Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Bo przy OP to trzeba sterować kotlem pogodowo, a nie dwustanowo.

Kocioł ma chodzić 24h i pilnować t. czynnika według temperatury na zewnątrz.

Termostat jest do niczego nie potrzebny.

  • Odpowiedzi 3,8k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Mój instalator powiedział, że nie warto montować pogodowego i sterować tylko pokojowym :(

 

Czujnik pogodówki znajduje się po północnej stronie. Jak podłógówka wówczas reaguje na zyski słoneczne przez okna, ogrzewanie ciepłem bytowym?

 

Mam dom energooszczędny.

Edytowane przez Elfir
Zakładając że ktoś wykonał podłogówkę z głową (i wylewka ma akumulacyjność cieplną), bezwładność tejże podłogówki jest na tyle duża że 3-4h nasłonecznienia dziennie, nie mają w praktyce żadnego wpływu na temperaturę zasilania.

jak dom w ciągu dnia nagrzeje się z 20 stopni do 24 - co jest możliwe, bo o tyle nagrzewa mi się pokój w bloku, a ja mam okna w zasadzie głównie od południa (zero od północy) - to po co piec ma chodzić i grzać?

 

Ale nie mam zaufania do instalatora. Jego pomysły i podejście do klienta mnie zniechęciły.

Mam wrażenie, że jego pomysły naraziły mnie na duże wydatki (dodatkowe pompy do obiegu podłogówki przy rozdzielaczach, wieczne marudzenie, ze kocioł za mały)

Edytowane przez Elfir
Mój instalator powiedział, że nie warto montować pogodowego i sterować tylko pokojowym :(

Czujnik pogodówki znajduje się po północnej stronie. Jak podłógówka wówczas reaguje na zyski słoneczne przez okna, ogrzewanie ciepłem bytowym?

Pogodówka pozwoli kotłu reagować na zmianę temperatury zewnętrznej - dla mnie oczywisty plus. W przeciwnym razie możesz cierpieć na przegrzanie/niedogrzanie na zmianę. Dziwny ten instalator... :eek:

Witam, posiadam Junkers Cerapur ACU - Smart ZWSB 30-4A z regulatorem pogodowym FW120. Ogrzewane pomiesczenie to zwykłe mieszkanie, jest podłogówka i kaloryfery.

 

Mam taki problem z tym sprzętem:

- jesli ustawie grzanie na 21 stopni (tryb słoneczko) piec nagrzewa pomieszczenie do 23 stopni (jest za gorąco)

zmniejszając żądana temperature do np. 19 st pomieszczenie i tak jest nagrzewane do 23 st.

 

Czy zmiana parametru "Korekcja wskazań temperatury pomieszczenia" na -2K rozwiąże problem?

 

Drugie pytanie:

- jakie jest optymalne ustawienie dla w/w mieszkania w sekcji "typ ogrzewania w obwodzie grzewczym" punkt pocz-końcowy, ogrz. podłogowe czy grzejniki?

 

Jaka jest róznica pomiedzy tymi trzema ustawieniami?

 

pozdr

Edytowane przez drk001

Elfir - nie o to mi chodziło w kontekście pieca działąjącego przy nagrzewaniu.

Chodziło mi o to że jeśli zaczyna Ci mocno świecić, to nie odczujesz znaczących zysków/reakcji kotła, mając tylko podłogówkę.

Po prostu temperatura na powierzchni podłogi zmieni się zbyt wolno/za mało.

jak dom w ciągu dnia nagrzeje się z 20 stopni do 24 - co jest możliwe, bo o tyle nagrzewa mi się pokój w bloku, a ja mam okna w zasadzie głównie od południa (zero od północy) - to po co piec ma chodzić i grzać?

 

Ale czy jest czym sobie głowę zawracać? :)

http://obserwatorzy.org/jak-pochmurna-byla-ta-zima/

Czy czujnik do zasobnika musi być koniecznie Junkersa? Bo mam wrażenie, że 150 zł za kabelek z wtyczką to robiebnie klienta w ch***

Ma ktoś namiary na modele analogiczne?

Czy czujnik do zasobnika musi być koniecznie Junkersa? Bo mam wrażenie, że 150 zł za kabelek z wtyczką to robiebnie klienta w ch***

Ma ktoś namiary na modele analogiczne?

 

witam

 

jeżeli masz instrukcję do Cerapura Smarta to na str. 48 w tabeli 29 znajdziesz parametry jakie winien posiadać czujnik do zasobnika c.w.u.

 

pozdrawiam

Papierowa instrukcja jest na budowie, a mam kupić do pojutrza.

Na stronie junkersa w instrukcji nic nie ma na ten temat.

 

Ja wiem, ze ona powinna posiadac wtyczkę pasującą do junkersa - chodzi o to, kto produkuje coś takiego jako gotowy zestaw?

Na elektrodzie pisali coś o lsprzedawcach z allegro, którzy pod zamówienie wysyłają zestaw do konkretnego pieca, ale teraz chyba się nie ogłaszają.

Witam, posiadam Junkers Cerapur ACU - Smart ZWSB 30-4A z regulatorem pogodowym FW120. Ogrzewane pomiesczenie to zwykłe mieszkanie, jest podłogówka i kaloryfery.

 

Mam taki problem z tym sprzętem:

- jesli ustawie grzanie na 21 stopni (tryb słoneczko) piec nagrzewa pomieszczenie do 23 stopni (jest za gorąco)

zmniejszając żądana temperature do np. 19 st pomieszczenie i tak jest nagrzewane do 23 st.

 

Czy zmiana parametru "Korekcja wskazań temperatury pomieszczenia" na -2K rozwiąże problem?

 

Drugie pytanie:

- jakie jest optymalne ustawienie dla w/w mieszkania w sekcji "typ ogrzewania w obwodzie grzewczym" punkt pocz-końcowy, ogrz. podłogowe czy grzejniki?

 

Jaka jest róznica pomiedzy tymi trzema ustawieniami?

 

pozdr

Przegrzewa ci bo nie ustawiłeś właściwie krzywej grzania, a przy pogodówce priorytetem jest krzywa grzania a nie temp.wewn.

Ustaw krzywą i będzie ok.

Co do wyboru typu krzywej to w instrukcji masz przykładowe 4 charakterystyki wynika z nich że różnią się tylko nieznacznie kształtem np. grzejnikowa jest lekko wybrzuszona.

Jeśli chodzi o konfiguracje krzywej to najlepsza jest pkt. pocz,-pkt, koń. bo umożliwia zmianę nachylenia i przesunięcie w pionie, a pozostałe umożliwiają tylko zmianę nachylenia.

Ja 4 sezon używam właśnie tej charakterystyki i po właściwym jej skonfigurowaniu mam w mieszkaniu założoną temp.

Moje ustawienia:

 

Nastawy FW 100

charakterystyka-punkt początkowy - punkt końcowy

punkt pocz - 30 punkt końcowy- 47

akumulacja budynku - 80

kalibracja czujnika : 0

max zasilania - 60

wpływ temp pomieszczenia - 70

wpływ twmp skuteczny - grzanie-oszczedznie-pzamarzanie,

korekcja wskazan:0

ogrzew. wył do niższego poziomu -tak

Po takim ustawieniu regulatora sprawdź jaka będzie temp.w mieszkaniu, jeśli będą odchyłki od zadanej to koryguj temp. punktu pocz. i końc.

Podczas regulacji krzywej "wpływ temp. wewn" można ustawić na0%- 10%.

Temp. grz. 21st Temp. osz. 18st.

Nastawy na kotle 3.A- 0 3.b- 15 3.C- 12

Przy takim ustawieniu temp. wody na zasilaniu wynosi 30st przy 20st na zewn. i 47st przy -15st na zewn.

Pracuję przy takich nastawach 4 sezon i temp. wewątrz jest taka jak założyłem.

Edytowane przez mariuszwa

mariuszwa

 

dzięki za podanie ustawień. wprowadziłem do swego programatora i będę obserwował efekty.

 

mam jeszcze pytanie co to za ustawienia, które podałeś:

 

Nastawy na kotle 3.A- 0 3.b- 15 3.C- 12

Jak w nowym domu będę chciała mieć piec gazowy niech mnie kopnie mocno w dupę i ubezwłasnowolni!

 

:lol:

 

Wiesz, ale... użytkownicy kotłów gazowych dzielą się na dwie zasadnicze grupy:

- jedni się męczą z rozszyfrowywaniem nastaw, ustawianiem punktów początkowych, końcowych, pośrednich, wpływu godziny zachodu słońca w Kwabongo, siły wiatru i zachmurzenia, zakładają wątki, porównują, liczą, sen im z oczu spędza wizja niezaktualizowanej wczoraj tabeli w excellu z dobowym zużyciem gazu.

- drudzy tego wszystkiego po prostu nie robią, ze sterownika rozumieją jedynie, że jak się gałę obróci w prawo albo w lewo, to w domu będzie cieplej albo zimniej, zaawansowani wiedzą, że pod klapką jest jeszcze klika przycisków, którymi można ustawić parę pożytecznych rzeczy. Poziom zużycia gazu percepują raz na dwa miesiące, jak faktura z gazowni przyjdzie.

 

I tyle. Jak praktyka dowodzi, nie ma między obiema grupami większych różnic, jeśli chodzi o poziom zużycia gazu, czy osiągane w domu temperatury ;) Nie ma przymusu należenie do jednej, czy do drugiej grupy, twój wybór :)

 

J.

coś innego mnie wkurza.

1. trzeba dokupić mnóstwo elementów, których nie ma w piecu, a wychodzi to jak monter zakłada piec i stale prosi o dokupienie kolejnego elementu

2. Junkers się przecenia i zdziera z klientów na tych właśnie duperelach

3. Koszty przyłącza gazowego długości 1,5 m (pół godziny pracy) zaczynają mi nagle rosnąć do 2 tyś nie wiedzieć dlaczego

4 . Te wszystkie odbiory, gdzie trzeba umawiać kilku fachowców naraz

5. Komin, instalacja gazowa

 

Gdybym 5 lat temu wiedziała, że PC powietrzne zrobią się wydajniejsze i tańsze, w życiu nie robiłabym gazu.

coś innego mnie wkurza.

1. trzeba dokupić mnóstwo elementów, których nie ma w piecu, a wychodzi to jak monter zakłada piec i stale prosi o dokupienie kolejnego elementu

2. Junkers się przecenia i zdziera z klientów na tych właśnie duperelach

3. Koszty przyłącza gazowego długości 1,5 m (pół godziny pracy) zaczynają mi nagle rosnąć do 2 tyś nie wiedzieć dlaczego

4 . Te wszystkie odbiory, gdzie trzeba umawiać kilku fachowców naraz

5. Komin, instalacja gazowa

 

Gdybym 5 lat temu wiedziała, że PC powietrzne zrobią się wydajniejsze i tańsze, w życiu nie robiłabym gazu.

 

ja kupiłam piec z zasobnikiem i regulatorem pogodowym za 5700 zł. Uważam że to dobra cena. Dużo więcej mnie kosztowało przyłącze gazowe.. :bash:

Co do dupereli. Dokupiłam tylko ogranicznik temperatury, zestaw przyłączeniowy do szachtu, pompę i naczynie...

Elfir - przykro mi to pisać, ale ten Twój monter (instalator, prawda?) to jakiś nie halo.

Mój przyjechał ze wszystkim co potrzebne, wiedział jakie elementy potrzebne, było wiadomo jaki system rura-w-rurze itp.

No ale to był człowiek który montuje Junkersy na codzień.

I nie uważam żeby Junkers jakoś strasznie kasował - ja liczyłem koszty montażu całości i nie dość że sam piec wychodził prawie najtańszy (jeśli chodzi o zakładane parametry), to jeszcze wszelkie oprzyrządowanie jest sporo tańsze niż u producentów na V albo B.

mój monter kupuje w najbliższej hurtowni - 40% drożej niż w necie.

Zasobnik kupiłam ze stali nierdzewnej - Junkers takiego nie ma.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...