gorgus1 10.01.2012 11:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2012 ale to nie kaloryfery maja byc ciepłe, tylko wnętrze domu. Oj, wiem, wiem ale kurcze mam wrażenie, że jest coś nie tak. Albo ja czegoś nie rozumiem (i zaczynam w to wierzyć) albo coś działa nie tak. W końcu mieszacz założony jest tylko po to, aby do podłogówki poszła woda chłodniejsza. A na kalafiory prosto z pieca. Chyba, że jest tak, że skoro pogodówka daje sygnał, że nie jest tak zimno, to piec ustala temperaturę wody niższą, i stąd słabo ciepłe kalafiory?! Czyli, że przy dużych mrozach powinno się pojawić większe ciepło na kalafiorach przy zachowaniu bezpiecznej temperatury podłogówki. A może potrafisz coś powiedzieć na temat spalania, o którym pisałem. Czy to dużo, te 90m3/miesiąc gazu płynnego, czy OK? Dzięki z góry za jakiekolwiek wsparcie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Elfir 10.01.2012 13:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2012 na temat spalania nie powiem, ale problem z chłodnymi kaloryferami znam z bloku. Jak zarządzałam nieruchomościami, to lokatorzy też skarżyli się, że mają chłodne kaloryfery zimą Ale na temperaturę w mieszkaniu nie skarżyli się. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gorgus1 10.01.2012 20:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2012 na temat spalania nie powiem, ale problem z chłodnymi kaloryferami znam z bloku. Jak zarządzałam nieruchomościami, to lokatorzy też skarżyli się, że mają chłodne kaloryfery zimą Ale na temperaturę w mieszkaniu nie skarżyli się. ...tak czy siak spotka sie chyba z moich hydraulikiem... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
KosGos 11.01.2012 19:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2012 Prosze doradzcie bo musze szybko zdecydowac jaki piec bede montowac. Rozmawialem z 3 instalatorami i kazdy co innego poleca. Potrzebuje piec gazowy kondensacyjny do ogrzewania podlogowego calego domku ok 150m2 i grzania wody. Wstepnie wybralem 2 funkcyjny i mysle o tym Junkersie bez zasobnika poniewaz kotlownia jest oddalona maksymalnie 4m do najdalszego punktu poboru cieplej wody. W domu bedzie zaledwie wanna, 2 umywalki i zlew. Czy w takim przypadku ten piec bez zasobnika bedzie wystarczajacy - moc mysle ok 14kW. Sadze ze na ciepla wode nie powinnem czekac zbyt dlugo przy max 4m rury ?Druga sprawa czy rura kominowa dla pieca jednofunkcyjnego ma inna srednice (80-130mm) niz 2 funkcyjny (65mm)? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
grzeniu666 11.01.2012 22:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2012 KosGos, ale ten Junkers jest jednofunkcyjny... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kamyk_malbork 12.01.2012 15:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2012 gorgus1, nie jestem znawcą, więc nie wiele pomogę, ale .... dom mam mniejszy o 40m, reszta bardzo podobnie. Piec - propan butan. Miesięcznie ( od 3 dokładnie ) idą mi 2 butle 33kg. grzanie, gotowanie, c.w.u. Razem 66 kg. Ty masz większy dom, więc 90 to różnie może być. Ale u mnie ciepło jest i nie mam problemów z temperaturami. Moim zdaniem sterowanie jest do d... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gujas 13.01.2012 07:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2012 Witam. Byłem wczoraj u kolegi na budowie gdzie pracuje Smart 14-3C i opowiadał mi że miał wyprowadzenie spalin przez ścianę ale zauważył problem że nie jest w stanie "mocniej zagrzać grzejników". Wezwał innego fachowca niż tego co mu instalował a ten polecił mu spaliny wpuścić w komin pionowy. Tak też zrobił i sytuacja wg mojego kolegi się poprawiła. Trochę mnie to zastanowiło choć z lekkim niedowierzaniem. Piszę gdyż mam kupiony ten piec i zestaw powietrzny przez ścianę AZB 600/2 o dł. 1,2m. Trochę te informacje lakoniczne ale kolega nie był w stanie opisać na czym dokładnie problem polegał. Miał ktoś problem z poziomym wyprowadzeniem spalin przez ścianę ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mass 13.01.2012 21:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2012 (edytowane) Witam wszystkich forumowiczów. Od 2 miesięcy użytkuję ZSB 14-3C i trochę jestem zaskoczony zużyciem.Zima się jak dotąd nie ujawniła a pali ok 8m3/doba.Do ogrzania 150m2 w podłogówce + cwu 120L zasobnik. Brak kuchni gazowej.Dom nowy: parterówka z nieużytkowym poddaszem.Eder 24+styro 15podłoga styro 10 strop teriva + styro 5 + jastrych 5dach 20 rockwool toprock Na FW100 grzanie na 21,5 (5-18h) oszczędzanie 20,5. Czujnik pogodowy i dodatkowy pokojowy FB10.Rozumiem, że początkowe zużycie to też świeże mury, etc.Jak u Was z różnicami w zużyciu w kolejnych sezonach grzewczych (1,2,3 rok) jeśli były takie odnotowane? Ustawienia chyba standardowe - wnioskując z prześledzonago wątku. aha, nastawa 3.A - automatyczna blokada taktowania ma byc na 00 czy 01?w papierowej instrukcji stoi, że przy czujniku pogodowym włączona-01, a na stronie junkersa: Funkcja serwisowa 3.A: automatyczna blokadataktowaniaPrzy pomocy funkcji serwisowej 3.A można załączyćautomatyczne dostosowanie blokady taktowania. Możeto być wymagane przy niekorzystnie zwymiarowanychinstalacjach ogrzewczych.Przy wyłączonym dostosowaniu blokady taktowaniablokada taktowania musi być ustawiona przy pomocyfunkcji serwisowej 3.b ( Edytowane 13 Stycznia 2012 przez mass Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mariuszwa 14.01.2012 12:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2012 Witam.8 m3 bez kuchenki to dużo chyba, że wpływ na to ma pierwszy sezon grzania. U mnie przy podobnej powierzchni i słabszym ociepleniu pali obecnie ok 6 m3 c.o, cwu, kuchenka. Jesli chodzi o parametr 3A ja ustawiłem 00 czyli wyłączyłem, ponieważ przy załączonej przegrzewało mi wodę o kilka stopni w stosunku do wyliczonej przez FW 100, a oraz czas przerwy w pracy kotła wynosił zawsze 5 minut. Po wyłączeniu tej funkcji wody nie przegrzewa a czas przerwy ustawiłem ręcznie w parametrach 3B i 3C. Jak masz ustawione krzywe grzania i czy w pomieszczeniu masz osiągniętą temperaturę zadaną. Może ci przegrzewa i masz takie zużycie gazu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mass 14.01.2012 21:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2012 mariuszwa a masz pogodówke? bo przy niej zalecana jest automatyczna blokada taktowania. Wyjaśnienie takie, że pogodówka automatycznie reguluje histerezę i taktowanie pompy. Program mam ustawiony na ogrzewanie podłogowe, gdzyż tylko takie posiadam więc nie ma w nim modulacji krzywych grzania.Zauważyłem, że wraz ze spadkiem temp. na zewnątrz faktycznie w niewielkim stopniu przegrzewa ale to regulowalem do tej pory wpływem temperatury pomieszczenia zwiększając ten parametr. Rzecz w tym, że obecnie osiągnąlem już 100% i jak tak dalej piec będzie reagowal to przy mrozach nie będę miał już pola manewru- na tym parametrze. Z doświadczeń nie znalazlem innego ustawienia, które bezpośrednio się przekłada na oczekiwaną temp.Czy ktoś ma jeszcze alternatywne rozwiązanie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mariuszwa 16.01.2012 16:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2012 Mam pogodówkę i właśnie włączyłem autom. blokadę taktowania z przyczyn opisanych wcześniej. Dlaczego piszesz, że nie można regulować krzywych grzania dla podłogówki, otóż można zarówno dla podłogówki jak i dla innych systemów. W przypadku podłogówki nachylenie krzywej ustawiamy parametrem "temperatura projektowa" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mass 16.01.2012 21:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2012 W takim razie nieporozumienie z mojej strony. Myślałem, że pytasz o pkt. początkowy/końcowy.temperatura projektowa 45C a max temp grzania 55C ( choć w parametrach pieca max tem. grzania ustawiona jest na 50C więc podejrzewam, że jej nie przekroczy). Mozesz mi podac jakie masz nastawy i aktualny pobór gazu?Istotne pewnie byłoby gdybyś porównał swój dom do mojego i podał który sezon grzejeszdz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mass 16.01.2012 21:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2012 mam jeszcze pytanie o pompę grzewczą. We wcześniejszych postach jeden z forumowiczów obniżał ustawienia aby zmusić ją do wyłączania się. Obecnie zauważam, że przy temperaturach ok 0C lub lekko poniżej pompa większość czasu pracuje. Czy ma to jakiś niegatywny wpływ na prace systemu czy chodzi o oszczędności? Bo jeśli to drugie to przy pompce o mocy 125 W i powiedzmy ograniczeniu jej pracy do połowy dnia jesteśmy w stanie oszczędzic1.5kWh/dobe czyli miesięcznie ok. 30x0,4zł=12zł na rachunku elektrycznym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mariuszwa 17.01.2012 18:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2012 Min. temp zewn - -20 krzywa - punkt początkowy - punkt końcowy punkt końcowy punkt pocz - 31 punkt końcowy- 49 temp. akumulacja budynku - 80 kalibracja czujnika : 0 max zasilania - 56 wpływ temp pomieszczenia - 100 wpływ twmp skuteczny - grzanie-oszczedznie-pzamarzanie korekcja wskazan:0 temp. graniczna mrozu -5ogrzew. wył przy temp.12ogrzew. wył do niższego poziomu -tak Nastawy na kotle 1.A- 47 3.A- 0 3.b- 15 3.C- 12 Pokrętło lewe- 5Temp. 5h-22h -19,5 st 22h-5h -17 stZużycie gazu za ostatnie 2 dni 7,8 m3 c.o. +cwu+ kuchenka przy temp. zewn. -5/-4Dom z lat 50 -tych po remoncie, 5 cm styropianu, ściana ze szczeliną powietrzną.Jeśli chodzi opracę pompy to pompa pracuje co kilka minut przez kilkanaście sekund, aby kontrolować temp. wody. Gdy temp. otoczenia spadnie poniżej temp. ustawionej w parametrze "temp. graniczna mrozu" to pompa pracuje w sposób ciągły. Ja ten parametr ustawiłem jak najniżej -5 niżej nie można, bo jest ograniczenie w oprogramowaniu, a szkoda bo dlaczego pompa ma pracować ciągle np. w nocy gdy piec nie grzeje bo w moim przypadku od 22h do 5h temp. nie spada o 2 st. Jest to może istotne w budynkach nie zamieszkałych i ma to zabezpieczyć instalację przed zamrożeniem.Ma to wpływ na zużycie energii elektr.ale nie tak duże jak piszesz bo pompa ma moc 1 bieg-40W, 2 bieg-60W, 3 bieg 80W. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tmic 21.01.2012 18:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2012 (edytowane) Min. temp zewn - -20 krzywa - punkt początkowy - punkt końcowy punkt końcowy punkt pocz - 31 punkt końcowy- 49 temp. akumulacja budynku - 80 kalibracja czujnika : 0 max zasilania - 56 wpływ temp pomieszczenia - 100 wpływ twmp skuteczny - grzanie-oszczedznie-pzamarzanie korekcja wskazan:0 temp. graniczna mrozu -5 ogrzew. wył przy temp.12 ogrzew. wył do niższego poziomu -tak Nastawy na kotle 1.A- 47 3.A- 0 3.b- 15 3.C- 12 Pokrętło lewe- 5 Temp. 5h-22h -19,5 st 22h-5h -17 st Zużycie gazu za ostatnie 2 dni 7,8 m3 c.o. +cwu+ kuchenka przy temp. zewn. -5/-4 Dom z lat 50 -tych po remoncie, 5 cm styropianu, ściana ze szczeliną powietrzną. Jeśli chodzi opracę pompy to pompa pracuje co kilka minut przez kilkanaście sekund, aby kontrolować temp. wody. Gdy temp. otoczenia spadnie poniżej temp. ustawionej w parametrze "temp. graniczna mrozu" to pompa pracuje w sposób ciągły. Ja ten parametr ustawiłem jak najniżej -5 niżej nie można, bo jest ograniczenie w oprogramowaniu, a szkoda bo dlaczego pompa ma pracować ciągle np. w nocy gdy piec nie grzeje bo w moim przypadku od 22h do 5h temp. nie spada o 2 st. Jest to może istotne w budynkach nie zamieszkałych i ma to zabezpieczyć instalację przed zamrożeniem. Ma to wpływ na zużycie energii elektr.ale nie tak duże jak piszesz bo pompa ma moc 1 bieg-40W, 2 bieg-60W, 3 bieg 80W. Jaką powierzchnię ogrzewasz ? Jaką masz instalację , na miedzi ? Mnie cholera bierze bo grzeję 100m2, instalację mam na rurach stalowych (ponad 100 litrów wody w instalacji), dom z lat 90, ściana ocieplona z zewnątrz 6cm styropianem. Przy temperaturze zewnętrznej -2 st., idzie mi 8m3 na dobę a temperatura w pomieszczeniu 17 st. Edytowane 21 Stycznia 2012 przez tmic Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mariuszwa 22.01.2012 17:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2012 Powierzchia 130 m2, instalacja z rur stalowych 1" , 3/4" i 1/2" grzejniki aluminiowe włoskie. W instalacji ok. 60l wody. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
przemekvip20 22.01.2012 21:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2012 tez ogrzewam ok 95m2 tym kociołkiem + zasobnik junkersa 120 litrów. dom nowy, w podłodze 2 x 5 cm styro, sciany 25cm porotnherm + 15 cm styro. gora narazie nie zamieszkana i nie ocieplona, na stropie betonowym rozwinalem 2 x 15 cm wełny. jest to dopiero drugi miesiac grzania ale (narazie bez podawania nastawień) zastanawiam sie czy 6,5m3 gazu GZ-50 na dobe to ogólnie nie za dużo jak na taki metraż? i jeszcze pytanie o taktowanie pieca, czy jak w ciągu godziny wyłącza sie 3 razy to jest to do zaakceptowania, czy jeszcze bawić się dalej z ustawieniami? chciałbym oczywiście żeby piec prawie wogóle się nie wyłączał tylko pracował z minimalną mocą ale nie wiem czy komukolwiek to sie udało. dodam, że mam 60m2 podłogówki i 3 grzejniki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
william.bonawentura 23.01.2012 17:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2012 chciałbym oczywiście żeby piec prawie wogóle się nie wyłączał tylko pracował z minimalną mocą Kociołek będzie pracował stale z mocą minimalną jeśli zużycie podniesie ci się do 8,5m3/dobę. Domyślam się, że "oczywiście" tego nie chcesz . A serio dalsza walka z taktowaniem to montaż bufora cieplnego dla grzejników. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
przemekvip20 23.01.2012 20:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2012 (edytowane) Kociołek będzie pracował stale z mocą minimalną jeśli zużycie podniesie ci się do 8,5m3/dobę. Domyślam się, że "oczywiście" tego nie chcesz . A serio dalsza walka z taktowaniem to montaż bufora cieplnego dla grzejników. no właśnie nie do końca rozumiem dlaczego piec sie wyłącza. mam pkt. pocz. na 25st a punkt koncowy na 55st. jezeli temperatura żądana jest 35st i piec to osiągnie to wyłącza sie i czeka aż temperatura spadnie o 5st (tak mam ustawioną histereze). nie mógłby utrzymywać tej temperatury? albo jeżeli temperatura żadana spada i staje się mniejsza niż już jest na piecu to nie powinien zminiejszając moc grzania, ale ciagle paląc spróbować zejść do tej temperatury? mam ustawioną opcje ogrzew. wył do niższego poziomu na NIE, wiec z tego co rozumiem piec powinien grzac ale zmniejszajac moc i w ten sposób dojść do nizszej temperatury żadanej. może histereze powinienem ustawić na 0, czyli ją wyłączyć (o ile sie da). czy to ma sens? william.bonawentura co masz na myśli pisząc "Kociołek będzie pracował stale z mocą minimalną jeśli zużycie podniesie ci się do 8,5m3/dobę"? nie do końca rozumiem co miales na mysli. z tego co wyczytałem do tej pory to takie ustawienie kotła żeby jak najdłużej pracował na niższej mocy = jak najmniej taktował, ma przynieść właśnie zmniejszenie zużycia gazu. Edytowane 23 Stycznia 2012 przez przemekvip20 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
william.bonawentura 23.01.2012 21:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2012 william.bonawentura co masz na myśli pisząc "Kociołek będzie pracował stale z mocą minimalną jeśli zużycie podniesie ci się do 8,5m3/dobę"? nie do końca rozumiem co miales na mysli. z tego co wyczytałem do tej pory to takie ustawienie kotła żeby jak najdłużej pracował na niższej mocy = jak najmniej taktował, ma przynieść właśnie zmniejszenie zużycia gazu. Chodzi mi to to, że pracując bez przerw z minimalną mocą 3,3kW kocioł zużywa właśnie owe 8,5m3/dobę. Jeśli więc ktoś notuje mniejsze zużycie to znak, że średnią moc grzewczą ma poniżej 3,3kW. Kocioł musi więc taktować bo co miałby zrobić z nadmiarem ciepła ? Innymi słowy masz kociołek ze zbyt dużą mocą minimalna. A próbowałeś przy tej temperaturze wyłączać ogrzewanie na czas wyjścia z domu do pracy i np. pomiędzy 24 a 5 rano ? Masz podłogówkę, więc zimna nie będzie przy takiej przerwie, zaś kocioł będzie pracował bardziej płynnie. Jeśli masz podłogówkę ze mieszaczem to śmiało histerezę możesz też zwiększyć do 10-15 stopni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.