Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Gość grend

Plan jest taki mam 8 pomieszczeń. W kazdym mam mieć 2 termostaty które maja regulować temperaturę posadzki i powietrza. Ma to wygladać w ten sposób że jeżeli jeden z tych termostatów uzyska zadana temperaturę to te pomieszczenie nie ma być juz grzane. Wszystko ma być w rozdzielni ze wzgledu na to że w momencie wyjazdu nie chcę biegać po kazdym regulatorze temperatury w całym domu i zmieniać temperaturę. W rozdzielni ma być sterowanie "centralne" aby z automatu zrobic w całym domu temperature np10 stopni

Mogę to zrobić bezproblemowo na tym - http://allegro.pl/regulator-temperatury-rtm-30-s-z-sondami-zamel-i4985614314.html są 2 sondy i bezproblemu

a ja chcę wersję ekonom. - http://allegro.pl/rtm-01-regulator-temperatury-zamel-i5522916139.html - tylkoze tam nie ma możliwości podpiecia 2 sond i teraz chcodzi mi o to czy na jednym kablu da sie podpiąć 2 sondy i czy zadziała - stąd moje pytanie jak działa sonda - termostat. Czy to daje jakies impulsy czy jest na zwarcie itp

 

Inaczej jak można coś takiego osiągnąć - pomijajać wersje fabryczną

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 44,1k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

  • jasiek71

    3293

  • Pyxis

    3126

  • Liwko

    2430

  • Lobo_M

    2212

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Grend - mieszasz trochę pojęcia i stąd są te dodatkowe pytania.. Mylisz pojęcie termostat z samym przekaźnikiem A ciebie powinien interesować sterownik jako taki. Przez sterownik można spokojnie puszczać napięcie dla kabla zasilającego, sterownik zawiera w sobie przekaźnik. Niestety akurat jestem tylko na telefonie i cieżko mi dużo pisać, ale oba oba układy zamela moim zdaniem nie bardzo sie nadają. Czujnik NTC to czujnik oporowy który niezbyt dobrze sprawdzi się w tym rozwiązaniu i na pewno nie podłączysz dwóch. Drugi temat to Histereza, mylisz tutaj pojęcie histerezy jako różnicę w zadziałaniu konkretnego sterownika i jednego termometru a Ty traktujesz chyba to jako różnicę temperatury posadzki a temperatury powietrza.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Plan jest taki mam 8 pomieszczeń. W kazdym mam mieć 2 termostaty które maja regulować temperaturę posadzki i powietrza. Ma to wygladać w ten sposób że jeżeli jeden z tych termostatów uzyska zadana temperaturę to te pomieszczenie nie ma być juz grzane. Wszystko ma być w rozdzielni ze wzgledu na to że w momencie wyjazdu nie chcę biegać po kazdym regulatorze temperatury w całym domu i zmieniać temperaturę. W rozdzielni ma być sterowanie "centralne" aby z automatu zrobic w całym domu temperature np10 stopni

Mogę to zrobić bezproblemowo na tym - http://allegro.pl/regulator-temperatury-rtm-30-s-z-sondami-zamel-i4985614314.html są 2 sondy i bezproblemu

a ja chcę wersję ekonom. - http://allegro.pl/rtm-01-regulator-temperatury-zamel-i5522916139.html - tylkoze tam nie ma możliwości podpiecia 2 sond i teraz chcodzi mi o to czy na jednym kablu da sie podpiąć 2 sondy i czy zadziała - stąd moje pytanie jak działa sonda - termostat. Czy to daje jakies impulsy czy jest na zwarcie itp

 

Inaczej jak można coś takiego osiągnąć - pomijajać wersje fabryczną

 

Jak dla mnie to Ty pytasz o czujnik temperatury ale mogę się mylić bo trudno zrozumieć. Nie nie możesz podpiąć dwóch czujników pod ten drugi to nie zadziała. Część termostatu czyli tego urządzenia z linku to układ pomiarowy mierzący jakąś tam wielkość (dla Ciebie nie istotne jaką) z czujnika temperatury, wartość ta zmienia się w zależności od temperatury, czyli czujnik nie jest zwarty rozwarty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam jeszcze że oczywiście istnieją czujki na 3 przewodach przewodach - ds18b20 - ja mam takich chyba 29 w jednym układzie i około 15 w drugim. Problemem w tym co chcesz zrobić jest (będzie) różny rozkład temperatur i tylko dwa miejsca pomiarów bo wtedy niepotrzebne Ci sterowanie tymi 10ma obwodami wystarczy 1przekaznik (element wykonawczy sterownika) i przez niego sterować stycznikiem (włącz/wyłącz) wszystkimi kablami na raz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość grend
Jak dla mnie to Ty pytasz o czujnik temperatury ale mogę się mylić bo trudno zrozumieć. Nie nie możesz podpiąć dwóch czujników pod ten drugi to nie zadziała. Część termostatu czyli tego urządzenia z linku to układ pomiarowy mierzący jakąś tam wielkość (dla Ciebie nie istotne jaką) z czujnika temperatury, wartość ta zmienia się w zależności od temperatury, czyli czujnik nie jest zwarty rozwarty.

 

... no to własnie o to pytam jak to działa. Tak na logike jezeli mam podpiete 2 sondy i z regulatora mam nadana temperaturę np 21 stopni i jest to połaczenie równoległe to według mnie powinno to zadziałać. Bo z jednej albo drugiej sondy pójdzie nazwijmy to impuls i się załaczy ogrzewanie bądź wyłaczy.

 

Poprostu kupię 2 sondy i bedę testował. Napewno nie będe mógł podać różnych temperatur i tu już jest mały problem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość grend
Dodam jeszcze że oczywiście istnieją czujki na 3 przewodach przewodach - ds18b20 - ja mam takich chyba 29 w jednym układzie i około 15 w drugim. Problemem w tym co chcesz zrobić jest (będzie) różny rozkład temperatur i tylko dwa miejsca pomiarów bo wtedy niepotrzebne Ci sterowanie tymi 10ma obwodami wystarczy 1przekaznik (element wykonawczy sterownika) i przez niego sterować stycznikiem (włącz/wyłącz) wszystkimi kablami na raz

 

to ma byc w kazdym pomieszceniu 2 miejsc pomiaru. Kazde pomieszczenie ma byc niezależne od innych. "Centralne" tylko w momencie wyjazdu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... no to własnie o to pytam jak to działa. Tak na logike jezeli mam podpiete 2 sondy i z regulatora mam nadana temperaturę np 21 stopni i jest to połaczenie równoległe to według mnie powinno to zadziałać. Bo z jednej albo drugiej sondy pójdzie nazwijmy to impuls i się załaczy ogrzewanie bądź wyłaczy.

 

Poprostu kupię 2 sondy i bedę testował. Napewno nie będe mógł podać różnych temperatur i tu już jest mały problem

A Ty dalej swoje, tłumaczymy Ci że nie zadziała ale jak chcesz wywalać forsę to kombinuj ale pamiętaj "z g...... bata nie ukręcisz".

Tak na logikę ale Twoją bo dalej nie rozumiesz jak to działa.

Edytowane przez Remiks
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość grend
A Ty dalej swoje, tłumaczymy Ci że nie zadziała ale jak chcesz wywalać forsę to kombinuj ale pamiętaj "z g...... bata nie ukręcisz".

Tak na logikę ale Twoją bo dalej nie rozumiesz jak to działa.

 

To jak mam to zrobic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przekaźnik NO znaczy normalnie otwarty.. czyli jest przerwa.. podłączymy matę to normalnie nie będzie grzała. żeby złączyć styki potrzebny jest sygnał / impuls ze sterownika. NC działa odwrotnie.. normalnie styki są zwarte czyli np mata grzewcza działa dopóki nie dostanie sygnału ze sterownika i wyłączy obwód.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież o to pytałem jak to działa .... - przez termostat nie przepływa prąd zasilający urządzenie, w tym przypadku kabli grzewczych.

 

Żebyś znowu nie musiał rozszyfrowywać ... - ile stopni masz wiecej nagrzana posadzke od powietrza ?

Jak masz rozwiazane sterowanie

sorry ale nie chce mi się juz robić zdjeć

obecnie powietrze 22,3*C

podłoga 21,8*C

róznica jakies 0,5K

dom stał pusty od 13:40 do 21:30

przy połączeniu szeregowym termostat podłogi ma już zwarty styk bo nastawa 23*C spadła ale dalatego że jest połaczenie szeregowe drugi termostat powietrza ktory ma nastawe 22*C i jeszcze nie spadlo do 21,9*C nie pozwoli zalaczyc ogrzewania.... mysle ze nad ranem znow sie zalaczy bo sa nastawy (6:00 - 7:00) powietrze 22,5*C podłoga 23,5*C

reszta godzin powietrze 22*C podłoga 23*C

tylko przedział 13-15 i 6-7 mam

podłoga 23,5

powietrze 22,5

 

OK przetrzeźwiałem Ty pytasz czy sama sonda ma w sobie element wykonawczy

odpowiedź - NIE

sama sonda to jak pisali koledzy powiedzmy, że to swego rodzaju termistor zmieniający swoją wartość oporową np 10k ma przy temp 25*C a przy 20*C np 8k tam niema żadnego styku. Jak podepniesz dwie sondy równolegle to z prawa ohma przykładowo przy 20*C wartość jaką odczyta termostat będzie 4k termostat odczyta to jako temperaturę np 10*C i zacznie grzać pomimo że w pomieszczeniu będzie 20*C. Wg mnie niema to prawa zadziałać.

Zrób sobie CO obierz jakiś "mądry" punkt w domu który będzie reagował na zyski, palenie w kominku itp. (jeden w podłodze drugi powietrzny) zakryty od promieni słonecznych od IX do IV i steruj całością mocy grzewczej. Podczas wyjazdu również w jednym miejscu zmienisz nastawy temp. a pozatym masz "S-ki" i zawsze część obwodów możesz wyłączyć. Rób jak chcesz. Ja stwierdziłem że dzielenie temp w domu jest bez sensu. Nawet w łazience mam 22,5*C i nie potrzebuje więcej ... jak wychodze z pod prysznica będąc nagrzany to wole się schłodzić w 22,5*C i tak wychodząc z łazienki wchodzie do zblizonej temp, a nie z 27 do odczucia lodówki 22,5.

Edytowane przez Krzysiek_BB
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie cały sezon grzewczy (paź.list.grudz)

prąd - 165 kwh * 0,54zł = 89zl

drewno - 1,2mp * 160zl = 192zł

 

RAZEM - 281zł

 

puki co wieczorne przepelanie w piecokominku praktycznie wystarcza

myślę że w tym sezonie zejdę poniżej 1tys. za grzanie..... chociaż gdyby następne 3 miechy byly takie same jak te poprzednie ( w co wątpie) to nie przekroczę 600zł

Edytowane przez mar1982kaz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój cały prąd w domu od 31-12-2014 do 31-12-2015

T1 - 1029,0 kWh > kwota = 693,10 zł

T2 - 10695,7 kWh > kwota = 2901,70 zł

RAZEM - 11724,7 kWh > kwota brutto = 3595 zł

w tym:

Indukcja - 208,8 kWh > średnia dobowa roczna = 0,57 kWh

CO rok do dziś - 7220 kWh (obecny sezon to 2656,5 kWh

sam grudzień > 1087,1 kWh > średnia z obecnego sezonu 27,67kWh)

CWU - 1346 kWh (możecie się śmiać ale tyle mam rocznie)

AMEN i Szczęśliwego Nowego 2016 roku WSZYSTKIM

ps. w kominku w tym sezonie palone 3 słownie trzy razy.

 

Temperatury aktualne (bez kominka)

Zewnętrzna (-9,1*C) rejon otwarty teren Złote Łany

Wewnątrz powietrze (+22,1*C)

Wewnątrz podłoga (+23,7*C)

 

dla porównania od 31-12-2013 do 31-12-2014

T1 - 1007 kWh

T2 - 9176 kWh (w roku 2015 doszło kilka urządzeń)

Indukcja 173 kWh

CO 5724 kWh (analogicznie 2381 a sam XII 2014 - 1201 kWh)

CWU 1305 kWh

Edytowane przez Krzysiek_BB
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a czym grzejesz CWU?

 

bojler 200 L Galmet + grzałka 2kW stoi w ciepłym = grzanym pomieszczeniu

średnie dzienne zużycie wody ~ 250L całość wody (zimna i ciepła)

99% to prysznic bez zakręcania podczas mycia :)

i bez wynalazków typu "deszczownica"

aha i przede wszystkim bez cyrkulacji

najdłuższy odcinek jest do wanny 5m reszta poniżej 3m

Edytowane przez Krzysiek_BB
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie grudzień 941 kwh a cały jak dotąd sezon grzewczy (pierwszy prawdziwy) 1937 kwh. Temp. w domu się nie zmienia - od 20,5 w sypialni, przez 22,5 salon i część dzienna, po 23 w łazience. Wszystko w taniej taryfie a wiec koszt grzania = 1937x0,26=503 zł. W kominku przepalane jak przyjadą goście- średnio 4 razy w miesiącu. Jeśli pogoda ułoży się podobnie jak do tej pory to sezon zakręci się koło tysiaka w złotówkach. A nawet jeśli nie i będzie zima zimą, to nie sądzę żeby rachunek przekroczył 1300-1500zł.

 

Wszystkiego dobrego w Nowym Roku, zdrowia, pomyślności a przede wszystkim obniżek cen prądu :)

 

PS. obniżki faktycznie są zapowiadane ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...