Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

s3pp

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    78
  • Rejestracja

Informacje osobiste

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Mój klub zainteresowań
    Budowa - wymiana doświadczeń

Dane osobowe

  • Miejscowość
    Olsztyn
  • Kod pocztowy
    10-900
  • Województwo
    warmińsko-mazurskie

Profil płatny

  • Kategoria
    usługi

s3pp's Achievements

 SYMPATYK FORUM (min. 10)

SYMPATYK FORUM (min. 10) (2/9)

  • First Post Rare
  • Collaborator Rare
  • Conversation Starter Rare
  • Week One Done Rare
  • One Month Later Rare

Recent Badges

10

Reputacja

  1. Podepnę się pod wątek żeby nie zakładać nowego. Byłem już zdecydowany na drzwi od Barańskiego razem z doświetlem. Wczoraj, przy montażu okien, ekipa stanowczo odradziła wszelakiego rodzaju drzwi drewniane (montują głównie Barańskiego, CAL, Doorsy) argumentując to dużą ilością reklamacji na drzwi (głównie wybrzuszanie) i podejście producentów to takich tematów. Mówię tutaj o nagminnym odrzucaniu reklamacji. Mam świadomość zagrożeń wynikających z posiadania z drzwi drewnianych, ale lekko przeraziła mnie wizja napisana przez Panów monterów. Jakie są zagrożenia w kwestii negatywnego rozpatrzenia ewentualnej gwarancji jeśli drzwi są zadaszone gankiem szerokości 140 cm i długości ponad 120 cm? Jeśli są tu posiadacze drzwi od Barańskiego będę wdzięczny podpowiedź.
  2. Czołem. Zwracam się do Was z na pozór dość banalnym pytaniem. Obecnie czekam na okna. Montaż mam zaplanowany na 20.09. Plan był taki żeby ustawiać na koniec września elektryka, a zaraz po nim tynkarzy. Niestety mój harmonogram prac jest uzależniony przede wszystkim od pogody. Buduję dom na skarpie, mam gliniasty teren i po każdym deszczu jest u mnie średnio z dojazdem (od drogi do domu mam jakieś 30m pod górkę). W wakacje pogoda nam sprzyjała i wszystko wjeżdżało bez problemu na górę, ale jesień może już nie być taka kolorowa. Dom to 136 PC/116PU podzielone na parter i poddasze. Strop drewniany nad połową domu. Nad drugą sufit katedralny. Poddasze w suchej zabudowie więc tynki tylko na parterze. Elektryka w sumie również bo na górze jest tylko płyta osb/deska bez ścian działowych z GK. Czy z Waszej perspektywy jest sens się pchać w elektrykę (konice września/początek października) i tynki (pewnie druga połowa października)? Czy może ogarniać inne prace? Dom jeszcze nie ogrzewany do wiosny się do nie zmieni.
  3. Mam u siebie skarpę ok. 8m długości i 30 szerokości. Teren gliniasty. Przerabiałem już różne patenty i jedynym sensownym rozwiązaniem jest właśnie geokrata, u mnie konkretnie 15cm wysokości. Do tego kotwy 45cm. Na to grunt rodzimy, na wiosnę czarnoziem.
  4. Masz rację, czepiam się i szukam huk wie czego. Dziękuję za pomoc Marek:)
  5. Oczywiście. Schodząc do szczegółu; grubość powłoki cynkowej, rodzaj stali...
  6. Czołem. Mam zagwozdkę z doborem podstawy słupa. Dach przedłużony na zadaszony taras podparty słupami 200x200 BSH raptem, a może aż 3,5m poza obrys budynku. Projekt "indywidualny", brak informacji w projekcie o sposobie montażu słupów do ław fundamentowych. W miejscach gdzie mają stać owe słupy zrobione rdzenie betonowe. Konstruktor mówi, żeby zastosować "ogólnodostępne rozwiązania". Problem w tym, że słabo z ogólną dostępnością tego wymiaru. Ma ktoś z Was doświadczenie z tematem? Muszę brać pod uwagę obciążenia pionowe i poziome. Wizualizacja domu w załączniku.
  7. Czołem Panowie i Panie. Czeka mnie zakup okien do domu, a że mam parę zagwozdek to wolę podpytać. Między "standardami w wymiarach 150/2200; 80/260 czy 100/220 ma także 550/220 ( tutaj na środku podwójne drzwi 90 (180)/220 i dwa fixy 185/220. Czy owe wymiary od razu prowadzą mnie w alu i dyskwalifikują pcv? Czy ewentualne przedzielenia takiego fixa słupkiem coś zmienia? Z góry dziękuję za pomoc.
  8. "Zamieszkałem 2 lata temu" słowa klucze. Czyli budowa rozpoczęta 4 lata temu? Nie ma co porównywać.
  9. Takich kocopołów jak Twoje naczytałem się swego czasu sporo. Dlatego w jednym z wątków napisałem, że czasami "jakość" komentarzy na FM jest jaka jest, ale nijak się ma do realnego życia. Jak masz sprecyzowane wymagania to za nie płacisz i tyle. Za kompromis i to spory w postaci gotowca zapłaciłbym 25% mniej. Czy opłacało się oszczędzić? Jak patrzę na efekt to niekoniecznie. Pomijam już kwestię zagospodarowania samej działki na zboczu. Nie każdy architekt ma takie doświadczenie. Ale przecież Ciebie takie tematy nie interesują, widzisz kwotę i nie wnikasz co za to dostajesz.
  10. Może tam przykłady z aktualnymi przykładowymi stawkami:) Dom 107m2 zabudowy, 116m2 użytkowej. Poddasze użytkowe: 1. Projekt indywidualny 16 000 PLN (dla porównania gotowiec 3 000- 4000 PLN; adaptacja od 5000 do 9 000 PLN 2. Geologia: 200 PLN za odwiert; łącznie 6 odwiertów; 4 dom, 2 POŚ. 1200 PLN 3. Papierologia: jakieś 400 PLN 4. KB 4000 PLN. Najtańszy do wpisów do dziennika jakiego znalazłem to 1800 PLN, ale mnie takowy nie interesował. 5. Energa skrzynka: tu w zależności od lokalizacji i mocy. U mnie 17kW i 1000 PLN 6. Ogrodzenie: siatka leśna i stemple+ brama (łącznie prawie 270mb): 3000 PLN materiał, wiertnica 300 PLN na wypożyczenie, robota własna 2,5 dnia. Także chcąc nie chcąc się tego zbiera.
  11. Masz już projekt? Architekt robił adaptację i plan zagospodarowania terenu?
  12. Ja również się pod tym podpisuję. Nie masz projektu więc w tych 600k musisz ująć wszystkie koszty przed stanem "0". Jestem już po PnB i u mnie nazbierało się blisko 22 000 PLN. Do tego prawie 1000 PLN za skrzynkę od Energii i przyłącza do domu: prąd plus woda. Dla przykładu podam Ci jeszcze koszt POŚ ( nie ma u mnie kanalizy, a szamba nie chciałem): wycena z 10.2021 na flagowy model Kingspana z robotą to 23k PLN. W poniedziałek dowiedziałem się, że sama oczyszczalnia kosztuje obecnie 24k PLN. Ile będzie w 2023 gdy faktycznie będę składał zamówienie? Teraz sam sobie odpowiedż na pytanie ile będzie wart Twój kosztorys złożony do banku oraz o ile zmaleje przez kolejny rok/dwa budowy?
  13. Nie uważam, że wkład własny w postaci działki to zły pomysł. Sam miałem się kredytować na dom. Patrząc jednak na ogół tego co się dzieje na rynku plus tendencję wzrostową stóp procentowych uważam, że kredytowanie się na na kwotę 500 00 PLN i wyżej i nie posiadanie na końce żywej gotówki w kwocie minimum 100-150 000 PLN (ewentualnie opcji jej pozyskania przez sprzedaż innych posiadanych nieruchomości) to już nie tyle strzał w kolano co samobójstwo. Jest to moje subiektywne odczucie. Tak jak pisałem, sam miałem się kredytować. Wolę jednak wydłużyć czas budowy o rok i budować za to co mam na koncie do SSZ. Od SSZ zobaczymy co przyniesie życie: kredyt, sprzedaż mieszkania, sprzedaż innych działek.
  14. Czyli procentowo trochę więcej niż u mnie:) W moim przypadku działka ma 100m długości i 31m szerokości. Nachylenie południowe. Różnica wysokości to 15m na długości. Sytuacja trochę prostsza ponieważ nie jest to jednostajny stok, a trzy półki z przewyższeniami. Jestem już po otrzymaniu PnB i wiosną rozpoczynam prace niwelacyjne więc troszkę dalej niż Ty:) To co mogę podpowiedzieć ze swojej strony: 1. dobrze, że zdecydowałeś się na projekt indywidualny 2. skup się mocno z projektantem na zagospodarowaniu terenu. Na działce ze spadkiem można popłynąć finansowo jeszcze przed stanem zero, przy niwelacji terenu więc rozsądek tutaj mocno wskazany. 3. projektuje się zawsze fajnie, zwłaszcza przy projektach indywidualnych, ale trzeba mieć z tyłu głowy, że koniec końców trzeba za to zapłacić więc patrz punkt 2, rozsądek:) Dodawanie zdjęć na FM to jakiś dramat. Pod linkiem znajdziesz projekt zagospodarowania terenu;)
×
×
  • Dodaj nową pozycję...