henrykow 23.12.2021 12:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2021 Radio Erewań? Ani trzy, ani dostawcę. Dowolnie często możesz zmieniać sprzedawcę (ponosząc konsekwencje lojalki, jak podpisałeś). Jak masz wątpliwości co do rozróżniania kto jest kto, to kurier jest dostawcą paczki, czy jej sprzedawcą? Ciekawe, a jak mam obecnie Eneę a chce kupić prąd od Taurona to Tauron kim jest sprzedawca czy dostawcą? Kupno prądu od sprzedawców jak kiedyś był np Plus to inna bajka bo w pytanie dotyczyło zmianę dostawcy prądu przy taryfie C. Zajrzyj do swojego ulubionego internetu i zobacz co piszą o sprzedawcy i dostawcy prądu. Porównanie z kurierem naprawdę jest trafione ale jak kulą w płot bo nijak ma się do tematu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Sativum 23.12.2021 20:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2021 Ciekawe, a jak mam obecnie Eneę a chce kupić prąd od Taurona to Tauron kim jest sprzedawca czy dostawcą? Kupno prądu od sprzedawców jak kiedyś był np Plus to inna bajka bo w pytanie dotyczyło zmianę dostawcy prądu przy taryfie C. Zajrzyj do swojego ulubionego internetu i zobacz co piszą o sprzedawcy i dostawcy prądu. Porównanie z kurierem naprawdę jest trafione ale jak kulą w płot bo nijak ma się do tematu. Można zmienić sprzedawcę prądu, dostawcę (ten co ma kable przy Twoim płocie) nie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jare32 08.01.2022 09:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2022 Mi w PGE powiat wołomiński zrobili przyłącze i w warunkach mam grupę V. We wniosku wpisałem domek rekreacyjny na działce budowlanej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
henrykow 08.01.2022 09:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2022 Mi w PGE powiat wołomiński zrobili przyłącze i w warunkach mam grupę V. We wniosku wpisałem domek rekreacyjny na działce budowlanej. Ok, ale tu toczy się dyskusja jak zmienić taryfę na G bez odbioru domu w ZE Enea. W innych ZE nie ma większego problemu aby bez odbioru domu uzyskać taryfę G tylko Enea robi pod górkę inwestorom. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
henrykow 08.01.2022 09:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2022 Można zmienić sprzedawcę prądu, dostawcę (ten co ma kable przy Twoim płocie) nie. Wiem że tak jest, tu chodzi o nazewnictwo. Podobnie było kiedyś z telefonami stacjonarnymi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Sativum 08.01.2022 09:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2022 Hej, Dostałem odpowiedź na ebok na mój wniosek o zmianę taryfy na G11: 22.12.2021, 13:39Szanowny Panie, w odpowiedzi na wpływ wniosku z 24.11.2021r. w związku ze zmianą warunków umowy informujemy, iż do dokonania zmian niezbędne jest złożenie dodatkowych dokumentów takich jak:1. zaświadczenie z właściwego Urzędu o zakończeniu budowy,2. lub ponownie wypełnionego kompletnego wniosku u-do z zaznaczoną pozycją ?Oświadczam, że zgodnie z wymogami ustawy Prawo budowlane poinformowałem/am Starostwo Powiatowe/Urząd Miasta o zakończeniu budowy budynku mieszkalnego i zamiarze jego użytkowania?, który dołączamy jako załącznik. Prosimy się z nim zapoznać i uzupełniony zwrotnie odesłać na adres:Enea S.A., ul. Jana Czochralskiego 6, 61-248 POZNAŃ W przypadku braku możliwości odesłania dokumentów za pomocą korespondencji tradycyjnej prosimy o przesłanie obrazu (skan lub zdjęcie w formacie.jpg) na adres e-mail: [email protected] lub poprzez eBOK (dotyczy Klientów posiadających aktywne umowy). Z powodu braków formalnych zamykamy zgłoszenie bez realizacji. Ponowne rozpatrzenie sprawy możliwe będzie po przesłaniu kompletu dokumentów, w tym ponowne przesłanie aktualnego wniosku u-do. W przypadku dodatkowych pytań zapraszamy do kontaktu pod numerem naszej infolinii 611 111 111 lub poprzez Elektroniczne Biuro Obsługi Klienta ebok.enea.pl Z poważaniemKlaudia Kalinowska Wkurzyłem się. Zamieszczam swoją replikę - zachęcam byście też wysyłali takie wiadomości do Enei. A po 7 dniach skargę do URE oraz - co najważniejsze - do UKOIK. Jeśli nie dostanę odpowiedzi w ciągu następnych 7 dni, to przygotuję wzór skargi do URE oraz zawiadomienia do UOKIK. 29.12.2021SOZG-064916-11-2021Szanowna Pani, Dziękuję za wiadomość. Niestety nie mogę zaakceptować zamknięcia mojego wniosku/zgłoszenia poprzez jego odrzucenie. Jest ono bowiem dla mnie niezrozumiałe. Proszę o wskazanie punktu taryfy, regulaminu lub normy z prawa energetycznego, które upoważniałoby Państwa zakład do wymagania dostarczenia wymienionych w Pani odpowiedzi dokumentów oraz przyczyn zakwalifikowania mnie jako odbiorcy "firmowego". Firmy, nie prowadzę, energii elektrycznej nie udostępniam nikomu. Wykorzystujemy EE wyłącznie do prowadzenia gospodarstwa domowego. Proszę o pilne ponowne przeanalizowanie wniosku i zmianę na taryfę G11. W braku pozytywnego rozpoznania reklamacji/skargi w terminie 14 dni, złożona zostanie skarga do URE oraz skarga wskazująca opisywane zdarzenie jako praktykę stanowiącą naruszenie zbiorowych interesów konsumentów. Jeśli poniższe pismo przekracza kompetencje Pani wydziału proszę o przekazanie do komórki prawnej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
elpapiotr 08.01.2022 10:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2022 Brawo Ty.Tak trzymać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
henrykow 08.01.2022 10:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2022 Hej, Dostałem odpowiedź na ebok na mój wniosek o zmianę taryfy na G11: 22.12.2021, 13:39 Szanowny Panie, w odpowiedzi na wpływ wniosku z 24.11.2021r. w związku ze zmianą warunków umowy informujemy, iż do dokonania zmian niezbędne jest złożenie dodatkowych dokumentów takich jak: 1. zaświadczenie z właściwego Urzędu o zakończeniu budowy, 2. lub ponownie wypełnionego kompletnego wniosku u-do z zaznaczoną pozycją ?Oświadczam, że zgodnie z wymogami ustawy Prawo budowlane poinformowałem/am Starostwo Powiatowe/Urząd Miasta o zakończeniu budowy budynku mieszkalnego i zamiarze jego użytkowania?, który dołączamy jako załącznik. Prosimy się z nim zapoznać i uzupełniony zwrotnie odesłać na adres: Enea S.A., ul. Jana Czochralskiego 6, 61-248 POZNAŃ W przypadku braku możliwości odesłania dokumentów za pomocą korespondencji tradycyjnej prosimy o przesłanie obrazu (skan lub zdjęcie w formacie.jpg) na adres e-mail: [email protected] lub poprzez eBOK (dotyczy Klientów posiadających aktywne umowy). Z powodu braków formalnych zamykamy zgłoszenie bez realizacji. Ponowne rozpatrzenie sprawy możliwe będzie po przesłaniu kompletu dokumentów, w tym ponowne przesłanie aktualnego wniosku u-do. W przypadku dodatkowych pytań zapraszamy do kontaktu pod numerem naszej infolinii 611 111 111 lub poprzez Elektroniczne Biuro Obsługi Klienta ebok.enea.pl Z poważaniem Klaudia Kalinowska Wkurzyłem się. Zamieszczam swoją replikę - zachęcam byście też wysyłali takie wiadomości do Enei. A po 7 dniach skargę do URE oraz - co najważniejsze - do UKOIK. Jeśli nie dostanę odpowiedzi w ciągu następnych 7 dni, to przygotuję wzór skargi do URE oraz zawiadomienia do UOKIK. 29.12.2021 SOZG-064916-11-2021 Szanowna Pani, Dziękuję za wiadomość. Niestety nie mogę zaakceptować zamknięcia mojego wniosku/zgłoszenia poprzez jego odrzucenie. Jest ono bowiem dla mnie niezrozumiałe. Proszę o wskazanie punktu taryfy, regulaminu lub normy z prawa energetycznego, które upoważniałoby Państwa zakład do wymagania dostarczenia wymienionych w Pani odpowiedzi dokumentów oraz przyczyn zakwalifikowania mnie jako odbiorcy "firmowego". Firmy, nie prowadzę, energii elektrycznej nie udostępniam nikomu. Wykorzystujemy EE wyłącznie do prowadzenia gospodarstwa domowego. Proszę o pilne ponowne przeanalizowanie wniosku i zmianę na taryfę G11. W braku pozytywnego rozpoznania reklamacji/skargi w terminie 14 dni, złożona zostanie skarga do URE oraz skarga wskazująca opisywane zdarzenie jako praktykę stanowiącą naruszenie zbiorowych interesów konsumentów. Jeśli poniższe pismo przekracza kompetencje Pani wydziału proszę o przekazanie do komórki prawnej. Życzę Ci jak najlepiej i obyś dopiął swego ale z nie licz na wiele. Lepiej się miło rozczarować niż głęboko zawieść. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Sativum 08.01.2022 11:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2022 Nie mam nastawienia że musi się udać. Rozpocznę proces, jeśli się uda - super. Jak nie - trudno, za kilka m-cy i tak przejdę na G11. Podzieliłem się swoim zgłoszeniem, by inni forumowicze mogli skorzystać z praktycznej porady - wzoru odpowiedzi i skargi (w przyszłości). Jeśli UOKIK lub UREdostanie kilkadziesiąt takich skarg, to uważam że coś się ruszy. Nie pomoże to mi (lub nam), ale przyszłym inwestorom. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kaizen 08.01.2022 12:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2022 w odpowiedzi na wpływ wniosku z 24.11.2021r. w związku ze zmianą warunków umowy informujemy, iż do dokonania zmian niezbędne jest złożenie dodatkowych dokumentów takich jak: 1. zaświadczenie z właściwego Urzędu o zakończeniu budowy, Skąd wiedzą, że się budujesz? Masz przyłącze tymczasowe? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Sativum 08.01.2022 13:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2022 Skąd wiedzą, że się budujesz? Masz przyłącze tymczasowe? Sto razy pytasz o to samo. Sto razy dostajesz tę samą odpowiedź. Sprawdź sobie proszę. Poza tym co ma piernik do wiatraka (prócz mąki) Proponuję podzielić się praktycznymi poradami , jak osiągnąć cel (uzyskania taryfy G podczas budowy), zamiast skupiać się na wytykaniu innym nieudolności/nieprzedsuebiorczosci/błędów... Przeczytałem sporo wątków na temat uzyskania taryfy G. Brakowało jednak często porad praktycznych , a zamiast tego sporo było przytyków, porad by "walczyć o swoje z oszustami" etc. Wobec powyższego, za bardziej racjonalną, acz obliczoną bardziej na osiągnięcie skutki w dłuższej perspektywie, uznałem ścieżkę skargi indywidualnej - zawiadomienia o stosowanie praktyk naruszających zbiorowe interesy konsumentów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kaizen 08.01.2022 14:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2022 Sto razy pytasz o to samo. Sto razy dostajesz tę samą odpowiedź. Sprawdź sobie proszę. Ciągle nie widzę skanu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
henrykow 08.01.2022 14:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2022 Ciągle nie widzę skanu. Kaizen, daruj już ta pisaninę po próżnicy. wałkowany jest temat sto razy a ty dalej zachowujesz się jakbyś tu był nowicjuszem i dzisiaj zarejestrował się na forum. Oczywiście jak @ Sativum zamieści skan to ty mu załatwisz taryfę G:p Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Maciej1987 11.01.2022 14:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2022 mam w tej chwili taryfę budowlaną w ENEA. Zawiadomienie o zakończeniu budowy nastąpi w pierwszym tygodniu marca. Jak nietrudno się domyślić chcę zdążyć z panelami fotowoltaicznymi przed zmianą przepisów. 1) Czy muszę czekać 14 dni od momentu zgłoszenia na montaż paneli?2) Czy w ENEA muszę składać najpierw wniosek o zmianę z budowlanej na zwykłą i dopiero potem składać wniosek o przyłączenie fotowoltaiki, czy mogę ominąć krok zmiany taryfy i złożyć wniosek od razu o przyłączenie fotowoltaiki? W przeciwnym razie wątpię, żebym zdążył, bo taryfę zmieniają od 15 do 30 dni... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Pytajnick 11.01.2022 19:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2022 mam w tej chwili taryfę budowlaną w ENEA. Zawiadomienie o zakończeniu budowy nastąpi w pierwszym tygodniu marca. Jak nietrudno się domyślić chcę zdążyć z panelami fotowoltaicznymi przed zmianą przepisów. 1) Czy muszę czekać 14 dni od momentu zgłoszenia na montaż paneli? 2) Czy w ENEA muszę składać najpierw wniosek o zmianę z budowlanej na zwykłą i dopiero potem składać wniosek o przyłączenie fotowoltaiki, czy mogę ominąć krok zmiany taryfy i złożyć wniosek od razu o przyłączenie fotowoltaiki? W przeciwnym razie wątpię, żebym zdążył, bo taryfę zmieniają od 15 do 30 dni... Z tego co pamiętam, w papierach jest napisane, że najpierw z budowlanej na G11 a później na inne taryfy ale skoro widziałem PV na domkach w budowie, to być może licznik dwukierunkowy mogą założyć nawet przy taryfie C. Musisz albo dzwonić albo przez ebok zapytać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
miejrozum 12.01.2022 08:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2022 (edytowane) Witam wszystkich, opiszę swoją sprawę. Jestem w trakcie budowy. Używałem agregatu do pewnego momentu, ale agregat odmawiał posłuszeństwa (chińczyk za grosze). W zeszłym roku podpisałem umowę z tauronem na przyłącze, wybrany wykonawca, wykonana instalacja(przyłącze stałe, już na gotowo), skrzynka licznikowa, po wykonanych pracach podpisałem umowę na prąd budowlany, od razu narzucony przez sprzedawcę, wchodząc na stronę patrzę, że to taryfa przeznaczona dla firm jak i dla placu budowy. obok skrzynki z licznikiem podłączyłem skrzynkę gdzie mogę używać tego prądu. Przychodzi rozliczenie, za kWh wyszło mi ~85zł przy zużyciu 3kWh przez okres 1,5msc + różne opłaty, handlowa itp. Licznik zamontowany używany (nic nie podpisywałem jak i nic nie dostałem, żadnego protokołu). Dzwoniąc dzisiaj do Uokik, rozmówca powiedział mi, iż mam przyłącze stałe a nie tymczasowe, więc powinni mi zmienić taryfę na G z C, także dostałem numer do URE aby potwierdzić tą informację lecz rozmówca powiedział mi, że nic z tego, obojętnie czy przyłącze stałe czy tymczasowe, nie ma różnicy jest to plac budowy i tyle nic z tym nie zrobie. Chciałbym przejść na taryfę G11, bo przecież prąd to prąd, dlaczego mam płacić więcej. Mam także na działce przyczepę kempingową. Co muszę zrobić aby zmienili taryfę tak aby było to zasadne? Czy może muszę zrobić SSO i wtedy zrobić skrzynkę w budynku, czy tam całą instalację? Edytowane 12 Stycznia 2022 przez miejrozum Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Maciej1987 12.01.2022 10:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2022 Z tego co pamiętam, w papierach jest napisane, że najpierw z budowlanej na G11 a później na inne taryfy ale skoro widziałem PV na domkach w budowie, to być może licznik dwukierunkowy mogą założyć nawet przy taryfie C. Musisz albo dzwonić albo przez ebok zapytać Zadzwoniłem do ENEA. Można dokonać przyłącza instalacji fotowoltaicznej na taryfie C11. Prawo tego nie zabrania i w stosownym czasie, mając odpowiedni dokument, złożyć wniosek o zmianę taryfy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Sativum 12.01.2022 11:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2022 Dzwoniąc dzisiaj do Uokik, rozmówca powiedział mi, iż mam przyłącze stałe a nie tymczasowe, więc powinni mi zmienić taryfę na G z C, także dostałem numer do URE aby potwierdzić tą informację lecz rozmówca powiedział mi, że nic z tego, obojętnie czy przyłącze stałe czy tymczasowe, nie ma różnicy jest to plac budowy i tyle nic z tym nie zrobie. Chciałbym przejść na taryfę G11, bo przecież prąd to prąd, dlaczego mam płacić więcej. Mam także na działce przyczepę kempingową. Co muszę zrobić aby zmienili taryfę tak aby było to zasadne? Czy może muszę zrobić SSO i wtedy zrobić skrzynkę w budynku, czy tam całą instalację? Dobra informacja - UOKiK przychyla się (przynajmniej w rozmowie tel.) do stanowiska, że jest to nieprawidłowa praktyka. Z praktyki wiem, że telefony mniej przynoszą, niż pisma (np. telefon nie jest odnotowywany / raportowany). Jeśli takie wpłynie, to muszą (powinni) się nim zająć już oficjalnie. Dlatego polecam słać pisma, zamiast dzwonić. Co do przedmiotu Twojego problemu, to niestety mam podobną sytuację i sam nie mam dobrego pomysłu na załatwienie taryfy G. @Kaizen ma stanowisko iż nie jest to problem - ale o konkretną poradę musisz się Go wprost zapytać Kilka postów wyżej opisałem jak u mnie wygląda sytuacja - w skrócie - odrzucili mój wniosek droga elektroniczną. Odpisałem, że mają 14 dni by zrewidować swoje stanowisko. W braku reakcji będę pisał zawiadomienie do UOKIK i skargę do URE. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Diego321 03.08.2022 12:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2022 Dzień dobry chciałem zmienić taryfę, napisałem e-mail do pge, kazali wypełnić nową umowe kompleksowo wypełniłem ją na G11 i napisałem również oświadczenie że energia będzie wykorzystywana na potrzeby gospodarstwa domowego, na potrzeby bytowe. Napisali że w ciągu 30dni wyślą sporządzoną umowę na podstawie dokumentów które im wysłałem i wypełniłem. Po 20stu paru dniach dostałem pocztą od pge, umowę w dwóch egzemplarzach na taryfę c11 zamiast na g11, a wypełniałem umowe na g11 jak i napisałem oświadczenie że nie będę wykorzystywał energii w celach budowlanych, do tego w liście był dołączony dokument, który załączyłem w załączniku w poście. Nie wiem co robić, przecież wypełniłem nową umowę kompleksową na taryfę g11 na gospodarstwo domowe, jak i napisałem stosowne oświadczenie w którym żądałem o zmianę taryfy z c11 na g11, na potrzeby gospodarstwa domowego, a oni wysyłają mi umowę na c11 i do tego dokument w którym proszą o dokument '' zakończenie budowy'' Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
elpapiotr 03.08.2022 12:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2022 Odpisz im, że jeżeli dalej tak będą postępować, złożysz skargę do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.