Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Jak budować SILKĄ?


Recommended Posts

Na początek chciałem wszystkich gorąco przywitać i dołączyć do grupy budującej z silikatów :welcome:

 

Noszę się z zamiarem wybudowania domku z tego właśnie materiału, a że dom ma być mały (ok.90m2 użytkowych) ma być również tani. I tu po głowie chodzi mi myśl o N18 na ściany nośne i N8 lub 12 na działowe. Producent najbliżej mnie to Ostrołęka (ok.80km). Po odwiedzeniu kilku składów jestem zawiedziony. Albo nie mają albo na zamówienie. Ceny mało precyzyjne w stylu "ostatnio było 24 po 3,80zł, 18 po 3zł" (transport i rozładunek HDS w cenie) - hurtownia wymieniona na liście dystrybutorów ehhh...

Brał ktoś z Ostrołęki? jak wygląda sytuacja?

To pierwsze pytanie :)

A drugie:

Jak wygląda sytuacja z wieńcem i stropem monolitycznym przy 18cm?? To mnie najbardziej martwi.

 

bloczki powinny być dostępne w 2 klasach wytrzymałości czyli N i NP

jeśli chodzi o składy budowlane zadzwoń do przedstawiciela handlowego grupy silikaty na Twój region i zapytaj się który skład jest najlepiej zaopatrzony - co za tym idzie ma najlepsze rabaty czyli ty najtaniej kupisz ;) ja tak zrobiłem ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 4,4k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

właśnie oto chodzi ze tynk gipsowy i inne pochodne tynki (nie mineralne) stanowią podobno dla muru blokadę, niczym bandaż i mur nie oddycha

 

z klejem sprawa jest prostsza i znacznie tańsza , tynki jakby nie było nie są tanie - a w domu ścian wiele ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no tak znów mój mały błąd

N i NP różni się oczywiście gęstością i wagą

a w każdym rodzaju bloczków są 2 rodzaje ze względu na wytrzymałość 15 i 20 lub 20 i 25

 

co do kleju - jest szary - wymagać będzie pewnie nie 2 a 3 malowań

nie wiem czy jest biały - temat do sprawdzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

właśnie oto chodzi ze tynk gipsowy i inne pochodne tynki (nie mineralne) stanowią podobno dla muru blokadę, niczym bandaż i mur nie oddycha

 

z klejem sprawa jest prostsza i znacznie tańsza , tynki jakby nie było nie są tanie - a w domu ścian wiele ....

Gdzieś wyczytałem, że przy cienkiej warstwie tynku po jakimś czasie wyłażą rysy w miejscach fug. Ściana powinna być pokryta min. 10 - 15 mm warstwą tynku, przewody w ścianach min. 5 mm, bo jeśli nie to po pewnym czasie będą widoczne trasy przewodów na ścianach. Moim zdaniem na tynku można zaoszczędzić w garażu (bo bardzo mi się podoba nieotynkowana ściana z silikatu, oczywiście czysto wymurowana:rolleyes:) i w łazienkach płytki na ścianę można przyklejać na gołą ścianę;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja pod kable elektryczne nic nie bruzdowałem. Kleiłem je do silikatów i potem na to przyszedł tynk gipsowy. Na razie nic nie widać (mieszkam 1 rok). Żadnych fug też oczywiście nie widać. Za to fugi widać u mojego znajomego, który nie zrobił w ogóle tynku na silikatach, tylko od razu kazał robić gładź.

Co do klejenia płytek od razu na gołą ścianę (bez tynku) to nie polecam, chyba, że macie tą ścianę rzeczywiście idealnie równo wymurowaną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ściana przykryta 30cm styropianu ma oddychać :D

Z resztą o tym życiu ściany jest cały wielki temat na forum, radzę zgłębić.

Jeśli ktoś przejmuje się tym, czy ściana oddycha ;) to powinien ocieplić wełną jeśli już...

Bo jak dasz na to styropian to nic z tego oddychania wątpliwego nie wyjdzie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w sprawie tynków jestem budowlany laik - temat do przemyślenia , sprawdzenia , do poczytania - jeszcze nie zagłębiałem się w temat - więc wymądrzać się nie będę

poprostu widziałem takie rozwiązanie w budynku z BK budowanego na kleju , całość była zaciągnięta na gładko klejem i pomalowana 3x na biało (klej szary) - i dało mi to do myślenia ...

 

A nie zamierzasz w domu robić wentylacji, że chcesz aby 'Twoje' ściany oddychały?

 

wentylacje mechaniczna będę miał - tak naprawdę mi to ryba czy oddycha czy nie - jeśli może to chyba lepiej ... jeśli można zrobić coś lepiej to rozważam to

 

Gdzieś wyczytałem, że przy cienkiej warstwie tynku po jakimś czasie wyłażą rysy w miejscach fug.

 

przy tynku może tak - a czy przy kleju ??

 

przewody w ścianach min. 5 mm, bo jeśli nie to po pewnym czasie będą widoczne trasy przewodów na ścianach.

 

to nie problem - można wykuć i zakleić lub zaszpachlować - poza tym przewody będę puszczał dołem - nie wiem kto wymyślił robienie instalacji i puszek pod sufitem - ani to oszczędność materiału - a jak się coś stanie to za każdym razem drabina ...

 

Ja pod kable elektryczne nic nie bruzdowałem. Kleiłem je do silikatów i potem na to przyszedł tynk gipsowy. Na razie nic nie widać (mieszkam 1 rok). Żadnych fug też oczywiście nie widać. Za to fugi widać u mojego znajomego, który nie zrobił w ogóle tynku na silikatach, tylko od razu kazał robić gładź.

 

cenna rada / uwaga - przy czym rozważamy sam klej - ciekawe czy na innych watkach już o tym było - jeszcze nie szukałem - może ktoś na coś wpadł?

 

Co do klejenia płytek od razu na gołą ścianę (bez tynku) to nie polecam, chyba, że macie tą ścianę rzeczywiście idealnie równo wymurowaną.

 

płytki też kładziesz na zaprawie? - nią da się MAŁE nierówności skorygować ...

 

Jak ściana przykryta 30cm styropianu ma oddychać :D

 

styropian idzie od zewnątrz - mówimy o tym co dzieje się w środku , jeśli ścianę obkłada się z 2 stron warstwami nieprzepuszczalnymi to mamy termos , a ściana nie oddycha

 

Z resztą o tym życiu ściany jest cały wielki temat na forum, radzę zgłębić.

 

poproszę link na PRV

 

Jeśli ktoś przejmuje się tym, czy ściana oddycha ;) to powinien ocieplić wełną jeśli już...

Bo jak dasz na to styropian to nic z tego oddychania wątpliwego nie wyjdzie :)

 

aż tak się tym nie przejmuje - a wełny na zewnątrz nigdy bym nie dał - ot takie mam przekonanie i go nie zmienię

wełna OK ale na dach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

piszac dołem - nie miałem na myśli posadzki tylko jakies 10 -15 cm nad - wiekszosc puszek schowana , jak nie za zasłoną to za fotelem lub kanapa lub innym meblem ...

 

a co do zalania - wystarczy ze zaleje Ci dom łazienka na górze i większość puszek w domu może wylecieć (kilka kubików wody dało radę całej instalacji) - doradca w banku opowiadał mi o takim przypadku u jego znajomego - sytuacja miała miejsce na 3 tyg przed wprowadzeniem

 

Konrad

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są określone trasy przewodów instalacji elektrycznej. W poziomie w pasie 15- 45 cm od podłogi i sufitu i 100 -130 cm np. w kuchni. Trasy pionowe 5-25 cm od końca ściany, otworu okiennego drzwiowego i w pionach nad i pod puszkami. Instalacje teletechniczne 5 cm od sufitu. W dobrze wykonanej instalacji zalania bym ie nie obawiał. Źle wykonanej instalacji z jednym wyłącznikiem RCD na wszystkie obwody radę da nawet skraplająca się para w łazience.Instalacji elektrycznych już kilka popełniłem, bruzd w silce jeszcze nie robiłem, ale u siebie mam taki plan. Wszystkich przewodów nie dasz rady poprowadzić dołem, instalacje oświetleniowe są czasem fikuśne.

Co do tynków gipsowych to są różne i trzeba zwrócić uwagę na minimalną grubość danego tynku. Największy koszt to i tak chyba robocizna w tym przypadku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DomPasywny zwolennicy i wyznawcy oddychających ścian przywołują zazwyczaj argument paroprzepuszczalnosci czyli wypuszczania owej pary przez ścianę na zewnątrz. Styropian jako szczelny materiał nic nie przepuści więc i oddychanie zostanie zaburzone, zakładając że to w ogóle ma jakieś znaczenie ;)

 

tutaj podsumowujący dysputę o oddychaniu ścian temat:

http://forum.muratordom.pl/showthread.php?33447-Czy-%C5%9Bciana-oddycha-We%C5%82na-czy-styropian-Mity-i-fakty&highlight=oddycha

 

I jeszcze

 

http://forum.muratordom.pl/showthread.php?12739-sciana-ze-styropianem-oddycha-czy-nie&highlight=oddycha

Edytowane przez Princesa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(..)Instalacji elektrycznych już kilka popełniłem, bruzd w silce jeszcze nie robiłem, ale u siebie mam taki plan.

 

czyli dobrym tropem idę ...

 

Wszystkich przewodów nie dasz rady poprowadzić dołem, instalacje oświetleniowe są czasem fikuśne.

 

wiadomo na tym etapie wielu rzeczy nie przewidzę ale puszczając pętle dołem i tylko w wybranych miejscach idąc do góry mam oszczędność materiału i pracy, zastanawiam się tylko czy na oświetlenie górne puszczać przyłącza z pętli poprowadzonej na pietrze przy podłodze, ale to już chyba będę musiał omówić z wykonawcą mojej instalacji

 

Princesa - będę miał WM z Reku

najlepszym podsumowaniem tematu o oddychaniu jest jeden z wpisów wątku do którego podałaś linki

-----------------------

przeciez w zimie para wodna jest cennym skladnikiem powietrza, ktorym oddychamy ( w lecie mamy jej pod dostatkiem, ale w zimie powietrze jest suche jak pieprz, bo wykrapla sie z powietrza, dlatego jesli otworzycie w zimie okno to wpadnie do miaszkania powietrze o zawartosci wody okolo 2 gram na 1 kg powietrza(podczas gdy w lecie okolo 8 gram na kg powietrza)

i wy jeszcze chcecie zeby wasza cenna para opuszczala dom poprzez sciany?

----------------------

 

mi to ryba czy oddycha czy nie - na ściany zewnętrzne idzie STYROPIAN! od wewnątrz jeszcze nie wiem ... po prostu "oddychanie" to jeden z argumentów do wyrównania ścian tylko klejem - nic więcej - żadnej ukrytej ideologi czy przekonań , jeśli nawet padnie na tynk to płakać nie będę

 

Konrad

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DomPasywny no ja właśnie też będę miała WM z reku więc oddychaniem się przejmuję jedynie własnym ;)

 

Z tym klejem to jest dobry pomysł chyba też ze względu na koszty, nam zostało trochę kleju to zaciągali nim ściany od piwnicy od zewnątrz żeby wyrównać chropowate bloczki betonowe i dzięki temu dysperbitu znacznie mniej zużyliśmy.

 

Ciekawe czy ktoś mieszka w domu z tak wykończonymi ścianami - no i pytanie na ile idealnie równe są ściany :) w tynku więcej się ukryje ;) także jakieś ubite miejsca...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klej raczej sobie poradzi. W garażu robisz to dla siebie a nie gości. Kwestia estetyki miejsca. Na etapie budowania, możesz pogadac z ekipą, albo samemu potem, wziąć klej czy zaprawę i ładnie sobie zaszpachlowac wszystkie miejsca styku itp. Tylko to trochę mozolna praca, nie wiem czy bardziej nie oplaca się walnąć na to tani tynk.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...