Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Koledzy, jeden termometr może nawalać ... ale temp jeszcze była mierzona pod izolacją i w górze płyty ...

i odczyty są duże .. ba ten pod izolacją jest bardzo wysoki 37-39 st ... toż to gorączka jak nic.

Brak poprawki że w grunt nie oddaje tyle ciepła ile płyta na wolnym powietrzu ...

Z wzoru i z literatury jasno wynika że beton w rdzeniu ogrzeje się nawet powyżej 60 st ...stąd trzeba użyć cementu II B/V lub III oba N...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 16,6k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Znając grubość izolacji, płyty, może przydałoby się jeszcze coś o podbudowie (i gruncie), miejsce czujników (od krawędzi płyty), temperatura otoczenia, i może byłoby pi*oko policzalne (Therm?) czy to realny rozkład temperatur (szczególnie w dół: płyta-XPS-podbudowa)...?

 

Termometry ds18b20 mierzą do 125* i są b. dokładne (+-1*?). Może wykonanie tych sond może mieć jakieś znaczenie.

 

Bo że to wyniki w Fahrenheitach chyba jednak odpada :)

 

Inna sprawa - te temperatury spadają, jak osiągną w końcu realną po czasie temp., tym bardziej prawdopodobne że sondy są OK.

 

Poza tym spec (""?) w tej betoniarni ponoć mówił "że to normalne"...

Edytowane przez grzeniu666
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy, jeden termometr może nawalać ... ale temp jeszcze była mierzona pod izolacją i w górze płyty ...

i odczyty są duże .. ba ten pod izolacją jest bardzo wysoki 37-39 st ... toż to gorączka jak nic.

Brak poprawki że w grunt nie oddaje tyle ciepła ile płyta na wolnym powietrzu ...

Z wzoru i z literatury jasno wynika że beton w rdzeniu ogrzeje się nawet powyżej 60 st ...stąd trzeba użyć cementu II B/V lub III oba N...

 

Merkava, nie wiem. Tez znam te rozkłady temperatur itd., faktycznie mogą być nawet te 400kj/kg w zaleznosci od receptury, ale mimo wszystko. Może ten kontroler swiruje, ale cos nie tak. Nadal nie przemawia to do mnie, ze na grubość (no wlasnie, DrKubus, jaka grubość w miejscu gdzie ten czujnik?) powiedzmy 25cm może być roznica 50K przez tyle godzin. Nie jest tak ze beton się grzeje tylko od dolu, nie ma patelni lub piec pod betonem. Reakcja hydratacji wystepuje wszędzie w betonie, nie tylko w dolnej warstwy, plus promienowanie ciepla przez beton. Nawet w scianie betonowej o grubości 4m takie roznice nie wystepuja, na poprzednej stronie pokazałem taka grafike...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dyfuzja termiczna przez izolację....jest nikła i to izolacja blokuje oddawanie ciepła dalej ... stąd taki wzrost temp ..

Jak przykładasz rękę do izolacji typu EPS / XPS to wyczuwasz ciepło ...

to jest niczym kiszenie się tego ciepła ... nie ma gdzie się podziać ... jak z wodą ... otwór jest fi 50mm a napływ jest że potrzeba było by fi 200mm.... co się dzieje z resztą ? pojawia się nadmiar i rośnie poziom ... tak samo i tu ... płyta może swobodnie oddać ciepło tylko w górę ...

I super ... tle że Kolega polewał to jeszcze zimną wodą ... przez co gradient temp się zwiększył ..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już głupieje, przed chwilą znów zmierzyłem temp. czujnik pod XPSem - 32 st. - czujnik pod XPSem, umieszczony jest 1 metr od krawędzi płyty.

 

Czujnik w betonie (na środku płyty 25cm, umieszczony w podstawce dystansyjnej pod dolnym zbrojeniem - zastanawiam się czy czujnik nie dotyka zbrojenia) pokazał 62 st.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już głupieje, przed chwilą znów zmierzyłem temp. czujnik pod XPSem - 32 st. - czujnik pod XPSem, umieszczony jest 1 metr od krawędzi płyty.

 

O ile "głębsze" są ostrogi od "środka" płyty (czyli 25cm)? I jakie szerokie (od-do, bo widzę że się zwęża)?

 

Czujnik umieszczałeś w osłonce (metalowej?), przewód uszczelniałeś?

 

Nie wiem czy czujniki DS (cyfrowe!) mogą mieć wogóle takie przekłamania (chyba w przeciwieństwie do analogowych np. PT-)...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostrogi mają 75 cm głębokości (wysokości), na górze 42 cm szerokości, na dole 20 cm.

 

Z tego co widzę w dzienniku ostroga "opatulona" podobnie jak płyta (od spodu), tj. 10cm XPS (na marginesie, to nie tak dużo, rozważając temp. pod izolacją)? Całkiem spora (zważywszy na to ew. grzanie, np. w głębi tej ostrogi)... Czujnik w takim razie 1m od krawędzi, i około 0,5m od ostrogi?

 

Dziwne że już Ci wcześniej jeden odczyt spadł do 42*, a teraz wzrósł do 62*? Z czego to może wynikać (polewanie wodą?) ?

 

Skoro czujniki masz w różnych miejscach (tak rozumiem, pod izolacją blisko krawędzi i ostrogi, a w betonie na środku płyty), to tak bezpośrednio odczyty z tych obu miejsc mogą chyba "nie współgać"...

 

W każdym razie ciekawa sprawa z tymi temperaturami...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pobawiłem się trochę i mam takie zdjęcie przekroju przekrój płyty.1.jpg

nie jestem pewny na 100% ale taka płyta jaka prezentowałem powinna być wystarczająca. najbardziej się obawiałem tej grubości 10cm pod podłogą ale z płytą nie powinno się dziać coś niepokojącego. nawet jak przez to siły będą bardziej działać pod ścianami nośnymi to nic z XPSem nie powinno się stać. wszak przy tradycyjnych fundamentach można dać XPSa na chudziaka pod ławą a pod tym nie ubija się gruntu więc może bardziej siadać niż przy płycie. a przy płycie wymienia się grunt i ubija kruszywo więc jest to pewne jak w banku.

liczyłem ile na to izolacji potrzebuję i wyszło mi że 17m3 XPSa by poszło i 12m3 EPSa. nie jest to duża różnica ale zawsze coś. jeżeli bym dawał przykładowo izolację na równo i o grubości 40cm to zeszło by jej jakieś łącznie 36m3 i wtedy to by musiał być w całości XPS czyli droga zabawa. tak to może być znacznie taniej a też będzie dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj dokonałem kolejnych pomiarów, zastanawiająca tendencja:

Rano:

Płyta 36 st

XPS 32 st

 

Wieczorem:

Płyta 64 st

XPS 34 st

 

Czyżby po nocy peton stygł a w ciągu dnia zbierał słońce i "aż tak" się podgrzewał?

 

Co 3-4h podlewam beton z tryskacza aż jest cały zalany wodą.

 

Sorry, ale jak dla mnie ten czujnik temperatury swiruje. Chyba ze w nocy cement sobie spal i przestal zrobić hydratacje. Przez slonce plyta nie grzeje się az tak w srodku, szczególnie jeśli jest caly czas mokra. Aby się w srodku grzac o 30K, do musiałaby niezla temperatura na powierzchni, a, bedac fanem motorsportu, trochę wiem jak np. się zachowuje temperatura asfaltu pod slonce.

Edytowane przez tmann*
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to prawda. Dla mnie od razu ten pierwszy odczyt był podejrzany. Raz, że nie jesteś w stanie schłodzić takiego elementu poprzez polewanie wodą co kilka godzin, a dwa słońce nie jest w stanie naładować tego przez kilka godzin. Dlatego pytałem czy używasz czarnej folii, bo wtedy zostaje jeszcze taka możliwość, że czarna folia zwielokrotnia efekt nasłonecznienia i podgrzewania...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie zaglebilem się w temacie, ale chyba nie jest to pierwszy przypadek, ze z takim czujnikiem sa problemy:

http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=7149683#7149683[/url]

mam problem z termometrem ds18b20 i atmega 8

pokazuje różne temperatury raz dobrą raz jakąś wielokrotność wyniku

im czujnik w wyższej temperaturze tym gorzej

a taki sam program ten sam czujnik na 90s2313 wszystko w najlepszym porządku

żadnych skoków temp

czujbik na jakimś 3 metrowym przewodzie

podciąganie 3,3kom

co może być nie tak??

pomocy

A tu jeszcze cos na ten temat: http://forum.ep.com.pl/viewtopic.php?t=8614[/url]

Otóż takie dziwaczne zachowanie układów DS1820 (w temperaturach do ok. 40 'C zachowuje się na pierwszy rzut oka poprawnie - tylko na pierwszy rzut oka , bo tak naprawdę to zawyżają wskazania o jakieś 2-4 'C, a po przekroczeniu pewnej magicznej granicy "świruje", czyli wystawia wartość temperatury dość zabawną np. -15.7, a zaraz potem 127.1 'C) spowodowane jest najczęściej brakiem rezystora podciągającego szynę 1wire do +zasilania. Producent zaleca tu 4k7, ale można poeksperymentować z innymi wartościami. Po szczegóły odsyłam do dokumentacji.
Edytowane przez tmann*
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jeszcze cos: W razie wątpliwości, zdejmij kawalek styropianu lub cokolwiek tam masz pionowo jako szalunek tracony. Jeśli tam w dolnej strefie faktycznie byłoby prawie 100 °C, to chyba byłoby to widać na powierzchni te izolacji, struktura by się już lekko zmienila/skurczyla. Zakladam się jednak, ze wszystko będzie w najlepszym porządku :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

 

Oto projekt mojej plyty.Szkody gornicze II kat.Badania geologiczne wykazaly idealne warunki gruntowe;piasek na 1,5-2 m.Wody brak...

 

Co sadzicie o projekcie plyty?Czy robic drenaz?Spadek na dlugosci domu to okolo 1-1.2 m.Najnizszy punkt jest w prawym gornym rogu.

Chce wybrac ziemie i piasek do tego najnizszego punktu i zagescic podloze bez wymiany.Zastanawiam sie,ile moglbym podniesc podbudowe z dolu,aby za garazem nie miec duzej skarpy?Plyta bedzie miec 25 cm,nie 30...

Co sadzicie o tym,by pod garazem dac eps 200 a nie styrodur?Czy jakos dylatowac garaz w plycie,bo nie bedzie on ogrzewany?

Pozdrawiam!K K-01-page-001a.jpg

Edytowane przez kasy1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...