Piczman 20.06.2011 07:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2011 Raczej nieopłacalne.Jak mała ta działka ?Znam takiego co na 500 m2 postawił dom 12x15 i zmieścił spory kolektor .Dla chcącego nic trudnego ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lukaszja 20.06.2011 11:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2011 U mnie pod płytę fundamentową (ok. 10mx10m) + drogę dojazdową (3x30) poszło 2 x 150mb kolektora z PE32. Zajęcie gruntu poza domem i drogą - 0m2... Dasz radę! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
e_tomi 20.06.2011 14:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2011 Raczej nieopłacalne. Jak mała ta działka ? Znam takiego co na 500 m2 postawił dom 12x15 i zmieścił spory kolektor . Dla chcącego nic trudnego ! No działka nie jest, aż tak mała. Ma prawie 700 m2. No to faktycznie dam radę. Czyli mogę robić wykop po zakrętach? Czy tak będzie dobrze: dam w jednym wykopie 70 mb dwie rury fi 32 tak, że pętla będzie na końcu wykopu, a dwa końce wejdą do domu do wymiennika? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Piczman 20.06.2011 14:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2011 Jaka centrala będzie? Chodzi mi o wydajność powietrza ?Jaki grunt ?Wrzuć rzut działki z naniesionym domem i coś doradzimy . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
e_tomi 20.06.2011 15:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2011 https://picasaweb.google.com/lh/photo/wNQejV_eRR7m5WZhsakxBQ?feat=directlink Grunt na działce to glina piaszczysta, woda na ok 1m. Jeszcze centrali nie wybrałem. Za tydzień będę miał zrobiony projekt wentylacji. Dom to 130 m2 pow. użytkowej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Piczman 21.06.2011 07:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2011 Myślę że można dać mały zapas i nagrzewnicę dobrać do 350 m3 . Taka nagrzewnica będzie miała max 3 KW . Grunt masz bardzo dobry i licząc 30 W/mb rurki mamy 100 mb . Jeśli docelowe miejsce na nagrzewnicę to to małe pomieszczenie na tyle garażu to kopiesz szeroki rów 150 cm a potem w lewo 2 rowy po ok. 1 m szerokie i tak długie żebyś zmieścił 2 pętle po 50 mb . W tym szerszym rurki będą biegły 50 cm od siebie więc potraktuj to jako dobieg ale dość skuteczny Pętle kup 2x 70 mb żeby był zapas na wyprowadzenie gdzie trzeba . Kop na 2 m jak się uda, tak żebyś się cały schował w wykop ,,, z czapką Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jasiek71 21.06.2011 08:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2011 do PICZMAN. Czy mógł byś podać jakie masz obecnie temp. na zsilaniu i powrocie na nagrzewnicy GWC? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Piczman 21.06.2011 09:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2011 Obecnie to zimno jest i gwc nie chodzi . W upały przylgowy mi pokazuje zasilanie 16 C więc nie wiem czy w to wierzyć . Niestety nie opomiarowałem sobie instalacji tak jak trzeba Do e_tomi Średnica rurki 25 mm ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jasiek71 21.06.2011 10:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2011 Obecnie to zimno jest i gwc nie chodzi . W upały przylgowy mi pokazuje zasilanie 16 C więc nie wiem czy w to wierzyć . Niestety nie opomiarowałem sobie instalacji tak jak trzeba Do e_tomi Średnica rurki 25 mm ! ja walczę z wykorzystaniem studni jako glikolowy gwc, tyle że w obiegu jest woda, dlatego ch ciałbym porównać parametry. przylgowy na pewno coś kantuje jakie temp. masz zaraz za nagrzewnicą( chłodnicą) względem tych 16? glikolu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Piczman 21.06.2011 11:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2011 Przy 100 m3/h jest 17 C a przy 200 m3/h już 19,5 C .Tym samym termometrem badałem temp. wody z wodociągu zaraz przy liczniku i też wskazywał 16 C !? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jasiek71 21.06.2011 11:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2011 Przy 100 m3/h jest 17 C a przy 200 m3/h już 19,5 C . Tym samym termometrem badałem temp. wody z wodociągu zaraz przy liczniku i też wskazywał 16 C !? u mnie też woda ma podobną temp. co gwc, ale rura idzie blisko wymiennika w ziemi. ze studnią jest inaczej ; woda na starcie ma jakieś 10.6*, zaraz za wymiennikiem mam 12.8* powietrze przy wymianie jakieś 250m3/h, po wszystkich stratach na kanałach ok. 15.5* Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
e_tomi 21.06.2011 18:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2011 Myślę że można dać mały zapas i nagrzewnicę dobrać do 350 m3 . Taka nagrzewnica będzie miała max 3 KW . Grunt masz bardzo dobry i licząc 30 W/mb rurki mamy 100 mb . Jeśli docelowe miejsce na nagrzewnicę to to małe pomieszczenie na tyle garażu to kopiesz szeroki rów 150 cm a potem w lewo 2 rowy po ok. 1 m szerokie i tak długie żebyś zmieścił 2 pętle po 50 mb . W tym szerszym rurki będą biegły 50 cm od siebie więc potraktuj to jako dobieg ale dość skuteczny Pętle kup 2x 70 mb żeby był zapas na wyprowadzenie gdzie trzeba . Kop na 2 m jak się uda, tak żebyś się cały schował w wykop ,,, z czapką Czy tak byłoby dobrze? https://picasaweb.google.com/lh/photo/GOLMiVQxprN05eRnrPJncQ?feat=directlink 1,5 metra między pętlami chyba będzie dobrze i jeszcze pytanko jak połączyć te pętle? szeregowo? i czy łączenie zrobić w wykopie czy przy nagrzewnicy? pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 21.06.2011 18:36 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2011 Jeżeli nie planujesz sosen wzdłuż ogrodzenia (ma korzeń palowy) to - TAK.Początki i końce, dla wygody i poprawności technicznej nie pozwalającej na wykonanie błędu. wprowadzasz do budynku i TAM łączysz (równolegle, z zaworem na początkach lub końcach).Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Piczman 22.06.2011 07:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2011 Pytanie za 100 punktów !? 2 pętle fi 25, pompa 25 mm króćce, nagrzewnica 25 mm króćce .Zrównoleglić z tą samą średnicą ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 22.06.2011 16:16 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2011 Jak chcesz.Jak na 1m rury - to bez znaczenia.Jak na większym odcinku - wrzucisz wyższy bieg pompy i pójdzie.Jak ciasno - to są opory.Najciaśniej masz w kawałku nagrzewnica-pompa, ale on jest krótki.Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
grzeniu666 26.06.2011 09:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2011 (edytowane) Jeszcze mam kilka pytań do wodnego1: 1. Czy robiąc przepust warto zrobić w taki sposób aby z pomieszczenia iść PCV pionowo w dół, po tym kolanko 45* plus trójnik/45 na wejścia i wyjścia (po 2), i już poza ścianą (w rzucie) 45* do poziomu (oba kierunki)? Tak aby można było z zewnątrz przeciągnąć nitki przez te rury. 2. A może lepiej dwa (węższe, jakie?) przepusty, może jakąś elastyczną rurą? 3. Czy przy zasypywaniu rowu ziemią trzeba szczególnie pilnować zachowania warstw (aby wróciły w miejsce jak wcześniej, u mnie najpierw piaski średniozarniste, od 1,5ppt glina pylasta). 4. W przypadku fundamentu na lekkiej płycie (wykop, pospółka, rury, folia, styro, zbrojenie, beton) na którym etapie kopać rowy i kiedy (jak) wchodzić z nitkami ponad poziom zero (przy betonowaniu wygodniej jak nic nie wystaje ponad "lustro" betonu)? Puki co myśle aby kłaść rury i robić przepust przy wykopie, zostawić sobie tymczasową "studzienkę" (z desek szalunkowych) poza rzutem fund., przepust zakapslować, a po wylaniu płyty przepuścić nitki do końca (tu przydatna ta rura "prowadząca" z zew.) i zasypać "studzienkę" EDIT5. A, no i jeszcze pytanie dot. filtra w instalacji - czy wskazane jest aby rura z czerpni najpierw przechodziła przez filtr EU3 i po tym przez nagrzewnicę? (zastanawiam się nad budową centrali). Czy bez tego ona się jakoś brudzi szybciej? Pomożecie? Edytowane 26 Czerwca 2011 przez grzeniu666 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
forumuser 27.06.2011 06:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2011 Hej, co do pytań: Jeszcze mam kilka pytań do wodnego1: 1. Czy robiąc przepust warto zrobić w taki sposób aby z pomieszczenia iść PCV pionowo w dół, po tym kolanko 45* plus trójnik/45 na wejścia i wyjścia (po 2), i już poza ścianą (w rzucie) 45* do poziomu (oba kierunki)? Tak aby można było z zewnątrz przeciągnąć nitki przez te rury. 2. A może lepiej dwa (węższe, jakie?) przepusty, może jakąś elastyczną rurą? 3. Czy przy zasypywaniu rowu ziemią trzeba szczególnie pilnować zachowania warstw (aby wróciły w miejsce jak wcześniej, u mnie najpierw piaski średniozarniste, od 1,5ppt glina pylasta). to: ad 1 i 2. Uwzględnij proszę że na tym odcinku rury (przepust do gruntu) obie końce rury (zasilanie i powrót) będą szły obok siebie więc - według mnie (tak u siebie zrobiłem) - bezwzględnie muszą być izolowane. Oznacza to że z dwóch rurek fi25 robi sie całkiem spora średnic która ledwie włazi do przepustu PVC fi110. Dlatego wg mnie: - jeżeli dwie pętle to dwa przepusty bo inaczej będzie cieżko upchnąc 4 rury w jednym - żadnych kolan 90', w ostateczności 2x45', zastanów sie nad 3x30' - węże elastyczne jako przepusty? jakoś tego nie widzę, rura PE do wody z której zapewne bedziesz robił nitkę kolektora jest dość sztywna i mało plastyczna - ten trójnik pod ziemią to po co? chcesz tam łączyć dwie pętle w jedną rurę? a może planujesz jedną pętlę? to nie jest dla mnie jasne. ad 3. wszyscy twierdzą że lepiej jak rury leżą w mokrej glinie, więc jak masz możliwość to zasyp jak było, ale jak sie nieco przemiesza to raczej nic wielkiego się nie stanie pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomek B.. 28.06.2011 15:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Czerwca 2011 Witam. Planuję zakopać 200m wymiennika glikolowego. Nagrzewnica lamelowa 400/400/400mm 8 rzędowa, kubatura domu 360m3, jednak centrala z dużym zapasem Berluff Selen 500. Instalacja wentylacyjna w formie rozdzielaczowej 7 nawiewów, 6 wyciągów o średnicy 100mm każdy. Mam pytanie do Adama czy moje zamierzenia są słuszne. Centralę celowo chcę dać większą aby więcej wycisnąć z GWC w sezonie letnim, poza tym, po osobistych oględzinach centrali wentylacyjnej podoba mi sie jej cicha praca nawet na wysokich obrotach, jej spręż i fajny sterownik, który ma opcję GWC. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
grzeniu666 28.06.2011 15:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Czerwca 2011 Tomku, wydaje mi się że na lato powinieneś raczej brać większą nagrzewnicę (np 500/8R). Za duży reku ma również swoje wady - przy pracy na 1/3 kubatury (czyli prawdopodobnie często) może pracować daleko od optimum skuteczności. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomek B.. 28.06.2011 15:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Czerwca 2011 Hmmm. Zastanawiam sie jeszcze nad wielkością wymiennika lamelowego. Na pierwszy rzut oka raczej celowo nastawiłem sie na 400mm okno aby przepływ był bardziej turbulentny. W sezonie grzewczym będę potrzebował nie więcej niż 100m3/h, więc przez takie okno to nawet spadku ciśnienia nie będzie i przepływ właściwie tylko laminarny. Pompkę chcę dać z zasilania rekuperatora, na prąd stały, pompa oczywiście także na prąd stały. Dzieki za zainteresowanie grzeniu 666. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.