fighter1983 17.09.2018 08:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Września 2018 wypelnienie: albo zaprawa PCC np Kerakoll Geolite 40 (to tak na wypasie), albo zaprawa murarska (na biedaka)izolacja: jak masz wysoki poziom wod gruntowych i gline to izolacja porzadna , KMB Cie nie minie.to co kupiles - Ultrament to marketowa linia MC Bauchemie. BM92 Botamentu lub RD Green da rade, nie wiem czy w tej marketowce sa "odpowiedniki" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Pablikos 17.09.2018 09:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Września 2018 Tego wypasu nie widzę u siebie w okolicy niestety... Ten ultrament w ogóle się nadaje do tego do czego go wykorzystałem w środku czyli wypełnienie szczelin między pustakami? Ewentualnie coś lepszego od biedaka czyli zaprawy murarskiej np. https://www.leroymerlin.pl/materialy-budowlane/zaprawy-i-tynki/zaprawy-specjalne/zaprawa-klejowa-naprawcza-sika-rep-25-kg-sika,p392237,l360.html ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jacentyy 17.09.2018 10:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Września 2018 ^^To są drogie zaprawy , jeżeli nie musisz miec szybkiego postepu prac wystracza Ci zwykle zaprawy czy to murarska czy od biedy nawet klejem do styropianu tez. Chodzi o to aby zaprawa w szczelinach nie byla za swieza i za slaba, te drogie zaprawy sa to zaprawy szybko sprawne plus tam zbrojone mikrowłoknami. Na zwykłą zaprawą murarską po 2-3 dniach bez problemu możesz nakładać masę kmb i nawet ten marketowy ultrament też sie nada - w leroy nie ma ISODAMM 2K SZYBKI, ale jest w Castoramie - jest to izolacja KMB ... tylko najważniejsze w tym wszytskim jest dobre wykonanie - nic Ci z drogiej siki czy remmersa jak zrobisz to byle jak .... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Pablikos 17.09.2018 11:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Września 2018 Dzięki za odpowiedzi. W takim razie kupię zwykłą zaprawę. Fighter pozwól, że zacytuję Twoją wypowiedź sprzed co prawda jakiegoś czasu, ale jest raptem 3 strony wcześniej w tym wątku. Ale to akurat jest najmniejszy problem, Ty przy budynku niepodpiwniczonym w zasadzie mozesz wogole nie robic izolacji pionowej... nie ma piwnicy ktora moze Ci zalac. A podciaganie kapilarne zatrzymasz izolacja pozioma. wiec obstawiam ze wogole mozesz z pionowej zrezygnowac. ewentualnie dla swojego wlasnego czystego sumienia sciany fundamentowe tym (tfu-dysperbitem) pomaziac... bezposrednio na bloczek/beton. a najwazniejsza i tak dla Ciebie jest izolacja pozioma. Wcześniej pisałeś, że nie jest konieczna nawet izolacja pozioma na glinie, a mi w domu bez piwnic polecasz masy KMB. Środek jest zrobiony i na zewnątrz mam co prawda 50m2, ale to i tak daje dużą różnice w cenie między zwykłymi mazidłami (nie dysperbit), a ciężką izolacją. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jacentyy 17.09.2018 12:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Września 2018 ^^no to decyzja nalezy do Ciebie , nawet dobry jest ten isolastik z ultramentu mozesz pomalować z kilka razy powiedzmy 4 - będziesz mail coś lepiej aniżeli samo smarowanie "dysperbitem" ale gorzej niż masy kmb , masy kmb sa grubowarstwowe i stad ta roznica ale rzeczywiscie grubowarstwowe izolacje sa potrzebne tam gdzie boimy sie aby woda sie nie dostala czyli np piwnica .... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nass 17.09.2018 12:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Września 2018 Wcześniej pisałeś, że nie jest konieczna nawet izolacja pozioma na glinie, a mi w domu bez piwnic polecasz masy KMB. Środek jest zrobiony i na zewnątrz mam co prawda 50m2, ale to i tak daje dużą różnice w cenie między zwykłymi mazidłami (nie dysperbit), a ciężką izolacją. Fighter pisał, że w zasadzie można nie robić izolacji pionowej - pozioma musi być z powodu podciągania kapilarnego. U siebie niczym nie smarowałem fundamentów (w sensie powierzchni pionowych) a też mam glinę. Na bloczki poszedł xps klejony na piance, carbonit z siatką i tynk. Poniżej poziomu gruntu xps po prostu zasypany piaskiem. O to, żeby w domu było sucho dba izolacja pozioma pod ścianami i na chudziaku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
arek331 16.10.2018 06:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Października 2018 Do jakiej głębokości przykleić XPS na fundamenty domu niepodpiwniczonego? 50 cm wystarczy czy ocieplić całe ściany fundamentowe i jakąś część ław fundamentowych? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mendium 16.10.2018 08:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Października 2018 Do jakiej głębokości przykleić XPS na fundamenty domu niepodpiwniczonego? 50 cm wystarczy czy ocieplić całe ściany fundamentowe i jakąś część ław fundamentowych? Całe ściany ociepl. Ławy nie ocieplaj. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fighter1983 16.10.2018 20:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Października 2018 Dzięki za odpowiedzi. W takim razie kupię zwykłą zaprawę. Fighter pozwól, że zacytuję Twoją wypowiedź sprzed co prawda jakiegoś czasu, ale jest raptem 3 strony wcześniej w tym wątku. Wcześniej pisałeś, że nie jest konieczna nawet izolacja pozioma na glinie, a mi w domu bez piwnic polecasz masy KMB. Środek jest zrobiony i na zewnątrz mam co prawda 50m2, ale to i tak daje dużą różnice w cenie między zwykłymi mazidłami (nie dysperbit), a ciężką izolacją. to juz jest takie daleko idace rozwazanie. pomiedzy takim szablonowym ABC i totalnie dobrze wykonanej izolacji masami KMB za "milion" ktore na pewno sie sprawdzi a wybieraniem tanszego rozwiazania bez zrobienia sobie "kuku" jacentyy i nass zrozumieli doskonale kontekst mojej wypowiedzi. idealnie jest dac grubo KMB + xps na etapie docieplenia fundamentu, kontynuacja to odpowiedni klej do warstwy zbrojnej laczacy sie z elewacja. ale to duzo kosztuje. i wymaga wiedzy od wykonawcy. moj wpis zacytowany to szukanie oszczednosci gdzies po drodze, nie robiac sobie tragedii i problemu. zmniejszajac margines bezpieczenstwa. ale to mozna robic tylko wtedy kiedy mamy swiadomosc co zyskujemy ($) kosztem jakich parametrow, i gdzie jest granica bólu, kiedy to sie spierd..... i koszty napraw beda duze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
humidorek 11.11.2018 21:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Listopada 2018 Przeczytałem cały wątek, plus inne o izolacjach i proszę o Waszą opinię nt poniższego ich układu. Budynek bez piwnicy, woda sięga wiosną na 40cm pod ławami, grunt pod całym budynkiem zmieniony na pospółkę, więc nie podciąga kapilarnie. Podłoga będzie równo z gruntem na zewnątrz, więc izolacja pozioma wykonana na chudziaku pod posadzką będzie się łączyć z izolacja poziomą fundamentów pod poziomem gruntu. Z tego powodu jest zastosowana druga warstwa izolacji z folii nad poziomem gruntu. Czy taki układ jest prawidłowy? A czy na XPS lepiej dać folię kubełkową, siatkę zbrojoną, polecana tu wcześniej mata drenarska http://www.mostydrogi.icopal.pl/?page=12, czy może nic (XPS i od razu piach)? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gontowy 13.11.2018 12:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Listopada 2018 To papa wierzchniego krycia, więc jest grubsza i ma grubszą posypkę. Ponoć te parametry różnią wierzchnią od podkładowej. Ogólnie na izolację pionową ściany fundamentowej to chyba lepszy jest jakiś lepik, masa bitumiczna, albo coś w ten deseń. Papa lubi pękać robią się szczeliny i przez i pod nie dostaje się woda. Jeśli chodzi o papę to musi być z dodatkiem SBS, jest znacznie wytrzymalsza i elastyczna a włókno nie może być papierowe, tak więc ten Werner by się nadał bo ma poliester tylko nie wiem czy warto płacić tyle kasy za grubość, taka podkładowa będzie tańsza a efekt ten sam. Placzę czytając tą wypowiedź. Proszę, nigdy, t.zn. NIGDY więcej o papach!.. :'-( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gontowy 13.11.2018 13:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Listopada 2018 Przeczytałem cały wątek, plus inne o izolacjach i proszę o Waszą opinię nt poniższego ich układu. [ATTACH=CONFIG]421579[/ATTACH] Budynek bez piwnicy, woda sięga wiosną na 40cm pod ławami, grunt pod całym budynkiem zmieniony na pospółkę, więc nie podciąga kapilarnie. Podłoga będzie równo z gruntem na zewnątrz, więc izolacja pozioma wykonana na chudziaku pod posadzką będzie się łączyć z izolacja poziomą fundamentów pod poziomem gruntu. Z tego powodu jest zastosowana druga warstwa izolacji z folii nad poziomem gruntu. Czy taki układ jest prawidłowy? A czy na XPS lepiej dać folię kubełkową, siatkę zbrojoną, polecana tu wcześniej mata drenarska http://www.mostydrogi.icopal.pl/?page=12, czy może nic (XPS i od razu piach)? Rysunek budzi wiele pytań. Jak zrobić izolację przeciwwilgociową z zapewniąną ciągłością z 6-CIU!!! różnych produktów?! Po co grunt glinkowo-bitumiczny pod folię? Jak folia przez lata będizę działała na Dysperbicie, zawierającym asfalt oraz odrobinę rozpuszczalniku? Jak pewnie połączyć folię z warstwą pod słupem? To samo 'na zewnątrz'? PO CO ta druga 'górna' warstwa, jak ona jest 'przebita' słupem i nie jest lączona z izolacją słupu?.. PO CHOLERĘ klejenie XPS na pianę jak już do izolacji zastosowano Styrbit który pięknię przyklei też?.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
slawq 16.04.2019 16:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2019 Witam,odkopię temat... szykuję się do robienia elewacji w budynku starym poniemieckim domu. Izolacja pozioma zrobiona 30 lat temu - do dziś sucho. Zastanawiałem się nad zrobieniem izolacji pionowej tak na wszelki wypadek( dysperbit + folia kubełkowa ) , ale czytając wątek zaczynam mieć wątpliwości czy to potrzebne... Dom podpiwniczony, nigdy nie było w niej wody, ostatnio wymieniając przyłącze wodne po odkopaniu fundamentów ukazała się zdrowa cegła bez jakichś ubytków. Poziom wód gruntowych niski, aż za bardzo gdyż 5 metrowa studnia w odległości 8 metrów od domu powoli wysycha. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fighter1983 16.04.2019 22:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2019 Witam, odkopię temat... szykuję się do robienia elewacji w budynku starym poniemieckim domu. Izolacja pozioma zrobiona 30 lat temu - do dziś sucho. Zastanawiałem się nad zrobieniem izolacji pionowej tak na wszelki wypadek( dysperbit + folia kubełkowa ) , ale czytając wątek zaczynam mieć wątpliwości czy to potrzebne... Dom podpiwniczony, nigdy nie było w niej wody, ostatnio wymieniając przyłącze wodne po odkopaniu fundamentów ukazała się zdrowa cegła bez jakichś ubytków. Poziom wód gruntowych niski, aż za bardzo gdyż 5 metrowa studnia w odległości 8 metrów od domu powoli wysycha. jak cos dziala to nie ruszaj bo przestanie. i dopiero zacznie sie problem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
michal_wro 18.04.2019 22:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2019 Zacznijmy od tego ze ani dysperbit ani folia kubełkowe nie pełnia funkcje izolacji. Dysperbit to bardzo lekka izolacja przeciwwilgociowa, która daje tylko lepsze samopoczucie. Folia kubełkowe służy do tego żeby ochronić stryeropoan przed kamieniami itp, ale izolacja przeciwwilgociowa na pewno nie jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
slawq 20.04.2019 08:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2019 Zacznijmy od tego ze ani dysperbit ani folia kubełkowe nie pełnia funkcje izolacji. Dysperbit to bardzo lekka izolacja przeciwwilgociowa, która daje tylko lepsze samopoczucie. Folia kubełkowe służy do tego żeby ochronić stryeropoan przed kamieniami itp, ale izolacja przeciwwilgociowa na pewno nie jest. Tak tego się dowiedziałem, przebiłem się przez cały wątek zanim napisałem posta... opisałem co było w planie. Izolacja pionowa miała być przygotowaniem przed robieniem elewacji.Ściany grube ok 70 cm na parterze, piętro ok 40 cm.. Firma która ma to robić chce użyć styropianu 10 cm aby nie skuwać narożników które wystają ok 5 cm od płaszczyzny elewacji i zgubić to pod styro - co wy na to ? W tej chwili też jest przy gruncie w koło opaska betonowa której chciałbym się pozbyć, pytanie co zamiast niej ? Wg niektórych też nie jest to dobre rozwiązanie bo niby oddala wsiąkanie wody przy budynku, a z drugiej strony jak jest wilgoć w gruncie to ją zatrzymuje pod sobą przy ścianie i nie pozwala odparować . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
neromax 23.04.2019 12:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2019 Witam Panów, mam proste dla was pytanie: Jak lepiej wykonać: (wysokość fundamentu 170cm bez piwnic) mur --> xps --> klej z siatką ---> izohan wm ---> folia kubełkowa (kubełki do ziemi)czymur --> rapowanie ---> izohan wm ---> xps ---> folia kubełkowa ja jestem za jedną wersją, murarze oraz kiero za drugą, dzięki za pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Robinson74 23.04.2019 16:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2019 Tylko i wyłącznie 2. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fighter1983 23.04.2019 20:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2019 tak jest , tylko 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
neromax 24.04.2019 05:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2019 Dziękuję za odpowiedź, wykonawca jednak upiera się na dodanie siatki i kleju w celu ochrony xps przed kubełkami. (kubełki do muru w celu wentylacji) wg poniższego : mur --> rapowanie ---> izohan wm ---> xps ---> SIATKA I KLEJ --> folia kubełkowa zgadzać się na jego doradzanie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.