Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Jak budować SILKĄ?


Recommended Posts

wiadomo na tym etapie wielu rzeczy nie przewidzę ale puszczając pętle dołem i tylko w wybranych miejscach idąc do góry mam oszczędność materiału i pracy, zastanawiam się tylko czy na oświetlenie górne puszczać przyłącza z pętli poprowadzonej na pietrze przy podłodze, ale to już chyba będę musiał omówić z wykonawcą mojej instalacji

Konrad

Ja mam zamiar chować przewody podłodze. Od gniazd bruzdy pionowe w dół do kabli, a reszta na ścianie, które zasłoni warstwa styro i wylewka podłogówki. Jeśli chcesz oszczędzić na tynku na suficie, a będziesz miał strop wylewany to proponuję przed wylaniem stropu ułożyć przewody w peszlu do lamp na suficie, w bruzdy będziesz musiał schować tylko odcinki przewodów na ścianie do włącznika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 4,4k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

w całym domu będę miał sufit podwieszany - dzięki temu nie będzie widać podciągów, schowam w nim instalacje WM i odkurzacza centralnego , kable elektryczne pójdą bez peszli , w domu w zasadzie mamy nie mieć żyrandoli - wszędzie lampy wiszące, stojące i dużo halogenów (LED) wiec na suficie będzie pajęczyna
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 weeks później...
A do którego producenta jest najbliżej z okolic Piaseczna k. Warszawy? Z tego co widze to do najbliższego mam min 100km bodajże jedna fabryka grupy silikaty. Jest jakiś producent bliżej? Może byc nawet nie markowy bo na folie spinająca palete patrzec nie będe. Czytam, że niektórzy mają fabryki pod nosem a budujący w okolicy Warszawy jakos po silikaty nie maja blisko :(
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

fabryka rzadko kiedy sprzedaje inwestorowi. Ja mam blisko xellę a musiałam kupować w składzie budowlanym

 

No tak, ale z tego co ise orientuje to ilości pełno samochodowe zawsze jadą bezpośrednio z fabryki nawet jak kupujemy w składzie budowlanym. Sprzedawca jest skład budowlany ale towar faktycznie jedzie bezpośrednio do klienta, pomijając plac składu budowlanego. Jakbym znała jakiegoś najbliższego producenta silikatów to oni mi podadzą swoich dystrybutorów. Wiecie kto do którego producenta będzie z okolic lewobrzeżnej Warszawy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak, ale z tego co ise orientuje to ilości pełno samochodowe zawsze jadą bezpośrednio z fabryki nawet jak kupujemy w składzie budowlanym. Sprzedawca jest skład budowlany ale towar faktycznie jedzie bezpośrednio do klienta, pomijając plac składu budowlanego.

 

http://allegro.pl/bloczek-silikat-24l-sil-pro-unika-xella-warszawa-i1898807088.html Pełny tańszy,

http://allegro.pl/bloczki-silikaty-24ld-sil-pro-xella-unika-pultusk-i1899213999.html Drążony droższy.

tu masz pierwsze z brzegu linki do silikatów. W obu w tabeli masz telefony Warszawskie do dystrybutora.

Fabryce nie zależy na informowaniu Cię o dystrybutorach itp. i zabawie w detal. Oni sprzedają składom budowlanym całe wielkie partie a jeden TIR nie do końca och interesuje. Może ten link Ci pomoże. Jak nie chcesz brać całego TIRa to zawsze warto wziąć kogoś z 'usług transportowych' żeby te dwie czy trzy palety przewiózł na miejsce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeczytałam kilkanascie ostatnich stron tego wątku ale nie napotkałam sie na pytanie-rozterke czy murowac na zaprawe czy na klej? które rozwiązanie jest tańsze i jakie ma + i -. Gdzieś chyba przeczytałam, że murując na klej jest mniejszy mostek termiczny, ale ja zmaierzam dac grubo styro na ściane więc nie wiem czy to ma większe znaczenie. Jesli murowanei na zaprawe jest tańsze ( a tak przypuszczam) to może lepiej ta zaoszczędzona kase wydac na lepszy lub dodatkowy styro na ściane. Co o tym myslicie?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko na klej i tylko na klej...

a dlaczego? Bo tak wmawiaja w folderach reklamowych producenci klejów czy sa jakies inne argumenty?

 

Na pewno mur wygląda estetyczniej jak jest murowany na klej, choć to w praktyce żaden argument. Na pewno wymaga to większej precyzji od murarza, choc to tez chyba nie istotne z punktu widzenia całego domu. Czy taniej? Jak znam życie to nie, bo za tą sieczke (czyt: marketing) i wygode, czystośc na budowie napewno sobie doliczają. Ja nie liczyłam ile zuzywa się zaprawy a ile kleju i jaki jest koszt zaprawy a jaki kleju, ale domyslam się że producenci klejów sobie to policzyli i zapewne jest to system droższy. Może ktos liczył i podzieli sie wynikami :)

Nie jestem przeciwniczką kleju i dostrzegam jego zalety, ale sa to raczej zalety dla osób, która chcą stanąć przed swoim domem w stanie surowym i wzdychac jakie to estetyczne i czyste ściany mają, bo jak sie je obłozy tynkiem od wewnątrz a styropianem od zewnątrz to każdy zapomina jak te mury wyglądały na surowo.

Rónośc ścian chyba tez bardziej zalezy-tak mi sie wydaje- od murarza niz od metody, bo dobry murarz i na zaprawie wymuruje równo i pionowo a kiepskiemu źle wyjdzie pierwsza warstwa i reszta ściany ucieknie o 2cm i tynkarz tez będzie musiał prostowac ściany ładując na nie niezliczone kilogramy materiału.

Nie chce wbijac kija w mrowisko ale chętnie poznałabym jakies konkretne wady i zalety murowania na klej i zaprawe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko na klej bo tak jest szybciej, dokladniej i sciana jest lepiej izolowana. Material jest na tyle dokladny (przynajmniej ja taki mialem), ze murowanie na zaprawe to nieporozumienie. Wystarczy pierwszy poziom solidnie wyprowadzic i juz. Jesli sciana bedzie slabo ocieplona (lub wcale) to grubosc spoiny ma znaczacy wplyw na izolacyjnosc sciany. A za zaprawa to przemawia chyba tylko lenistwo murarza.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy macie jakies doświadczenia w kwestii ceny za wymurowanie na klej i na zaprawe? Czy ekipy za którąś z tych metod cenią się więcej lub mniej? Czytałam o systemie dryfix do pustaków ceramicznych, czyli cos podobnego do kleju i tam ponoc to przyspiesza prace czyli może ekipy wyceniaja taniej murowanie na taka cienkowarstwowa spoine. Czy w przypadku klejenia silikatów ktos zauwazył taka zaleznośc? Może klej jest droższy ale ekipa przez to taniej bierze. To byłby spory argument za klejeniem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale tez nie padl żaden konkretny argument, bo czystość muru to niewielki argument

"szybko i tanio, szybciej, dokladniej (nie trzeba grubo tynkować), sciana jest lepiej izolowana"

:bash: no rzeczywiście...

 

Jakbyś przeczytała cały temat, znalazłabyś więcej żadnych konkretnych argumentów, również zużycie (dużo drogo)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No włąsnei przeszukuje ten wątek od początku i szukam na forum innych wątków i narazie jedyne argumenty jakie znajduje to to że czysto, szybko. A zwłaszcza czystko, że mury sa ładniejsze. O taniości piszą tyle, że klejem jest drożej lub niewiele drożej ale to sa posty z 2004 roku więc nt kosztów akurat będą zapewne mocno nieaktualne.

Jak murarz nie zgubi pionu to fakt, że ściana na klej będzie równiejsza ale co będzie jak zgubi pion...? Jak to skorygować? Tynkiem bo na kleju juz nie.

Co do izolacji to spotkałam sie z glosem, że silikaty maja tak kiepska izolacyjnośc, że grubsza zaprawa niewiele tu zmienia. I tak trzeba dac grubo styro i tak. Niezaleznie czy się kleiło czy na tradycyjna zaprawe.

Może sie myle albo nie przykładam takiej wagi co inni do tych argumentów jakie padły więc szukam dalej i czekam. Może ktos mnie jeszcze zaskoczy ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na kleju łatwo zmienić pion, bo starczy puknąć i odspoić bloczek, a następnie na nowo go przykleić.

Przy zaprawie trudniej utrzymać pion, i w związku z tym dłużej się muruje, bo każdą warstwę trzeba sprawdzać i poziomować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko na klej bo tak jest szybciej, dokladniej i sciana jest lepiej izolowana. Material jest na tyle dokladny (przynajmniej ja taki mialem), ze murowanie na zaprawe to nieporozumienie. Wystarczy pierwszy poziom solidnie wyprowadzic i juz. Jesli sciana bedzie slabo ocieplona (lub wcale) to grubosc spoiny ma znaczacy wplyw na izolacyjnosc sciany. A za zaprawa to przemawia chyba tylko lenistwo murarza.

 

Pozdrawiam

 

W silikatach grubość spoiny ma wpływ na przenikanie ciepła? To jakiś żart?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...