Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Izolacja pionowa fundamentów - papa?!


monikaa13

Recommended Posts

wypelnienie:

albo zaprawa PCC np Kerakoll Geolite 40 (to tak na wypasie), albo zaprawa murarska (na biedaka)

izolacja: jak masz wysoki poziom wod gruntowych i gline to izolacja porzadna , KMB Cie nie minie.

to co kupiles - Ultrament to marketowa linia MC Bauchemie.

BM92 Botamentu lub RD Green da rade, nie wiem czy w tej marketowce sa "odpowiedniki"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 360
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Tego wypasu nie widzę u siebie w okolicy niestety... Ten ultrament w ogóle się nadaje do tego do czego go wykorzystałem w środku czyli wypełnienie szczelin między pustakami?

Ewentualnie coś lepszego od biedaka czyli zaprawy murarskiej np. https://www.leroymerlin.pl/materialy-budowlane/zaprawy-i-tynki/zaprawy-specjalne/zaprawa-klejowa-naprawcza-sika-rep-25-kg-sika,p392237,l360.html ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

^^

To są drogie zaprawy , jeżeli nie musisz miec szybkiego postepu prac wystracza Ci zwykle zaprawy czy to murarska czy od biedy nawet klejem do styropianu tez.

 

Chodzi o to aby zaprawa w szczelinach nie byla za swieza i za slaba, te drogie zaprawy sa to zaprawy szybko sprawne plus tam zbrojone mikrowłoknami.

 

Na zwykłą zaprawą murarską po 2-3 dniach bez problemu możesz nakładać masę kmb i nawet ten marketowy ultrament też sie nada - w leroy nie ma ISODAMM 2K SZYBKI, ale jest w Castoramie - jest to izolacja KMB ... tylko najważniejsze w tym wszytskim jest dobre wykonanie - nic Ci z drogiej siki czy remmersa jak zrobisz to byle jak ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedzi. W takim razie kupię zwykłą zaprawę.

 

Fighter pozwól, że zacytuję Twoją wypowiedź sprzed co prawda jakiegoś czasu, ale jest raptem 3 strony wcześniej w tym wątku.

 

Ale to akurat jest najmniejszy problem, Ty przy budynku niepodpiwniczonym w zasadzie mozesz wogole nie robic izolacji pionowej... nie ma piwnicy ktora moze Ci zalac.

A podciaganie kapilarne zatrzymasz izolacja pozioma. wiec obstawiam ze wogole mozesz z pionowej zrezygnowac. ewentualnie dla swojego wlasnego czystego sumienia sciany fundamentowe tym (tfu-dysperbitem) pomaziac... bezposrednio na bloczek/beton. a najwazniejsza i tak dla Ciebie jest izolacja pozioma.

 

Wcześniej pisałeś, że nie jest konieczna nawet izolacja pozioma na glinie, a mi w domu bez piwnic polecasz masy KMB. Środek jest zrobiony i na zewnątrz mam co prawda 50m2, ale to i tak daje dużą różnice w cenie między zwykłymi mazidłami (nie dysperbit), a ciężką izolacją.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

^^

no to decyzja nalezy do Ciebie , nawet dobry jest ten isolastik z ultramentu mozesz pomalować z kilka razy powiedzmy 4 - będziesz mail coś lepiej aniżeli samo smarowanie "dysperbitem" ale gorzej niż masy kmb , masy kmb sa grubowarstwowe i stad ta roznica ale rzeczywiscie grubowarstwowe izolacje sa potrzebne tam gdzie boimy sie aby woda sie nie dostala czyli np piwnica ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wcześniej pisałeś, że nie jest konieczna nawet izolacja pozioma na glinie, a mi w domu bez piwnic polecasz masy KMB. Środek jest zrobiony i na zewnątrz mam co prawda 50m2, ale to i tak daje dużą różnice w cenie między zwykłymi mazidłami (nie dysperbit), a ciężką izolacją.

 

Fighter pisał, że w zasadzie można nie robić izolacji pionowej - pozioma musi być z powodu podciągania kapilarnego.

U siebie niczym nie smarowałem fundamentów (w sensie powierzchni pionowych) a też mam glinę. Na bloczki poszedł xps klejony na piance, carbonit z siatką i tynk. Poniżej poziomu gruntu xps po prostu zasypany piaskiem. O to, żeby w domu było sucho dba izolacja pozioma pod ścianami i na chudziaku :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 weeks później...
Dzięki za odpowiedzi. W takim razie kupię zwykłą zaprawę.

 

Fighter pozwól, że zacytuję Twoją wypowiedź sprzed co prawda jakiegoś czasu, ale jest raptem 3 strony wcześniej w tym wątku.

 

 

 

Wcześniej pisałeś, że nie jest konieczna nawet izolacja pozioma na glinie, a mi w domu bez piwnic polecasz masy KMB. Środek jest zrobiony i na zewnątrz mam co prawda 50m2, ale to i tak daje dużą różnice w cenie między zwykłymi mazidłami (nie dysperbit), a ciężką izolacją.

 

to juz jest takie daleko idace rozwazanie.

pomiedzy takim szablonowym ABC i totalnie dobrze wykonanej izolacji masami KMB za "milion" ktore na pewno sie sprawdzi a wybieraniem tanszego rozwiazania bez zrobienia sobie "kuku"

jacentyy i nass zrozumieli doskonale kontekst mojej wypowiedzi.

idealnie jest dac grubo KMB + xps na etapie docieplenia fundamentu, kontynuacja to odpowiedni klej do warstwy zbrojnej laczacy sie z elewacja. ale to duzo kosztuje. i wymaga wiedzy od wykonawcy.

 

moj wpis zacytowany to szukanie oszczednosci gdzies po drodze, nie robiac sobie tragedii i problemu. zmniejszajac margines bezpieczenstwa. ale to mozna robic tylko wtedy kiedy mamy swiadomosc co zyskujemy ($) kosztem jakich parametrow, i gdzie jest granica bólu, kiedy to sie spierd..... i koszty napraw beda duze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 weeks później...

Przeczytałem cały wątek, plus inne o izolacjach i proszę o Waszą opinię nt poniższego ich układu.

 

izolacje.jpg

 

Budynek bez piwnicy, woda sięga wiosną na 40cm pod ławami, grunt pod całym budynkiem zmieniony na pospółkę, więc nie podciąga kapilarnie.

 

Podłoga będzie równo z gruntem na zewnątrz, więc izolacja pozioma wykonana na chudziaku pod posadzką będzie się łączyć z izolacja poziomą fundamentów pod poziomem gruntu. Z tego powodu jest zastosowana druga warstwa izolacji z folii nad poziomem gruntu.

 

Czy taki układ jest prawidłowy?

 

A czy na XPS lepiej dać folię kubełkową, siatkę zbrojoną, polecana tu wcześniej mata drenarska http://www.mostydrogi.icopal.pl/?page=12, czy może nic (XPS i od razu piach)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To papa wierzchniego krycia, więc jest grubsza i ma grubszą posypkę. Ponoć te parametry różnią wierzchnią od podkładowej. Ogólnie na izolację pionową ściany fundamentowej to chyba lepszy jest jakiś lepik, masa bitumiczna, albo coś w ten deseń. Papa lubi pękać robią się szczeliny i przez i pod nie dostaje się woda. Jeśli chodzi o papę to musi być z dodatkiem SBS, jest znacznie wytrzymalsza i elastyczna a włókno nie może być papierowe, tak więc ten Werner by się nadał bo ma poliester tylko nie wiem czy warto płacić tyle kasy za grubość, taka podkładowa będzie tańsza a efekt ten sam.

 

Placzę czytając tą wypowiedź. Proszę, nigdy, t.zn. NIGDY więcej o papach!.. :'-(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeczytałem cały wątek, plus inne o izolacjach i proszę o Waszą opinię nt poniższego ich układu.

 

[ATTACH=CONFIG]421579[/ATTACH]

 

Budynek bez piwnicy, woda sięga wiosną na 40cm pod ławami, grunt pod całym budynkiem zmieniony na pospółkę, więc nie podciąga kapilarnie.

 

Podłoga będzie równo z gruntem na zewnątrz, więc izolacja pozioma wykonana na chudziaku pod posadzką będzie się łączyć z izolacja poziomą fundamentów pod poziomem gruntu. Z tego powodu jest zastosowana druga warstwa izolacji z folii nad poziomem gruntu.

 

Czy taki układ jest prawidłowy?

 

A czy na XPS lepiej dać folię kubełkową, siatkę zbrojoną, polecana tu wcześniej mata drenarska http://www.mostydrogi.icopal.pl/?page=12, czy może nic (XPS i od razu piach)?

 

Rysunek budzi wiele pytań.

Jak zrobić izolację przeciwwilgociową z zapewniąną ciągłością z 6-CIU!!! różnych produktów?!

Po co grunt glinkowo-bitumiczny pod folię? Jak folia przez lata będizę działała na Dysperbicie, zawierającym asfalt oraz odrobinę rozpuszczalniku?

Jak pewnie połączyć folię z warstwą pod słupem? To samo 'na zewnątrz'?

PO CO ta druga 'górna' warstwa, jak ona jest 'przebita' słupem i nie jest lączona z izolacją słupu?..

PO CHOLERĘ klejenie XPS na pianę jak już do izolacji zastosowano Styrbit który pięknię przyklei też?..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 months później...

Witam,

odkopię temat... szykuję się do robienia elewacji w budynku starym poniemieckim domu. Izolacja pozioma zrobiona 30 lat temu - do dziś sucho. Zastanawiałem się nad zrobieniem izolacji pionowej tak na wszelki wypadek( dysperbit + folia kubełkowa ) , ale czytając wątek zaczynam mieć wątpliwości czy to potrzebne... Dom podpiwniczony, nigdy nie było w niej wody, ostatnio wymieniając przyłącze wodne po odkopaniu fundamentów ukazała się zdrowa cegła bez jakichś ubytków. Poziom wód gruntowych niski, aż za bardzo gdyż 5 metrowa studnia w odległości 8 metrów od domu powoli wysycha.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

odkopię temat... szykuję się do robienia elewacji w budynku starym poniemieckim domu. Izolacja pozioma zrobiona 30 lat temu - do dziś sucho. Zastanawiałem się nad zrobieniem izolacji pionowej tak na wszelki wypadek( dysperbit + folia kubełkowa ) , ale czytając wątek zaczynam mieć wątpliwości czy to potrzebne... Dom podpiwniczony, nigdy nie było w niej wody, ostatnio wymieniając przyłącze wodne po odkopaniu fundamentów ukazała się zdrowa cegła bez jakichś ubytków. Poziom wód gruntowych niski, aż za bardzo gdyż 5 metrowa studnia w odległości 8 metrów od domu powoli wysycha.

jak cos dziala to nie ruszaj bo przestanie.

i dopiero zacznie sie problem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacznijmy od tego ze ani dysperbit ani folia kubełkowe nie pełnia funkcje izolacji. Dysperbit to bardzo lekka izolacja przeciwwilgociowa, która daje tylko lepsze samopoczucie. Folia kubełkowe służy do tego żeby ochronić stryeropoan przed kamieniami itp, ale izolacja przeciwwilgociowa na pewno nie jest.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacznijmy od tego ze ani dysperbit ani folia kubełkowe nie pełnia funkcje izolacji. Dysperbit to bardzo lekka izolacja przeciwwilgociowa, która daje tylko lepsze samopoczucie. Folia kubełkowe służy do tego żeby ochronić stryeropoan przed kamieniami itp, ale izolacja przeciwwilgociowa na pewno nie jest.

 

Tak tego się dowiedziałem, przebiłem się przez cały wątek zanim napisałem posta... opisałem co było w planie.

Izolacja pionowa miała być przygotowaniem przed robieniem elewacji.Ściany grube ok 70 cm na parterze, piętro ok 40 cm.. Firma która ma to robić chce użyć styropianu 10 cm aby nie skuwać narożników które wystają ok 5 cm od płaszczyzny elewacji i zgubić to pod styro - co wy na to ?

W tej chwili też jest przy gruncie w koło opaska betonowa której chciałbym się pozbyć, pytanie co zamiast niej ?

Wg niektórych też nie jest to dobre rozwiązanie bo niby oddala wsiąkanie wody przy budynku, a z drugiej strony jak jest wilgoć w gruncie to ją zatrzymuje

pod sobą przy ścianie i nie pozwala odparować .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Panów, mam proste dla was pytanie:

 

Jak lepiej wykonać: (wysokość fundamentu 170cm bez piwnic)

 

mur --> xps --> klej z siatką ---> izohan wm ---> folia kubełkowa (kubełki do ziemi)

czy

mur --> rapowanie ---> izohan wm ---> xps ---> folia kubełkowa

 

ja jestem za jedną wersją, murarze oraz kiero za drugą,

dzięki za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...