Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

MiroMirek

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    850
  • Rejestracja

  • Wygrane w rankingu

    3

Ostatnia wygrana MiroMirek w dniu 6 Sierpnia 2023

Użytkownicy przyznają MiroMirek punkty reputacji!

Informacje osobiste

  • Mój klub zainteresowań
    Budowa - wymiana doświadczeń

Profil płatny

  • Kategoria
    usługi

MiroMirek's Achievements

 DOMOWNIK FORUM (min. 500)

DOMOWNIK FORUM (min. 500) (5/9)

  • Conversation Starter Rare
  • Dedicated Rare
  • First Post Rare
  • Collaborator Rare
  • Posting Machine Rare

Recent Badges

122

Reputacja

  1. to teraz poproś grzecznie Gminę o przejęcie wodociągu za zwrotem kosztów budowy wodociągu , temat znany, sporo materiałów w internecie, pewnie bez prawnika się nie odbędzie ale bardzo duża szansa na odzyskanie pieniędzy. Bardzo dobrze, że masz dokumenty. Jeżeli masz też faktury to śmiało pisz do Gminy o refundację kosztów.
  2. mam od ponad 4 lat rekuperator Thesslagreen APH 300v Energy +. Jako urządzenie mechanicznie pewnie któregoś dnia przestanie działać...tym bardziej, że pracuje 24h dziennie. Z tego co czasami coś mi wpadnie w oko największy problem jest z wentylatorami (łożyska) . Warto się przygotować na ewentualną awarię. Czy np. takie łożyska da się samemu wymienić ?, gdzie je kupić ?, jakie to łożyska ?. Może ktoś już temat przerabiał i mógłby udzielić porad. Z góry podziękowania.
  3. ok, dziękuję za poświęcony czas - zgadzam sie z tym co napisałeś - rzeczywiście to należy poustawiać doswiadczalnie testując różne ustawienia na rekuperatorze, każda instalacja jest inna.
  4. ok, napisz proszę ile to jest m3 owe 20% i na ile osób ?
  5. "Od jakiegoś czasu rekuperacja w dni robocze chodzi 22-6 na 55%, w pozostałych godzinach na 40% (minimum tej centrali)." - dalej tak masz ?
  6. no dobra :), na razie zmniejszyłem nawiew w salonie poprzez przykręcenie anemostatów nawiewnych ( w salonie mam dwie sztuki) zobaczymy co się stanie. Moc mojego rekuperatora to 270m3, do wentylacji 130m2, według Ciebie jaki powinien być harmonogram , np. miedzy godz. 8-10 np. 30%, miedzy 20 a 6 rano 50% ...etc
  7. nie rozumiem dlaczego mniejszy ma być nawiew ?, z rekuperatora idzie rura nawiewu do skrzynki rozdzielającej na poszczególne pomieszczenia, jeżeli zatem przytnę nawiew do jednej rury (np. salon) to wiecej powietrza po prostu pójdzie do pozostalych rur zasilających pozostałe pomieszczenia , czyli ilość powietrza bedzie taka sama - lub cos kompletnie nie rozumiem...
  8. dzięki za cenne informacje, mam jednak dalej pewne wątpliwości: 1. nie obawiam się przewentylowania salonu a przewentylowania domu 2. nie rozumiem tematu łazienki - jeżeli zmniejszę nawiew w salonie to rozumiem, że więcej powietrza pójdzie do sypialni, dlaczego miałbym zmniejszać wywiew ?, bilans nawiewu/wywiewu pozostaje taki sam w przypadku nawiedzenia przez gości już od dawna tak robię jak opisałeś - zwiększam moc rekuperatora aby zapewnić dostawę powietrza minimum 30m3 na osobę. Jak już sobie pójdą to powracam do tych 90m3 na nas dwójkę w domu.
  9. mam podobny dylemat, fakty: rekuperator tłoczy 90m3 (33% mocy) powietrza na 3 sypialnie +salon, zakładając pewne uproszczenie każde pomieszczenie dostaje około 22m3 powietrza. Będąc tylko z żoną w domu aż się prosi aby odciąć dopływ powietrza przynajmniej do salonu na noc aby zwiększyć dopływ do sypialni... to nie ma sensu tego robić ?
  10. miałem podobny dylemat, porozmawiaj z doświadczonym instalatorem. Ja mam łącznie 7,5 kw wewnątrz a jednostka zewnętrzna = 5,3 kw, z tego co mi tłumaczono przecież nigdy nie będę utrzymywał 16 stopni w domu , jak do tej pory wszystko jest OK.
  11. niestety dochodzę do podobnych wniosków . Mam sporo kostki granitowej i betonu architektonicznego - nie chcę aby to się zabarwiło więc pozostaje ręczne chodzenie z wężem i podlewanie (uważając aby nie lać na kostkę i beton) w sytuacji braku opadów przez dłuższy czas. Mam w planach budowę domku narzędziowego to stację uzdatniania można by tam umieścić, pozostaje problem z brakiem używania stacji w zimie, jesieni i wiośnie - jak zrozumiałem Twój wpis to i tak co jakiś czas musiałbym uruchomić stację - jak często ? (nie jest to problem bo prąd mam "za darmo" a wąż mogę skierować do studzienki kanalizacyjnej). Może uda się znaleźć rozwiązanie.
  12. dziękuję za zainteresowanie, tak mam pełne badanie, wszystko jest w normie poza żelazem i manganem, no może poza jeszcze twardością wody, jest na poziomie 505 (norma 500), bakteriologicznie jest OK. Dobre pytanie w kwestii odprowadzenia ścieków z regeneracji złoża/złóż - woda ma służyć do podlewania ogrodu, do celów bytowych mam wodę z wodociągu, rzeczywiście z odprowadzeniem może być problem, studnia to aktualnie rura Fi 110 na terenie ogrodu. Mam dużo architektury wokół domu z betonu architektonicznego + kostka granitowa - nie chcę aby to wszystko się zabarwiło z powodu nadmiaru żelaza i manganu
  13. mam świeżo wywierconą studnię głębinową - badane wody (SGS)wykazało : Mangan (Mn) 224 ±34 PS KM ≤ 50 Żelazo (Fe) 3787 ±569 PS KM ≤ 200 może ktoś profesjonalnie doradzić elementy stacji uzdatniania wody aby doprowadzić parametry wody do zgodności z normą ?, zużycie wody w granicach 1,5-2m3/h
  14. mam nieodparte wrażenie że tego typu dyskusja powraca co jakiś czas na tym forum , jest tu na forum dla przykładu taki gość co tych co nie używają przerobionych klimatyzatorów jako pompy ciepła ma za idiotów i imbecylów i za nic go nie przekonują argumenty innych co jednak wolą porządne, markowe i renomowanych producentów produkty - tak ma i ma tak prawo mieć. I to by było na tyle - każdy robi co chce ze swoimi pieniędzmi a życie każdemu wystawi rachunek za jego wybory i decyzje. ps. przykład z przed chwili; kupiłem złączkę do węża ogrodowego, koszt 3.50 pln, rozpadła się prawie natychmiast po zamontowaniu w najmniej oczekiwanym momencie, z litości już nie wspomnę firmy, złączki Gardeny mam te same od paru lat i działają...więc zamówiłem przed chwilą taka złaczkę- koszt 24pln, czy jestem krezusem ?.
  15. klej jest niezbędny chociażby z tego powodu, że unikamy "kominów termicznych" pomiędzy ścianą budynku a warstwą ocieplenia np. płyty styropianu, Ci których to dotyczy będą wiedzieli o co chodzi a chodzi o transport ciepłego powietrza i wykraplania się wilgoci na poszyciu dachu (oczywiście w zimie i raczej w mocniejszych mrozach). Stąd np. tak istotne jest aby nie kleić płyt styropianowych wyłącznie na tzw. placki
×
×
  • Dodaj nową pozycję...