Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

czy można tak podsumować ogrzewanie prądem dla nowego domu 120m2 ??

 

1. Kocioł Kospel + podłogówka + boiler 130L w taryfie nocnej (nie zamyka drogi do PC)

2. bufor 1000L + grzałki 6kw +3kw + bojler 130L w taryfie nocnej (nie zamyka drogi do PC)

3. kable + bojler 130L do grzania w taryfie nocnej (ale wyklucza PC)

 

PV można dołożyć do wszystkich opcji, chyba najlepiej do opcji 3.

Odpowiem tak:

odp.1. - słaba o ok. 20% sprawność układu w stosunku do pkt.2, sporo elementów zależnych by działało poprawnie

odp.2. - na 140 m2 wystarczy baniak 500 litrów i grzałka siłowa 10kW, cwu baniaczek 300 litrowy i to wszystko w taniej taryfie poleci

odp.3. - dobre rozwiązanie jak nie najlepsze, ale potrzebna większa akumulacja by być w taniej taryfie, cwu j/w

Powyższe odpowiedzi z obserwacji 4 budynków. Moja instalacja w stopce (piec elektr. też miałem), pozostałe trzy w bliskiej rodzinie i znajomi. Teraz wybrał bym kable.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 44,1k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

  • jasiek71

    3293

  • Pyxis

    3126

  • Liwko

    2430

  • Lobo_M

    2212

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Ponieważ zespół grzejny jest bez izolacji wewnątrz obudowy pieca, przez co się wychładza. Za nim jest czujnik temperatury co powoduje częste uruchomienie grzania. Dodatkowa pompa wodna w układzie (zużycie prądu) ze zbiornikiem. Dodatkowym częstym problemem jest turbinka która spełnia zadanie włączenia grzania zespołu wodnego. Dwie wymieniłem przez okres 6 miesięcy. Jednym słowy im mniej elementów ruchomych tym lepiej, dlatego przeszedłem na grzałkę bezpośrednio w baniaku. Nie wspominam o kosztach zespołu grzewczego.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpowiem tak:

odp.1. - słaba o ok. 20% sprawność układu w stosunku do pkt.2, sporo elementów zależnych by działało poprawnie

odp.2. - na 140 m2 wystarczy baniak 500 litrów i grzałka siłowa 10kW, cwu baniaczek 300 litrowy i to wszystko w taniej taryfie poleci

odp.3. - dobre rozwiązanie jak nie najlepsze, ale potrzebna większa akumulacja by być w taniej taryfie, cwu j/w

Powyższe odpowiedzi z obserwacji 4 budynków. Moja instalacja w stopce (piec elektr. też miałem), pozostałe trzy w bliskiej rodzinie i znajomi. Teraz wybrał bym kable.

 

Cześć. Skoro uważasz, że 500L do domu 140m2 wystarczy to jaki powinienem zastosować do domku 70m2? Obciążenie przy -20 4,2kW przy średniej temp. zimą wynosi 1,9kW?

Z Twojego postu wnioskuje, że kocioł elektryczny + grzejniki (powiedzmy o połowę przewymiarowane) byłyby najgorszym (najdroższym w użytkowaniu) rozwiązaniem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponieważ zespół grzejny jest bez izolacji wewnątrz obudowy pieca, przez co się wychładza. Za nim jest czujnik temperatury co powoduje częste uruchomienie grzania. Dodatkowa pompa wodna w układzie (zużycie prądu) ze zbiornikiem. Dodatkowym częstym problemem jest turbinka która spełnia zadanie włączenia grzania zespołu wodnego. Dwie wymieniłem przez okres 6 miesięcy. Jednym słowy im mniej elementów ruchomych tym lepiej, dlatego przeszedłem na grzałkę bezpośrednio w baniaku. Nie wspominam o kosztach zespołu grzewczego.

Tylko często kocioł jest w przestrzeni ogrzewanej, więc strat żadnych nie ma, a i te raczej są pomijalne w skali całych kosztów CO.

W moim kotle elektrycznym Kospel, wymieniałem tylko czujnik ciśnienia (chyba już z 3 razy), a poza tym bez awarii przez 10 lat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć. Skoro uważasz, że 500L do domu 140m2 wystarczy to jaki powinienem zastosować do domku 70m2? Obciążenie przy -20 4,2kW przy średniej temp. zimą wynosi 1,9kW?

Z Twojego postu wnioskuje, że kocioł elektryczny + grzejniki (powiedzmy o połowę przewymiarowane) byłyby najgorszym (najdroższym w użytkowaniu) rozwiązaniem?

 

W taki przypadku tylko kable w podłodze, szkoda miejsca na baniak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ze niby inwestor wypisuje papiery czy kierownik budowy, który niekoniecznie będzie chciał wpisać nieprawdę ?

Mój sąsiad już po zamieszkaniu musiał przenosić wyrzutnię wentylacji mechanicznej na dach, bo miał w podbitce nad oknem FIX a pani z nadzoru budowlanego to zauważyła odwiedzając moją i okoliczne budowy, więc nie wszyscy mają "sztuczny" a realny problem.

Jeśli w projekcie jest wyliczone, że dom spełnia WT i budujesz dom zgodnie z tym projektem to wszystko jest OK. Nawet jeśli będzie ogrzewany samym prądem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak..tyle że nijak ma się to do postu z "...zrobisz co zechcesz"

 

No nie do końca. Chodziło mi o to że robisz zgodnie z projektem a w projekcie masz napisane że CO i CWU to 100% prąd. Czyli o tyle robisz co zechcesz, że możesz w projekcie wpisać, że ogrzewanie będzie prądem i tyle. Ważne aby wskaźnik EP spełniał wymagania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie do końca. Chodziło mi o to że robisz zgodnie z projektem a w projekcie masz napisane że CO i CWU to 100% prąd. Czyli o tyle robisz co zechcesz, że możesz w projekcie wpisać, że ogrzewanie będzie prądem i tyle. Ważne aby wskaźnik EP spełniał wymagania.

 

mam zapotrzebowanie np 5mwh /rok na wszelkie cele i mam pokrycie w 100% z PV to jakie jest EP?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam zapotrzebowanie np 5mwh /rok na wszelkie cele i mam pokrycie w 100% z PV to jakie jest EP?

 

To nie do mnie pytanie. Nie znam się na tym. Jak człowiek czyta forum albo inne informacje z netu to może sobie wyrobić przekonanie, że aktualnie grzanie czystym prądem w domu spełniającym współczesne normy bez wspomagaczy typu PV, kominek, pompa ciepła jest niemożliwe. A to okazuje się nieprawda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie do mnie pytanie. Nie znam się na tym. Jak człowiek czyta forum albo inne informacje z netu to może sobie wyrobić przekonanie, że aktualnie grzanie czystym prądem w domu spełniającym współczesne normy bez wspomagaczy typu PV, kominek, pompa ciepła jest niemożliwe. A to okazuje się nieprawda.

 

No raczej grzałem przez 17 lat samym prądem wiec mnie nie musisz przekonywać :) . Ciekaw jestem jak to jest liczona i to pytanie zadaje już nty raz jak na razie bez konkretnej odpowiedzi. Może się jednak doczekam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie do mnie pytanie. Nie znam się na tym. Jak człowiek czyta forum albo inne informacje z netu to może sobie wyrobić przekonanie, że aktualnie grzanie czystym prądem w domu spełniającym współczesne normy bez wspomagaczy typu PV, kominek, pompa ciepła jest niemożliwe. A to okazuje się nieprawda.

 

Cóż..w tym kraju jest takie coś jak WT i przepisy, które co rusz się zmieniają oraz decydujący urzędnicy, którzy często nie są z nimi zaznajomieni.

Jak ja wybierałem źródło ciepła rok temu to mi jasno powiedziano - świetle obowiązującego na dziś prawa, nie można grzać tylko 'czystym prądem' bo normy EP na to nie pozwalają. Mój KB wspominał o PV ale urzędnik stwierdził, że na dzień dzisiejszy nie są one uwzględniane, bo kto zagwarantuje, że wyprodukują zakładaną ilość energii a liczby to liczby i muszą się zgadzać.

Tak było rok temu. Jak jest teraz nie wiem, bo już nie muszę tego rozważać. Zainteresowani nie powinni pytać tutaj ,tylko tam gdzie pójdą z papierami.

 

PS - masz projekt gdzie jest napisane że CO+CWU będzie w 100% z prądu z COP1?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko często kocioł jest w przestrzeni ogrzewanej, więc strat żadnych nie ma, a i te raczej są pomijalne w skali całych kosztów CO.

W moim kotle elektrycznym Kospel, wymieniałem tylko czujnik ciśnienia (chyba już z 3 razy), a poza tym bez awarii przez 10 lat.

 

a co hipcia wymieniała u siebie przez 12 lat?

 

nic, nothing, zero, null...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cóż..w tym kraju jest takie coś jak WT i przepisy, które co rusz się zmieniają oraz decydujący urzędnicy, którzy często nie są z nimi zaznajomieni.

Jak ja wybierałem źródło ciepła rok temu to mi jasno powiedziano - świetle obowiązującego na dziś prawa, nie można grzać tylko 'czystym prądem' bo normy EP na to nie pozwalają. Mój KB wspominał o PV ale urzędnik stwierdził, że na dzień dzisiejszy nie są one uwzględniane, bo kto zagwarantuje, że wyprodukują zakładaną ilość energii a liczby to liczby i muszą się zgadzać.

Tak było rok temu. Jak jest teraz nie wiem, bo już nie muszę tego rozważać. Zainteresowani nie powinni pytać tutaj ,tylko tam gdzie pójdą z papierami.

 

PS - masz projekt gdzie jest napisane że CO+CWU będzie w 100% z prądu z COP1?

 

Tak z pozwoleniem na budowę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałbym teoretycznie grzać tylko w II taryfie, czy taki układ jest możliwy i będzie to działać?

 

Rozdzielnia główna -> programator taryfowy -> podlicznik -> rozdzielnia dodatkowa -> 9 pomieszczeń.

 

Czy programator taryfowy pozwoli mi np jednym przyciskiem włączyć podawanie prądu poza programem? Są takie urządzenia?

 

Zanim będę rozmawiać z elektrykiem, chciałbym widzieć jakie mam możliwości.

 

Clgixcc.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...