Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Wczoraj policzyłem ile będzie mnie kosztować styropian ... 10 tys na całą chałupę 100m2. Dużo? Mało? Spodziewałem się lekko mniej ... cóż.

A przy okazji ... proszą, żeby im zaufać - można im zaufać? http://allegro.pl/styropian-super-fasada-grafitowy-eps-lambda-033-i2196394198.html

 

Sporo za samo styro, mi przeliczając na 100m2 mi średnio wychodzi połowa tego (25cm 0,033, może sprawa powierzchni i bryły). EDIT: mówię tylko o ścianach zewn., Ty chyba nie z tego co widzę na szybko...

 

Chyba o tej firmie średnio tu mówili, w tej okolicy:

http://forum.muratordom.pl/showthread.php?101177-Cennik-materia%C5%82%C3%B3w-budowlanych&p=5222687&viewfull=1#post5222687

http://forum.muratordom.pl/showthread.php?101177-Cennik-materia%C5%82%C3%B3w-budowlanych&p=5167898&viewfull=1#post5167898

Edytowane przez grzeniu666
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 44,1k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

  • jasiek71

    3293

  • Pyxis

    3126

  • Liwko

    2430

  • Lobo_M

    2212

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Wczoraj policzyłem ile będzie mnie kosztować styropian ... 10 tys na całą chałupę 100m2. Dużo? Mało? Spodziewałem się lekko mniej ... cóż.

A przy okazji ... proszą, żeby im zaufać - można im zaufać? http://allegro.pl/styropian-super-fasada-grafitowy-eps-lambda-033-i2196394198.html

 

wiem ze tym można w 200% zaufać - kupowałem u nich styropian Swisspoor na ściany i wełnę na dach - w bardzo dobrych cenach !!!

http://allegro.pl/styropian-swisspor-plus-dach-podloga-super-cena-i2153516825.html

 

sa na dodatek nieco tańsi od tych co podałeś - a auto i tak zawsze jedzie z transportem z fabryki na plac budowy !!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sporo za samo styro, mi przeliczając na 100m2 mi średnio wychodzi połowa tego (25cm 0,033, może sprawa powierzchni i bryły). EDIT: mówię tylko o ścianach zewn., Ty chyba nie z tego co widzę na szybko...

 

Zobacz tutaj. Wyszło mi 127 m2 ścian, 110 podłogi (jest wpisane 220 bo biorę dwie warstwy po 10cm zamiast jednej 20), 54 fundamentów zewnętrznych i 91 cm wszystkich ścian fundamentowych wewnątrz budynku (chcę to jeszcze docieplic 5 cm bo koszt minimalny).

MWSnap029.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sporo za samo styro, mi przeliczając na 100m2 mi średnio wychodzi połowa tego (25cm 0,033, może sprawa powierzchni i bryły). EDIT: mówię tylko o ścianach zewn., Ty chyba nie z tego co widzę na szybko...

 

Chyba o tej firmie średnio tu mówili, w tej okolicy:

http://forum.muratordom.pl/showthread.php?101177-Cennik-materia%C5%82%C3%B3w-budowlanych&p=5222687&viewfull=1#post5222687

http://forum.muratordom.pl/showthread.php?101177-Cennik-materia%C5%82%C3%B3w-budowlanych&p=5167898&viewfull=1#post5167898

 

Dzięki za ostrzeżenie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie wszystkich forumowiczów. Dopiero zaczynam swoją przygodę z budowaniem domu i jak to na początku dużo jest do przemyślenia :)

Przyznam się, że forum doczytałem do około połowy.Ułatwiło to wiele decyzji, za co jestem bardzo wdzięczny:) Może troszkę o moim domu (przyszłym:). Jest to projekt z kolekcji muratora "Przemyślany" niestety projekt jest z 2002 roku więc możecie sobie wyobrazić jakie są standardy:( Na szczęście wszystko da się zmienić. Ściany- 24 cm beton komórkowy 500+ 20cm styro 0,033, podłoga 20cm styro i na to 10-15cm wylewki i w to raczej kable choć czekam na wycenę wodnej.Dom parterowy więc lekki strop i na to jeszcze nie wiem bo ostatnio na Budmie widziałem fajne rozwiązanie z pianką poliuretanową. Może ktoś ma lub słyszał o natryskowej izolacji?? Wszelkie informacje mile widziane;) Jeśli się nie sprawdzi to wrzucę 30-40 cm waty lub styro. Do tego WM (tu mam cichą nadzieję że może Piczman coś doradzi..jak dobrze czytałem ogarnia temat. Oczywiście inne propozycje także mile widziane :) Okna U= lub < 0,9 jeszcze nie zdecydowałem się na konkretne( thermic 90,energy line 90, v90+) oczywiście trzy szyby. W pomieszczeniach "nocnych" i tam gdzie nie są one potrzebne- usuwam lub zmniejszam. Wiecie wszystko fajnie tylko że jest problem. Nazywa się OZC.....:( Powiedzcie kupowaliście program?? Bo cena jest zabójcza i nie wiem czy na wersji demo jestem w stanie coś zrobić?? Gdy już coś zaciągnę z sieci to problem jest z instalacją programu. Czy mógłbym prosić o wskazówki dotyczące ozc np. czy trzeba kupić orginał jesli nie to gdzie mogę szukać wersji, której mógłbym użyć?? Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiecie wszystko fajnie tylko że jest problem. Nazywa się OZC.....:( Powiedzcie kupowaliście program?? Bo cena jest zabójcza i nie wiem czy na wersji demo jestem w stanie coś zrobić?? Gdy już coś zaciągnę z sieci to problem jest z instalacją programu. Czy mógłbym prosić o wskazówki dotyczące ozc np. czy trzeba kupić orginał jesli nie to gdzie mogę szukać wersji, której mógłbym użyć?? Pozdrawiam

 

Należy kupic oryginał - inaczej przepadniesz bez wieści jak niektórzy z forumowiczów, którzy gmerali w OZC :p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy mógłbym prosić o wskazówki dotyczące ozc np. czy trzeba kupić orginał jesli nie to gdzie mogę szukać wersji, której mógłbym użyć?? Pozdrawiam

Ja zainstalowałem demo i całą chałupę policzyłem w demo bez problemu. Ale prawdę mówiąc wolałbym zapłacić 300zł żeby mi ktoś to wprowadził i policzył bo się trochę namęczyłem a ta wiedza raczej więcej mi się nie przyda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

300 zł rocznie powiadasz?

W poniedziałek miałem mieć wolne. Miałem:P

Wyjeżdzam, niespodziewanie, dzisiaj się dowiedziałem

Pojadę autem co pali 11 ON na setkę. Na podwórzu stoi co pali 8 ON. Mam do zrobienia prawie tysiąc km w jeden dzień. Dojdzie obiad itp.

Wyjdzie prawie 300 zł różnicy. Prawie dziennie:)

 

Tym co pali 11 to przyjdą ze dwa zdjęcia po 200 PLN-ów, starym Vitkiem nawet bym Tira nie wyprzedził:)

Będzie szybciej, tak z jedną godzinę na całości

To czemu nie ogrzewasz niecentralnie prądem w G11 bez akumulacji? Nie da sie wygodniej, a na kosztach przecież Ci nie zależy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie wszystkich forumowiczów. Dopiero zaczynam swoją przygodę z budowaniem domu i jak to na początku dużo jest do przemyślenia :)

Przyznam się, że forum doczytałem do około połowy.Ułatwiło to wiele decyzji, za co jestem bardzo wdzięczny:) Może troszkę o moim domu (przyszłym:). Jest to projekt z kolekcji muratora "Przemyślany" niestety projekt jest z 2002 roku więc możecie sobie wyobrazić jakie są standardy:( Na szczęście wszystko da się zmienić. Ściany- 24 cm beton komórkowy 500+ 20cm styro 0,033, podłoga 20cm styro i na to 10-15cm wylewki i w to raczej kable choć czekam na wycenę wodnej.Dom parterowy więc lekki strop i na to jeszcze nie wiem bo ostatnio na Budmie widziałem fajne rozwiązanie z pianką poliuretanową. Może ktoś ma lub słyszał o natryskowej izolacji?? Wszelkie informacje mile widziane;) Jeśli się nie sprawdzi to wrzucę 30-40 cm waty lub styro. Do tego WM (tu mam cichą nadzieję że może Piczman coś doradzi..jak dobrze czytałem ogarnia temat. Oczywiście inne propozycje także mile widziane :) Okna U= lub < 0,9 jeszcze nie zdecydowałem się na konkretne( thermic 90,energy line 90, v90+) oczywiście trzy szyby. W pomieszczeniach "nocnych" i tam gdzie nie są one potrzebne- usuwam lub zmniejszam. Wiecie wszystko fajnie tylko że jest problem. Nazywa się OZC.....:( Powiedzcie kupowaliście program?? Bo cena jest zabójcza i nie wiem czy na wersji demo jestem w stanie coś zrobić?? Gdy już coś zaciągnę z sieci to problem jest z instalacją programu. Czy mógłbym prosić o wskazówki dotyczące ozc np. czy trzeba kupić orginał jesli nie to gdzie mogę szukać wersji, której mógłbym użyć?? Pozdrawiam

 

Czy kolega nie jest przypadkiem z lubonia ?

Jakaś taka znajoma nawijka ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja pod działowki robiłem fundamenty takie na pół metra lekko zazbrojone i na to dopiero chudziak isomury i tyle

izolacyjność zapewniona

 

A pod działówki nie wystarczyło by dać suporex? Powinien wytrzymać nacisk ściany, w końcu nic na niej nie stoi i sam ciężar np 12cm grubosci nie jest chyba taki straszny? Isomury drogie ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A pod działówki nie wystarczyło by dać suporex? Powinien wytrzymać nacisk ściany, w końcu nic na niej nie stoi i sam ciężar np 12cm grubosci nie jest chyba taki straszny? Isomury drogie ...

 

Ja mam bezpośrednio na chudziaku i zyję. To sa ściany na które działa temp 6-8*C wiec nie puści Was to z torbami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

 

Mam dom o powierzchni ok. 90m2. Jest w miarę dobrze ocieplony (styro-suprema) , w połowie murowany w połowie drewniany. Ogrzewany jest cały czas piecem c.o. na paliwo stałe (węgiel, drewno). Instalacja w 90% stalowa. Brak sieci gazowej.

 

Zależy mi na tym żeby np. w zimę wyjechać z domu na kilka dni bez obawy że cała instalacja zamarznie. Wymyśliłem sobie takie coś jak na rysunku. Co moim zdaniem powinno załatwić sprawę dodatkowego czasowego źródła ogrzewania a jednocześnie pozwoli utrzymać dłużej ciepło w instalacji .

1. Piec podłączam do bufora ciepła (do wężownicy) o pojemności np. 400L.

- pierwsze pytanie czy pompka jest tam potrzebna- jeśli tak to włącza się ona prze sterownik po osiągnięciu jakiejś zadanej temperatury.

2. grzejniki podłączam bezpośrednio do bufora za pomocą drugiej pompki która jest sterowana czujnikiem umieszczonym gdzieś na górze zbiornika np na rurze zasilającej.

No i kiedy jestem w domu to palę w piecu – wężownica ogrzewa wodę w buforze – a ta grzejniki. Po wygaśnięciu pieca pozostaje w buforze jeszcze ciepła woda która krąży w instalacji do czasu spadku jej temperatury czyli wyłączenia pompy przez sterownik.

 

Kiedy zamierzam wyjechać podłączam grzałkę (lub na dwie) i ustawiam na termostacie np. 60stopni, grzałka ogrzewa wodę reszta jw. Zależmy mi tylko żeby woda w instalacji nie zamarzła – ewentualnie żeby w domu było min. 5 stopni.

 

No i ostatnie pytanie – czy istnieje możliwość zamontowania dmuchawy w moim piecu którego schemat zamieściłem. Mi wydaje się, iż najrozsądniejszym miejscem były by drzwiczki od paleniska. Zależy mi na tej dmuchawie ponieważ miałbym możliwość większej regulacji intensywności palenia – a zarazem temperatury.

 

Czy mój pomysł ma sens i czy jest ktoś w stanie oszacować jak drogo by to wyniosło tzn samo ogrzewanie (na prąd).

 

Dzięki za pomochttp://fotoo.pl//out.php/t154589_wer1.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam bezpośrednio na chudziaku i zyję. To sa ściany na które działa temp 6-8*C wiec nie puści Was to z torbami.

 

Wywołałem Cię telepatycznie bo właśnie jakoś mi się przypomniało, że chyba tak masz i kamera nie wykazała jakiś wielkich strat.

 

bitter możesz dać pierwszy wiersz z BK odmiana 400 albo nawet 350 ma lepsza lambdę niz isomur chce tak zrobic u siebie wiersz BK potem silka

To rozwiązanie ma jedną wadę, nie da się wyrównać spoin. BK ma inną wysokość niż silikat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...