Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

jbloch

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    992
  • Rejestracja

1 obserwujący

O jbloch

  • Urodziny 09.09.1965

Informacje osobiste

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Mój klub zainteresowań
    Budowa - wymiana doświadczeń

Dane osobowe

  • Miejscowość
    Stargard Szczeciński
  • Kod pocztowy
    73-110
  • Województwo
    zachodniopomorskie

Profil płatny

  • Kategoria
    usługi

jbloch's Achievements

ELITA FORUM (min. 1000)

ELITA FORUM (min. 1000) (6/9)

  • First Post Rare
  • Collaborator Rare
  • Posting Machine Rare
  • Week One Done Rare
  • One Month Later Rare

Recent Badges

10

Reputacja

  1. Pytanie dotyczyło różnicy współczynnika U . Zakładam że drzwi sa w tym przypadku tak samo szczelne .Zakładam że drzwi zostaną tak samo zamontowane .OK przy Twoich drzwiach w Twojej lokalizacji , zapewne tak jest jak podajesz . Mocno zaokrągliłem w ,,górę " Zaokragloiłem róznicę U do 20W/(m2K) , przyjąłem 2,5M2 drzwi , przyjąłem sezon grzewczy 150 dni , dlatego ta strata wyszła większa niż u Ciebie . Chodziło tylko o to czy opłaca się inwestycja ,czy nie, w te droższe drzwi . Oczywiście nie wiem czy pytający mieszka w Suwałkach czy też Zielonej Górze , nie wiem czy pytający nie jest ciepłolubny i ma np w domu +24*C zimą , ale to nic nie zmienia , wartość straty energii między tymi dwoma rodzajami drzwi , jest na tyle mała , ze moja odpowiedź brzmi ( jednak poparta ~obliczeniami ) szkoda kasy na droższe dzrwi , patrząc przez aspekt ekonomi , ale to i tak nie zmienia faktu że pytający kupi np te droższych drzwi , bo mu się będą bardziej optycznie podobały
  2. W skali sezonu grzewczego wyjdzie ~36 kwh strat przez drzwi . kto jak kto ale Ty raczej umiesz to policzyć . Ale nie chodzi tutaj o jakośc mega dokładnośc tych obliczeń , tylko o fakt ze te dzrwi to kolejny bełkot marketingowy . I tak jest na każdym kroku , ludzie się nabieraja na np cudowną farbę energooszczędną do elewcji , albo na piec indukcyjny który - według marketingowców - jest prawie tak samo sprawny jak PC , NO I ILE TAŃSZY DO pc TYLKO COS 20 PARĘ KOŁA . Ech ludzie nie umieją sobie po proistu policzyć róznych rzeczy
  3. Korleon Róznica wynikająca z U tych drzwi , mówi że rocznie bedzie między nimi róznica 36Kw , poprzez straty energii cieplnerj z domu na zewnatrz , w skali sezonu zimowego . Jesli dom bedziesz ogrzewał gruntowa PC to te drzwi z gorszym U wygernertuja Tobie straty wieksze o jakieś 12-15 pln w skali sezonu grzewczego . Jak podzielisz te 700 pln przez 15 wyjdzie tobie zwrot inwestycji już w 47 roku eksploatacji domu . Warto ? Sam sobie odpowiedz
  4. Bawoleoko // Zresztą jak powrót ma być 27 to zasilanie raczej będzie 31 bo delta nie będzie taka mała, raczej 4 niż 2. I tak bezsensowna ta nasza dyskusja. Na podłogówka nie da się mieć powrotu 27 i tyle. // . Nie masz racji , powrót może być 27* a zasilanie np 28* czy 29* . Ba moze być i mniejszy powrót . Ale tuitaj jest potrzebna normalna prawdziwa PC ( czyt. PC grunt inwerter ) z pompkami obiegowymi z płynną regulkacją obrotów . I najwazniejsza rzecz , moc PC musi być dobrze dobrana do domu , co w przypadku pc p-w jest trudne , bo jak dobierzesz tak , aby efektywnie grzała bez grzałek przy np -15*C , to jak jest +5*C PC będzie miał sporo za dużą moc cieplną i będzie trudno tutaj ją zmusić do pracy na niskich temperaturach ( i małej delcie ) zasilania podłogi . Chodzi mi o to że jak masz np zapotrzebowanie przy -15*C 6 kw , tp PC pw powinna mieć moc cieplna 8~9 kw , bo tą moc pc p-w podaje się przy +7*C , wraz ze spadkiem temperatur spada jej moc cieplna . I teraz jak masz przy +5*C zapotrzebowanie na moc np 1 kw , to pc 8~9 kw jest mocno przewymiarowana i nawet ,,ścięcie " mocy przez inwerter do takiej małej wartości jest trudne , a i praca na tak małej modulacji jest ze słąbym COP . Inaczej to wygląda przy pc gruntowej , tutaj wystarczy pc 5,5 kw ( nie zaponinajmy że moc pc grunt podaje się w warunkacj B0/W35 a w praktyce Bmamy +5*C a i W raczej potrzebne +30) i wystarczy mocy cieplnę nawet przy -15*C , natomiast przy 5*C inwerter może ,,sciąć " moc do tych 2 kw i pc pracuje ekonomicznie i przez długi czas można utrzymać niską temp zasilania i powrotu podłogówki ( i niska deltę )
  5. dadycoo Po prostu zamontuj PC gruntową najlepiej inwerter ~6 kw , to mniej zużyje energii niż PC P-W o 50% , gruntowa jest mniej awaryjna , mniej problemotwórcza
  6. On-gird ma krótkie nóżki , a przynajmniej w naszym kraju, racze tak , na pewno tak będzie
  7. Ale ten wykres , to wiadoma sprawa nie jest dla całej Polski , pewnie inaczej będzie to wyglądać w Przemyślu inaczej w Szczecinie . Inna sprawa że jak zima łagodna to i temperatury gleby trochę wyższe niż wykres pokazuje .
  8. Cyferki cyferkami , ale sam się chełpiłeś , ze masz teraz temperatury DZ wyższe niż posiadacze pc gw , ale raczej nie wiedziałeś ze mimo wyższych temperatur DZ masz mniejszą spraność
  9. Odpowiem tak , dom ok 130 m2 parterowy , koszt ogrzewania CO za pierwszy sezon przy pc gruntowej inwerter to 370 pln wyniósł , a koszt całej instalacji , poniżej 20K ( klient sam zakopał rury DZ ) Teraz podepnij te swoje 66 lat pod te cyferki . COP 3 w pc p-w trudny do osiągnięcia , cop 4 w gruntówce nawet on/of to skopana instalacja musi być .
  10. Panowie , można różnie patrzeć na sprawę budowy domu za 150 czy też 200K .Mój kuzyn pod Bełchatowem postawił tymi ręcami domk100-parę m2 za 140 K . Ja postawiłem tymi ręcami Mały 06 z poddaszem użytkowym za 270 K , choć niestety jeszcze muszę na różne pierdoły wrzucić 30K . Ja twierdzę że można stawi dom za 150K do zamieszkania , a że tam meble kuchenne będą z Biedronki , no to co , zdarza mi się od czasu do czasu coś kupić w biedronce i jakoś żyję . Pewnie , że reżim w czasie takiej budowy musi być , po pierwsze sama wielkość domu raczej w okolicy 80 m , na pewno panele bliżej 20pln za m2 niż 60. W małej łazience położenie kafli czy hydrauliki , dla przeciętnego człowieka mającego w dłoniach dwa przeciwstawne kciuki , to też żadna filozofia .
  11. może czytasz jakieś inne odpowiedzi , ja uważam że bardzo często masz bardzo rzeczowe odpowiedzi . Przykład , pytanie jakim klejem będziesz kleił , nie spodziewaj się że koś powie Tobie , masz użyć kiego i takiego kleju , wystarczy tylko zwrócenie uwagi na tą b. istotną sprawę . Klej Tytan fajnie klei, ale czy jesteś pewny że np do osb dobrze się przyklei ? Z tego co mi wiadomo płyty osb są często jakimś tam woskiem , czy czymś podobnym pokrywane , dla zwiększenia odporności na wilgoć, może to i fajnie chroni osb przed wilgocią , ale też fajnie może ochronić przed mocnym trwałym przyklejeniem czegoś na Tytan .
  12. Przecież to banalnie proste , montujesz np Panasa 16 kw , Jak przy -22*C ma 8 kw to resztę (7,9 kw ) dostarczają grzałki , i wtedy masz to co staram się wytłumaczyć , masz wtedy COP np 1,1 czy 1,4 ,nie chce mi się liczyć jaki wtedy dokładnie wyjdzie , bo nie o to tu chodzi .
  13. W zasadzie to tak . Z tego co i wiadomo , limon składa pc z jednostki zewnętrznej LG i we własnym zakresie składa moduł wewnętrzny + pewnie jakiś tam ,,swoje " sterowanie . ogólnie sklecić coś takiego nie jest trudne , a już na peno o wile mniej kosztowne od oryginału LG .
  14. jbloch

    Pompy ciepła SmartHeat

    -Jak ją wyłączyłem to po 2h temp powrotu spadłą o 1.5st. - czyli idąc dalej przez 8 godzin nocnych spadłą by o 4 stopnie w sumie. Dobrze liczę? Nie mam punktu odniesienia żeby powiedzieć czy to dużo czy mało Ale wcale tak nie musi być że po 8 godzinach spadała by o 4 stopnie . Tutaj raczej ważne jest ile spadnie Tobie temperatura powietrza w domu po wyłączeniu pc np na 12 godzin .
  15. jbloch

    Pompy ciepła SmartHeat

    Ależ taki prosty termostat działa tak , że masz nastawy dwóch temperatur , ja ustawiam tem niższą np 21,5*C w godzinach przede wszystkim drogiej taryfy ( ze wskazaniem na przede wszystkim , ale nie100%) czyli jak te spadnie poniżej tej wartości to termostat da pozwolenie na pracę i pc się włączy mimo drogiej taryfy , bo liczy się komfort , i temperaturę 22,2*C w czasie taniej taryfy jak tem będzie poniżej tej zadanej to termostat da pozwolenie na pracę pc i wtedy w domu tem mniej więcej waha się w tych widełkach ,oczywiście nie zapominajmy o histerezie. Tylko to sterowanie mojej pc to wzięło się trochę z wcześniejszego sterowania pracą pc on/of , a po części że łatwiej mi było ,,wystrugać" w rozsądnych pieniądzach sterowanie mojego inwertera , piszę to bo nie znam możiwości sterownika Twojej PC . ale jedno dla mnie jest jasne , jak chcesz mić w domu 21*C to pc powinna tego ,, dostarczyć" żadne wymówki ż wilgoć w domu paruje nie usprawiedliwia tego że pc grzeje sobie dom do takich temperatur jak jej się podoba . Jeszcze raz napiszę dom bedzie się pozbywał wilgoci zarówno wtem 21* jak i tem 24*C ( ale przede wszystkim dobra wentylacja jest potrzebna ) jak chcesz mieć 21*Cto asz mieć ,nie ma powodu abyś się kisił ( i bulił za to ) w 24*C . Spytaj instalatora jak osiągnąć takie ustawienie Twojej PC .
×
×
  • Dodaj nową pozycję...