Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Witam!

Użytkuję dom z podobnym rozwiązaniem w salonie (dom w melisie-archon -147m2) , wyłącznie podłogówka, izolacja podobna. Ogrzewany kotłem Junkers Cerapur Smart 14-3C , spokojnie daje radę przy mocy ograniczonej do 50% przy obecnych temperaturach. Nawet zimą musisz liczyć się z ogromnymi zyskami od słońca. Przy temp. ok. -10 oC kocioł grzeje dom tylko rano i parę godzin wieczorem. Zużycie gazu w tych temp. (wliczając CWU) ok. 9-12m2 na dobę.

 

WOW - no to super ekonomiczny!. W naszym rozwiazanie jest troszke inne: to projekt AJR-19 studia AJR z Wroclawia ale mysle ze skoro wasz na 50% spokojnie radzi sobie z obecnymi temperaturami to i nasz sobie poradzi ;) A mozna wiedziec jakie macie izolacje i okna?

Dziekuje za odpowiedz!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 6,6k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Jestem zdecydowanym zwolennikiem kotłów dopasowanych do centralnego ogrzewania. Można założyć, że obciążenie cieplne budynku będzie poniżej 10kW przy -20stC, więc zalecam kocioł kondensacyjny o mocy maksymalnej 10-15kW.

Np.: Junkers ZSB 14-3C, ZSBR 16-3A, Broetje WBS 14, De Dietrich MCA 15, Paradigma Modula NT 10.

Zbiornik c.w.u. pojemności 150-200l

 

Zdecydowałem się na kocioł Junkers Cerapur Smart ZSB 14-3C i do tego zasobnik 150l Biawar.

 

Chciałem mieć 2 obiegi (30% podłogówka, 70% grzejniki). 2 instalatorów proponuje mi zawór TM200, czy jest to właściwe/dobre rozwiązanie?

Z materiałów Junkersa przeczytałem, że powinien być moduł IPM2.

 

Mógłbyś proszę podpowiedzieć jak to najlepiej połączyć? Gubię sięw tych sprzęgłach, mieszalnikach itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Asiz

WOW - no to super ekonomiczny!. W naszym rozwiazanie jest troszke inne: to projekt AJR-19 studia AJR z Wroclawia ale mysle ze skoro wasz na 50% spokojnie radzi sobie z obecnymi temperaturami to i nasz sobie poradzi A mozna wiedziec jakie macie izolacje i okna?

Dziekuje za odpowiedz!

 

Jeśli chodzi o okna to są dobrej klasy, ale nie pasywne, po prostu solidnej średniej klasy(f-y Adams-profil Brugmann). Podłoga 12-15cm styro, ściany 15cm styro, dach 35-40cm wełny (0,33), wentylacja mech. z centralą Renowent Exellent.

Do RafBet- trudno o kocioł mniejszej mocy, chyba tylko jeszcze Immergas produkuje mniejsze. Przy odpowiednich ustawieniach kotła (krzywa grzewcza, ograniczenie mocy itp.) i solidnie zbudowanym domu (odpowiednio ocieplonym) o pow. 120-250m2 powinien raczej wystarczyć. Jeśli ktoś chciałby mieć pewność, to powinien wykonać jednak OZC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i ja właśnie rozmyślam nad Junkers Cerapur Smart ZSB 14-3C do swego Michałka.

Zastanawia mnie tylko fakt, skoro mam OCZ na 9KW, czy wymieniony Junkers nie jest za mocny?

Jakie jest wasze zdanie?

Pozdrawiam

Rafał

 

Ze słabszych w przystępnej cenie masz jeszcze Immergas Victrix 12 kW.

Ale uwazam, ze junkers bedzie OK. OZC to tylko papier, a budowlana rzeczywisciść to inna sprawa. Ja, aby mieć spokój, do wyniku z OZC dodaję 20%

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Asiz

WOW - no to super ekonomiczny!. W naszym rozwiazanie jest troszke inne: to projekt AJR-19 studia AJR z Wroclawia ale mysle ze skoro wasz na 50% spokojnie radzi sobie z obecnymi temperaturami to i nasz sobie poradzi A mozna wiedziec jakie macie izolacje i okna?

Dziekuje za odpowiedz!

 

Jeśli chodzi o okna to są dobrej klasy, ale nie pasywne, po prostu solidnej średniej klasy(f-y Adams-profil Brugmann). Podłoga 12-15cm styro, ściany 15cm styro, dach 35-40cm wełny (0,33), wentylacja mech. z centralą Renowent Exellent.

Do RafBet- trudno o kocioł mniejszej mocy, chyba tylko jeszcze Immergas produkuje mniejsze. Przy odpowiednich ustawieniach kotła (krzywa grzewcza, ograniczenie mocy itp.) i solidnie zbudowanym domu (odpowiednio ocieplonym) o pow. 120-250m2 powinien raczej wystarczyć. Jeśli ktoś chciałby mieć pewność, to powinien wykonać jednak OZC.

 

no u nas nie ma wentylacji mechanicznej niestety... ale nie wiem czy to ma duzy wplyw na zuzycie ciepla...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy bylby ktos w stanie napisac, jaka jest roznica miedzy Viessman Vitodens 222-W a 111-W?

Sa w zasadzie identyczne... Z tego co zauwazylem studiujac prospekty (pisze o wersji 19kW):

222W wazy 60kg, ma sprawnosc 98%/109%, mozna go uzywac z solarami, ma sonde lambda.

111W ma 62kg, sprawnosc 97%/108%, nic o solarach, chyba brak sondy lambda.

Natomiast cena - 111W kosztuje niecale 7000, a 222W niecale 11000... Skad taka duza roznica? Wychodzi na to, ze zdecyduje sie na tanszego 111W, ale ciagle mam wrazenie, ze cos tu przeoczylem. Piec kupuje do malego drewnianego nieocieplonego domku 70m2.

Bardzo prosze o dopisanie jak ktos wie, czym jeszcze te piece sie roznia, oprocz ceny...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdecydowałem się na kocioł Junkers Cerapur Smart ZSB 14-3C i do tego zasobnik 150l Biawar.

 

Chciałem mieć 2 obiegi (30% podłogówka, 70% grzejniki). 2 instalatorów proponuje mi zawór TM200, czy jest to właściwe/dobre rozwiązanie?

Z materiałów Junkersa przeczytałem, że powinien być moduł IPM2.

 

Mógłbyś proszę podpowiedzieć jak to najlepiej połączyć? Gubię sięw tych sprzęgłach, mieszalnikach itp.

 

Jest to jakieś rozwiązanie lecz nie doskonałe. Zamiast TM200 wybrałbym Esbe VTA570 lub 370.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest to jakieś rozwiązanie lecz nie doskonałe. Zamiast TM200 wybrałbym Esbe VTA570 lub 370.
Tyle że to wszystko są zawory termostatyczne. Rzeczki, czy kocioł będzie sterowany czujką pogodową?

 

Z drugiej mańki, czy taki VTA320 wystarczy jako ogranicznik temperatury gorącej wody? Jaki wybrać 20-43 czy 35-60?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tyle że to wszystko są zawory termostatyczne. Rzeczki, czy kocioł będzie sterowany czujką pogodową?

 

Z drugiej mańki, czy taki VTA320 wystarczy jako ogranicznik temperatury gorącej wody? Jaki wybrać 20-43 czy 35-60?

 

dzięki za odzew Panowie!

 

Chciałbym żeby kocioł reagował na temperaturę zewnętrzną, a przy takich zaworach jest tylko możliwość nastawów manualnych, czy tak?

 

Chciałbym Was prosić o rade z jakich kluczowych elementów powinien składać się taki 2 obiegowy system?

Coś sensownego co sami byście polecili.

 

Dzięki!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Planuję w moim domu piec kondensacyjny turbo z zamkniętą komorą spalania. Moje pytanie dotyczy odprowadzania spalin powstających w procesie palenia. U mnie w domu zaproponowany jest komin wychodzący z dachu. Widziałem też rozwiązanie gdzie rura wychodziła przez ścianę pomieszczenia gdzie stoi piec. Które rozwiązanie jest lepsze?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Planuję w moim domu piec kondensacyjny turbo z zamkniętą komorą spalania. Moje pytanie dotyczy odprowadzania spalin powstających w procesie palenia. U mnie w domu zaproponowany jest komin wychodzący z dachu. Widziałem też rozwiązanie gdzie rura wychodziła przez ścianę pomieszczenia gdzie stoi piec. Które rozwiązanie jest lepsze?

 

jak kondensacyjny to nie turbo...

wszystkie kondensacyjne i turbo posiadają zamkniętą komorę spalania... ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Wybrałem dla mojego domu 110m2 powierzchni kocioł Junkers Smart 14kw z zasobnikiem 120l i pogodówką FW100.30% podłogówki, 70% grzejników. Czy grzejniki najlepiej dobrać dla parametrów 55/45/20 czy wystarczy 70/55/20 bo podobno oszczędność już nie duża a jednak grzejniki mniejsze. I pytanie drugie czy w grzejnikach purmo płytowych typu cv11 lub cv22 przy piecu kondensacyjnym mam zamontować głowice termostatyczne czy jakieś inne? Chce mieć sterowanie pogodówką fw100.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanko.

Mam na short liście dwa piece niemalże w tej samej cenie Buderus GB162 i Viessmann Vitodens 200-W.

Poniżej jest wycena na 25 kW, ale ja będę brać 35 kw.

No i tradycyjne pewnie pytanie - który lepszy - co w moim przypadku oznacza:

1. łatwiejszy w obsłudze

2. mniej psujący się

3. ekonomiczniejszy w działaniu

oraz czy wszystkie istotne składniki zostały ujęte w ofercie, żeby nie wyskoczyły potem "nieprzewidziane wydatki";)

 

Wycena kotłowni na materiałach firmy Viessmann (wszystkie ceny są cenami brutto):

1. Kocioł Vitodens 200-W 26 kW WB2C - 6561 zł

 

2. Zestaw uzupełniający mieszacza (7301063) - 1474 zł

3. Rozszerzenie AM 1 (7452092) - 332 zł

4. Czujnik temperatury NTC (7438702) - 278 zł

5. Sprzęgło hydrauliczne ( nie marki Viessmann) - 520 zł

6. Mieszacz specjalny 3-drogowy R 1" (7338215) - 675 zł

7. Złączki do skręcania 1" (7338231) - 73 zł

8. Urządzenie pomocnicze do montażu nadtynkowego (Z002337) - 639 zł

9. Zanurzeniowy czujnik temperatury sprzęgłą hydraulicznego (7179488) - 280 zł

Dodatkowo:

Komin wysokość 10 m - 1022 zł

 

Materiały do montażu kotłowni - ok. 1000 zł

Koszty robocizny z uruchomieniem - 2000 zł

SUMA: 14 854 zł brutto na VAT 8%

 

Wycena I kotłowni na materiałach firmy Buderus (wszystkie ceny są cenami brutto):

1. Buderus LOGAMAX plus GB 162 25kW + sterownik Logamatic RC 35 - 7746 zł

2. Moduł do sterowania obiegiem grzewczym MM10 - 737 zł

3. Moduł do sterowania instalacji grzewczej WM10 - 572 zł

4. Czujnik temperatury zewnętrznej FA - 45 zł

5. Zestaw przyłączeniowy czujnika bojlera AS 1.6 - 117 zł

6. Siłownik Honeywell - 550 zł

7. Sprzęgło hydrauliczne ( nie marki Buderus)- 520 zł

8. Mieszacz Honeywell 1" - 320 zł

Dodatkowo:

Komin wysokość 10 m - 1022 zł

 

Materiały do montażu kotłowni - ok. 1000 zł

Koszty robocizny z uruchomieniem - 2000 zł

SUMA: 14 629 zł brutto na VAT 8%

 

GB162 to nowoczesniejsza konstrukcja z samoczyszczacym wymiennikiem. Ma też nieco wyższą sprawność, więc i zużycie gazu powinno być nieco niższe, ale nie spodziewałbym się dużych różnic. Sam wybrałem Buderusa bo to zarówno moim zdaniem jak i wielu ludzi z branży top półka. Przewaga Vitodensa to bardzo fajne i latwe sterowanie.

 

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Mam dom z 1940 roku powierzchnia grzania 190mkw. Ocieplony strop oraz nowe okna. Budynek 2 piętrowy z cegły, wysokość pomieszczeń 3 metry. Obecnie jest stara instalacja grawitacyjna grzejniki żeliwne ilość wody 300 litrów i piec gazowy z lat 80 roczne rachunki za grzanie około 8 9 tys. Chciał bym zmienić piec na nowy oraz zamontować zawory na grzejniki i wymienić część instalacji - rury w piwnicach doprowadzające wodę do pionów + pompa wody. Obecny piec ma 36kw. Jakiej mocy powinien być piec. Znajomy hydraulik proponuje mi piec junkersa o mocy 25kw czy to będzie wystarczająca moc do ogrzania ma to być jakiś piec do którego w obieg można dopiąć drugi gdyby moc była za mała.

 

Pozdrawiam

twiti

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie w domu zaproponowany jest komin wychodzący z dachu. Widziałem też rozwiązanie gdzie rura wychodziła przez ścianę pomieszczenia gdzie stoi piec. Które rozwiązanie jest lepsze?

 

Przez ścianę mogę być wyprowadzone spaliny dla kotłów o niewielkiej mocy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Ujednolicony tekst rozporządzenia w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie". /§ 142/

/1. Przewody kominowe powinny być wyprowadzone ponad dach na wysokość zabezpieczającą przed niedopuszczalnym zakłóceniem ciągu.

2. Wymaganie ust. 1 uznaje się za spełnione, jeżeli wyloty przewodów kominowych zostaną wyprowadzone ponad dach w sposób określony Polską Normą dla kominów murowanych.

3. Dopuszcza się wyprowadzanie przewodów spalinowych od urządzeń gazowych z zamkniętą komorą spalania bezpośrednio przez ściany zewnętrzne budynków, przy zachowaniu warunków określonych w § 175.

/

/§ 175/

/1. Indywidualne koncentryczne przewody powietrzno-spalinowe lub oddzielne przewody powietrzne i spalinowe od urządzeń gazowych z zamkniętą komorą spalania mogą być wyprowadzone przez zewnętrzną ścianę budynku, jeżeli urządzenia te mają nominalną moc cieplną nie większą niż:

1) 21 kW - w wolno stojących budynkach jednorodzinnych, zagrodowych i rekreacji indywidualnej,

2) 5 kW - w pozostałych budynkach mieszkalnych.

2. Wyloty przewodów, o których mowa w ust. 1 pkt 2, powinny znajdować się wyżej niż 2,5 m ponad poziomem terenu. Dopuszcza się sytuowanie tych wylotów poniżej 2,5 m, lecz nie mniej niż 0,5 m ponad poziomem terenu, jeżeli w odległości do 8 m nie znajduje się plac zabaw dla dzieci lub inne miejsca rekreacyjne.

3. Odległość między wylotami przewodów, o których mowa w ust. 1, powinna być nie mniejsza niż 3 m, a odległość tych wylotów od najbliższej krawędzi okien otwieranych i ryzalitów przesłaniających nie mniejsza niż 0,5 m.

4. W budynkach produkcyjnych i magazynowych oraz halach sportowych i widowiskowych nie ogranicza się nominalnej mocy cieplnej urządzeń z zamkniętą komorą spalania, od których indywidualne koncentryczne przewody powietrzno-spalinowe lub oddzielne przewody powietrzne i spalinowe są wyprowadzone przez zewnętrzną ścianę budynku, jeżeli odległość tej ściany od granicy działki budowlanej wynosi co najmniej 8 m, a od ściany innego budynku z oknami nie mniej niż 12 m, a także jeżeli wyloty przewodów znajdują się wyżej niż 3 m ponad poziomem terenu. /

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...