Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Blogi

Nasze blogi społeczności

  1. Szukasz wysokiej jakości wyrobów drewnianych?

     

    Zaufaj sprawdzonemu dostawcy! Oferujemy szeroki wybór produktów z surowego drewna, idealnych zarówno do zastosowań zewnętrznych, jak i wewnętrznych.

     

    Nasze atuty:

     

    * Wysoka jakość: Drewno suszone, wyszlifowane i gotowe do malowania.

    * Szeroki wybór:

    • Podbitka i boazeria:

    - Grubość 11 mm, szerokość 9,5 cm - 28 zł/m²

    - Grubość 15 mm, szerokość 9,5 cm - 36 zł/m²

    - Grubość 15 mm, szerokość 13 cm - 36 zł/m²

    - Grubość 20 mm, szerokość 13 cm - 47 zł/m²

    • Deski podłogowe:

    - Grubość 22 mm, szerokość 15 cm - 70 zł/m²

    - Grubość 28 mm, szerokość 15 cm - 87 zł/m²

    • Deski elewacyjne:

    - Grubość 22 mm, szerokość 15 cm - 59 zł/m²

    - Grubość 22 mm, szerokość 19,5 cm - 72 zł/m²

    • Deski tarasowe:

    - Modrzewiowe, ryflowane, grubość 28 mm - 70 zł/m²

    - Świerkowe, grubość 22 mm, szerokość 15 cm - 59 zł/m²

    - Sosnowe, grubość 28 mm, obustronnie ryflowane - 69 zł/m²

    • Półbale: W najgrubszym miejscu 22 mm - 59 zł/m²

    • Listewki: Różne wymiary

    • Kątowniki: Różne wymiary

    • Kantówki: Różne wymiary

    * Konkurencyjne ceny: Sprawdź nasz cennik!

    * Dostawa na terenie całej Polski: Szybka i sprawna realizacja zamówień.

    * Produkty dostępne od ręki: Nie musisz czekać!

    * Nasi specjaliści chętnie doradzą w wyborze odpowiednich produktów.

     

    *Dodatkowe informacje:

     

    * Zapewniamy transport na terenie całej Polski w bardzo atrakcyjnych cenach.

    * Wszystkie produkty dostępne są od ręki, w dowolnej ilości.

    * Pamiętaj: Drewno to naturalny materiał, który wymaga odpowiedniej pielęgnacji. Skonsultuj się z nami, aby dowiedzieć się, jak dbać o nasze produkty, aby służyły Ci jak najdłużej.

     

     

    Przed zakupem skontaktuj się z nami telefonicznie (6-6-3-4-0-4-3-5-5) w celu ustalenia rodzaju drewna, długości desek i ilości.

     

    Zapraszamy!

  2. Bardzo proszę o opinię.

     

    Niestety zmuszony jestem napisać opinie, która mam nadzieję że będzie przestrogą dla kolejnych osób chcących dokonać zakupu produktów firmy Derpal. Zakupiłem drzwi zewnętrzne Derpal - umowa 4/2024r z dnia 23.02.2024r - model D-59 gr. 84mm wykonanych z sosny o kolorze RAL 3003, w sklepie Gala Drzwi i Okien Wioletty Gala – u Pana Pawła Gali z Warszawy na ulicy Bartyckiej. Niestety była to jedna z największych pomyłek jakie spotkały nas w trakcie przeprowadzanego remontu domu. Drzwi wprawdzie wykonane były zgodnie z terminem jednakże ich jakość i standard wykonania pozostawia wiele do życzenia. Drzwi noszą wiele niestarannie wykonanych detali, lakier nie jest nałożony jednolicie na całości drzwi i zarówno Framuga jak i samo skrzydło drzwi nosi wiele niesymetrycznych, niestarannie wykonanych detali. Po zgłoszeniu reklamacji, Producent do którego zwróciłem się bezpośrednio, (gdyż sprzedawca zupełnie ignoruje próby kontaktu i zwyczajnie nie odbiera telefonu ani nie odpisuje na maile i wiadomości sms od czasu zgłoszenia reklamacji) stwierdził że jest to produkt budowlany i zgodnie z powyższym nie obowiązują go standardy produktów takich jak choćby meble. Reklamacja została oczywiście oddalona przez Firmę Derpal mimo załaczonej dokumentacji fotograficznej i czeka mnie obecnie dochodzenie praw klienta na drodze prawnej. Pismo w odpowiedzi na moją reklamację napisał sam pan Prezes Firmy co dziwi tym bardzie, że Firma Derpal ma aspiracje do plasowania swoich produktów w segmencie Premium, zarówno pod względem wzornictwa jak i cenowo. Tu niestety istnieje przepaść jeśli chodzi o oferowaną jakość i świadomość produktów Premium. Nikomu nie polecam kupna drzwi firmy Derpal po tym jak zostałem potraktowany i po tym jaką ignorancją wykazał się sam Pan prezes Zbigniew Woś.

    Bartek Komorowski

    • 1
      wpis
    • 0
      komentarzy
    • 115
      odsłon

    Ostatnie wpisy

    Witam. Szukam rozwiązania, a mianowicie czym przykręcić sztachetę kompozytową do metalowej balustrady.Może ktoś da jakąś podpowiedź
    • 1
      wpis
    • 0
      komentarzy
    • 91
      odsłon

    Ostatnie wpisy

    Witam. W moim domu znajdują się drewniane ściany brusy, co jest charakterystyczne dla bardzo starego budynku. Obecnie pokrywają je płyty gipsowo-kartonowe, jednakże po ich montażu nie wszystkie są idealnie proste. Rozważam przekształcenie tych ścian w sposób oszczędny, eliminując konieczność stosowania profili, a zamiast tego planując wykorzystanie wkrętów do idealnego wypoziomowania płyt gipsowych. Jest to dla mnie istotne z uwagi na ograniczoną przestrzeń wynikającą z przebiegu rur, co utrudniałoby montaż standardowych profili. Mój koncept przypomina koncepcję systemu atlas msystem, lecz bazuje na stabilizacji płyt za pomocą wkrętów, a potem ich przykręcenia. Niemniej jednak, nurtuje mnie obawa, że taka konstrukcja może być podatna na pękanie. Warto zaznaczyć, że istniejące już płaty gipsowo-kartonowe w niektórych miejscach doświadczyły pęknięć, jednak zastosowane przeze mnie rozwiązania naprawcze, tj. uniflot i fizelina, skutecznie zabezpieczyły je przed dalszym uszkodzeniem przez okres ostatniego roku.
    • 1
      wpis
    • 0
      komentarzy
    • 81
      odsłon

    Ostatnie wpisy

     

    Mieszkam w nowym bloku z tragiczną akustyką ...

     

    Szukam projektów małego domu 80m2, 100 m2 to maksymalny metraż.

     

    Proszę podzielić się informacją, które projekty są tanie w budowie?

     

    Czy ktoś już zbudował i w jakim roku.

    • 1
      wpis
    • 0
      komentarzy
    • 100
      odsłon

    Ostatnie wpisy

    Witam. Od paru dni zmagam się z pralką bowiem nie wypompowywuje wody. Dziś chciałam zerknąć jeszcze raz czy filtr nie jest zatkany (nie jest) i woda z bębna opróżniła się do miski. Co w takim razie może być problemem jeżeli usunięcie filtra teoretycznie wypuszcza wodę z bębna?
    • 1
      wpis
    • 0
      komentarzy
    • 79
      odsłon

    Ostatnie wpisy

    Hej. mam pytanie odnośnie systemu do poziomowania płytek. Jaki system polecicie? Pracowałem na mapei ale jest strasznie drogi?
  3. Witam mam pytanie odnośnie eurofali mam garaż 6 rzędów na 6 pierwszy raz takie rzeczy robiłem ale jak to się mówi nie popełnia błędów ten co nic nie robi i tak narożniki wszystko pasowało i moje pytanie czy nie popełniłem błędu ponieważ od belki do końca płyty mam 20/25cm zakładu i zacieka ale zauważyłem też że płyty same w sobie też idealnie się nie schodzą co może być takim powodem? Za duży zakład belka musiała by być bliżej końca? Czy jednak jakoś samych płyt też ma wpływ na to
  4. Argumenty za autami elektrycznymi:

    1. W niektórych miastach można jeździć buspasami

    2. jak ktoś "tankuje" z własnego gniazdka to chwilowo wychodzi taniej. A dlaczego chwilowo? Bo w cenie paliw płynnych gross to podatki. Póki samochody tankowane z gniazdka to droga fanaberia dla bogaczy, to fiskus przymyka na to oko. Ale jak ich ilość zacznie robić różnicę w budżecie, to znajdą sposób, by opodatkować elektryki.

     

     

    Przeciw:

    1. Są droższe od spalinowych

    2. Emitują więcej CO2 od spalinowych przy naszym miksie energetycznym

    3. mają mniejszy zasięg (i fazy nie da się dowieźć na rowerze czy skuterze w kanistrze a holować nie można)

    4. ilość aut które w ciągu doby można "zatankować" prądem w stacjach ładowania jest śmiesznie niska w porównaniu do liczby aut które może obsłużyć sieć dystrybucji paliw płynnych. I przez dłuższy czas ładowania musiałoby tych miejsc parkingowych z możliwością ładowania być znacznie więcej, niż stanowisk na stacjach benzynowych

    5. czas tankowania drastycznie dłuższy niż spalinowozu.

     

     

    Węgiel kamienny to jakieś 21,5MJ/kg x 37% sprawności minus straty w przesyle*, minus straty na ładowanie i mamy znacząco poniżej 2kWh z kilograma węgla. Czyli znacznie ponad 10kg węgla trzeba na 100km (przyjąłem 20kWh/100km dla elektryka, chociaż porównuję ze znacznie większym kombi**). Jak Ci wyszło 5kg?

     

    Moja Avensis kombi spala niespełna 6,5l (średnia z kilku lat) ON na 100km.

     

    Spalenie 1l oleju napędowego emituje 2,68 kg CO2, czyli 17,42kg CO2/100km

    Spalenie 1kg węgla emituje 2,68 kg CO2 - czyli mamy dla przejechania 100km mniejszym autem, 26,8kg CO2/100km. Przy prądzie z węgla brunatnego ze 20% więcej. Więc prawdziwy mix gdy auto stoi pod domem i jest tania strefa (czyli w nocy) będzie raczej gorszy od tego (brunatny bardziej pogoroszy emisję w kg/MWh niż OZE poprawi). Do tego dużo większa emisja z produkcji i utylizacji auta. Nie raz i nie dwa już było policzone, że elektryki to żadna ekologia.

     

    "Produkcja aut elektrycznych generuje o 70 proc. więcej dwutlenku węgla niż auto spalinowe. [...] - Volvo C40 Recharge - musi on pokonać dystans 110 tys. km, zanim osiągnie równowagę z modelem spalinowym. "

    Ale to nie uwzględnia polskiego mixu energetycznego.

     

     

     

    a na każdy litr paliwa w dystrybutorze przypada drugie tyle ropy spalonej żeby ropę na to paliwo wydobyć, przerobić i dostarczyć).

     

    A węgiel to niby materializuje się w kotle w elektrowni? I popioły znikają?

     

    - bo możne to ładować każdy i właściwie wszędzie z praktycznie każdego gniazdka.

     

    Nie bardzo. Większość aut jest zaparkowana zdecydowanie poza zasięgiem przedłużacza. A nawet te, co stoją w zasięgu, to te gniazdka i instalacja dadzą radę zasilić odkurzacz czy prostownik, żeby podładować akumulator rozruchowy, ale ładowania aut tam zaparkowanych już nie udźwignie ani instalacja, ani WLZ, ani sieć niskiego napięcia.

     

    Mieszkałem w kilku blokach. Tylko w jednym z nich był garaż. Wspólny, na ponad 40 aut. Wspólny licznik to jedna kwestia. Druga, to niech te 2,3kW pociągnie chociaż dwa z tych 40 autek i już bezpiecznik wybija.

    I robi się jeszcze problem formalny. Garaż jest wydzielonym, wspólnym lokalem. Koszty utrzymania wg udziałów. I teraz przekonaj większość (albo i wszystkich, zależnie od interpretacji) że trzeba ryć i prowadzić nowe kable, każdy musi mieć osobną umowę z zakładem energetycznym. I WLZ bloku trzeba też wymienić na 2x większy, główne zabezpieczenia i włączniki też... Powodzenia, jak większość nie ma aut. A ten, co ładował skuterek elektryczny już miał przechlapane u sąsiadów. Na szczęście mieszka na parterze i sobie z domu przedłużaczem ładuje.

     

    A co mają zrobić ci, co nie mają garażu, tylko parkują na ulicy pod blokiem?

     

    Aut w Polsce mamy 35mln w tym 60 tys. elektrycznych (17 promili). Prosumentów 1,3mln. Iluż prosumentów ma elektryka? Jak już elektryki zdominują nasze drogi, to iluż będzie mogło je ładować z własnej PV?

    Ładować z PV mogą przez cześć roku... Tylko które auto elektryczne stoi w ciągu dnia pod domem? A po południu, to nawet w słoneczne dni ile zostanie z produkcji po zużyciu bytowym?

     

    To co, nie ma przyszłości przed elektrycznymi autami? To tylko moda wykreowana przez marketing?

     

    IMO elektromobilność zaczęli od rzyci strony przynajmniej w Polsce. Nie ma sensu szuflowanie do akumulatorów węgla. Najpierw trzeba przebudować system energetyczny na atom i OZE. A potem zbudować eHighway czy coś podobnego na trasach szybkiego ruchu i na większości dróg w dużych miastach a akumulatorki małe, tylko żeby przeskoczyć z jednej elektrycznej drogi na inną czy uliczką osiedlowa dojechać do domu. A do tego automatyczne taksówki powodujące, że w miastach prywatne auta byłyby zbędnym "luksusem". W cudzysłowie, bo to wcale nie takie wygodne stanie w korkach (z taksówki nawet nieautomatycznej można wysiąść) dbanie o opony, przeglądy, ubezpieczenie i praca jako kierowca - luksus to jeżdżenie dla przyjemności autem czy motocyklem po torze wyścigowym).

    Ilość akumulatorów potrzebnych do aut, jakbyśmy chcieli dzisiejszą ilość zelektryfikować jest kosmiczna i przez dekady nie do osiągnięcia nawet, jak znajdziemy inne rozwiązanie dla ciężarówek. I oby udało się znaleźć lepsze, tańsze, bardziej ekologiczne akumulatory. Bo litowe...

     

    Dyskutować, czy elektryki są ekologiczne mogą Francuzi. U nas z kretesem przegrywają ze spalinowymi.

    Dla jasności - widzę przyszłość świetlaną przed autami elektrycznymi. Jednak żeby były ekologiczne i masowe to musi zostać u nas mocno przebudowany system energetyczny i musi dokonać się przełom technologiczny w bateriach (albo eHighway na większości tras)

     

    To może wodór? To czyste, ekologiczne paliwo....

     

    Tylko nie mamy kopalni wodoru. Ani nie produkujemy go ze źródeł ekologicznych.

     

    96% całego produkowanego obecnie wodoru pochodzi z paliw kopalnych. Tylko 4% jest wytwarzane przez elektrolizę wody.

     

    Jeszcze większa eko-ściema niż ekologiczność aut elektrycznych w Polsce.

     

    A dlaczego nie produkujemy wodoru przez przez elektrolizę? Bo się nie opłaca.

    Opłaca się taka produkcja "przy okazji" w wysokich temperaturach w elektrowniach jądrowych. Ale takich nie mamy.

    Do tego problemy z magazynowaniem, transportowaniem, niską gęstością energetyczną na litr.

    W 180l zbiorniku mieściłoby się 12,744 kg wodoru w stanie ciekłym (70,8 kg/m3) gdyby można było go zatankować po korek - a nie można.. Ciekły wodór ma 9MJ/l - dla porównania olej napędowy 36MJ/l.

     

    Czyli przy zbiorniku zawierającym tyle samo litrów paliwa (diesla możesz zalać pod korek - ciekły wodór wymaga wolnej przestrzeni, zresztą podobnie jak LPG) na dieslu dojedziesz 4x dalej.

     

    Sandvika i Hindenburg zrobili zły marketing i chętnych na stację wodorową, czy auta wodorowe nie tylko we własnym garażu ale też na osiedlu za dużo pewnie się nie znajdzie.

     

     

    *całkowita strata w przesyle energii elektrycznej w Polsce wyniosła 10 774 GWh za sumę 2,1 mld zł i stanowiła 7,3 proc. ze 147 tys. GWh wprowadzonych do systemu.

     

    **https://e.autokult.pl/ile-naprawde-pala-auta-elektryczne-wyniki-testow-adac,6807631182235265a

    • 1
      wpis
    • 0
      komentarzy
    • 77
      odsłon

    Ostatnie wpisy

     

    jak od północnej lub wschodniej strony to mech, usuwa sie mechanicznie np karcherem + chemia.

     

    Dziękuję!

  5.  

    Dzień dobry,

     

     

    Czy jest możliwe aby nadzór odebrał dom jednorodzinny do użytkowania, który nie posiada ogrzewania (nie zamontowano pompy ciepła), barierek w oknach (w pokojach na piętrze duże okna balkonowe) i na balkonie, ogrodzenia? Czy w dzienniku budowy (do którego poprosiłam o dostęp składając wniosek do nadzoru) powinny być wpisy na ten temat? gdzie znajdę akt prawny, który reguluje co powinien zawierać dom aby kierownik budowy zakończył budowę?

     

     

    Dziękuję za pomoc,

     

    Pozdrawiam,

     

    Marta

    • 1
      wpis
    • 1
      komentarz
    • 65
      odsłon

    Ostatnie wpisy

    ..od czasu do czasu ten dziennik wypada wywlec na wierzch... żeby ludzie nie zapomnieli o legendach FM...

    Nawet wypada go przeczytac po raz pierwszy po kilkunastu latach

    Pozdrowienia dla Kodiego

  6. Witam wszystkich serdecznie.

    Mam pytanie odnośnie powiększenia wejścia na poddasze. Wejście jest niewygodne, trzeba się schylać, jest po prostu zbyt mały otwór. Czy mogę skuć beton oraz wyciąć zbrojenie, które jest nad schodami? Zbrojenie to pręty 12 co 15 cm. Potrzebuję wykuć 30cm x 80cm. Chodzi o ten kawałek, który jak wchodzi się na górę jest nad głową.[attachment=345027:name]

    • 1
      wpis
    • 1
      komentarz
    • 67
      odsłon

    Ostatnie wpisy

    Witam serdecznie czy da radę z tym coś zrobić IMG_20230828_191619.jpg.26fa8b422f5d0511ae6ea22f260f89a8.jpg

    IMG_20230828_191619.thumb.jpg.965f545c248184d77078a53a3ebce362.jpg

    IMG_20230828_191619.jpg

    IMG_20230828_191619.jpg

    • 2
      wpisów
    • 0
      komentarzy
    • 76
      odsłon

    Ostatnie wpisy

    natalia122
    Latest Entry

     

    :)Jestem bardzo zadowolona z moich okien.https://www.lanko.pl/okna/pvc/elegant-76" rel="external nofollow">https://www.lanko.pl/okna/pvc/elegant-76" rel="external nofollow">OKNA PVC od Lanko to był strzał w 10!

     

    Producent z Dobrej posiada świetną obsługę i znakomite produkty - okna i drzwi. Dodatkowo ich wsparcie, wiedza na temat stolarki otworowej są na najwyższym poziomie.

     

     

     

  7. Witam serdecznie wszystkich forumowiczów.

    Od dłuższego czasu szukam zmiękczacza wody do domku jednorodzinnego...

    Czym dłużej szukam i więcej na tentemat czytam, tym mniej wiem:(

    Twardość wody wg. sanepidu to 17,9 jednostek niemieckich (318 mg.Co3), założone zużycie miesięczne to około 7 m3.

    Dodam że jest szambo i chcę rozdzielić wodę do użytku na ogród od reszty, którą chcę zmiękczyć do 4-5 może 6 jednostek niemieckich na pewno nie do "0"

    Doczytałem się że powinna to być głowica Clack i dobre złoże monosferyczne.

    Nie wiem też jak często powinna się włączać regeneracja ( chyba nie częściej niż raz na dwa tygodnie?)

    I jeszcze jedno - Co ze zmiękczaczem jeśli w ciągu roku jestem nieobecny przez okres 3-4 miesiące i w tym czasie nie będzie zużycia wody.

    Czy istnieje możliwość " wyłączenia " zmiękczacza" i w jaki sposób się to wykonuje i na co powinienem zwrócić uwagę?

    Proszę o pomoc w znalezieniu takiego zmiękczacza, który byłby w mojej sytuacji odpowiedni ?!

    Martwi mnie , że od dłuższego czasu nie zauważam wpisów jednego z najpozytywniejszych forumowiczów w tym temacie czyli "qbek17"

    Z niecierpliwością czekam na waszą pomoc.

    Pozdrawiam

    • 1
      wpis
    • 0
      komentarzy
    • 62
      odsłon

    Ostatnie wpisy

    Witam, czy jest może ktoś tutaj na forum kto umiałby mi obliczyć ile potrzebuje na dom łat o kontrłat? Dom będzie dwuspadowy, powierzchnia dachu to 127m2, blachodachówka :)
    • 1
      wpis
    • 0
      komentarzy
    • 45
      odsłon

    Ostatnie wpisy

     

    Witam,

     

    Mam problem związany z dość dużą wilgocią w domku letniskowym. Budynek 35m2 nieogrzewany, jeden duży pokój oraz pomieszczenie na łazienkę. Został on ocieplony w zeszłym roku oraz zostało wykonane nowe pokrycie dachowe - papa. Wewnątrz zostały przyklejone płyty gk - zielone i zaszpachlowane łączenia. Po kilku miesiącach od montażu zaczęła pojawiać się pleśń, głównie w dolnej części ściany, w narożnikach. Problem zaczął pojawiać również na suficie, widoczne szare kropki na środku płyt, ale może wydawać się to tylko powierzchniowe. Układ sufitu- płyta gk-wełna pomiędzy krokwiami- deskowanie-papa podkładowa, papa termozgrzewalna. Dodam że dach jest jednospadowy. Zostały wykonane 3 otwory wentylacyjne - w łazience oraz w 2 w dużym pomieszczeniu.

     

    W związku z przedstawionym problem, mam pytanie do fachowców

     

    Jaka może przyczyna powstawania pleśni ? oraz w jaki sposób się tego pozbyć i zapobiec dalszemu rozwojowi ? Dodam jeszcze że płyty gk w przyszłości chciałbym pokryć gładzią szpachlową. W załączniku zdjęcia

    • 1
      wpis
    • 1
      komentarz
    • 53
      odsłon

    Ostatnie wpisy

    OlaPeret
    Latest Entry

     

    Dzień dobry,

     

    Nie wiem czy w dobrym miejscu,ale potrzebuję szybkiej odpowiedzi,żeby przestać się stresować.Jakiś czas temu wylałam trochę acetonu kosmetycznego do WC,czy mogło się coś stać przez to? Wiem,że aceton rozpuszcza się w wodzie,ale mimo wszystko się stresuje.Nie zauważyłam żadnych błędów w działaniu kanalizacji,ale jednak chce się upewnić.Z góry dziękuję za odpowiedzi.

  8.  

    Witam wszystkich samorobów i inne dobre dusze.

     

    Jestem już czytelnikiem forum od jakiegoś czasu a teraz nadchodzi czas aby tą zgromadzoną wiedzę przekuć w czyn :)

     

    To mój pierwszy post na tym forum więc proszę o wyrozumiałość.

     

    Budować chce spróbować własnymi siłami z pomocą rodziny ale ta jest ponad 200km ode mnie wiec nie zawsze będzie ktoś do pomocy.

     

    W trudniejszych momentach pewnie będę podpierał się jakimiś ekipami ale mam nadzieje że rzadko.

     

    Jakiś czas temu zakupiłem działkę pod Warszawą (niestety z rurą pod ziemia więc budowa tylko w zakreślonym trójkącie)

     

    https://forum.muratordom.pl/attachment.php?attachmentid=459288&d=1652215391" rel="external nofollow">https://forum.muratordom.pl/attachment.php?attachmentid=459288&d=1652215391" rel="external nofollow">" rel="external nofollow">https://forum.muratordom.pl/attachment.php?attachmentid=459288&d=1652215391&thumb=1" src="https://forum.murator.pl/applications/core/interface/js/spacer.png" />

     

    oraz projekt od MGProjekt (Tytan 3) (mieści się idealnie w możliwy teren zabudowy).

     

    https://forum.muratordom.pl/attachment.php?attachmentid=459289&d=1652215612" rel="external nofollow">https://forum.muratordom.pl/attachment.php?attachmentid=459289&d=1652215612" rel="external nofollow">" rel="external nofollow">https://forum.muratordom.pl/attachment.php?attachmentid=459289&d=1652215612&thumb=1" src="https://forum.murator.pl/applications/core/interface/js/spacer.png" />

     

    Beda jakieś zmiany na adaptacji ale o tym później

     

    Badanie gruntu wykonane i okazało się że poza 20cm humusu do 4m mam piasek, wody nie odkryto ale może być ze na jesieni się pojawia.

     

    https://forum.muratordom.pl/attachment.php?attachmentid=459290&d=1652215969" rel="external nofollow">https://forum.muratordom.pl/attachment.php?attachmentid=459290&d=1652215969" rel="external nofollow">" rel="external nofollow">https://forum.muratordom.pl/attachment.php?attachmentid=459290&d=1652215969&thumb=1" src="https://forum.murator.pl/applications/core/interface/js/spacer.png" />

     

     

    Dom będzie posadowiony na ławach i zastanawiam się na jakiej głębokości te ławy. Podobnież na piasku można płycej ale w ocenie geotechnicznej napisali 1m.

     

     

    Ten piasek to na jedno mnie ucieszył bo pewnie obędzie się bez wymiany gruntu ale z drugiej strony chciałem GWC a tu podobno na piachu nie ma sensu bo słaba wymiana ciepła.

     

    Pozwolenie w trakcie uzgadniania z gazownią i po roku bujania się z architektem na wiosnę pewnie zaczynamy.

    • 1
      wpis
    • 2
      komentarzy
    • 53
      odsłon

    Ostatnie wpisy

    RG71
    Latest Entry
    Mam pytanie mamy dom z płaskim dachem, jak można ocieplić ściany zewnętrzne ? czy jest konieczna zmiana dachu ?
  9.  

    https://www.budfix.pl/kleje-montazowe/kleje-montazowe/Klej-cyjanoakrylowy-super-glue-klej-blyskawiczny" rel="external nofollow">https://www.budfix.pl/kleje-montazowe/kleje-montazowe/Klej-cyjanoakrylowy-super-glue-klej-blyskawiczny" rel="external nofollow">Klej kropelka to inaczej klej cyjanoakrylowy. Jest to klej, który łączy się bardzo szybko i tworzy trwałe połączenie.

     

     

    Charakteryzuje się wysoką wytrzymałością na rozciąganie i uderzenia, co czyni go dobrym wyborem do mocowania różnego rodzaju materiałów, takich jak metal, plastik, drewno i inne.

     

     

    Cechuje go również duża przezroczystość, co pozwala na ukrycie połączenia po zastosowaniu.

     

     

    W sprzedaży dostępny jest w różnych formach, w tym w żelu, aerozolu i w sztyfcie, co umożliwia łatwe i precyzyjne nanoszenie.

    • 1
      wpis
    • 0
      komentarzy
    • 64
      odsłon

    Ostatnie wpisy

     

    elewacja 12.jpg

     

    Witam wszystkich .

     

    Mamy poważny problem z wodą na elewacji.

     

    Dodam budynek ocieplony styropianem grubości 20 cm

     

    Na dachu blachodachówka , membrana ,ocieplenie poddasza pianą paroprzepuszczalną.

     

    Moje pytanie jaka może być przyczyna i czym to może być spowodowane . ( w załączniku zdjęcie ) Pozdrawiam

    elewacja 12.jpg

  10.  

    Witam wszystkich.

     

    Jestem nowy na forum więc proszę o wyrozumiałość. Do rzeczy.

     

    Mam domek z lat 80-tych ocieplony styropianem 5cm wciśniętym między listwy drewniane o rozstawie 50cm. Nie jest on przyklejony. Całość jest pokryta sidingiem. Na dzień obecny takie ocieplenie nie wystarczy. Postanowiłem dołożyć 10 lub 15cm dodatkowego styropianu i pokryć go tynkiem cienkowarstwowym. Zastanawiam się czy mogę zdjąć siding i dołożyć dodatkową warstwę na klej i kołki, czy musiałbym wszystko zerwać. Mur niestety jest krzywy. Łaty miejscami były podcinane nawet 2cm, a w innych miejscach stosowane były podkłady do 1cm. Teraz jest równo. Rozważam też wyjęcie styropianu, ponowne wklejenie i dopiero wtedy nałożenie nowej warstwy.

     

    Proszę o sugestie, rady i ostrzeżenia żebym nie strzelił sobie gola.

  11. A najlepiej, to wybij otwór na dole komina i nie będziesz potrzebował tego kanału wzniosowego wcale. On jest tu w roli zła koniecznego.

    Dwa kolana, trójnik, szyber, parę rur i po sprawie.

     

    Maqsz, tak zrób i pozbędziesz się przynajmniej strat kominowych, ale zostaje jeszcze nadwyżka ciepła. Rury zwiększą powierzchnię wymiany, nie chcesz ciepła ładować w szamot, więc musisz wydajnie wentylować przestrzeń.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...