asmagus 18.02.2015 14:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Lutego 2015 Brzeszczot - czy ty wogóle przeczytałeś ten temat. Przeciesz jest wszytsko wypisane powyżej. Niestety nie jest bo zmieniło się prawo: Było: Art.*47b.*1.*Właściciele nieruchomości zabudowanych oraz nieruchomości przeznaczonych pod zabudowę zgodnie z miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego są obowiązani umieścić na nieruchomości, w widocznym miejscu, tabliczkę z numerem porządkowym nieruchomości oraz utrzymywać ją w należytym stanie. A obecnie jest: Art.*47b.*1.*Właściciele nieruchomości zabudowanych lub inne podmioty uwidocznione w ewidencji gruntów i budynków, które takimi nieruchomościami władają, mają obowiązek umieszczenia w widocznym miejscu na ścianie frontowej budynku tabliczki z numerem porządkowym w terminie 30 dni od dnia otrzymania zawiadomienia o ustaleniu tego numeru. Zatem sytuacja jest zupełnie inna. Ja mam prozaiczny problem, dom w budowie i chcę uruchomić kotłownię, ale by rozpocząć odbiór gazu muszę podać w Gazowni numer budynku. Tego zaś nie mam bo nie mam odbioru technicznego budynku i nie będę miał jeśli go nie skończę, a nie mogę skończyć robót bez gazu. I koło się zamyka. Jakieś rady? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Elfir 18.02.2015 15:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Lutego 2015 przecież obowiązek oznakowania posesji nie ma nic wspólnego z nadaniem numeru - zupełnie inne przepisy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
CzarnyIwan 18.02.2015 15:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Lutego 2015 Przepisy trochę sie zmieniły ale nie na tyle skomplikowały byś nie mógł miec gazu. Skoro ma być to jest wpisany w projekt i musi być jego odbiór do zgłoszenia odbioru budynku. Kółko by się zamknęło bez nr nie ma gazu bez gazu nie ma odbioru. U mnie w gminie wypełniałem wniosek o nadanie nr ewidencyjnego (specajalnie wymyslone pojęcie dla domów w budowie bez odbioru) http://www.michalowice.malopolska.pl/zalatw_sprawe.php?rodzaj=0&id=13W 3 dni nadali mi numer. Z tym kwitem poleciałem do gazowni i mam gaz. Do odbioru składam ten sam kwit co do gazowni. Jak otrzymam odbiór dopiero wtedy składam drugi oficjalny wniosek do gminy o nadanie numeru. Pani powiedziała że tylko przepiszą ze starego wniosku, numer zostanie ten sam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Elfir 18.02.2015 16:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Lutego 2015 Minie do numerku posesji w gminie wymagali tylko aktu własności. Nie sprawdzali czy zabudowana czy nie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kendra 19.02.2015 08:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Lutego 2015 Musisz zadzwonić do swojej gminy i zapytać jak oni postępują. U mnie tylko dolne ściany stały i był strop i na wniosek dostałam numer domu ( nawet nie numer ewidencyjny). Wszystko trwało dwa dni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
aglig 19.02.2015 10:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Lutego 2015 Czyli działce na której jeszcze nie rozpoczęto budowy można nadać numer (adres)? Aby numer uzyskać to muszę iść do urzędu gminy czy powiatu? Działce na której jeszcze nie rozpoczęto budowy można nadać numer (adres). Ustalanie numerów porządkowych oraz założenie i prowadzenie ewidencji miejscowości, ulic i adresów należy do zadań gminy Podstawa prawna. 1) art. 47a ustawy z dnia 17 marca 1989 r. - Prawo geodezyjne i kartograficzne (Dz.U. z 2010 r. Nr 193, poz. 1287, z późn. zm.), 2) Rozporządzenie Ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia 9 stycznia 2012 r. w sprawie ewidencji miejscowości, ulic i adresów (Dz.U. z 2012 r. poz. 125), W tym rozporządzeniu jest załącznik nr 1 czyli wzór wniosku o ustalenie numeru porządkowego i tam zaznacza się status budynku: - budynek istniejący - budynek w trakcie budowy - budynek prognozowany Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
aglig 19.02.2015 10:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Lutego 2015 Przepisy trochę sie zmieniły ale nie na tyle skomplikowały byś nie mógł miec gazu. Skoro ma być to jest wpisany w projekt i musi być jego odbiór do zgłoszenia odbioru budynku. Kółko by się zamknęło bez nr nie ma gazu bez gazu nie ma odbioru. U mnie w gminie wypełniałem wniosek o nadanie nr ewidencyjnego (specajalnie wymyslone pojęcie dla domów w budowie bez odbioru) http://www.michalowice.malopolska.pl/zalatw_sprawe.php?rodzaj=0&id=13 W 3 dni nadali mi numer. Z tym kwitem poleciałem do gazowni i mam gaz. Do odbioru składam ten sam kwit co do gazowni. Jak otrzymam odbiór dopiero wtedy składam drugi oficjalny wniosek do gminy o nadanie numeru. Pani powiedziała że tylko przepiszą ze starego wniosku, numer zostanie ten sam. Michałowice mają nieaktualny wniosek i nieaktualną podstawę prawną. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
CzarnyIwan 19.02.2015 10:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Lutego 2015 Michałowice mają nieaktualny wniosek i nieaktualną podstawę prawną. Lata mi to i powiewa. Numer mam, gaz płynie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
piotrek0m 19.02.2015 11:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Lutego 2015 Numer porządkowy budynku może być nadany pomimo braku formalnego zakończenia budowy, co jest umocowane w Rozporządzenie Ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia 9 stycznia 2012r. w sprawie numeracji nieruchomości, oraz w Prawie Geodezyjnym i Kartograficznym. Co więcej, organ właściwy w sprawie nadania numeru budynku nie jest władny analizować kwestii legalności wybudowania budynku. Właśnie czekam na nadanie numeru, który potrzebny jest właśnie do odbierania gazu... we wniosku były do wybrania pola: 1. budynek istniejący 2. budynek w trakcie budowy 3. budynek prognozowany Uzasadnienie Sprawy dotyczące numeracji porządkowej nieruchomości reguluje Prawo geodezyjne i kartograficzne – dalej p.g.k. Zgodnie z brzmieniem art. 47a ust. 1 p.g.k., do zadań gminy należy ustalanie numerów porządkowych oraz zakładanie i prowadzenie ewidencji miejscowości, ulic i adresów, a także umieszczanie i utrzymywanie w należytym stanie tabliczek z nazwami ulic i placów w miastach oraz innych miejscowościach na obszarze gminy. Ewidencję miejscowości, ulic i adresów zakłada się m.in. na podstawie ewidencji numeracji porządkowej nieruchomości oraz ewidencji gruntów i budynków oraz innych materiałów geodezyjnych i kartograficznych (art. 47a ust. 3 p.g.k.). Ewidencja miejscowości, ulic i adresów zawiera m.in. dane adresowe określające numery porządkowe budynków mieszkalnych oraz innych budynków przeznaczonych do stałego lub czasowego przebywania ludzi, w tym w szczególności budynków: biurowych, ogólnodostępnych wykorzystywanych na cele kultury i kultury fizycznej, o charakterze edukacyjnym, szpitali i opieki medycznej oraz przeznaczonych do działalności gospodarczej, wybudowanych, w trakcie budowy i prognozowanych do wybudowania (art. 47a ust. 4 pkt 5 lit. a) p.g.k.). Jak wynika z powyższego przepisu, numery porządkowe określa się nie tylko dla budynków wybudowanych, lecz także dla tych, które są dopiero w trakcie budowy lub prognozowane do wybudowania. Podkreśla to też art. 47a ust. 9 p.g.k., który stanowi, że numery porządkowe nowo budowanych budynków, niewykazanych w ewidencji, ustala się przed rozpoczęciem ich użytkowania. Tak więc nie ma prawnych przeciwwskazań do nadania numeru porządkowego budynku jeszcze nie odebranego. Organ właściwy w sprawie nadania numeru budynku nie jest też uprawniony do badania w ramach tego postępowania kwestii legalności budowy. Wniosek taki wynika z uzasadnienia wyroku Naczelnego Sądu Administracyjnego w Warszawie z dnia 1 lutego 2008 r., I OSK 6/07. W wyroku tym podkreślono, że nadanie numeru porządkowego dokonywane jest w formie czynności z zakresu administracji publicznej i jest to czynność o charakterze technicznym, dlatego też postępowanie w tym przedmiocie jest uproszczone i ma w założeniu jedynie sprowadzać się do odpowiedniego oznaczenia nieruchomości w oparciu m.in. o aktualny stan faktyczny i prawny nieruchomości, wynikający z odrębnych dokumentów. Dlatego też organ administracji nie może w ramach postępowania dotyczącego nadania numeru porządkowego budynku wkraczać w kompetencje innych organów, przykładowo w zakresie ustalania legalności wybudowania budynku. Tego typu wątpliwości nie mogą stanowić podstawy do odmowy nadania numeru porządkowego budynku, bowiem organ prowadzący uproszczone postępowanie dotyczące nadania numeru porządkowego nie jest uprawniony do zastępowania organu nadzoru budowlanego w zakresie legalizacji lub dopuszczenia do użytkowania budynku, co do którego został złożony wniosek o nadanie numeru porządkowego. Zaznaczyć jednak należy, że skoro organ właściwy w sprawie nadania numeru budynku ma uzasadnione wątpliwości odnośnie legalności jego wybudowania, powinien zawiadomić o tym organ architektoniczno-budowlany właściwy w sprawie samowoli budowlanej celem wszczęcia właściwego postępowania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
asmagus 06.03.2015 09:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Marca 2015 Zastosowałem się do wskazanych rad i rzeczywiście można nadać numer dla budynku w budowie co znacznie upraszcza moją sytuację. Dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pancio11 08.07.2015 14:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Lipca 2015 Witam, Dostałem ponad 2 tygodnie temu pismo o nadaniu numeru domu Trochę się ucieszyliśmy bo nowy domek i mamy w końcu numer. W tym piśmie jest jasno napisane, że mamy 30 dni aby sobie ładnie oznaczyć numerkiem dom itp bo inaczej grozi kara. Urząd jak ustalał numerki to od razu robił sobie "porządek" i zmienił numery innym istniejącym budynkom. Oczywiście po za kupnem numerków na dom, płot itp trzeba jeszcze załatwić wszystkie formalności - zmiana adresów w dowodach, bankach , mapkach itp itp itp Wyczytałem w internecie i gdzieś tam jeszcze, że do tego dokumentu nie przysługuje prawo odwołania Jakieś było moje dzisiejsze zaskoczenie o tym , że jednak ktoś nie zgodził się na nadanie nowego numeru i otrzymałem informację, że jednak mam nowy numer Co z moimi numerkami, kosztem zmian dokumentów itp? Ile razu urząd w ciągu roku czy lat może zmieniać numery? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
qosek 13.07.2015 19:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Lipca 2015 Witam, Dostałem ponad 2 tygodnie temu pismo o nadaniu numeru domu Trochę się ucieszyliśmy bo nowy domek i mamy w końcu numer. W tym piśmie jest jasno napisane, że mamy 30 dni aby sobie ładnie oznaczyć numerkiem dom itp bo inaczej grozi kara. Urząd jak ustalał numerki to od razu robił sobie "porządek" i zmienił numery innym istniejącym budynkom. Oczywiście po za kupnem numerków na dom, płot itp trzeba jeszcze załatwić wszystkie formalności - zmiana adresów w dowodach, bankach , mapkach itp itp itp Wyczytałem w internecie i gdzieś tam jeszcze, że do tego dokumentu nie przysługuje prawo odwołania Jakieś było moje dzisiejsze zaskoczenie o tym , że jednak ktoś nie zgodził się na nadanie nowego numeru i otrzymałem informację, że jednak mam nowy numer Co z moimi numerkami, kosztem zmian dokumentów itp? Ile razu urząd w ciągu roku czy lat może zmieniać numery? kiedys chyba czytalem (sprawdz to), ze jezeli zmiana adresu jest przez gmine/miasto (np. zmiana nazwy ulicy) to dokumenty sa wyrabiane za darmo na koszt panstwa. w takim przypadku gmina/miasto nie bedzie za czesto zmieniala numerow/nazw to bedzie musiala zaplacic Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.