brencik 05.01.2019 18:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2019 Dzięki poszukam. W sumie jeśli zrobię 8cm to i tak unikne kosztów za styropian Nie rozumiem co ma 8cm wylewki wspolnego z brakiem styropianu? Skoro nie dasz izolacji nad płyta to musi ona być pod nią. 20cm minimum, najlepiej pewnie coś koło 30. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
asolt 05.01.2019 19:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2019 Tak robił arturo72. Szukaj w jego dzienniku budowy(o ile go nie skasował). Tyle, że on wylewek miał więcej niż ty planujesz. Pamiętaj tez, że płyta w dół będzie jednak gorzej akumulować niż w górę. Na pytanie aktualnie nie odpowie, bo aktualnie ma bana.... Wydaje mi sie ze Arturo ma podłogówkę wodną a nie elektryczną. Kabelki na płycie a w zasadzie w jej górnej warstwie ma R&K, frezował on płytkie rowki w płycie i tam zalewał kable wylewka samopoziomującą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gawel 05.01.2019 19:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2019 Wydaje mi sie ze Arturo ma podłogówkę wodną a nie elektryczną. Kabelki na płycie a w zasadzie w jej górnej warstwie ma R&K, frezował on płytkie rowki w płycie i tam zalewał kable wylewka samopoziomującą. On ma PC + wodną podłogówkę o ile pamiętam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
asolt 05.01.2019 19:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2019 On ma PC + wodną podłogówkę o ile pamiętam Dobrze pamietasz, ma przewymiarowaną PC i to prawie 2,5 krotnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jasiek71 05.01.2019 19:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2019 Jeżeli chodzi o kable na płycie plus wylewka to Lobo i MAG tak mają zrobione...U Arturo są rurki ale też na płycie z wylewką... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mateusz1989 05.01.2019 21:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2019 Nie rozumiem co ma 8cm wylewki wspolnego z brakiem styropianu? Skoro nie dasz izolacji nad płyta to musi ona być pod nią. 20cm minimum, najlepiej pewnie coś koło 30. Pod plyta ma być 20cm xpsa. Więc doszedłem do wniosku że styropian między plyta a wylewka nie ma sensu bo odizolowuje płytę. Pomyślałem że xps wystarczy jako ocieplenie od podłoża.a styropian pomiędzy plyta a wylewka to po prostu wydanie kasy na coś czego nie potrzeba. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mateusz1989 05.01.2019 21:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2019 A te 8 cm ponieważ JTKirk napisał "Pamiętaj tez, że płyta w dół będzie jednak gorzej akumulować niż w górę."Takie wnioski Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mateusz1989 05.01.2019 22:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2019 Przechodzenie na inne zródła ciepła bo tylko rzekomo wzrosnie koszt energii elektrycznej a inne nosniki energii nie to czysta demagogia. Energia elektryczna jest wytwarzana z roznych nosników w tym i gazu, jego cena tez wzrosnie, tak samo jak wegla w przypadku którego zaistnieją blokady admistracyjne dla ograniczenia smogu. Myślę że to trafne stwierdzenie. Trzeba popatrzec na to w szerszym spektrum. Każdy producent/dostawca mało ważne czy to gazu, węgla czy zwykły przedsiębiorca nie będzie obojętnie patrzył na podwyżka ceny prądu. Bo prąd to jedna ze skaldowych kosztów jakie ponosi jego przedsiębiorstwo. Więc podwyżka prądu, jest podwyżka wszystkiego... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kaizen 05.01.2019 22:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2019 Myślałem o 4-5cm wylewki bo resztę zaakumuluje plyta. Przez to że zrezygnuje z styropianu zyskam kilka cm( i zł Przy rurach zalecają min. 3,5 cm powyżej górnego poziomu rur. Ale to też na styropianie i chodzi głównie o to, żeby wylewka była nośna pływając na styro. Kable daje się nawet w warstwie kleju pod płytkami. Więc tak naprawdę pytaj ekipy od wylewek, ile najmniej (pewnie przyda się też odpowiednia receptura na wylewkę) mogą dać, żeby to nie odspoiło się i nie popękało. Być może dobrym wyjściem będzie beton z gruchy - ale tu trudniej będzie go zatrzeć i wypoziomować. Ale to do przemyślenia, czy nie przeszlifować go. Generalnie - pewnie można jeszcze cieniej. Ale niezależnie od tego, czy 5cm, czy 2cm - to podstawowe pytanie jest "jak" żeby to się nie odspoiło i nie popękało. Natomiast pamiętaj, od dostosowaniu nadproży, drzwi, okien i schodów. Co do akumulacji "w górę" i w "dół" - to zna ktoś tabelę, gdzie różny jest współczynnik przewodzenia ciepła w zależności od zwrotu? AFAIK jest jeden - grawitacja nie wpływa na przewodzenie ciepła. A konwekcji w ciałach stałych trochę brakuje. Jakoś tak cząsteczki tam (z definicji) nie mogą za bardzo wędrować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
JTKirk 06.01.2019 09:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2019 Jeżeli chodzi o kable na płycie plus wylewka to Lobo i MAG tak mają zrobione... U Arturo są rurki ale też na płycie z wylewką... Tak, mój błąd. Nie doczytałem,myślałem że na tej myślałem ma być OP. Tak miał arturo, ale też chyba budowlany_laik i inni...Kable to j.w. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mateusz1989 06.01.2019 11:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2019 Nie znalazłem żadnej tabelki ani badań Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mateusz1989 06.01.2019 11:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2019 Tyle się spisałem a tu tylko jedno zdanie wkleiło.Tak więc od nowa: Myślę że jeżeli zamontuję kable na płycie fundamentowej i zaleje to wylewką o grubości 6 cm, to otrzymam taka samą grubość betonu do akumulacji ciepła (jak nie grubsza) jak w przypadku styro+8 cm wylewki. Płyta dotykajac kabli musi przejąć z nich ciepło tak czy siak. Wiec odpada mi koszt za styro i siatkę zbrojeniową. jednak martwi mnie możliwość odspojenia się wylewki od płyty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mateusz1989 06.01.2019 12:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2019 Tu znalazłem badanie na temat akumulacyjności betonu ale nic na temat rozchodzenia się ciepła. http://www.acta.media.pl/pl/action/getfull.php?id=3200 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Taki1 06.01.2019 13:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2019 A dlaczego nie kable w płycie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mateusz1989 06.01.2019 13:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2019 A dlaczego nie kable w płycie? Rozważam to też. ale jak wygląda później temat wylewek? są w ogóle potrzebne? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
JTKirk 06.01.2019 14:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2019 A dlaczego nie kable w płycie? może można, ale warto chyba pamiętać o tym, co spotkało kiedys budowlanego_laika - on co prawda miał w płycie OP, ale to chyba niewiele zmienia i nie popełnić tego samego błędu.... https://forum.muratordom.pl/showthread.php?200323-Pęknięcia-na-ścianach-działowych-płyta-fundamentowa&p=5813517&viewfull=1#post5813517 i potem jeszcze Jak widać w tym wątku, teorii powstania pęknięć jest sporo. Nie jest też do końca stwierdzone czy jest to jedna z nich, czy też kumulacja dwóch albo większej ilości. Po modyfikacji sposobu grzania kotła, o której pisze HenoK, nie zauważyłem nowych spękań. Początkowa moc kotła (jedna grzałka) 2 kW przez godzinę grzania aktualnie daje parametry wody ok. 27/24-25*C (zasilanie/powrót), późniejsza (dwie grzałki, moc maksymalna w tym układzie) 4 kW daje ok. 30-31/25*C. Sprawa odszkodowania z OC inżyniera w firmie Allianz trwała 7 miesięcy. Tu o niej piszę. Odszkodowanie objęło tylko likwidację rys, nie dotyczy likwidacji przyczyn spękań. W przypadku powstania nowych rys (odpukać), oczywiście będę dalej występował z roszczeniami do Allianz. Dla nowych inwestorów może to być niezła lekcja. Rady mogą być takie (niektóre oczywiste): - rurki albo kable umieścić w tradycyjnej wylewce albo w środku grubości płyty, - stosować EPS 200 pod płytą albo XPS, nawet bez względu na obliczenia, - nie odprowadzać wody opadowej do drenażu, - zadbać o odbiór przez kierownika budowy materiału do podbudowy, - zbadać geotechnicznie stopień zagęszczenia podbudowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mateusz1989 06.01.2019 16:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2019 Poprawcie mnie jeśli źle zrozumiałem. Ostatni punkt mówi o badaniu geotechnicznym już po przygotowaniu podłoża pod płytę fundamentowa? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
brencik 06.01.2019 17:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2019 Oczywiście że tak.Np. https://www.facebook.com/531664133565053/photos/rpp.531664133565053/1352173444847447/?type=3&theater Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Taki1 06.01.2019 17:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2019 A ile jest domów bez dodatkowej wylewki że ściankami na OP? Ja mam bez dodatkowej wylewki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mateusz1989 06.01.2019 18:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2019 No to dobrze wiedzieć. Sądziłem że badanie się wykonuje tylko przed płytą. Ale w sumie to racja, skąd moge wiedzieć czy zagescilem ta powierzchnię dobrze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.