 3 szybowe MS Thermo, do ogrzania jeszcze garaż 25m2. Strop ocieplony styro wyklym - ale 20cm. Podłoga ocieplona 11cm (więcej nie puściły mnie niestety wysokości pomieszczeń).

W przyszłości planuję zakup rekuperatora - na razie będzie jednak tylko instalacja.....

 

Zastanawia mnie też jeszcze jeden parametr:

*Wysokość podnoszenia przy wydajności 1000 l/h kPa (mm H2O)

Dla Victrixa'a 12KW to tylko/aż: 6,7 (0,68)

Dla Victrix'a 24kW to już: 25,8 (2,64)

 

Czy ma to jakieś praktyczne odzwierciedlenie w codziennym użytkowaniu ? - dodam, że u mnie piec będzie w piwnicy, więc trzeba wodę podnieść na parter i poddasze - to jest około 6m w górę

 

Będę wdzięczny za Waszą opinię - czy ten mniejszy Victrix nie będzie za mały..... dla takiego domu i zasobnika 160L.

Pozdrawiam,

Edytowane przez krisrad
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja swojego kotła (Victrix 12 + 160l) jeszcze nie zamontowałem. Być może dokonując takiego wyboru wtopiłem strasznie, ale wierzę, że dokonałem optymalnego wyboru.

 

Myślę, że z mocą kotła nie większą od 3/4 łącznej mocy grzejników, chodzi o to, by w jakiś szczególnych przypadkach (awaria, zła konfiguracja kotła), grzejniki potrafiły odebrać ciepło wytworzone w kotle pracującym na pełnej mocy. Więc montaż słabszego kotła jest jak najbardziej poprawny, montaż mocniejszego może być błędem w sztuce (ale nie traktuj tej teorii bezkrytycznie, może to być błędne rozumowanie).

 

Dodatkowo, przy stosowaniu kotłów o mocy nieprzekraczającej 21kW, nie musisz, do odprowadzenia spalin, stosować komina murowanego. Jeśli połączysz to z rekuperatorem i brakiem kominka w salonie, całkowicie rezygnujesz z kominów w domu (tak będzie u nas).

 

Gdzieś czytałem, że w większości instalacji, inwestorzy, zupełnie niepotrzebnie stosują mocne pompy. Zwykła 40tka montowana w kotle ponoć poradzi sobie spokojnie ze standardowym domem.

Wysokość na jaką pompa musi podnieść wodę także nie ma specjalnego znaczenia. Przecież to obieg zamknięty. Ta woda, którą musisz podnieść do najwyższego grzejnika, za chwilę opadnie, oddając soją energię potencjalną, wracając z grzejnika do kotła.

Większe znaczenie ma spadek ciśnienia w rurach związany z ich średnicą wewnętrzną i długością.

 

Ja planuję na 80m2 grzejniki płytowe obliczone dla parametrów 55/45 i 40m2 podłogówki. Do wspomagania podłogówki kupiłem już pompę LFP EFEKTA 25/40 (albo MAXIMA – nie pamiętam, a nie chce mi się schodzić do garażu). Wezmę łepskiego instalatora, to mi to wszystko poskłada, być może tej Efekty nawet nie użyje?

 

EDIT

Pytałeś jeszcze o połączenie słabego kotła z dużym zasobnikiem.

Ja poważnie rozważałem możliwość zastosowania zasobnika 100l, i przy tym mocniejszym Victriksie pewnie bym taki zastosował. Kocioł zawsze zdążył by dogrzać na bieżąco wodę. Ale, że kocioł słaby, wolę mieć większy zapas ciepłej wody, dlatego wybrałem 160l.

Zawsze można kombinować. Na przykład, zamiast 50 stopni, możesz utrzymywać w zasobniku bardzo gorącą wodę, rzędu 70 stopni, i mieszać ją na wyjściu z zasobnika ze zimną. Wówczas masz do dyspozycji kilkadziesiąt procent więcej ciepłej wody, ale i większe straty.

Edytowane przez pawelpiwowarczyk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pawełpiwowarczyk a i również Krisrad, widzę że wybraliście tę opcję która jest podobna do tego co zaproponował mi RAPczyn tj. pierwotnie rozważałem Immergasa 2f z wbudowanym zasobnikiem o mocy 24kW, zaś RAPczym napisał że mogę rozważyć piec 1f z dużym zasobnikiem. Spojrzałem na Immergasa (zamiast na Junkersa o którym pisał mi RAPczyn) i cenowo zestaw 1f z odrębnym zasobnikiem wyjdzie mi podobnie jak 2f z wbudowanym zasobnkiem.

Nie będę miał systemów solarnych, rekuperacji etc., mam kotłownie przygotowaną już do kondensata w pełni (ponoć) , powierzchani domu to ok. 134 m2 w tym ok 18 m2 garażu, zbudowany w 2011 r., docieplony styropianem 15, i mam jeszcze do Was jedno - dlaczeog wybraliście opcjec 1f z odrębnym zasobnikiem a nie 2f? Co zadecydowalo? Tak jak czytam wychodzi mi że w komforcie wody może być podobnie; jeżeli nie ma jakiś dużych wanien, czy dwóch łazienek, czy biczy wodnych etc., to wychodzi mi że zasobnik wbudowany na 45l byłby wystarczający. Więc po co odrębny zasobnik? Czy to temat kosztów? Czy to temat o którym pisał pawełpiwowarczyk że jak zepsuej się wbudowany zasobnik to cały piec trzeba wymieniać?

Czy mając na uwadze co pisałem o parametrach mojego domu, uważacie że wybór Immergas Victrix x2 12kw (1-f) plus zasobnik (rozumiem że rzędu tak ok 150l) jest optymalniejszy niż Immergas Victrix Zeus 24kW 1l (2f z wbudowanym zasobnikiem)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

C.w.u. ma priorytet, to znaczy, nawet jeśli kocioł akurat grzeje wodę w układzie c.o., a pojawi się żądanie podgrzania wody w zasobniku, kocioł przełącza się na grzanie c.w.u. i wraca do grzania c.o. dopiero po podgrzaniu wody w zasobniku.

Czy ja dobrze rozumiem że z uwagi to co napisałeś i że woda w zasobniku uzupełniana i dogrzewana jest na bieżąco to oznacza że praktycznie w każdym momencie przekręcenia kranu piec przełącza się od razu na cwu? czy dopiero jak zejdzie np. 50% wody za zasobnika to zaczyna się przełączenie.

Czy w trakcie takie przełączenia nie jest tak że zaczyna być zimniej w domu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...