-
Liczba zawartości
7 321 -
Rejestracja
-
Wygrane w rankingu
151
Ostatnia wygrana Mareks77 w dniu 3 Maja
Użytkownicy przyznają Mareks77 punkty reputacji!
O Mareks77
- Urodziny 17.05.1971
Informacje osobiste
-
Płeć
Mężczyzna
-
Mój klub zainteresowań
Budowa - wymiana doświadczeń
Dane osobowe
-
Miejscowość
Zielona Góra
-
Kod pocztowy
65-001
-
Województwo
lubuskie
Profil płatny
-
Kategoria
usługi
Ostatnie wizyty
Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.
Mareks77's Achievements
OLIMP FORUM - oświecona góra rankingu... (8/9)
-
Rare
-
Rare
-
Rare
-
Rare
-
Rare
Recent Badges
1,4k
Reputacja
-
Droga dojazdowa - slużebność czy współwłasność?
Mareks77 odpowiedział Zoe81 → na topic → Wymiana doświadczeń ogólnie
Po pierwsze to sąsiedzi dokonując podziału działki mają obowiązek wydzielenia drogi która będzie stanowiła dojazd do tych wydzielonych przez nich działek. Jeżeli są chętni aby np. dokonując podziału na 3 działki udział w drodze miało 4 współwłaścicieli z których tym czwartym będziesz Ty to taka opcja jest najlepsza i będzie stanowić inwestycję w swoją własność bowiem przy ewentualnym podziale droga już jest więc łatwiej będzie ze znalezieniem ewentualnych nabywców. Służebność będzie na pewno tańszym rozwiązaniem ale to zależne co wchodzi w skład owej służebności. Sam dojazd czy także przesył mediów itp. Tańsza wersja załatwienia sprawy pociąga za sobą kwotę którą kiedyś będziesz mógł uzyskać za swoją działkę. -
Droga dojazdowa - slużebność czy współwłasność?
Mareks77 odpowiedział Zoe81 → na topic → Wymiana doświadczeń ogólnie
To jest Twoja działka i Ty będziesz dokonywał podziału na rzecz sąsiadów? Biorąc pod uwagę późniejszą budowę to nawet ze względu na przyłączenie mediów będących prawdopodobnie w tej drodze kupno udziału będzie lepszym rozwiązaniem aniżeli służebność. Piszesz że sąsiedzi budują drogę wzdłuż Twojej działki a więc brzmi to tak jakby to oni przeznaczali część swoich gruntów na drogę dojazdową, natomiast Ty nie. -
Droga dojazdowa - slużebność czy współwłasność?
Mareks77 odpowiedział Zoe81 → na topic → Wymiana doświadczeń ogólnie
Czy Twoja działka nie ma dostępu do drogi publicznej że planujesz korzystanie z obcego terenu? -
Zbij sobie z desek szalunek o wymiarach słupa i wysokości10-15cm lub nabądź gotowe betonowe stopy fundamentowe pod lampę ogrodową: https://allegro.pl/oferta/podstawa-stopa-fundament-pod-lampe-ogrodowa-stozek-d-17-5-15309180649?reco_id=7da99f5d-29d0-11f0-8761-8af84f01d515&sid=1147bbb04b955b96a226cab2e664258d9124ef0862320b2d7366fdd6604cf017 https://allegro.pl/oferta/podstawa-fundament-pod-lampe-ogrodowa-typ-s-10688011764?reco_id=fdd1a0a9-29d2-11f0-a90c-e66e62cc7f6e&sid=1147bbb04b955b96a226cab2e664258d9124ef0862320b2d7366fdd6604cf017 następnie szalunek zalej zaprawą betonową umieszczając na środku kotwę pod słup: https://allegro.pl/produkt/podstawa-slupa-domax-psw-90-63ccd598-6fde-4674-b150-81df375d5290 lub inną https://allegro.pl/oferta/podstawa-slupa-do-wmurowania-ps100u-kotwa-do-betonu-100x100-ocynk-m18-domax-14210670371 W gotowym fundamencie pod lampę kotwę lub podstawę słupa mocujesz na chemię. Po podstęplowaniu obcinaszsłup i po zaimpregnowaniu oraz zabezpieczeniu słupa od spodu podstawiasz pod niego betonową podstawę wraz ze stalowym mocowaniem. Beton oczywiście mocujesz do tarasu za pomocą zwykłej zaprawy klejowej do płytek lub murarskiej. Wokół podstawy układasz płyty tarasowe. Z prostrzych rozwiązań gdyby słup był zdrowszy można było zastosować to: https://www.wovar.pl/podstawa-slupa-przykrecana-tt-do-slupow-10-x-10-cm-za-sztuke/?gad_source=1&gad_campaignid=20085710860&gclid=Cj0KCQjww-HABhCGARIsALLO6Xx_rQvibm_-Q-OnoWoDMtgD8vWYAcwgsyvZdcpBaHCCuYOZbKa9PZoaAvRbEALw_wcB
-
Szerokość szafki na 11 - 12 obwodów to 85cm, na 13 - 14 obwodów to 98cm . Owe 101,5cm to szerokość zewnętrzna wraz z ramką na zewnątrz ściany nie ta w ścianie. Ściana od kanału komina ma 102cm natomiast od słupa 139cm dlatego nie rozumiem niepokoju i nieodpartej chęci przeniesienia.
-
Na załączonym rzucie nie ma wymiarów ściany . Ze względów rozdzielczości pętli podłogówki sam rozdzielacz może wydawać się duży a w rzeczywistości jest taki który zmieści się obok słupa w ścianie. Bardzo wątpię aby projektant umieścił rozdzielacz natynkowy w wąskim korytarzu lub podtynkowy nie mieszczący się w ścianie, ale nowe pokolenie faktycznie nie grzeszy dbałością o szczegóły. Jeśli załączysz cały zwymiarowany rzut to postaramy się wymyśleć coś sensownego. Samemu musisz dobrze przemyśleć jego lokalizację gdyż jak wynika z fotki 11 pętli czyli 22 rury przechodzące przez wąskie drzwi kotłowni mogą stanowić problem, no chyba że ściana kotłowni graniczy z owym korytarzem. Aplikacja istnieje ale jej darmowa lub edukacyjna wersja posiada ograniczenia. Wystarczy poszukać w necie Jeżeli tych danych nie masz w projekcie to chcąc zaoszczędzić na pracach instalatorskich zainwestuj chociaż w projekt ogrzewania podłogowego. Bez profesialnego przeliczenia strat i zapotrzebowania na ciepło każdego z pomieszczeń efekt końcowy jest loterią no chyba że regulacja będzie dla każdego z pomieszczeń osobna
-
Rozdzielacz zazwyczaj jest podtynkowy więc ukryty w ścianie a na zewnątrz widoczne są tylko drzwiczki. Umiejscowienie go w korytarzu nawet wąskim w niczym nie przeszkadza, natomiast miejsce jest szczególnie przydatne ze względu na bliskość wejść do większej ilości pomieszczeń, centralngo miejsca piętra oraz bliskości kotłowni.
-
Do odbioru domu niczego takiego ie porzebujesz. Jeśli wykonujesz to sam dla siebie i czujesz się na siłech oraz liznąłeś trochę hydrauliki i nie masz dwóch lewych rąk do roboty to sobie poradzisz i zrobisz to na pewno lepiej aniżeli fachowiec robiący to dla kogoś obcego.. Dla świętego spokoju możesz poprosić znalonego przed zrobieniem wylewek o napompowanie układu i sprawdzenie szczelności ale do odbioru to nie jest potrzebne. Z 4 cm może być kiepsko no chyba że na ostatniej warstwie rozłożysz samą folię alu z podziałką dla podłogówki. Radzę jako ostatnią warstwę zrobić 3cm styropianu systemowego który ma tą folię zintegrowaną. \5cm warstwa pod nią pomieści ewentualne rurki wraz z ociepleniem piankowym.
-
Lokalizacja pompy do mauzera
Mareks77 odpowiedział Robinson74 → na topic → Wymiana doświadczeń ogólnie
Pompa będzie obok mausera czy jest to wersja zanużeniowa? Jeżeli lokalizacja obok to prawdopodobnie jest błąd w tłumaczeniu instrukcji. Oczywiście że spadek od mausera do pompy będzie lepszym rozwiązaniem . Samozasysanie działa tylko wtedy jeśli pompa jest zalana wod dlatego pytanie czy na pewno posiada ona zawór zwrotny tak aby woda z węża idącego pod górkę nie ściekała do mausera. Najlepsze wyjście to podłączenie umieszczenie pompy poniżej mausera i podłączenie wężem od spustu na dnie mausera. To rozwiąże problemy z zalewaniem komory pompy a ewentualne przecieki przez wąż do podlewania który będzie poniżej poziomu wody można załatwić poprzez szybkozłączkę z zaworem lub zakręcanie końcówki spryskiwacza. -
Z poziomem "0" bywa różnie więc zmierz dokładnie gdy osadzone będą drzwi zewnętrzne lub balkonowe. Podłogówka czyli system ogrzewania raczej nie ma wpływu na wysokość wylewki i grubość ocieplenia bowiem owe 6,5 - 7cm jest liczone od styropianu a nie poziomu rurek. Parkietu na podłogówce raczej miał nie będziesz więc od poziomu odlicz maksymalnie 1,5 - 2 cm na płytki z klejem lub panele z folią i podkładem . Z 21 cm zostaje zatem 19 a po odliczeniu wylewki 12 cm. Jeżeli zrobisz wylewkę anhydryową to jej grubość możesz zmniejszyć do 5,5 - 6 cm.
-
Studnia, hydrofor. Problem z hałasującymi, drgającymi rurami zimnej wody.
Mareks77 odpowiedział Drogba → na topic → ABC instalacji
Pompa lub nieszczelność po stronie ssącej albo zapowietrzenie instalacji / hydroforu. Sprawdź też poziom lustra wody i zanurzenie pompy -
Głębokość zależy od grubości materiału. Co będziesz z tą nogą łączył. Może jakiś odręczny szkic. Kąt jaskółki zmienia się w zależności od twardości materiału
-
Studnia, hydrofor. Problem z hałasującymi, drgającymi rurami zimnej wody.
Mareks77 odpowiedział Drogba → na topic → ABC instalacji
Drgania następują chyba w momencie gdy załączona jest pompa lub w momencie jej załączania a nie jak piszesz od 3 bar do momentu jej załączenia. Wiem że tak wynika z ustawień ale sprawdź czy pompa nie załącza się czasem wcześniej już przy 3 bar. Nie wiem gdzie masz umieszczony stycznik ciśnieniowy załączający pompę ale po pierwsze to możliwe że uległ on już zużyciu lub uszkodzeniu więc strefa nieczułości od 2,8 - 3,5 bar uległa zawężeniu więc stycznik drga załączając i wyłączając się kilkukrotnie lub też uszkodzeniu uległa sama pompa której drgania przenoszą się metalową rurą lub zawór zwrotny przepuszcza. Na drugi typ zachowania ratunkiem może być wymiana stalowej rury i zastosowanie rury z tworzywa niebieskiej PE -
Bulgotanie to nie jest efekt zatkania rur więc żaden kret nic tu nie zdziała. Powodem tego jest niedostateczne napowietrzenie głównych pionów kanalizacji. Mozliwe że do napowietrzenia zamiast wyprowadzenia kominków na dachu są zainstalowane zwykłe zawory napowietrzajace które zainstalowane bliżej niż zalecane odległości popzrez opary sklejają się więc ich otwarcie będzie następowało z opóźnieniem po uzyskaniu odpowiedniego podciśnienia lub wogóle. Po drugie to główny dopływ z oczyszczalni powinien także mieć napowietrzenie przy wejściu do budynku. Dzwięki spływającej wody są normalne więc piony powinny być prowadzone w ścianach, szachtach kominowych lub odpowiednio zamaskowane i wygłuszone.
-
Prośba o ocenę konstrukcji więźby dachowej
Mareks77 odpowiedział mastodont → na topic → Ściany, okna, stropy, kominy, garaże
Poza oknami są za to dwa trzpienie i wspólne nadproże. Jeżeli takie rozwiązanie było w projekcie po adaptacji to nic w tym dziwnego. Poza tym to SSO już raczej zakończony więc wprowadzanie jakichkolwiek zmian w postaci cięcia ścian i kotwienia wieńca na szczytach przyniesie więcej szkody niż pożytku. W więźbie na szczytach osadzone są płatwie możliwe że wsparte w środku poddasza jakąś ścianką lub słupami więc nie widzę tu rażących zagrożeń.