Jacekss 02.03.2012 11:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Marca 2012 najlepiej zrobić wcześniej wyliczenia (np. w OZC) aby wiedzieć jakie będzie zapotrzebowanie na energię w poszczególnych pomieszczeniach, a nie tak z czapy dawać gęsto, bo tak lepiej. ogólnie mocno zagęszczone pętle. w spiżarni nie wiem czy jest potrzeba ogrzewania, garaż - tu do wyboru czy chcemy mieć tam ciepło czy tylko pow 0 C, zawsze można zrobić rurki i zmniejszyć przepływ. w holu i komunikacji wg mnie wystarczy jak będziemy grzać powrotem z innych pętli, ewentualnie spiąć taki hol z wiatrołapem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
DEZET 02.03.2012 17:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Marca 2012 Uważam, że się nie przyłożyli do opracowania. Asekuracyjne odległości i ilości obwodów, żeby "wszystko działało". Po co termostat (i siłowniki) w garażu, wiatrołapie? Spiżarnia to samo- w ogóle bym tu nie robił, albo bardzo rzadko. Salon co 10cm? porażka. Najlepiej także moim zdaniem - jak pisano wcześniej podzielić na kilka stref i ze 3-4 termostaty. A czemu folia budowlana, a nie ta srebrna pod podłogówkę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
madric 03.03.2012 05:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Marca 2012 (edytowane) A czemu folia budowlana, a nie ta srebrna pod podłogówkę? bo styro systemowy z folią - "Izolacje systemową 30 mm" ps. te wszystkie ceny sterownikow/silownikow etc. podajesz w netto a w necie za np. Salusa podobne ceny tylko że brutto 23%. Kup sam materiał - juz na tym bedziesz z pare tyś. do przodu. Edytowane 3 Marca 2012 przez madric Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Brass 03.03.2012 14:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Marca 2012 I na koniec czy warto brać droższą rurę PEX/AL/PEX czy może lepiej tańszą PEX/AL/PE-RT? I prawie dałem się zbajerować. Szukałem rury Wavin i na alledrogo znalazłem rury podpisane na dwa powyższe sposoby, w różnych cenach (od 2,40 do 3,50 za mb). Poszperałem i nic nie znalazłem, aby Wavin robił dwie różne rury. Pewnie co bajdziej zachłanni sprzedawcy szukają naiwnych. Swoją drogą w największej w moim miasteczku hurtowni-sklepie instalacyjnym Pan rzucił cenę 4 zł za mb ("Ceny dobrej rury do podłogówki muszą zaczynać się od 4 zł) po rabacie 3,50. Znalazłem info, że PURMO robi rurę PE-RT/AL/PE-RT. Która będzie lepsza WAVIN PEX/AL/PE-RT czy PURMO PE-RT/AL/PE-RT? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
DEZET 04.03.2012 18:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Marca 2012 Tu już chyba wybór tylko cenowy, myślę, że podobnej jakości są obie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
maysee 04.03.2012 19:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Marca 2012 Witam milych uzytkownikow. Wiem, ze bylo 1mln razy ale wujek google oszukuje i nie pokazuje trafnych wynikow. Otoz, jak oszacowac srednia moc grzewcza z metra podlogowki? Powiedzmy, ze sa na niej panele 10mm (wylewka 7cm a pod nia styro 14cm). Jak zaloze 50W/m2 to bardzo sie przelicze? Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
grzeniu666 04.03.2012 19:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Marca 2012 Może być 2x mniej lub 2x więcej. Powiedzą tabele (np Roth) lub Audytor CO, ale bez rozstawów i temp uzyskasz faktycznie średnią odp. Ale przyjmując że klasyczna fachura do ci wszędzie 15cm i popularną temp. więc to 50W raczej spokojnie uzyskasz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nilsan 05.03.2012 06:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Marca 2012 nie bardzo bo minimum jakie da się wycisnąć z podłogówki to właśnie 50W/m2 A niby co stoi na przeszkodzie, żeby uzyskać np. 30W/m2? nilsan Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
DEZET 05.03.2012 09:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Marca 2012 A niby co stoi na przeszkodzie, żeby uzyskać np. 30W/m2? nilsan He, też się nad tym zastanawiam, bo jakby nie patrzeć, to więcej przy wymaganej max temperaturze wody nie da się uzyskać, a regulacja w dół nie jest jakimś problemem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nilsan 05.03.2012 09:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Marca 2012 (edytowane) elementarne zasady fizyki a konkretnie przekazywania ciepła, nawet maksymalnie rzadkie rozkładanie rurek od podłogówki co 35cm zasilanej wodą +55 i przykrytej drewnem oraz wykładzina R=0,15 m2K/W bez problemu rozgrzeje podłogę do +29,8 stopnia czyli da moc 61W/m2 a dzięki temu temperatura w pomieszczeniu osiągnie bez problemu +24 Ja nie mam problemu zaprojektowaniem podłogówki o wydajności 30W/m2. Nikt nie każe ci dawać 55*C na zasilaniu OP. Może być np. 35*C. Oprócz rozstawu rurek gęstość mocy GP możesz regulować wielkością przepływu wody w wężownicach oraz średnicą rur z których są wykonane wężownice. W niczym nie podważa to elementarnych zasad fizyki, za to wskazuje na brak ich zrozumienia. nilsan Edytowane 5 Marca 2012 przez nilsan Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nilsan 05.03.2012 13:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Marca 2012 mpoplaw Szanowny olimie - oświecona góro. Nie pierwszy raz przychodzi mi prostować brednie jakie wypisujesz: nie bardzo bo minimum jakie da się wycisnąć z podłogówki to właśnie 50W/m2 Dla mnie dyskusja z tobą z reguły kończy się na udowadnianiu wyższości Świąt Bożego Narodzenia nad Świętami Wielkiej Nocy, a nie na merytorycznej wymianie poglądów. Więc domyśl się czego nie chcę ci udowadniać. nilsan Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mistalova 05.03.2012 14:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Marca 2012 Też jestem ciekaw, dlaczego 50W/m2 to minimum? Jak dla mnie, to z praw fizyki wynika, że zejść w dół można co najmniej na trzy sposoby - rzadziej rurki, mniejszy przepływ, niższa temp. zasilania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jacekss 05.03.2012 14:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Marca 2012 Też jestem ciekaw, dlaczego 50W/m2 to minimum? Jak dla mnie, to z praw fizyki wynika, że zejść w dół można co najmniej na trzy sposoby - rzadziej rurki, mniejszy przepływ, niższa temp. zasilania. a pewnie że można zejść niżej.. zresztą tabele Rotha czy Kisana też to pokazują "liczbowo" jak już coś to powinno się planować OP na maks moc ogrzewania a nie minimum, minimum jakie da podłogówka to 0 lub prawie 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Brass 05.03.2012 14:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Marca 2012 Właśnie skończyłem rysunki i obliczenia. Wychodzi mi, że potrzebuje około 600 mb rury w 10 obiegach. Wychodzi na to, że najekonomiczniej byłoby zakupić rurę w jednym krążku 600 mb, ale obawiam się o problemy w rozkładaniu rury z takiego dużego zwoju. Pytanie do praktyków: czy jest się czego bać? Planuje rozkładanie podłogówki w dwie osoby. Może jednak lepiej kupić 3 x 200 mb? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nilsan 05.03.2012 15:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Marca 2012 Też jestem ciekaw, dlaczego 50W/m2 to minimum? Jak dla mnie, to z praw fizyki wynika, że zejść w dół można co najmniej na trzy sposoby - rzadziej rurki, mniejszy przepływ, niższa temp. zasilania. To miałem na myśli proponując jej obniżenie z 55*C na 35*C. nilsan Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nilsan 05.03.2012 15:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Marca 2012 no właśnie nie bardzo potrafię się domyśleć, możesz udowodnić ?? Wszyscy jakoś bez trudu zrozumieli, ty jak zwykle masz problemy w czytaniu ze zrozumieniem. bo maysee zadał dokładnie takie pytanie, projektuje swoją podłogówkę na 50W/m2 i tego chciał, ja mu odpowiedziałem że dowolną podłogówkę bez żadnego problemu da się rozkręcić do 50W/m2, czyli niewiele się pomyli ze swoją, a cała dalsza część dyskusji to już tylko brednie nilsan który jak zwykle nie doczytał o co chodzi, nic nie zrozumiał, jak zwykle wtrąca się do każdej dyskusji z reguły pisząc nie na temat byle tylko pisać i złapać klienta na swoje usługi, i na siłę wrabia chłopaka w 30W/m2 twierdząc że on mu tak właśnie zaprojektuje poniżej oryginalne pytanie i konia z rzędem temu kto w tym tekście wyczyta 30W/m2 Chłopie "nie idź tą drogą", bo się publicznie kompromitujesz. nilsan Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nilsan 05.03.2012 17:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Marca 2012 (edytowane) mpoplaw W przeciwieństwie do ciebie, ja niczego nie pomyliłem.Projektowa gęstość mocy określa maksymalną wydajność cieplną grzejnika podłogowego dla projektowej temperatury zewnętrznej np. -20*C i projektowej temperatury wewnętrznej np. +20*C. Czy będzie ona wynosiła 30W/m2, czy 80/m2 zależy wyłącznie od projektowego obciążenia cieplnego pomieszczenia z GP, wynikającego z bilansu cieplnego budynku lub dopuszczalnej temperatury posadzki dla danego rodzaju wykładziny (np. deska barlinecka +26*C, terakota +35*C) oraz funkcji pomieszczenia (np. pokój +29*C, łazienka +33*C). Regulacja wydajności cieplnej GP jest zawsze w dół od wartości maksymalnej, a nie w górę.Projektową gęstość mocy grzejnika podłogowego regulujemy dobierając:- temperaturę wody na zasilaniu GP,- wielkość przepływu wody w wężownicy (alternatywnie spadek temperatury wody w wężownicy dT),- rozstaw rur wężownicy,- w ograniczony stopniu średnicę rur wężownicy. nilsan Edytowane 5 Marca 2012 przez nilsan Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nilsan 05.03.2012 18:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Marca 2012 mpoplaw Myślę, że dalsza dyskusja z tobą nie ma sensu, ponieważ na każdy mój post odpowiesz jak wyżej.Albo będziesz mi udowadniał, że minąłem się z rozumem.Pisz dalej swoje i zbieraj punkty. Może w końcu znajdziesz kogoś, kto przyzna ci rację i zaspokoi twoje rozbujałe ego. nilsan Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
odi69 06.03.2012 10:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Marca 2012 Witam a ja mam takie pytanie jaka jest trwałość podłogówki? Ostatnio usłyszałem że podłogówka działa maks 25 lat, co wydaje mi się dziwne A co Wy na to??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
DEZET 06.03.2012 11:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Marca 2012 ja nadal nie rozumiem czemu pomyliłeś projektowaną moc grzewczą podłogówki z jej mocą chwilową osiąganą w zależności od potrzeb, wyjaśnij mi PS w ramach kompromitowania napiszę rozległe wyjaśnienia specjalnie dla ciebie żebyś łatwiej zrozumiał: minimalna moc szczytowa podłogówki dla projektu obciążenia cieplnego pomieszczenia to 50W/m2 przy rozstawie 35cm na drewnie z grubym dywanie i temperaturą wewnętrzną +24 maksymalna moc szczytowa podłogówki dla projektu obciążenia cieplnego pomieszczenia to 200W/m2 przy rozstawie 10cm na płytkach i temperatura wewnętrzna +18 tak więc jeśli projektujemy podłogówkę i różnicujemy rozstawy rurek oraz inne parametry to będziemy się przemieszczać właśnie w takich zakresach między 50 a 200 W/m2 projektowanej mocy grzewczej, więc dużo wody w wiśle upłynie zanim maysee stwierdzi że mu nie dogrzewa pomieszczeń bo zaprojektował za mało To ja z tego wnioskuję, że minimum to te 50W, niezależnie od temp. dostarczonej?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.