Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

  • Odpowiedzi 6,6k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Super. Tez widziałem. Jest kondensat za 2-2.5 tys? Jeśli tak to od bidy może być i kondensat. Droższe piece są droższe bo mają elektronikę, krzywe grzewcze, pogodowki sterowania elektroniczne, programatory i inne rzeczy. Ja tego nie potrzebuje bo zapewniają mi to inne komponenty systemu. Czy tak trudno to zrozumieć? Po co na sile próbujesz mnie przekonać do czegoś czego ja nie potrzebuje. Mam inny pomysł na swój dom i go zrealizuje.

 

Szukam gupiego kotła w granicach 2-2.5 tys :)

 

P.s

Powierzchnia wymiany 1m2 przy pojemności 4 litry to dużo czy mało. Konkretne pytanie, liczę na konkretną odpowiedź :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do niczego nie przekonuje tylko prostuje bajki ktore wypisujesz

kup najtanszy kociol na allegro bo tak na prawde o to ci chodzi, za 2800-3000 masz dobra firme a chcesz zaoszczedzic 500 zł na czyms co ma służyć 15 lat,

 

nawet najwieksze badziewie czyli beretta za niecałe 2 tys ma możliwośc regulacji pogodowej... powodzenia w szukaniu

Edytowane przez BrodowskiG
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciężko tak powiedzieć w prost żebyś wybrał taki kocioł a nie inny, bo u każdego kwestia rozkłada się inaczej. Kwestia tego ile chcesz przeznaczyć, jaki masz metraż, jak ocieplony budynek. Sam przez to przechodziłem więc wiem o czym mówię, wypytywałem na forach, ale w sumie za dużo opinii...niby część się pokrywała, ale jednak to trochę za mało. Najlepiej to podjechać do sklepu (tak po wstępnym wywiadzie;)) i dopytać o wszystko. Ja zamawiałem piec w hydropie, i jadąc do nich wiedziałem że będę wybierał pomiędzy vaillantem a defro, nie mogłem tylko podjąć decyzji czy pakować się w gaz czy nie.... wyszło w końcu na gazowy kociołek od vaillanta, wszystko działa kwestia tylko ustawienia wszystkiego na początku sezonu :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nawet najwieksze badziewie czyli beretta za niecałe 2 tys ma możliwośc regulacji pogodowej... powodzenia w szukaniu

 

Badziewie mówisz... Jak szukałem kotła, to poprosiłem znajomego sprzedawcy, żeby rozkręcił mi kilka kondensatów i wytłumaczył czym się różnią - większość z nich ma elementy od tych samych producentów, różnią się tylko naklejkami :lol2: Różnice są w elektronice i minimalnie w kształtach wymienników- choć wszystkie wyglądały równie solidnie:lol2:

 

Tak więc nie ma znaczenia czy kupujesz kocioł za 3 czy 10 kPLN bo i tak wszystko jest produkowane w tych samych fabrykach...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Badziewie mówisz... Jak szukałem kotła, to poprosiłem znajomego sprzedawcy, żeby rozkręcił mi kilka kondensatów i wytłumaczył czym się różnią - większość z nich ma elementy od tych samych producentów, różnią się tylko naklejkami :lol2: Różnice są w elektronice i minimalnie w kształtach wymienników- choć wszystkie wyglądały równie solidnie:lol2:

 

Tak więc nie ma znaczenia czy kupujesz kocioł za 3 czy 10 kPLN bo i tak wszystko jest produkowane w tych samych fabrykach...

odkamieniasz wymiennik plytowy beretty po 4-5 latach i dziura się robi, w buderusie wytrzymuja kilkanaście lat

pytaj serwisantów a nie sprzedawcow

Edytowane przez BrodowskiG
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month później...

Witam

Na wstępie zaznaczam że nie znam się na tej tematyce, dlatego proszę o wyrozumiałość :).

Mam do ogrzania jedną kondygnacje domu, około 100 m2. Dom z lat 90, ściana to pustak żużlowy wolna przestrzeń i suporex, nieocieplony. Okna plastiki, szczelne. Kocioł ma być tylko do centralnego ogrzewania, czyli z tego co rozumiem jednofunkcyjny. Chciałbym żeby był to kocioł kondensacyjny, oczywiście dlatego że jest oszczędniejszy. Tylko nie jestem pewien czy byłoby tak w moim przypadku ponieważ teraz kondygnacja ogrzewana jest kotłem na miał, grzejniki aluminiowe, żeberko powiedzmy na 1,3 m2 powierzchni. A z tego co czytałem grzejników powinno być więcej niż przy np. kotle na węgiel bo woda je ogrzewająca będzie miała niższą temperaturę. Oczywiście nie jest problemem dokupienie dodatkowych 20 żeberek i „dołożenie” w poszczególnych pomieszczeniach jeśli byłoby to wskazane przy kotle kondensacyjnym. Na kocioł mam powiedzmy około 4 tys. ,ale jeśli będzie coś sensownego trochę droższe to oczywiście może być. Chciałem zapytać jaki kocioł gazowy powinienem wybrać? Kondensacyjny czy tradycyjny. Chodzi mi o moc, firmę, konkretnie jaki kocioł powinienem kupić? Trzeba dokładać te żeberka czy nie?

 

Będę wdzięczny za wszystkie (merytoryczne i fachowe) rady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

np. termet gold

przez wiekszosc sezonu nie jest tak zimno zeby nie wykorzystac kondensacji

musisz oszacowac ile gazu zuzyjesz, między kondensatem a zwyklym przyjmij jakies 10 proc roznicy w zużyciu, zobacz jaka jest roznica w cenie kotłów i oblicz po ilu latach sie zwróci

 

Właśnie o to mi chodzi, o podanie modeli jakichś konkretnych kotłów. Proszę o jeszcze :) . Wiem że przy doborze kotła istotna jest m.in. dostępność serwisu w okolicy. Jak sprawdzić czy w mojej okolicy nie będzie problemu z serwisem np. podanego przez Ciebie Termeta? Co do firm, to sporo czytałem i wynika z tego że kiedyś była bardzo duża różnica w jakości między Junkersem czy Vaillantem a np. Termetem. Teraz Termet nie odstaje od swoich zachodnich konkurentów i spokojnie można wybierać tę markę. Poza tym jeszcze jedno pytanko, czy jest duża różnica w cenie między jedno a dwufunkcyjnymi? Bo jeśli nie, kupiłbym dwufunkcyjny i miałbym, jeśli będę kiedyś chciał, możliwość używania go do ogrzewania wody użytkowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli przy starym kotle miałeś w instalacji ok. 60 st C to nie będziesz musiał nic dokładać.

Przekonasz się po pierwszej zimie.

Przy kotle kondensacyjnym istotna jest temp. powrotu. Czym niższa tym lepiej /30 st.C/.

 

Teraz jest teoretycznie na wyjściu koło 55 st. C . Teoretycznie bo sonda temperatury jest umieszczona na rurze wychodzącej z kotła a nie bezpośrednio w nim. Nie wiem ile jest na powrocie bo tego nie mierzyłem, dziś postaram się to zrobić i napiszę wynik. Ale z tego co piszesz wynika że raczej nie trzeba będzie nic dokładać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli teraz masz na wyjściu 55 st to już nie korzystasz ze zjawiska kondensacji. Tym bardziej gdy spadną temperatury na zewnątrz.

Wszystko wskazuje na to, że będziesz musiał obniżyć teperaturę w instalacji, a tym samym zwiększyć powierzchnię grzejników.

Przełoży to się na 10 - 12 % oszczędności na gazie.

Jak zapodał BrodowskiG, trzeba zrobić kalkulację kiedy inwestycja się zwróci

Jak obecnie masz rozwiązaną cwu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CWU jest ogrzewana elektrycznie i tak musi pozostać.

 

Teraz się zastanawiam czy rzeczywiście kondensat będzie najlepszym rozwiązaniem. Może nakreślę nieco temat, tak będzie łatwiej. Ogrzewanie gazowe chcę założyć bo nie mam czasu żeby rozpalać i dokładać do kotła miałowego. Chcę żeby było ciepło, że tak powiem bezobsługowo. Tylko jeśli będzie tak że jeden z domowników wróci z zagranicy to ten piec miałowy będzie używany (bo wtedy nie będzie problemu z czasem, miał jest tańszy) więc może być też tak że np. przez 10 lat, 4 sezony grzewcze używany będzie obecny kocioł miałowy. Jak rozumiem kondensaty są znacznie droższe. Tak jak napisał BrodowskiG różnica w zużyciu gazu będzie na poziomie (tylko) 10 %, a do tego dochodzi chyba jeszcze cena droższego serwisowania kondensatu. Poza tym 100 m2 to stosunkowo mała powierzchnia.

Zatem kluczowe pytanie brzmi, jaka jest różnica w cenie miedzy kondensatem, np. podanym powyżej Termet Ecocondens Gold 20 a jakimś dobrym kotłem tradycyjnym? Gdybyś wrzucił kilka modeli takich kotłów byłbym wdzięczny.

 

PS. Widzę że jesteśmy "krajanami", jestem z okolic Żyrardowa :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

do mieszkania 33mkw jaki kocioł gazowy 2-funkcyjny będzie najlepszy jakieś konkretne modele polecacie? ma być niezawodny. Jest to mieszkanie na 1 piętrze blok ma 5 pieter. W grę wchodziłby kocioł z zamkniętą komorą spalania i raczej nie kondensat bo z dostępnych mi inf do tak małej powierzchni kondensat jest zbyteczny. Czy na 1 piętrze w bloku który ma 5 pieter nie będzie problemu z dolotem powietrza szybem kominowym?(pytanie czy nie jest za nisko) obecnie pracuje tam kocioł z otwartą komorą spalania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak rozumiem kondensaty są znacznie droższe. Tak jak napisał BrodowskiG różnica w zużyciu gazu będzie na poziomie (tylko) 10 %, a do tego dochodzi chyba jeszcze cena droższego serwisowania kondensatu. Poza tym 100 m2 to stosunkowo mała powierzchnia.

Zatem kluczowe pytanie brzmi, jaka jest różnica w cenie miedzy kondensatem, np. podanym powyżej Termet Ecocondens Gold 20 a jakimś dobrym kotłem tradycyjnym? Gdybyś wrzucił kilka modeli takich kotłów byłbym wdzięczny.

zależy jaką firmę się porównuje np. buderus konwencjonalny 4-5 tys a kondensat 7-8 ale sa to ceny katalogowe, różnica niby 2-4 tys. ale można je kupić nawet 30 parę procent taniej i o tyle różnica między nimi sie zmniejszy. jeśli porówna sie tansze firmy to róznica jeszcze mniejsza

10 % dużo i mało, jak ktoś zaoszczędzi rocznie 400zł a kocioł wytrzyma 15 lat to zaoszczędzi 6 tys, czyli kondensat prawie za darmo a teraz buderus wprowadził prosty model za niecałe 6 tys katalogowo

co do konserwacji to cena moze byc taka sama a moze sie z 50 zl różnic zalezy kogo sie weźmie może byc 150zł a moze 400

musisz patrzec na konkretne propozycje cenowe, bo katalogi nie mają sensu, bo instalatorzy maja swoje rabaty, serwisanci swoje, zależy od obrotu itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

ma być niezawodny.

Czy na 1 piętrze w bloku który ma 5 pieter nie będzie problemu z dolotem powietrza szybem kominowym?(pytanie czy nie jest za nisko)

 

nie ma takich, czasami naprawa drogiego kotła turbo może kosztawać więcej niz połowa nowego taniej firmy, jak z samochodem.

w dokumentacji powinny być podane maksymalne długości przeliczeniowe, czy np. każde kolanko czy trójnik liczy się jako ileś tam metrów

jeśli to kawalerka to pomyslalbym nad ogrzewanie elektrycznym akumulacyjnym, masz sąsiadów więc do nich strat nie ma, do tego zmienic umowe na np. duon, dają pol roku prad za darmo w 2 teryfie wiec placisz tylko za przesyl kilka groszy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, rozglądam się za kotłem kondensacyjnym do ogrzewania CO i CWU w nowo budowanym domu. Powierzchnia do ogrzania to ok 170m2. W domu jest went mech z reku i kominek (do celów cieszenia oka) z DGP do dwóch najbardziej od niego oddalonych miejsc. Izolacja podłogi 15cm, styro, ściany 20cm dach 30cm wełny. W domu jest instalacja ogrzewania podłogowego po całości poza garażem. Dodatkowo jest 1 drabinka w łazience. Niestety nie posiadam miejsca na zasobnik dlatego poszukuje kotła który ma wbudowane małe zasobniki. W domu będą dwie łazienki z których będzie się korzystało jednocześnie. Istotnym parametrem więc jest wydatek ciepłej wody z kotła. W moich poszukiwaniach zmalałem kocioł Saunier Duval Isotwin Condens F 30. Czy ktoś z was miał z nim do czynienia (trudno o opinie) lub czy są podobne kotły konkurencyjnych producentów o podobnych parametrach- wbudowane zasobniki + duży wydatek ciepłej wody (21l/min)???
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...