Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Dla mnie też 22,8-33,1

 

ja od wczoraj eksperymenty na samym podłogowym bo okazało sie że te sterowniki co zamontowałem się grzeją i okłamują czujnik pokojowy...

zdążyłem zużyć ok. 80 kwh zanim się połapałem że to przez czujniki

coś wydaje mi się że zacznę budować odpowiedni "komputer" do sterowania całym domem:P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 44,1k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

  • jasiek71

    3293

  • Pyxis

    3126

  • Liwko

    2430

  • Lobo_M

    2212

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Nie no ja nie chcę grzać hali, ale dom.

 

http://allegro.pl/rekuperator-z-pompa-ciepla-300-m3-h-3-kw-nowosc-i2001109715.html

 

To proste urządzenie, które BTW gdybym miał GWC najprawdopodobniej zagościłoby u mnie już teraz, ma przy 300 m3/h i temp. zewn. 0 C, moc grzewczą ponad 2 kW przy poborze 530 W.

 

bebechy z dwóch lodówek..., mamy grzanie i chłodzenie w jednym za parę groszy (doczepione do zwykłego reku);)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz jakiś linkdo takich samoróbek, poczytałbym sobie w wolnych chwilach, żeby się mentalnie przygotować i szukać lodówek.

Do tego nie są potrzebne 2 lodówki - wystarczy jedna zamrażarka - podłączenie jest proste, już kiedyś o tym pisałem, wystarczy tylną ściankę z wymiennikiem zaizolować i wyprowadzić z tej przestrzeni 2 otwory, w drzwiach zamrażarki również zrobić 2 otwory (wszędzie góra, dół), dodatkowo dla lepszej wymiany można we wnętrzu zamrażarki dodać radiator z blachy aluminiowej na półkach skraplacza. Do ogrzewania przez otwory z wnętrza zamrażarki wyprowadzić powietrze do wyrzutni, a z tylnej ścianki wlot świeżego powietrza do domu, latem odwrotnie. Zamrażarka z kompresorem o mocy ok 500W powinna mieć sprawność podobną do w/w rekuperatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zbliżają się święta, więc odpowiem grzeczenie.

 

Ale Arturo72 przyrzekam, że ostatni raz grzecznie, bo nie możesz lub złośliwie nie chcesz przyjąć do wiadomości, że nie tylko woda przenosi energię:

 

Założę sobie powietrzna Pompę ciepła za 8 kPLN, mam nawet firmę w Łodzi, ich oferta jest na aledrogo.

Nie spodziewając się od niej cudów, COP = 2, sprowadzę cenę za prąd do poziomu 0,5 zł/kWh.

 

Nie porównuj Twojego pomysłu do tego co napisał Arturo. On montując wodną podłogówkę będzie przy zmianie żródła ciepła dalej miał ogrzewanie podłogowe a Ty będziesz dreptał po zimnych płytkach.

 

Arturo tam pompa za 18 tys to pomysł bez sensu. Ja już zdecydowałem i robię tak. Montuję piec Kospela który będzie grzał CO i CWU poprzez wężownicę. Po 1 roku sprawdzę rachunki. Jeżeli będą poniżej 2,5 tys nic więcej nie zmieniam. Jak więcej dokupuję pompę powietrzną Heawlexa (od razu zrobię na nią miejsce w pomieszczeniu gosp) i podepnę ją poprzez trójniki do rekuperatora. Pompą będę ogrzewał niewielki (50litrów?) baniak, który będzie wpięty pomiędzy powrót z podłogówki a piec Kospela. Co uzyskam? Do temperatur dodatnich pompa nagrzeje mi buforek do temperatury 30 stopni, która z powodzeniem wystarczy na ogrzanie domu a piec nie będzie włączał grzałek bo będzie zasilany ciepłą wodą. Jak temperatura spadnie poniżej wydolności pompy ciepła to ją wyłączę i będę grzał samym prądem. Moim zdaniem idealna hybryda w cenie 7 tys zł (piec kospela i pompa).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz jakiś linkdo takich samoróbek, poczytałbym sobie w wolnych chwilach, żeby się mentalnie przygotować i szukać lodówek.

 

tu jest trochę...

http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic110203-0-asc-90.html

 

w takim domu jak twój to kolektor powietrzny na południowej ścianie sprzęgnięty z WM...

a nie jakieś pompy ciepła...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do tego nie są potrzebne 2 lodówki - wystarczy jedna zamrażarka - podłączenie jest proste, już kiedyś o tym pisałem, wystarczy tylną ściankę z wymiennikiem zaizolować i wyprowadzić z tej przestrzeni 2 otwory, w drzwiach zamrażarki również zrobić 2 otwory (wszędzie góra, dół), dodatkowo dla lepszej wymiany można we wnętrzu zamrażarki dodać radiator z blachy aluminiowej na półkach skraplacza. Do ogrzewania przez otwory z wnętrza zamrażarki wyprowadzić powietrze do wyrzutni, a z tylnej ścianki wlot świeżego powietrza do domu, latem odwrotnie. Zamrażarka z kompresorem o mocy ok 500W powinna mieć sprawność podobną do w/w rekuperatora.

 

ja bym dał jedną jako dogrzewanie, drugą jako chłodzenie i jeszcze dorzucił trzecią żeby robiła za GWC;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dla osób które w najbliższej przyszłości planują zakup kabli Devi (i wszystkich innych art elektrycznych) mogę polecić bardzo dobry punkt handlowy

 

ja zarówno na kable grzewcze, sterowniki ,

jaki i mój elektryk na kable i inne akcesoria otrzymaliśmy BARDZO DOBRĄ ofertę

 

sklepy interentowe oferują od 25 do 33% rabatu na Devi , mi udało się otrzymać ok 40 = kilka stówek w kieszeni

 

szczegóły na PRV

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i teraz zasadne pytanie,a co z domami grzanymi kablami przy takiej cenie za 1kWh ?

Czy ktoś brał coś takiego pod rozwagę przy "tańszych" kablach ?

Nie chcę być złośliwy bo nie wybudowałem ;)

 

Mniej więcej to samo co kiepsko wybudowanym (np 6-9 litrowym) domem grzanym PC.

Albo płacić rachunki albo płacić za modernizację. I tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40% rabatu ale od czego? Ceny wyjściowej 130%?

 

Pewnie od cennika producenta. Taka "sprytka" taktyka, w Wavinie np. rabat 40% to nie żadna sensacja, może po to aby instalator wykonujący robotę "z materiałem" mógł pokazać cennik producenta że niby super materiał sprzedaje po kosztach ;)

 

PS. Może jeszcze jakiś głos oprócz Arturo w moim pytanku..?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja bym dał jedną jako dogrzewanie, drugą jako chłodzenie i jeszcze dorzucił trzecią żeby robiła za GWC;)

Dodawanie kolejnych (kaskada) ma ograniczenie jak np w pc kaskady sprężarek, najprościej to opłacalne jest do momentu kiedy już chłodne powietrze potrzebuje zbyt dużej mocy aby go bardziej schłodzić (tak samo przy jego podgrzaniu) przy pomocy agregatu z lodówki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40% rabatu ale od czego? Ceny wyjściowej 130%?

 

nie bądź dzieckiem ... jeśli piszę że jedni dają 33 a inni ok 40 to chyba od tego samego poziomu cen - bo tylko to pozwala zaoszczędzić kilka set złotych - o tym też pisałem

dla wyjaśnienia napiszę - od oficjalnego cennika Devi

 

Pewnie od cennika producenta. Taka "sprytka" taktyka, w Wavinie np. rabat 40% to nie żadna sensacja, może po to aby instalator wykonujący robotę "z materiałem" mógł pokazać cennik producenta że niby super materiał sprzedaje po kosztach ;)

 

zgadza się - np z wełną na dach wszystkich producentów jest tak, że rabaty dochodzą już do 60% - wg mnie to jakaś abstrakcja - nie ważne tak naprawdę jaki jest rabat i od czego jest liczony tylko za ile realnie kupisz dany produkt

Edytowane przez R&K
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodawanie kolejnych (kaskada) ma ograniczenie jak np w pc kaskady sprężarek, najprościej to opłacalne jest do momentu kiedy już chłodne powietrze potrzebuje zbyt dużej mocy aby go bardziej schłodzić (tak samo przy jego podgrzaniu) przy pomocy agregatu z lodówki.

 

ja nie mówię o kaskadzie tylko o kilku nie zależnych układach

jeden na lato do chłodzenia

drugi na zimę do podgrzewania powietrza wentylacyjnego

trzeci współpracujący z drugim jako osłona rekuperatora

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PS. Może jeszcze jakiś głos oprócz Arturo w moim pytanku..?

 

moje zdanie chyba znasz ... bez względu czym grzejesz nie odcinaj się od akumulacji którą już masz - grzanie gazem i centralne sterowanie układem powoduje i tak większe wydatki niż potrzebujesz (w jednym pomieszczeniu potrzebujesz mniej w innym więcej, sterownik umieszczasz w jakimś uśrednionym , najczęściej w centralnej części domu) - centralny sterownik zanim zareaguje nagrzejesz więcej niż potrzebujesz w danym pomieszczeniu - więc zamiast puszczać to w przysłowiowy gwizdek - pochłonie część płyta

Edytowane przez R&K
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkim czynnym forumowiczom na tym temacie, tym grzejącym PCi, DH, kominkami śmieciuchami i kablami. Wszystkim razem i każdemu z osobna życzę Wesołych Świąt, spędzonych w gronie bliskim Wam osób. Życzę Wam niekończących się żarliwych dyskusji na kontrowersyjne tematy:-)

http://www.mlik.pl/wordpress/wp-content/uploads/2009/12/wes_m.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moje zdanie chyba znasz ... bez względu czym grzejesz nie odcinaj się od akumulacji którą już masz - grzanie gazem i centralne sterowanie układem powoduje i tak większe wydatki niż potrzebujesz (w jednym pomieszczeniu potrzebujesz mniej w innym więcej, sterownik umieszczasz w jakimś uśrednionym , najczęściej w centralnej części domu) - centralny sterownik zanim zareaguje nagrzejesz więcej niż potrzebujesz w danym pomieszczeniu - więc zamiast puszczać to w przysłowiowy gwizdek - pochłonie część płyta

 

Podłogówka będzie wyliczona dokładnie pod równą reakcję (+ ew. finetuning w skrzynce), sterowanie pogodowe z ewentualnymi czujnikami w strefach zamykającymi elektrozawory dla rozdzielacza strefy (min. dwóch: piętro i parter, przez możliwe różnice w reakcji), więc wahań się nie obawiam. Wręcz moim zdaniem przy mega-akumulacyjności sterownik pokojowy spóźni się jeszcze bardziej (po to są sterowniki pogodowe o ile rozumiem, aby reagować z wyprzedzeniem i siłą proporcjonalną do różnicy temp wew/zew).

 

Zalety akumulacyjności które widzę to stabilizacja temperatury (letnie upały za dnia, ostre słoneczko przez przeszklenia). No ale pozostaje u mnie istotny problem izolacji rur wodnych (moim zdaniem znaczące kosztowo szczególnie poza sez. grzewczym). No i pytanie na ile ta akumulacyjność spadnie jak dołożę 10cm styro pod wylewkę (poprawię przy tym nico izolację od gruntu).

 

Jak uważacie, jak można porównać akumulacyjność powiedzmy konstrukcji jak niżej, przyjmując za kryterium np. czas wzrostu temperatury wewnątrz o 1° przy nagłym słoneczku przez przeszklenia (bardziej mi chodzi o proporcje, przyjmijmy do jednego przeciętnego domku, jeśli istotne, przyjmijmy średnią podłogę np. panele):

 

a) szkieletor,

b) murowaniec BK 24, wylewka 5cm, strop drewniany

c) murowaniec silikaty 18, wylewka 7cm, strop teriva

d) murowaniec silikaty pełne 24, płyta fund.+wylewka 25cm, strop żelbet

 

Ja bym obstawiał (w h): 0,5 / 2 / 3 / 4

Co Wy na to?

 

pozdrawiam forumowiczów, Dobrych Świąt!

Edytowane przez grzeniu666
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...