Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Jeżeli płytę dogrzewasz do 22,5 to musisz ładnie hajcowac w kominku. Nie wiem jak masz ocieplony dom ale zakładam ze trochę lepiej niż standard. Gdybys bez grzania w kominku utrzymywał 22.5 st na posadzce i nie miałbyś duzych zysków to w domu masz max 20.5. Brrrr.

Jak skończą się deski lub chęci to zobaczymy ile zużyjesz.

Puki co piękny wynik. Takie połączenie dwóch systemów jest dobre dla ludzi którzy nie wyobrażają sobie domu bez kominka.

 

Nie mam możliwości sprawdzenia jaka jest rzeczywista temperatura płyty to tylko taka orientacyjna bo czujnik temperatury włożyłem dopiero przed płytkami a że mam rurki podwieszane pod górne zbrojenia to czujnik jest w strefie gdzie nie ma pexa. Musiałem posiłkować się zdjęciami i wybrałem jak najbardziej bezpieczne miejsce do wiercenia czujnik jest w połowie płyty gdzieś na 13 cm.

 

 

Bez kominka taka temperatura płyty daje mi 23,5 stopnia w salonie. Podłoga odczuwalnie ciepła kot leży jak długi na płytkach.

 

Ocieplenie i OZC jak w stopce jedyne co to liczone było tylko 30cm wełny na stropie a mam 35cm granulatu styropianu i 25cm wełny. Garaż odizolowany zamiast 10 cm to 20 grafitu.

 

Zysków w listopadzie nie było wiele za to w październiku prawie nie grzałem. Od południowego zachodu i południa mam prawie 30m2 okien.

 

Też jestem ciekaw jak to będzie wyglądać po sezonie ale zeszły grzane było podczas prac wykończeniowych cały sezon CO/CWU i bytowy 2700zł. tyle że wodę grzałem raz na trzy dni.

Teraz już widzę że bytowy to średnio 150kWh w drogiej i 100kWh w taniej miesiąc wszytko na prąd i plazma :)

Edytowane przez kwasniak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 44,1k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

  • jasiek71

    3293

  • Pyxis

    3126

  • Liwko

    2430

  • Lobo_M

    2212

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Jeszcze raz odnośnie PV - w moim przypadku...krótko i na temat: DOBRZE LICZĘ?

A więc tak:

- dom 135m2

- OZC 4000kWh / CWU 2000kWh Kable i dwie klimy... bojler elektryczny

- bytowy ok. 2000kWh

- razem 8000kWh

Przyjmując:

NCO+CWU wszystko w taniej 6000kWhx0,3zł.= 1800zł,

bytowy 2000kWhx0,65zł= 1300zł.

Niech razem będzie na rok 3000zł.

Koszt PV 36.000zł. - 8kW - czyli zwrot 12lat...

Mam gotówkę....w zamian za brak zakupu PV.... liczę lokatę 3% to mam rocznie 1000zł. na plus....więc 3000zł.-1000zł.=2000zł. ....

Więc tak licząc to PV zwracają mi się 18lat....

DOBRZE LICZĘ????

 

Przepraszam, że cytuję siebie, temat PV cały czas chodzi mi po głowie....ale, może Ktoś mnie przekona, ponieważ matematyka mnie nie przekonuje....aha i jeszcze powinna być u góry zmiana....bo jeżeli będę zużywał 8000kW, to PV musiało by być wielkości 10kW....a tam cena się zmienia z 36.000zł. na 45.000zł....więc tak licząc to zwrot nastąpi po ok. 25 latach:( .....oczywiście licząc po dzisiejszej cenie kW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam, że cytuję siebie, temat PV cały czas chodzi mi po głowie....ale, może Ktoś mnie przekona, ponieważ matematyka mnie nie przekonuje....aha i jeszcze powinna być u góry zmiana....bo jeżeli będę zużywał 8000kW, to PV musiało by być wielkości 10kW....a tam cena się zmienia z 36.000zł. na 45.000zł....więc tak licząc to zwrot nastąpi po ok. 25 latach:( .....oczywiście licząc po dzisiejszej cenie kW

 

A liczyłeś co by było gdybyś zamiast 2 klim i kabli dał PC za 25 000 z chłodzeniem i pozostałe 20 000 na ogniwa? Zużycie mocno spadnie, zwrot też byłby raczej szybszy myślę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A liczyłeś co by było gdybyś zamiast 2 klim i kabli dał PC za 25 000 z chłodzeniem i pozostałe 20 000 na ogniwa? Zużycie mocno spadnie, zwrot też byłby raczej szybszy myślę...

 

A dolicz 200-300 rocznie na przegląd/fundusz naprawczy i po oszczędnościach przy tak małym zużyciu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam, że cytuję siebie, temat PV cały czas chodzi mi po głowie....ale, może Ktoś mnie przekona, ponieważ matematyka mnie nie przekonuje....aha i jeszcze powinna być u góry zmiana....bo jeżeli będę zużywał 8000kW, to PV musiało by być wielkości 10kW....a tam cena się zmienia z 36.000zł. na 45.000zł....więc tak licząc to zwrot nastąpi po ok. 25 latach:( .....oczywiście licząc po dzisiejszej cenie kW

 

Wstrzymaj się z PV przynajmniej do maja 2017 kiedy będzie wiadomo czy przedłużą cło na chińskie panele. Albo będzie lepiej albo gorzej :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

temat PV cały czas chodzi mi po głowie... licząc to zwrot nastąpi po ok. 25 latach:( .....oczywiście licząc po dzisiejszej cenie kW

Jeżeli masz "wolne" 45.000 zł to patrząc na nie z ekonomicznego punktu widzenia powiem tak: inwestycja w PV w podanym okresie przyniesie więcej korzyści niż lokata w banku na ten sam okres. Jak chciałbyś sfinansować to kredytem: słabo to widzę. Też myślę o PV ale potrzebuję sponsora strategicznego.;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli masz "wolne" 45.000 zł to patrząc na nie z ekonomicznego punktu widzenia powiem tak: inwestycja w PV w podanym okresie przyniesie więcej korzyści niż lokata w banku na ten sam okres. Jak chciałbyś sfinansować to kredytem: słabo to widzę. Też myślę o PV ale potrzebuję sponsora strategicznego.;)

 

A ja panele PV wezmę wyłącznie z kredytem. Kredyt ma mi się sam spłacać. Tylko taka opcja wchodzi w grę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pozwólcie że zmienię temat na taki trochę teoretyczny..

pewnie asolt cos pomoże, ale może inni też coś wniosą..

dyskutowaliśmy ostatnio z sąsiadem architektem i jednocześnie wykonawcą na tematy ogrzewaniowe itp.

i pojawiła się taka wątpliwość..

jest dom, dobrze ocieplony, wyposażony w WM, reku, szczelny itp.typu termos, czyli zgodny z aktualnymi wymogami i trendami..

wy[osażony w jakieś źródło ciepła - czy to kable, PC, piec - nieistotne dla rozważań.. przyjmijmy coś z COP 1 typu bufor wodny czy kable..

 

i teraz pytanie jest takie - grzejemy ten dom do jakiejś tam temperatury, powiedzmy 20* (T1) w środku.. i jeśli na zewnątrz będzie -5* to dom będzie oczywiście powoli się wychładzał o ułamki stopnia w czasie dT i będzie potrzebował jakiejś tam dawki energii żeby "uzupełnić" temperaturę.. potrzeba tej energii X kWh

i teraz co będzie jeśli w domu będzie zamiast 20* np. 22* (T2) czy 24*(Tx),,,

Czy niezmiennych innych warunkach (to samo ocieplenie, tak samo wentylowane itp.)

i przy tej samej temperaturze zewnętrznej ilość energii "traconej" przez taki dom będzie taka sama niezależnie od różnych temperatur wewnętrznych T1 i T2 ?

Czyli co za tym idzie tyle samo pójdzie energii na "dogrzanie" domu? czy te wartości jakoś się będą różnić..

gdzieś mi się obiło o uszy że jeśli będziemy chcieli utrzymywać temperaturę wyższą o 1* przez sezon to pójdzie na grzanie o 8% więcej energii..

 

ktoś może to skomentować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież to jest logiczne, że jak grzejesz do wyższych temperatur to dom będzie szybciej stygł. Zagotuj sobie wodę w czajniku i poobserwój jak spada temperatura. Im bliżej jej do temperatury otoczenia, tym wolniej woda będzie stygła.

1 stopień w górę czy w dół to około 6-7% energii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość grend

Też to probowałem rozgryźć na zasadzie fizyki. jakie to sa % energii - nieskutecznie. Na logike jezeli masz przegrode i na zewnątrz -5% a w środku 10 albo 30 to w momencie zetknięcia sie tych temperatur to dom ogrzany do 30 stopni wychłodzi się więcej i w tym momencie potrzeba wiecej energii do powrotu do tej samej temperatury.

 

Ja zadam inne pytanie - czy nagrzanie domu z 10 do 13 stopni wymaga takiej samej energi jak nagrzanie z 20 do 23 stopni ? Oczywiscie pomijam temperature zewnątrzna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zadam inne pytanie - czy nagrzanie domu z 10 do 13 stopni wymaga takiej samej energi jak nagrzanie z 20 do 23 stopni ? Oczywiscie pomijam temperature zewnątrzna

 

Tak.

 

A co do stygniecia czyli utraty energii: https://pl.wikipedia.org/wiki/Prawo_stygni%C4%99cia

Dla przewodzenia, w uproszczeniu, im wyzsza roznica temperatur, tym szybsze tempo przekazywania energii. W zyciu to bardziej skomplikowane, bo do otoczenia zew. dochodzi jeszcze promieniowanie, konwekcja i krasnoludki ;) Odpowiadajac na pytanie _artura_, dla temp np. 0 oC na zewnatrz, dom ogrzany do temp 24 straci 2 stopnie w krotszym czasie niz dom ogrzany do 22.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież to jest logiczne, że jak grzejesz do wyższych temperatur to dom będzie szybciej stygł. Zagotuj sobie wodę w czajniku i poobserwój jak spada temperatura. Im bliżej jej do temperatury otoczenia, tym wolniej woda będzie stygła.

1 stopień w górę czy w dół to około 6-7% energii.

 

Czy to nie jest zwyczajnie (z grubsza) tak, że jak przy zew. 0* i wew. 20* tracisz na utrzymanie temp. wew. X energii, to przy podniesieniu do 24* (a więc zwiększasz różnicę o 20%) potrzebujesz 1,2 X ? To by się pi*oko zgadzało (z tym 1*=6-7% więcej) przy średniej temp. w okresie grzewczym w okolicy (?) 5*.

Edytowane przez grzeniu666
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najprościej spójrz na lambde styropianu, sprawdź co oznacza.

Dla przykładu styro 031 oznacza że metr kwadratowy styropianu o grubości 1 metra traci 0.031wata na różnice 1 stopnia temperatury.

 

Czyli od początku.

Np dla ściany U=0,15 oznacza, że strata na metrze kwadratowym wynosi 0.15 wata na każdy metr kwadratowy przy delcie równej 1 stopniu.

 

Dla domu składowa jest bardziej skomplikowana. Składa się na nią mnóstwo czynników.

Jednak w dużym uproszczeniu działa to podobnie.

Edytowane przez klaudiusz_x
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Arturo72
Komin do kominka jak rozumiesz też już zbudowałeś i wywaliłeś kasę?Z kominka chyba bym zrezygnował, bo za jego wartość kupisz gaz na kilka lat. A ciepło z niego też nie jest darmowe (no, chyba, że masz swój las).
Nie każdy kominek ma dla "ciepła".Kominek jest dla mnie dla radochy i gdybym miał ogrzewanie gratis prądem to i tak w domu byłby i komin i kominek :)Zwykle kaprycho,mebel w salonie,radocha z ognia itp :DKupiłem ostatnio 2mp buczka po 270zł/mp czyli drogo jak ch... :D Edytowane przez Arturo72
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Arturo72
Przepraszam, że zaśmiecam wątek.

Arturo72 masz pełną skrzynkę pocztową a ja pilnie potrzebuję namiary na Twoją ekipę od SSO. Planowana budowa w Chudowie.

Pozdrawiam

Skrzynkę zaraz oproznie Ale na już ekipa:

Marek Depo

695375955

:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam, że cytuję siebie, temat PV cały czas chodzi mi po głowie....ale, może Ktoś mnie przekona, ponieważ matematyka mnie nie przekonuje....aha i jeszcze powinna być u góry zmiana....bo jeżeli będę zużywał 8000kW, to PV musiało by być wielkości 10kW....a tam cena się zmienia z 36.000zł. na 45.000zł....więc tak licząc to zwrot nastąpi po ok. 25 latach:( .....oczywiście licząc po dzisiejszej cenie kW

 

NIe wiem czy akurat opcja z dwoma splitami jest dobra. Tak sobie o tym mysle (bo tez mi to chodzi po głowie), split jest dobry do małego, parterowego domu. Wówczas takim spltem opędziesz prawie cały dom. Zakładając optymistyczny COP=3 w okresach przejściowych możesz zejść do 18gr za kwh... No ale gdy będziesz miał już dwa splity to kwh będzie Cie kosztowała już ok. 36gr... :( A to już jest drożej niż np. gaz lub prąd w II taryfie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...