Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Mareks77

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    7 503
  • Rejestracja

  • Wygrane w rankingu

    165

Ostatnia wygrana Mareks77 w dniu 18 Września

Użytkownicy przyznają Mareks77 punkty reputacji!

6 obserwujących

O Mareks77

  • Urodziny 17.05.1971

Informacje osobiste

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Mój klub zainteresowań
    Budowa - wymiana doświadczeń

Dane osobowe

  • Miejscowość
    Zielona Góra
  • Kod pocztowy
    65-001
  • Województwo
    lubuskie

Profil płatny

  • Kategoria
    usługi

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Mareks77's Achievements

OLIMP FORUM - oświecona góra rankingu...

OLIMP FORUM - oświecona góra rankingu... (8/9)

  • Very Popular Rare
  • Dedicated Rare
  • First Post Rare
  • Collaborator Rare
  • Posting Machine Rare

Recent Badges

1,4k

Reputacja

  1. Jeżeli rury będą szły w warstwie ocieplenia stropu to pozycja 1 lub 3 będą odpowiednie.
  2. Dorken ma 190g/m2 więc dla piany bierz tego Euroventa
  3. Wszystkie elementy zabudowy które są wyżej przykrywają folię z listwą. Listwa jest zabezpieczeniem przed wnikaniem piasku oraz wykończeniem podtrzymującym folię. Jeśli masz tam piasek pod przyszły taras to odkop pas przy fundamentach uzupełnij wszystko jak należy.
  4. Listwa nad poziomem gruntu na wysokości ewentualnej opaski. Najpierw siatka z klejem a po związaniu listwa na kołki. Cokół jest nad listwą.
  5. Napisałem że jest to możliwe o ile taki wybór przewiduje projekt budowlany w części instalacyjnej. Wykonawca może wszystko ale raczej nie wykona zmiany niezgodnej z projektem którą akurat Ty sobie wymyślisz. Zamiast wykupu mieszkania u dewelopara buduj sam. Projektant zaprojektuje co tylko będziesz chciał a wykonawca wykona i uwzględni Twoje uwagi o ile nie będą to zmiany istotne wpływajace na konstrukcję budynku
  6. W nowym budownictwie na wczesnym etapie budowy, wyboru wersji i uzgodnień o ile deweloper daje taką możliwość to nie powinno być problemem. Jeżeli natomiast budynek już istnieje i czeka na lokatorów taka zmiana jest niemożliwa. Także po wykupie lokalu na etapie wykańczania zmiana typu ogrzewania wiąże się z poważną ingerencją w części wspólne budynku na co nie zgodzi się administrator budynku. Ponadto zmiana typu ogrzewania wiąże się ze zmianą temperatur wody grzewczej która zasila obwod mieszkania więc często typ i schemat instalacji budynku uniemożliwia takie zmiany.
  7. Najprościej wykruszone kawałki cegieł należało by wmurować na nowo na zaprawę a następnie po związaniu pomalować murek z cegieł lepikiem tak aby woda z opadów nie powodowała destrukcji tych elementów. Jeżeli to możliwe to metalową ramę wraz z pokrywąna czas remontu należało by usunąć a następnie przymocować na nowo uszczelniając styk metalowej ramy z wymurowaną ramą.
  8. Według producenta rozwiązanie nie ma typowych zewnętrznych wózków , przedniego i tylnego mocowanych do fundamentu za pomocą szpilek tylko jest jeden element w formie długiej szyny, kształtownika typu L mocowanego do podłoża który jest dodatkowo mocowany wysięgnikiem do słupka. Rolki prawdopodobnie są w środku zintegrowane z tą szyną, profilem lub jakoś inaczej. Niestety w widoku 3D o ile widoczna jest szyna to nie ma przekroju. Dokumentacja pod względem rozwiązania także jest dość uboga. W każdym razie profil należy umocować idealnie w lini gdzie porusza się brama. Jeśli na zwykły wyciskacz do silikonu to ostatnio do bramy używałem kotwy Sika AnchorFix-S a także swego czasu Fischer FIS VL 300T W zestawie dwa odrębne mieszacze więc nie trzeba się spieszyć. Jedyny problem który widzę to owe 2 szplki o których wspomina autor, czyli mała ilość. Można się domyślić tylko że za ich pomocą montowany jest wspomniana wyżej szyna do fundamentu. Na fotce widać dokładnie dwie szpilki i możliwą integrację ze słupkiem
  9. Rura LDPE ma większą elastyczność dlatego raczej nie mieszaj różnych typów materiałów. Odnośnie redukcji to w zależności od usytuowania zraszaczy linią 32 dochodzisz w pobliże zraszacza a następnie trójnikiem 32/25/32 robisz podejście do kolejnych zraszaczy. Jeżeli pomiędzy zraszaczami lub sekcjami są długie odległości to linię główną można poprowadzić 40-stką i w zależności od ilości sekcji po połowie zredukować do 32 lub dalej ciągnąć 40 robiąc odgałęzienia do każdej sekcji. Plan zależy od usytuowania zraszaczy..... bez tego takie pytania nie mają sensu.
  10. Ścianka działowa z jakiego materiału by nie była jest na tyle cienka że wieczorem jak jest cicho tak czy inaczej słyszysz co się dzieje w drugim pomieszczeniu. Faktem jest że konstrukcje szkieletowe z wypełnieniem wełną pod względem dzwiękoszczelności nie grzeszą ale nie faszyzując mamy do czynienia z mieszkaniem a nie domem gdzie dobrze by było aby pomiędzy poddaszem a parterem było cicho. Cały zysk że jest ona lekka więc nie trzeba kuć. Można też na czas remontu wyprowadzić się i wyciąć jastrych piłą do betonu . Będzie ładnie bez łatania obawy przed pękaniem tylko trochę pyłu do posprzątania.
  11. Zrozum że możliwe że tynku jest tam ok 0.5cm bo materiał budowlany zapewnia równość. To nie są czasy cegieł lub pustaków żużlowych gdzie tynku było ok 1,5cm. Możesz nową ścianę zrobić w formie stelaża przykręcając go do ściany sufitu i jastrychu, wypełniajac wełną a następnie kryjąc płytami GK. Przy takiej technologii odpada kucie jastrychu a także ewentualne tynkowanie gdyż płyty są równe a łączenia i otwory na śruby są szpachlowane. Montaż na kołki rozporowe.
  12. Jeżeli na planie nie ma tam instalacji to i tak radzę ostrożność. Uzupełnienie jastrychu to poprostu rozrobienie mieszanki i zasypanie półsuchym materiałem z zagęszczeniem i wyrównaniem. Powierzchnię starego jastrychu mającą kontakt z nowym należało by dobrze odkurzyć a jeżeli ma tendencję do kruszenia to wzmocnić gruntem. Są gotowe masy naprawcze które nie powinny pękać. Odnośnie kotwienia to nie do tynku tylko do ściany poprzez nawiercenie i stalowe pręty umieszczone na kotwę chemiczną w miejscach klejenia kolejnych bloczków lub poprzez nawiercenie i wsunięcie w wystający pręt klejąc chemią. Tynk lub lekką zacierkę gipsową na ścianie tak czy inaczej będziesz robił więc połączysz nową z ścianą nośną do której będziesz kotwił. Jeżeli sam tego nie będziesz robił to sprawy techniczne pozostaw wykonawcy
  13. Mniej więcej wyjaśniłeś jak to powinno od strony technicznej wyglądać. Dodać można tyle że ściana działowa powinna być przewiązana czyli umocowana lub ustabilizowana poprzez kotwienie w ścianie nośnej. Po drugie to jeśli to jest mieszkanie oraz ze względu na możliwe zbrojenie dodatkowe stropu należało by się raczej skontaktować z zarządą budynku czy takowe zmiany mogą być wykonane. Po trzecie to przy skuwaniu jastrychu pod nową ścianę a także podczas likwidacji starej ściany w zależności od rozwiązań technicznych możliwe że pojawią się tam instalacje np. elektryczne Twoje bądź od oświetlenia sąsiada. Dlatego także i z tego powodu przed podjęciem prac wykonawca lub zleceniodawca powinien uzyskać i zaznajomić się z projektem budowlanym budynku lub mieszkania.
  14. Jeżeli faktycznie to ta to z charakterystyki wynika że jej wydajność dla lustra wody na 28 - 30m spada raczej nieznacznie. Zauważ że w domu przyłącza do kranów są 1/2 lub 3/8 " czyli ( jeden bierze prysznic 0,5", po spuszczeniu WC 3/8" a w tym czasie drugi myje naczynia 3/8" ) duzo mniejsze więc tych kranów odkręconych na full będzie nawet3 lub max 4 szt. Jeśli przy takim poborze który praktycznie się nie zdaża ciśnienie spadnie do 2.8bar to jest bardzo dobry wynik.
  15. Ciekawszym jest fakt jak to pokrętnie na rózny sposób można zrozumieć prostą wypowiedź :):):) Tam nigdzie nie ma słowa "JEDNOCZEŚNIE".
×
×
  • Dodaj nową pozycję...