Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Zaparowane okna zimą - co radzicie?


Recommended Posts

  • Odpowiedzi 79
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

tez stad takie moje zdziwienie

w moje chałupie przy projektowaniu instalacji CO dokładnie wyliczono co mi uciekać będzie i którędy i jakoś nie cholery nie chciało wyjść ze wentylacja zabierze mi ponad 50% ciepła przy zakładanej krotności wymiany powietrza

Wyszło coś około 25% (dokładnie nie pamiętam - czy 23 czy 27%) z całego zapotrzebowania na ogrzewanie

Gdyby miało mi wyjść więcej jak 50 to bym sie nie tylko załamał ale szukałbym na gwałt rozwiązań niwelujących te straty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

który lepszy byłby dla mnie nawiewnik? ciśnieniowy czy higrosterowany?

MIeszkam na 5ym ostatnim piętrze...

wbrew pozorom i ogólnej nagonce by stosować li tylko nawietrzaki higrosterowalne najlepsze sa mechaniczne z blokada na silne parcie wiatru - działają tak ze przy silnym wietrze sie same zamykają
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

który lepszy byłby dla mnie nawiewnik? ciśnieniowy czy higrosterowany?

MIeszkam na 5ym ostatnim piętrze...

wbrew pozorom i ogólnej nagonce by stosować li tylko nawietrzaki higrosterowalne najlepsze sa mechaniczne z blokada na silne parcie wiatru - działają tak ze przy silnym wietrze sie same zamykają

 

a higro jak się zachowują? jeśli wezmę automat z opcją zamknięcia to będzie dobrze?

przy których wiatr będzie gwiazdał ..?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To tylko kilka wybranych projektow obliczonych niedokladnym i zawierajacym duzo uproszczen programem OZC. Przyznaje, troche sie zapedzilem, nie wszedzie jest powyzej 50%, ale miedzy 30-50% i to liczac i zakladajac wymiany w pomieszczeniach na poziomie 0.5,0.6. Liczac wg. norm polskich grubo ponad 50% wychodzi. Nawet uwzgledniajac rekuperator i wymiane powietrzem o temperaturze ok. +16 wychodzi nie mniej niz 30%.

 

Projekt 1:

http://img517.imageshack.us/img517/9437/projekt1ck2.th.jpghttp://img517.imageshack.us/images/thpix.gif

 

Projekt 2:

http://img157.imageshack.us/img157/2734/projekt2mi1.th.jpghttp://img157.imageshack.us/images/thpix.gif

 

Projekt 3 liczony wg. normy:

http://img87.imageshack.us/img87/8182/projekt3normapw2.th.jpghttp://img87.imageshack.us/images/thpix.gif

 

Projekt 4:

http://img232.imageshack.us/img232/8237/projekt4is6.th.jpghttp://img232.imageshack.us/images/thpix.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

który lepszy byłby dla mnie nawiewnik? ciśnieniowy czy higrosterowany?

MIeszkam na 5ym ostatnim piętrze...

Nawiewniki higrosterowalne maja jedna podstawowa wade. Nie dzialaja zima. higrosterowalne to tylko wywiewniki jak juz.

 

Możesz rozwinąc trochę temat..? Jak to nie działąją zimą???

I dlaczego wszędzie piszę NAWIEWNIK ,a nie wywiewnik? (takożsamo u AERECO http://www.aereco.com.pl/product.php?product=emm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tez stad takie moje zdziwienie

w moje chałupie przy projektowaniu instalacji CO dokładnie wyliczono co mi uciekać będzie i którędy i jakoś nie cholery nie chciało wyjść ze wentylacja zabierze mi ponad 50% ciepła przy zakładanej krotności wymiany powietrza

Wyszło coś około 25% (dokładnie nie pamiętam - czy 23 czy 27%) z całego zapotrzebowania na ogrzewanie

Gdyby miało mi wyjść więcej jak 50 to bym sie nie tylko załamał ale szukałbym na gwałt rozwiązań niwelujących te straty

 

Jest bardzo prosty sposób oby wiliczyć ile "pochłania" wentylacja.

Dla wartości obliczeniowej "szczytowej"(-20/+22) jest to około 13Wh/m3 powietrza,

średnia w całym okresie ogrzewania (+3/+22) oscyluje wokół 6Wh/m3 powietrza.

 

Ps. Liczcie z Normy, a nie krotności. W projekcie metodologii obliczania dla potrzeb świadectwa ....... jest też taki "nakaz" (za wyjątkiem "kawalerki", gdzie "odgórnie" przyjmuje się 80m3/h)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takim nawiewnikime steruje czujnik, ktory zima jest po prostu zimny i przez to odczyty wilgotnosci sa do bani.

 

 

PS.

Jest bardzo prosty sposób oby wiliczyć ile "pochłania" wentylacja.

Dla wartości obliczeniowej "szczytowej"(-20/+22) jest to około 13Wh/m3 powietrza,

średnia w całym okresie ogrzewania (+3/+22) oscyluje wokół 6Wh/m3 powietrza.

Wiec albo ten program jest az tak niedokladny albo juz sam nie wiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak już masz kupione to możesz próbować je zakładać bo co z nimi teraz zrobisz? Lepsze to niż nic. Na tej stronce wszystko ładnie o nich pisze ale sam producent przyznaje, że odczyt temperatury ma kluczowe znaczenie w sterowaniu. Więc albo mają jakiś super patent, że czujnik faktycznie odczytuje temperaturę pomieszczenia albo to tylko ściema i krycie dupy w razie czego.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak już masz kupione to możesz próbować je zakładać bo co z nimi teraz zrobisz? Lepsze to niż nic. Na tej stronce wszystko ładnie o nich pisze ale sam producent przyznaje, że odczyt temperatury ma kluczowe znaczenie w sterowaniu. Więc albo mają jakiś super patent, że czujnik faktycznie odczytuje temperaturę pomieszczenia albo to tylko ściema i krycie dupy w razie czego.

 

 

Kurna sam już nie wiem... Sprzedac te higro i kupic cisnieniowe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 years później...

WItam. Mam podobny problem ,a mianowicie zaparowane okno ale tylko 1 okno. Mam wodna (standardowa) instalacje c.o

Generalnie jesli noc jest zimna to okna delikatnie na dole sie poca ale tylko jesli mam opuszczone żaluzje ( wydaje mi sie ze wtedy nie ma takiej cyrkulacji powietrza) Problem mam tylko z jednym oknem a raczej połówką okna. Miałem włamanie do domku - szyby miałem z folia antywłamaniową i zanim sie włamali to musieli troszske powalic w okno az zrobili dziure w szybie i otwarli reka. Ale nie o tym tu mam pisać. Szybe do tego okna kupiłem nowa , wstawiał mi ja jakis gosc co niby to robi na codzień. No i od tamtej pory tylko ta jedna szyba mi paruje , codziennie rano jest cala zaparowana. Czy przy włamaniu uszkodzili mi jakos okno?? Niewiem co z tym zrobic. Moze teraz jest za szczelne i jak ktos juz tu pisał trzeba rozszczelnic jakos???

Z góry dziekuje za pomoc. Pozdrawiam all

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szybe do tego okna kupiłem nowa , wstawiał mi ja jakis gosc co niby to robi na codzień. No i od tamtej pory tylko ta jedna szyba mi paruje , codziennie rano jest cala zaparowana. Czy przy włamaniu uszkodzili mi jakos okno??

nie, moim zdaniem, oryginalne szyby masz cieplejsze niż ta nowa wstawiona - co za tym idzie powierzchnia szyby jest chłodniejsza od pozostałych no i wykrapla Ci się woda. Jeśli nie chcesz takiego efektu to ponownie zmień szybę na co najmniej tak ciepłą jak pozostałe...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 years później...
Mieszkam w domku, w którym jest tradycyjne ogrzewanie c.o. na opał stały, powstawiane plastikowe okna i problem z cieknącymi oknami zimą. Dom posiada kratki wentylacyjne grawitacyjne w kuchni i łazience. W piecu nie pali się cały dzień, ani całą noc i rano jak się wstaje z okien poprostu leci woda.

Spotkałem się z kilkoma radami:

1. Wymienić wkłady starych okien na wkłady wypełnione argonem.

2. Wstawić nawiewniki okienne.

3. Wstawić nawiewniki ścienne.

4. Założyć kopuły na komin zwiększające ciąg powietrza

 

Może ktoś miał podobny problem i udało mu się go rozwiązać. Opinie osób stosujące którąs z wymienionych metod, bądź inną będą dla mnie bardzo cenne, ponieważ nie chciałbym wydawać pieniędzy na coś co nie rozwiąże mojego problemu. Może znajdzie się ktoś kto na codzień zajmuje się tymi zagadnieniami i pomoże mi w tej kwestii.

Bardzo proszę o opinie.

 

Aby w domach nie było wilgoci muszą być "nieszczelne" okna tzn. należy zamontować nawiewniki okienne!! Wentylacja grawitacyjna nie działa dlatego, że nie ma siły zassać powietrza z mieszkania gdy nie ma do niego dopływu powietrza!! Zaduch i wilgoć są spowodowane zbyt dużą zawartością pary wodnej w mieszkaniu. Przeciętna rodzina w ciągu doby wytwarza ok. 2l pary wodnej na dobę! Mieszkania należy wietrzyć! Pamietajcie drodzy Państwo, że jak okniarz mówi, że trzeba wymienić szybę to chce was naciągnąć na pieniądze! Wiekszość okniarzy nie zna się na prawach fizyki budowli, ponieważ nie mają kierunkowego wykształcenia technicznego/inżynierskiego. Wymiana szyby jest słuszna tylko wtedy gdy wilgoć/woda zbiera się wewnątrz szyby zespolonej (pomiedzy szybami)- ale to nie pomoże na wilgoć! Wilgoć tworzy się z powodu zbyt dużej szczelności okien PVC! Do tego dochodzi nadmierne produkowanie wilgoci poprzez zbyt dużą ilość osób w małych pomieszczeniach, gotowanie, pranie i suszenie prania! W małych pomieszczeniach jest mała ilość powietrza, poprzez wyprodukowanie dużej ilości wilgoci drastycznie rośnie poziom wilgotności powietrza w pomieszczeniu co powoduje: wilgoć, zaduch, grzyb itd.

 

[moderowano :spam:]

Edytowane przez joliska
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 years później...

To drugie zdjęcie nieostre jest i nie jestem pewien. Ale czy w rogu zgrzew ledwo trzyma?

 

Między ramą a pakietem jest sporo wolnego miejsca. Dlatego do pakietu szybowego z obydwu stron powinna szczelnie w każdym miejscu przylegać uszczelka. Zrób zbliżenia rogów.

 

Co to za okna? Jaki producent, jakie profile, jakie pakiety szybowe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...