Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

jeśli masz możliwość to taniej wyjdzie system odprowadzania spalin przez ścianę niż w szachcie kominowym...

pozostaje kwestia estetyki... każdy producent kotłów gazowych ma w ofercie takie gotowe zestawy, musisz sprawdzić tylko czy zachowane są zalecane długości przewodów spalinowych...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 6,6k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

jeśli masz możliwość to taniej wyjdzie system odprowadzania spalin przez ścianę niż w szachcie kominowym...

pozostaje kwestia estetyki... każdy producent kotłów gazowych ma w ofercie takie gotowe zestawy, musisz sprawdzić tylko czy zachowane są zalecane długości przewodów spalinowych...

 

Bardzo dziękuję za podpowiedzi. Nie jestem jeszcze pewien jaką moc powinien mieć kocioł aby ogrzać mój dom. Powierzchnia użytkowa 150m2, parter z użytkowym poddaszem. Dodatkowo kominek z DGP.

Zmierzam do tego, że jestem na etapie budowania kominów i wykonawca przekonuje mnie, że budowanie typowego komina będzie sprzyjać wydajności pieca. Nieopodal miejsca gdzie buduję dom są 2 domy, które są wyposażone w rury o których mowa. Jeden parterowy, drugi z użytkowym poddaszem o powierzchni użytkowej ok 200m2.

Pytanie jest następujące: Czy wykonawca ma rację i o ile taniej procentowo może wynieść budowa typowego komina z wkładem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dziękuję za podpowiedzi. Nie jestem jeszcze pewien jaką moc powinien mieć kocioł aby ogrzać mój dom. Powierzchnia użytkowa 150m2, parter z użytkowym poddaszem. Dodatkowo kominek z DGP.

Zmierzam do tego, że jestem na etapie budowania kominów i wykonawca przekonuje mnie, że budowanie typowego komina będzie sprzyjać wydajności pieca. Nieopodal miejsca gdzie buduję dom są 2 domy, które są wyposażone w rury o których mowa. Jeden parterowy, drugi z użytkowym poddaszem o powierzchni użytkowej ok 200m2.

Pytanie jest następujące: Czy wykonawca ma rację i o ile taniej procentowo może wynieść budowa typowego komina z wkładem.

 

Koszt wykonania komina będzie wyższy niż systemu z rurami przez ścianę- tu koszt ok. 400-500zł, komin to min, 2-3tys., bo konieczny wkład kwasoodporny. Też zamierzam taki system zastosować, jedyne ograniczenie to te 21kW- mało jest takich piecy turbo. Nie wiem jeszcze (może ktoś odpowie), czy np. kupując piec 24kW można na stałe obniżyć jego moc do tej wymaganej, czy szukać od razu do 21kW?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dziękuję za podpowiedzi. Nie jestem jeszcze pewien jaką moc powinien mieć kocioł aby ogrzać mój dom. Powierzchnia użytkowa 150m2, parter z użytkowym poddaszem. Dodatkowo kominek z DGP.

Zmierzam do tego, że jestem na etapie budowania kominów i wykonawca przekonuje mnie, że budowanie typowego komina będzie sprzyjać wydajności pieca. Nieopodal miejsca gdzie buduję dom są 2 domy, które są wyposażone w rury o których mowa. Jeden parterowy, drugi z użytkowym poddaszem o powierzchni użytkowej ok 200m2.

Pytanie jest następujące: Czy wykonawca ma rację i o ile taniej procentowo może wynieść budowa typowego komina z wkładem.

Jeśli chcesz mieć wyprowadzenie przez dach to wystarczy zbudować szacht z pustaków wentylacyjnych, w który wchodzi przewód spalinowy 80mm resztą szachtu kocioł pobiera powietrze do spalania, na wyjściu ze szachtu do kotła stosuje się przejście na przewód spalinowo-powietrzny (rura w rurze) i ten idzie już do kotła...

co do mocy 21kW to może być ona jedynie nie wystarczająca przy kotle dwufunkcyjnym, który przepływowo grzeje wo na c.w.u.

Gdy zastosujemy zasobnik, wyznacznikiem mocy max kotła powinno być zapotrzebowanie na ciepło budynku (kłania się OZC)...

Edytowane przez Esiak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za odzew Panowie!

 

Chciałbym żeby kocioł reagował na temperaturę zewnętrzną, a przy takich zaworach jest tylko możliwość nastawów manualnych, czy tak?

 

Chciałbym Was prosić o rade z jakich kluczowych elementów powinien składać się taki 2 obiegowy system?

Coś sensownego co sami byście polecili.

 

Dzięki!

 

przyłączam się do prośby

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koszt wykonania komina będzie wyższy niż systemu z rurami przez ścianę- tu koszt ok. 400-500zł, komin to min, 2-3tys., bo konieczny wkład kwasoodporny. Też zamierzam taki system zastosować, jedyne ograniczenie to te 21kW- mało jest takich piecy turbo. Nie wiem jeszcze (może ktoś odpowie), czy np. kupując piec 24kW można na stałe obniżyć jego moc do tej wymaganej, czy szukać od razu do 21kW?

 

ale te 24kW na co Ci są potrzebne...?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie kotłów kondensacyjnych siedziałem w tym temacie wiec mogę napisać, że:

 

- jeśli wyrzut jest przez ścianę to max dopuszczalna moc to 21KW

- jeśli wyrzut jest przez sufit to nie ma ograniczeń co do mocy

- kocioł np 24KW może instalator ograniczyć do tych 21KW aby było wszystko zgodne z przepisami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie kotłów kondensacyjnych siedziałem w tym temacie wiec mogę napisać, że:

 

- jeśli wyrzut jest przez ścianę to max dopuszczalna moc to 21KW

- jeśli wyrzut jest przez sufit to nie ma ograniczeń co do mocy

- kocioł np 24KW może instalator ograniczyć do tych 21KW aby było wszystko zgodne z przepisami.

Mój kondensat jest zdławiony z 24 do 9 KW, ale co z tego, skoro jego moc startowa jest 8,5KW.

Teraz wiem, że jest przewymiarowany, co w mojej sytuacji (tylko niskotemperaturowe) jest niekorzystne!

Sugeruję dobrze przemyśleć dobór mocy pieca do zapotrzebowania, żeby potem nie narzekać (tak, jak ja) :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za odzew Panowie!

 

Chciałbym żeby kocioł reagował na temperaturę zewnętrzną, a przy takich zaworach jest tylko możliwość nastawów manualnych, czy tak?

 

Chciałbym Was prosić o rade z jakich kluczowych elementów powinien składać się taki 2 obiegowy system?

Coś sensownego co sami byście polecili.

 

Dzięki!

 

Ponawiam,

 

w wątku o Junkersie znalazłem taki schemat:

 

http://tinyurl.com/abkursd

 

Dla mnie wygląda OK, ponieważ jest IPM1, czyli sterujemy pogodowo (podłogówkę tylko czy obydwa obiegi?), nie ma sprzęgła i dodatkowej pompy. Wszystko to przekłada się na niższe koszty instalacji.

 

Ale pytanie do Was czy jest to poprawne i będzie dobrze działać? Jakie są minusy względem instalacji opartej na IPM2, sprzęgle (polecana przez Junkersa)?

 

U mnie:

30% podłogówka (2 łazienki, kuchnia, przedpokój) , reszta grzejniki (salon, 4 sypialnie, garaż, drabinki w łazienkach).

 

Proszę o pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie tych ograniczeń mocy kotła dla komina przez ścianę-wszyscy moi wykonawcy ,którzy namawiali mnie nie wiedzieć czemu na 24kW,uważali,że :"Zdławi sie kociołek i po krzyku"...ale trzeba zadać sobie parę pytań zasadniczych i dopiero podejmować decyzję.Po pierwsze:Czy z OZC naprawdę wynika potrzeba takiej dużej mocy?-jeśli nie to taki za mocny kocioł to same straty (cena zakupu przeważnie wyższa,zużycie gazu niepotrzebnie wyższe,taktowanie i diabli wiedzą co jeszcze...) i nie sugerować się wywodami "mądrali",tylko oprzeć sie na rzetelnych wyliczeniach.Moi spece na pytanie,czemu 24 kW jak dom ma ok.200m2 i jest nienajgorzej ocieplony (kocioł 1F) odpowiadali,że wszyscy takie dają:bash:.Po drugie: W przepisach nie ma nic o "zdławianiu" kotła tylko o mocy znamionowej i czy aby na pewno nikt się nie przyczepi w razie draki (i nie mówię tylko o upierdliwym kominiarzu ale np.ubezpieczycielu czy nawet producencie,którzy na pewno wynajda zawsze powód,żeby zostawić człowieka na lodzie i nie uznać gwarancji czy podważyć polisę).Spotkałam sie wprawdzie z opinią,że moc wpisuje(gdzie?) serwisant,ale nie bardzo mi się chce wierzyć,że w razie problemów będzie sie liczyć jakiś wpis gdzieś czy raczej specyfikacja kotła podana przez producenta... nie mówiąc o tym,że u mnie jak gazownia przyszła puszczać gaz,to tez sprawdzała moc kotła w projekcie+w opinii kominiarskiej i wpisywała do swoich papierów.Papier wszystko zniesie,ale jak by wynikł jakiśproblem,to wszyscy się będą ścisle trzymać przepisów i stanu faktycznego.Po mojemu gra nie warta świeczki,a jeśli jeszcze ta większa moc nie jest potrzebna to po kiego kombinować? No i to jednak jest gaz-dla własnego bezpieczeństwa lepiej chyba robić wszystko zgodnie z przepisami a nie potem płakać? Ja założyłam w końcu kocioł 18 kW-daje radę i nawet śmiem twierdzić,że trochę słabszy też by uciągnął .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytam wątek od kilku dni i czym dłużej czytam tym głupsza jestem :oops:

Czasami mam wrażenie ,że w obcym języku mówicie,niemniej pozwolę sobie skorzystać z obecności fachowców i zadać kilka pytań.

 

Planowałam kotłownię z piecem na ekogroch, los jednak sprawił,że lada chwila będę miała gaz i dość szybko muszę rozgryźć temat kotów,licze na Waszą pomoc.

Dom -obecnie kubatura 290 m3 , docelowo 700 (na razie mam zamknietę poddasze) , ściana trójwarstwowa ,ocieplenie 20cm +5 od północy, strop drewniany wełna 20 cm,dach planowane 35 wełny lub 20 piany pur (15 otwartokomórkowej+ 5 zamkniętokomórkowej) Powierzchnia po podłodze - parter 100m2, poddasze 75.Komin systemowy z wkładem ceramicznym. Duże przeszklenia wyłącznie od strony południowej.Lokatorzy -szt 3.

Na marginesie -chętnie zlecę wykonanie ozc :oops: -nie ma opcji bym to ogarneła.

 

I teraz clou problemu, jaki kocioł wybrać ??

Posiadam 300 l zasobnik z dwoma wężownicami ( planowany był kocioł na ekogroch + solary) i zastanawiam się czy warto go wykorzystać, czy zainwestować w dwufunkcyjny piec.

Nie ukrywam,że nie bez znaczenia jest koszt osprzętu kotłowni , który -jak wywnioskowałam z Waszych postów znacząco rośnie przy kotle jednofunkcyjnym i zasobniku. Jednak pojęcia nie mam jakie to są różnice w cenie. Bo o ile same kotły mozna porównać, o tyle nie wiem co więcej jest niezbedne przy kotle + zasobnik niz przy kotle dwufunkcyjnym.

Instalator (na razie jedna wycena) bardzo namawia na wykorzystanie zasobnika -znam zalety, jednak nie wiem czy są one warte ceny.

Przybliżycie mi temat ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

instalator ma rację,

po podpięciu kotła do górnej wężownicy grzane będziesz miała około 150 l wody,

dolna pozostanie na dodatkowe źródło ciepła w przypadku W,

koszty nie różnią się aż tak bardzo,

a kocioł dwufunkcyjny nie dość że jest droższy to jeszcze może Ci nie zapewnić komfortu cwu,

 

jaka jest powierzchnia docelowa?

ile osób będzie korzystało z cwu,?

podłogówka czy grzejniki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powierzchnia docelowa to ok 170 m, przy kubaturze 700 (pustka nad salonem).

Dół podłogówka ?(zrobiona), góra- wolałabym grzejniki ze względu na wybraną okładzinę podłóg, jednak jeśli jest uzasadnione położenie podłogówki, mogę to przemyśleć ;)

Dom zamieszkiwać będą 3 osoby , więc na stałe 3 użytkowników cwu

 

A nie napisałam- wentylacja grawitacyjna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co przemawia za kondensatem ?

Rozumiem,że gdybym jednak uparła się przy grzejnikach, to wtedy muszę je mocno przewymiarować?

 

 

1950, czy byłbyś skłonny wycenić mi taką kotłownię?

Oczywiście materiał+robocizna (mam rzut beretem do Ciebie ) :))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...