Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

No i zaczęło się :) od poniedziałku rozpocząłem przygodę z moim tarasem, narazie malowanie i wiercenie dziur pod słupy, jutro zalewam betonem, poniżej parę fotek. Nawiązując jeszcze do dyskusji na poprzedniej stronie odnośnie desek, ich jakości itp z użytkownikiem dwiecegly to chciałem tylko dodać że nie da się kupić idealnych desek, to jest drewno, pracuje, dechy są długie i chude, moje mają mankamenty bo są z jakości A/B ale wszystko da się ogarnąć, nie popadajmy w paranoje, a tak jak pisze fotohobby parę godzin pracy jeszcze nikomu nie zaszkodziło ;) ja na szczęście nie mam takich szlifierskich popraawek, deski fajnie gładkie ale i tak jest się do czego przyczepić. Jeśli chodzi o krzywizny, u mnie nie mam wogóle problemu, to co widać na zdjęciach to są najgorsze przypadki, robiłem próby dociągania takich nierówności ręką, bez problemu, nie potrzebnie martwiłem się o ścisk do desek, starczy siła własnych rąk ;) po skończonej robocie pokażę efekt końcowy, pozdro

IMG_20180507_124413.jpg

IMG_20180507_132854.jpg

IMG_20180508_104802.jpg

IMG_20180509_140548.jpg

IMG_20180509_140559.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 3,1k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Jestem w trakcie przykręcania desek z bangkiraja.

Korzystam w podwójnego wiertła firmy spax (już dwa mi się złamały.

Niestety wkręty wychodzą mi różnie. Jedne są na równo z deską , a inne głębiej.

Staram się nawiercać równo, ale wychodzi jak wychodzi.

Czy macie jakiś patent na równo wkręcone wkręty?

 

Może zastosuj "bit" z ogranicznikiem głębokości?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jedno pytanko. Ile dawaliście odstępu desek od muru (mam je prostopadle do muru) 1cm czy może mniej? Miedzy dechami przyjąłem 5mm bo ponoć wystarczy. Chce też dać krancową deske w poprzek do innych na koncu tarasu i tam tez chyba musze zostawić z 1cm odstępu?

 

SPAX nie daje wiertła gratis, chyba że kiedyś była taka promocja do wiekszych opakowań wkrętów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydawało mi się, że SPAX dodaje do wkrętów wiertło z ogranicznikiem i bit. Sprawdziłem, że ładniej wychodzi montaż jeśli korzysta się z wiertła, które tworzy miejsce dla łba wkręta. Na 828 otworów złamało mi się 1 wiertło.

 

No niestety wiertła spax są bez ograniczników.

http://allegro.pl/wiertlo-dwustopniowe-spax-d-wkrety-frez-taras-i7296914476.html

Zastosowanie bita z ogranicznikiem spowoduje że jeżeli otwór będzie głębszy to śruba nie dociągnie deski do legara.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No niestety wiertła spax są bez ograniczników.

http://allegro.pl/wiertlo-dwustopniowe-spax-d-wkrety-frez-taras-i7296914476.html

Zastosowanie bita z ogranicznikiem spowoduje że jeżeli otwór będzie głębszy to śruba nie dociągnie deski do legara.

 

Ja kupowałem taki produkt - SPAX WIROX 4,5x60mm 400szt

I w każdym plastikowym pudełku było wiertło z ogranicznikiem i bit. Wiertło jest inne niż to z Twojego linku.

U mnie wkręty dociągały w 1 miejscu aż za mocno, podniosły delikatnie legar z bloczkiem betonowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wkręty kupowałem takie:

http://allegro.pl/wkrety-tarasowe-spax-d-stare-zloto-a2-5x50-200szt-i7308139379.html?reco_id=e7f723cb-546a-11e8-a313-d89d675b9d60&ars_rule_id=201#thumb/1

Niestety dużo droższe , a dedykowane wiertło które też nie jest tanie niestety nie posiada ogranicznika i średnio co 250 szt się łamie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taras pokażę: https://photos.app.goo.gl/w6MYm3X40QpyIlHk1

 

faza 1: tymczasowy biedataras sklecony na szybcika z czego popadło

faza 2: miał być na bloczkach. Ale to dziadowska metoda, wcale mi nie szło.

faza 3: kratownica na fundamencie punktowym.

 

Były różne perturbacje (a to złamana ręka, a to łączenie pół-legarów wypadło mi w powietrzu i domawiałem belkę, a to zima zastała)

 

Wymiary: 7x4m

Drewno: modrzew krajowy stąd: https://allegro.pl/uzytkownik/drewpol4 . Podpasowało mi że deski od razu olejowane, na wybrany wymiar i kantówki też w ofercie były, transport gratis.

 

taras2.jpg

^^^ brakło mi 1000ca wkrętów spax (takich jak @arakiewa pokazał) więc 3 skrajne deski i boczki były olejowane oddzielnym harmonogramem.

 

Fajnie było, ale jeden wystarczy :D

Kolejny cel to może jakaś pergola + rolety rzymskie aby cienia było więcej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

konstrukcja zrobiona. Teraz czas na deski i mam pytanie do bardziej zorientowanych.

 

Czy jeśli dochodzę deską pod ramę okienną to wystarczy że legary mam tak wypoziomowane że deska wchodzi na styk z milimetrowym zapasem między ramą a deską ?

 

Sytuacja przedstawiona na poniższym zdjęciu.

 

Zastanawiam się czy z czasem deska nie będzie pracować na tyle by rozwalić ramę okienną... Ale jeśli dam zapas 5 milimetrów między ramą to nie wygląda to już estetycznie z taką szparą.

 

Jak rozwiązaliście powyższe ?

 

Dzięki

 

876736cac871e38amed.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odstęp między deskami 5 mm, do elewacji i innych stałych miejsc: 7 mm. I uwierz, że jedną deskę muszę odkręcić i ścienić, bo doszła do elewacji na 1-2 mm - cały taras jakby lekko się przesunął.

 

kurczę to chyba mam problem, odstęp między deskami owszem chcę dać 5 mm ale odstęp od elewacji mam.. 0 :( tzn główne legary idące prostopadle do domu docisnąłem do domu, kontrlegary odstawiłem na1 cm.. już w trakcie myślałem że źle robię ale robiłem dalej, trudno, będziemy myśleć później.

Mam pytanko w tej właśnie sprawie, czy ktoś z was zastosował takie listwy wykończeniowe jak na zdj poniżej? Mi się osobiście podobają i zawsze tak chciałem taras wykończyć, wiadomo w domu panele, płytki itp też się wykańcza, szczególnie panele które pracują. Poprostu nie opłaca mi się docinać co do mm desek przy domu jak i tak wszystko pracuje i się pokrzywi. Nie trzeba przynajmniej się skupiać nie idealnej równości desek przy elewacji

schodki-na-taras-drewniany-800x600.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

konstrukcja zrobiona. Teraz czas na deski i mam pytanie do bardziej zorientowanych.

 

Czy jeśli dochodzę deską pod ramę okienną to wystarczy że legary mam tak wypoziomowane że deska wchodzi na styk z milimetrowym zapasem między ramą a deską ?

 

Sytuacja przedstawiona na poniższym zdjęciu.

 

Zastanawiam się czy z czasem deska nie będzie pracować na tyle by rozwalić ramę okienną... Ale jeśli dam zapas 5 milimetrów między ramą to nie wygląda to już estetycznie z taką szparą.

 

Jak rozwiązaliście powyższe ?

 

Dzięki

 

[ATTACH=CONFIG]413137[/ATTACH]

 

U siebie porzy oknach balkonowych zostawiłem ok 5 mm a przy elewacji 1 cm i powiem tak... nie zwracam na to uwagi.

Po za tym pod oknami balkonowymi mam 20 cm ocieplenia, wiec musiałem zastosowac listwę żeby pod samym oknem połączyć wszystkie deski bo nie było do czego przykrecic deski

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy jeśli dochodzę deską pod ramę okienną to wystarczy że legary mam tak wypoziomowane że deska wchodzi na styk z milimetrowym zapasem między ramą a deską ?

 

[ATTACH=CONFIG]413137[/ATTACH]

 

Ta fotka jest do góry nogami?

 

Czy jest jakiś sens robienia deski nisko? Ja się zastanawiam, czy nie robić nawet kilka milimetrów wyżej, niż "próg" drzwi tarasowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wszyscy radzą powierzchnia tarasu (góra desek) powinna być na poziomie podłogi pomieszczenia wewnątrz domu. Na pewno nie wsuwa się ich pod profil okna...

Odstęp od okna przyjmuje się min 1cm. Deski moga spokojnie pokrzywić ramę okna, to jest ogromna siła napierająca gdy deski złapią wilgoć.

Wiem że nie chce ci sie odkręcać i przerabiać legarów i desek wiec może przytnij je jakoś ręcznie, cieńką piłka ręczną... niestety zejdzie to kupe czasu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze sprawdza się nawet poczciwa sosna. Grunt by drewno było dobrze wysuszone, zaimpregnowane ciśnieniowo i pomalowane dobrym roztworem hydrofobowym tu nie ma co oszczędzać. No i bieżącej impregnacji nie unikniesz. Taras drewniany jest absorbujący, ale dobrze pielęgnowany odwdzięcza się swoją urodą
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam forumowicze. poniżej krótka relacja z mojej realizacji tarasu, jak skończę cały to zamieszczę szerszą fotorelację. do dzisiaj mam zadeskowaną całą górę, zostało obciąć nadmiar, obić boki i schody. Mam pytanie apropo docięcia nadmiaru na równo, nie mam prowadnicy do piły, czym najlepiej sobie poradzić? Macie jakieś rozwiązanie? przyłożyć długą łatę i jechać równo z nią? nie wiem, nie mam pomysłu.

 

IMG_20180511_093755.jpg

 

IMG_20180514_112524.jpg

 

IMG_20180514_153429.jpg

 

IMG_20180518_093521.jpg

 

IMG_20180520_105341.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...