Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Legalett nie daje folii nigdzie,ale tam to chyba izolacja przeciwilgociowa jest zapewniona przez grzanie bo rurki (z powietrzem jako medium grzewczym )są pod a nie nad płytą

 

 

 

Legalett nie daje folii nigdzie - i to się zgadza. Poza tym pod powierzchnia płyty + mnimum 1 -1,5 metra poza obrysem płyty jest wymieniany grunt na przepuszczalny (żwir, paich, pospołka) i robiony jest drenaż opaskowy. U mnie dodatkowo płyta jest na nasypie ok 0,5 m ponad powierzchnią działki. Dzieki temu cała woda po deszczach czy roztopach jest szybko odprowadzana i pod płyta oraz wkoło niej jest sucho. W zimie dodatkowo działa ogrzewanie. z tego co mi tłumaczyli to folii pod płtytą nie dają własnie po to zeby wilgoc nagromadzona w płycie podczas całej budowy mogła się wydostać na zewnątrz już podczas pierwszego grzania.

 

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 16,6k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Biorąc pod uwage ze na stronie http://ekoarchitekci.pl/plyta_fundamentowa.html sa zdjęcia z budowy płyty Legalett (nawet panowie w firmowych mundurkach) to rzeczywiście "podobnie" ;)

 

Hej, faktycznie - nie zwróciłem uwagi.

A przy okazji - czy dobrze mi się wydaje, że na drugim zdjęciu widać co robi Legalett kiedy w projekcie płyty musi uwzględnić słup?

Temat słupów był omawiany na forum kilka razy, ale takiego rozwiązania nikt chyba nie opisywał. Jeżeli dobrze interpretuję tę fotkę, to zamiast płyty do samego słupa robi takie ocieplone fundamentowe "żebro".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, faktycznie - nie zwróciłem uwagi.

A przy okazji - czy dobrze mi się wydaje, że na drugim zdjęciu widać co robi Legalett kiedy w projekcie płyty musi uwzględnić słup?

Temat słupów był omawiany na forum kilka razy, ale takiego rozwiązania nikt chyba nie opisywał. Jeżeli dobrze interpretuję tę fotkę, to zamiast płyty do samego słupa robi takie ocieplone fundamentowe "żebro".

 

 

Ja na drugim zdjęciu widze rozprowadzanie kanalizy raczej....

 

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bartosz

cena za szklo z dostawa (wielkopolskie), ktora ja otrzymalem to 70Euro / m3.

Gdybym wlasnymi mozliwosciami odebral bym w Dreznie to mam 65Euro / m3. I oczywiscie interesuje mnie tylko frakcja nadajaca sie na podbudowe. Nizszej ceny chyba nie znajde. Czyli odpowiednio 280, 260 pln / m3 netto.

 

O wykonawców bym się nie martwił. Nawet jak nigdy nie stosowali pianki szklanej czy nawet o niej nigdy nie słyszeli to z pewnością podejmą się wykonania takiej płyty - tylko musisz dobrze zapłacić:-) ... a tak na poważnie to różnice w stosowaniu keramzytu i pianki szklanej są nie znaczne i nikt kto stosował keramzyt nie powinien popełnić błędu.

 

Są już firmy, które takie płyty wykonują w Polsce i pewnie zaraz będzie ich coraz więcej. Podbudowa z pianki szklanej i wylewka plyty jest z pewnoscia szybsza jednak na ile to juz chyba zalezy od samej ekipy. Tylko czy to jest dla Ciebie takie wazne przy wykonaniu plyty? Najwazniejsze aby plyta byla dobrze zabezpieczona, aby spelnianala swoja role. Czas realizacji jest drugorzedny.

Edytowane przez B.Walter
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bartosz

cena za szklo z dostawa (wielkopolskie), ktora ja otrzymalem to 70Euro / m3.

Gdybym wlasnymi mozliwosciami odebral bym w Dreznie to mam 65Euro / m3. I oczywiscie interesuje mnie tylko frakcja nadajaca sie na podbudowe. Nizszej ceny chyba nie znajde. Czyli odpowiednio 280, 260 pln / m3 netto.

 

O wykonawców bym się nie martwił. Nawet jak nigdy nie stosowali pianki szklanej czy nawet o niej nigdy nie słyszeli to z pewnością podejmą się wykonania takiej płyty - tylko musisz dobrze zapłacić:-) ... a tak na poważnie to różnice w stosowaniu keramzytu i pianki szklanej są nie znaczne i nikt kto stosował keramzyt nie powinien popełnić błędu.

 

Są już firmy, które takie płyty wykonują w Polsce i pewnie zaraz będzie ich coraz więcej. Podbudowa z pianki szklanej i wylewka plyty jest z pewnoscia szybsza jednak na ile to juz chyba zalezy od samej ekipy. Tylko czy to jest dla Ciebie takie wazne przy wykonaniu plyty? Najwazniejsze aby plyta byla dobrze zabezpieczona, aby spelnianala swoja role. Czas realizacji jest drugorzedny.

 

Jest drobna różnica pomiedzy keramzytem a granulatem. Keramzytu nie wolno zagęszczać maszynowo. Depcze sie go po prostu drewnianymi deskami. Keramzyt się kruszy niestety. Może nie same ziarna ale odpadają od nich takie "łuski". Nie wiem co to jest - żużel?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziekuje za info o cenie. Przy takiej cenie odbior samemu u Niemcow chyba dla nas nie ma wiekszego sensu.

Powiem Ci, że wolalbym miec plyte szybciej zrobiona i to wbrew pozorom tez jest zwiazane z dobrym wykonaniem. Chodzi mi o to, ze przy wykonaniu plyty np na podsypce z granulatu moge byc przy calym procesie i obserwowac, te kilka dni bym chetnie posiedzial na budowie i to aktywnie. Przy dluzszej realizacji w wiekszosci musisz liczyc na dobre wykonawstwo bo nie mozesz wszystkiego dogladac. Wiesz gdybym potrafil to bym sam sie wszystkim zajal, dlatego chcialbym uczestniczyc w budowie na ile to mozliwe. Sorry za duzy skrot myslowy, ale mam nadzieje, ze rozumiesz co mam na mysli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są tacy co zagęszczają keramzyt maszynowo. Byłem tego świadkiem. (słaby pomysł)

Faktycznie, te kulki keramzytu tak dziwnie się kruszą - łupinki. Podobno nie ma to znaczenia bo to same ziarna stanowią produkt , no ale jednak te łupinki są. Nie przekonująco wygląda to na żywo.

Co prawda większe bryłki pianki szklanej też można przełamać, ale to już inna sprawa.

A przy okazji Perm. Jak warstwa zagęszczona pianki szklanej (wsp zagęszczenia np.1.3) filtruje w porównaniu do warstwy tak samo zagęszczonego keramzytu?? Wiem, że możliwości filtrujące są dobre i wystarczające, ale tak na marginesie chciałbym się zorientować dokładniej. Pianka szklana to bardziej bryłki a keramzyt to jak piszemy ziarno. Czy ma to jakiś istotny wpływ.

 

Bartosz - rozumiem co masz na myśli, żyjesz tematem.

Jeżeli te kilka euro ma dla Ciebie duże znaczenie, to możesz wyszukać jakieś firmy z ładunkami powrotnymi np. z Drezna i spróbować z nimi się dogadać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są tacy co zagęszczają keramzyt maszynowo. Byłem tego świadkiem. (słaby pomysł)

Faktycznie, te kulki keramzytu tak dziwnie się kruszą - łupinki. Podobno nie ma to znaczenia bo to same ziarna stanowią produkt , no ale jednak te łupinki są. Nie przekonująco wygląda to na żywo.

Co prawda większe bryłki pianki szklanej też można przełamać, ale to już inna sprawa.

A przy okazji Perm. Jak warstwa zagęszczona pianki szklanej (wsp zagęszczenia np.1.3) filtruje w porównaniu do warstwy tak samo zagęszczonego keramzytu?? Wiem, że możliwości filtrujące są dobre i wystarczające, ale tak na marginesie chciałbym się zorientować dokładniej. Pianka szklana to bardziej bryłki a keramzyt to jak piszemy ziarno. Czy ma to jakiś istotny wpływ.

...

Możliwości filtrujące? NIe bardzo rozumiem. Chodzi o podciąganie wody? Nie iwem jak to jest w przypadki granulatu szklanego bo widziałem go jedynie na zdjęciach ale keramzyt w hałdzie jest zawsze wilgotny oprócz wierzchniej warstwy. Może nie padać miesiąc a i tak wilgoć sie utrzymuje. Wystarczy ziarna rozsypać i wtedy błyskawicznie wysychają ale bez przewiewu to pozostaje mokre. To między innymi zniechęciło mnie do keramzytu. To jak i wyższa jednak cena oraz gorsze właściowści izolacyjne co oznacza grubszą wastwę.

Tak patrząc na podawane przez producentów współczynniki to 15 cm XPS lub EPS jest równoważne 30 cm ubitego o 10% granulatu i 45 cm ubitego o 10% keramzytu. Czyli trzeba kupić odpowiednio 0,3 m3 granulatu dla powierzchni 1m2 i 0,5m3 keramzytu. Przy takiej cenie jak teraz ( ok 280 zł za 1m/3 keramzytu impregnowanego) keramzyt nie ma sensu.

Edytowane przez perm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koledzy, na szybko, co pod płytę żeby mrówki nie weszły? Mam ich w ciul na działce.

 

z doświadczenia to mrówki powstrzyma tylko woda lub ogień więc możesz np. wykopac fosę albo wszystko podpalić... Lepszego sposobu na mrówki to raczej nie znajdziesz ;)

 

pozdrawiam

Edytowane przez Browar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wybrać wszystko co organiczne spod płyty, to raczej nie wejdą szukać żarcia w szczery piach czy kamienie, bo tam nic nie będzie ich ściągać. Oprócz tego ten szczery piach wymieszałbym profilaktycznie z preparatem na mrówki (chyba BROS firma się to nazywało - 20zł 200gram, 1gram na metr kwadratowy chyba starcza), a od siebie kupiłbym parę kilo siarczanu miedzi (15zł/kilo chyba ostatnio) i też to wmieszał w piach. U siebie jak się wprowadziłem do gotowego już domu, to w pierwszy dzień przez dom miałem regularne pochody całych mrowisk chyba, a na deszcz jak się zanosiło, to było na podłodze i innych ścieżkach czarno od leśnych mrówek. Wpieprzyły mi nierozpakowane z przeprowadzki ciasto :/ Po tygodniu przeprowadzania się zakupy, niebieski proszek w tubie sypnięty w niedostępne łatwo zakamarki typu za kible, pod wannę, za zabudowy szaf, pod listwy przypodłogowe i na następny dzień odkurzyłem trupy i do tej pory widziałem może ze dwie żywe mrówki w okolicy otwartego balkonu. Przesypałem też tym proszkiem ogrodowe mrowiska, wprawdzie pojawiły się nowe, ale mniej, mniejsze i jeszcze mam proszek hehe...

 

A stary babciny sposób... niedziałający na leśne czarne, ale na czerwone w blokowiskach tak. Kawałek rozpakowanej pasztetowej kładziemy na ich widoku, czekamy dobę, przylezą WSZYSTKIE! wraz z szefową, traktujemy zbiorowisko czymkolwiek (z buta, ogień, woda, kwas, zasada...) i po mrówkach. Dobrze się dogadać w kilku sąsiadów z różnych pięter i klatek aby załatwić wszystkie jeśli jest kilka rojów i podzielonych rejonów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

też nie jestem w tym temacie ekspertem, ale miałem na myśli przepuszczalność warstwy inaczej jej możliwości drenujące. Wiem, że keramzyt i pianka szklana wyróżniają się pod tym względem na tle innych materiałów pod płytę, ale po prostu chciałem lepiej się zorientować - jestem dociekliwy.

 

Prosty i czytelny artykuł poruszający tą kwestię można przeczytać tu niestety jest to jakiś artykuł sponsorowany, dlatego pewne kwestie można traktować z przymróżeniem oka. Sama funkcja takiego rozwiązania jest w wielu wypadkach nawet konieczna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy zaleceniach producenta co do współczynnika zagęszczenia kruszywa przestrzeń pomiędzy bryłkami kształtuje się na poziomie 30-35% i to daje mozliwosc odprowadzenia wody. Jedynie pierwsza (dolna) warstwa kruszywa powinna byc bardziej scisnieta i tam wolna przestrzen jest o kilka % mniejsza. Dobre rozwiazanie na remonty bezposrednie na gruncie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki.

 

Poczytałem też o pianobetonie. Z tego co wiem to rozwiązanie ma atrakcyjną cenę i też taka wylewka jest bardzo lekka. Kilka firm już stosuje takie rozwiązanie. Cena za m2 10cm wylewki to jak sprawdzałem 40pln. Co o tym sądzicie?? czemu tak tanio??

Tanio? Pomnóż to razy 5, bo musisz dać ~50cm wylewkę, żeby to miało większy sens. Nadal twierdzisz, że tanio?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Henok ale dlaczego, az 50 cm??

Przy 50cm to nie bedzie juz jakas plyta pasywna??

Sadzilem ze 30 cm wystarczy. Mozesz mi troche wyjasnic??

Od pianki szklanej i tak wychodzi to taniej - mam na mysli koszt samego materialu.

To zależy jakie straty do gruntu Ci odpowiadają.

Obecnie mam 10cm izolacji pod ogrzewaniem podłogowym.

Średnia temperatura posadzki w sezonie grzewczym to 25 st. C.

Średnia temperatura gruntu pod posadzką 13-15 st. .

Przy powierzchni posadzki 120m2 daje to straty ciepła rzędu 400W.

W sezonie grzewczym (zakładam 200 dni) do gruntu ucieka mi ~1900kWh energii, co stanowi ok. 15% strat ciepła całego budynku.

 

Te 1900kWh tak bardzo mnie nie boli, bo przy ogrzewaniu pompą ciepła to roczny koszt rzędu 200zł, ale przy innym źródle ciepła trzeba przekalkulować, czy nie opłaca się dać lepszej izolacji.

Np. u mnie dodatkowe 10cm izolacji kosztowałoby ~2000zł.

Gdybym grzał dom tylko energią elektryczną, ten dodatkowy koszt zwróciłby mi się bardzo szybko (po 5-6 latach).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...