Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

doradzcie jak wykonczyć te rury kanalizacyjne?

Mam to jakoś szczelnie poowijać czy zostawic jak jest?

Na rury 110 nałożyłem 160, wolne przestrzenie zapchałem "ściepami" XPS - tylko co z tą folią?

Trzeba to uszczelnić lepiej by beton nie wpłynął pod folie w tym miejscu?

IMG_20170324_175517.jpg

IMG_20170324_175538.jpg

IMG_20170324_175545.jpg

IMG_20170324_175550.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 16,6k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Witam !

 

Za jakis czas będę mi ocieplać dom.

 

Zastanawiam się czy folię która była wywinięta w "wannie" płyty fundamentowej (położona na styropian , na to zbrojenie i beton) nie powinno się usunąć.

 

Na razie mam jak na zdjęciu foilię wywiniętą i częściowo wkopaną w ziemię.

 

DSC_8359.jpg

 

Czy tą folię się usuwa (wycina) ?

 

Pytam bo wykonawca pozostawił i nie wiem czy w jakimś celu , czy po prostu nie chciało mu się jej wyciąc :)

 

Czy może ją ściąć i wtedy zamiast folii będzie widoczny styropian ...

 

A za niedługi czas czeka mnie ocieplenie domu ...

Edytowane przez kaszpir007
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiam się czy folię która była wywinięta w "wannie" płyty fundamentowej (położona na styropian , na to zbrojenie i beton)

 

AFAIK folię 0,6mm trzeba dać pod styropian (tak zaleca chyba jedyna spora firma robiąca w płytach na EPS - Izodom2000, żeby uchronić EPSa przed szkodliwym działaniem wody. Grubą folię daje się na XPSa. I na izolację pionową.

 

A co się kryje pod tą folią (BTW chyba nie ma 0,6mm, bo jakoś tak bardzo drobne fale się na niej porobiły?) jako izolacja pionowa? Masz tam folię kubełkową czy jak zabezpieczasz EPSa przed korzeniami, robaczkami i innymi zagrożeniami mechanicznymi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

AFAIK folię 0,6mm trzeba dać pod styropian (tak zaleca chyba jedyna spora firma robiąca w płytach na EPS - Izodom2000, żeby uchronić EPSa przed szkodliwym działaniem wody. Grubą folię daje się na XPSa. I na izolację pionową.

 

A co się kryje pod tą folią (BTW chyba nie ma 0,6mm, bo jakoś tak bardzo drobne fale się na niej porobiły?) jako izolacja pionowa? Masz tam folię kubełkową czy jak zabezpieczasz EPSa przed korzeniami, robaczkami i innymi zagrożeniami mechanicznymi?

 

Folia pod styropian nie jest wymagana a jedynie na styropian.

Folię pod styropian nie dawałem , bo stwierdziłem że nie ma żadnego sensu a jedynie może być ... szkodliwa.

Czemu szkodliwa ? Styropian jest szczelnie "owinięty" folią i poprzez różnice temperatur pod folią zacznie się wydzielać woda (różncie temperatur i wykraplająca się wilgoć).

Przy braku styropianu od dołu problem nie wystąpi , bo ewentualna wilgoć zostanie wchłonięta przez grunt.

Jakby nawet doszło do zawilgcienia styropianu to sam się osuszy ...

Folie mam 2x0,3mm.

 

Styropian jest zaciągnięty klejem i siatką . Później na to pójdzie tynk.

 

Grunt pod płytą i około 1m dookoła płyty jest wymieniony.

Nie jest to humus ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponawiam pytanie o tą folię ...

 

Wycina się ją czy też nie ????

 

ze zdjęć jakie widziałem w dziennikach to raczej wynika że większość obcina przy samej d.. znaczy płycie :)

ja myślałem (puki nie mam ścian) żeby ją wywinąć właśnie pod ściany bo do niczego innego raczej to się ona nie przyda.

W twoim przypadku to pozostaje raczej tylko obcięcie tak żeby ocieplenie ścian łączyło się ładnie z szalunkiem płyty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam zatopione rurki ogrzewania podłogowego w PF (23cm, podłogówka 5cm poniżej poziomu płyty) Na płytę chcę dać wylewkę samopoziomującą i tu rodzi się moje pytanie - czy trzeba wygrzać to płytę przed układaniem płytek?

 

Ja się nie znam ale...

Wygonić wilgoć może i warto, ale normalną temperaturą, bał bym się grzać wysoko (jak wylewki, aby "popękało gdzie ma popękać"), jedynie tak jak będzie w praktyce (ale odpowiednio długo), i wolno "rozpędzać". Poszukaj na forum historii @budowlanego_laika z pęknięciami na murach od płyty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja się nie znam ale...

Wygonić wilgoć może i warto, ale normalną temperaturą, bał bym się grzać wysoko (jak wylewki, aby "popękało gdzie ma popękać"), jedynie tak jak będzie w praktyce (ale odpowiednio długo), i wolno "rozpędzać". Poszukaj na forum historii @budowlanego_laika z pęknięciami na murach od płyty.

 

o wilgoć raczej się nie martwię, bo płyta była lana w czerwcu zeszłego roku a na zimę do przykryty... chodzi mi o samą 'technologię'

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o wilgoć raczej się nie martwię, bo płyta była lana w czerwcu zeszłego roku a na zimę do przykryty... chodzi mi o samą 'technologię'

 

Jeśli nie będziesz miał drewna klejonego do posadzki (tylko płytki i ew. panele) to ja bym chyba nie wygrzewał (choćby przez oszczędność). Jeśli jednak się zdecydujesz, to sugerowałbym np. podnosić temperaturę płyty o powiedzmy 2* dziennie (gdybyś mógł mierzyć temp płyty, ale nie wiem czy zabetonowałeś termometr) lub wody 2* co 2 dni, do max 30*, tydzień trzymać i opuszczać tak samo. Tak na amatorskie oko (bo widzę że żaden szpec nic nie napisał dotychczas)...

 

Do płytek bym użył elastycznego kleju. Nie spotkałem się z tym zagadnieniem na forum (a troche tu jestem i śledzę wątek).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli nie będziesz miał drewna klejonego do posadzki (tylko płytki i ew. panele) to ja bym chyba nie wygrzewał (choćby przez oszczędność). Jeśli jednak się zdecydujesz, to sugerowałbym np. podnosić temperaturę płyty o powiedzmy 2* dziennie (gdybyś mógł mierzyć temp płyty, ale nie wiem czy zabetonowałeś termometr) lub wody 2* co 2 dni, do max 30*, tydzień trzymać i opuszczać tak samo. Tak na amatorskie oko (bo widzę że żaden szpec nic nie napisał dotychczas)...

 

Do płytek bym użył elastycznego kleju. Nie spotkałem się z tym zagadnieniem na forum (a troche tu jestem i śledzę wątek).

 

cały dom w płytkach.. oczywiście klej będzie dostosowany do ogrzewania podłogowego.. tak też uważam, że nie ma potrzeby wygrzewania PF, ale wolę popytać tu i tam i się upewnić..

 

a co do wylania samopoziomu - będzie go około 2-3mm, tylko w niektórych miejscach będzie to 1cm, czy jest konieczność robienia dylatacji? powierzchnia 119m2.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mówię tu tylko o samopoziomie i potem na płytkam (będą jedne na cały dom) W instrukcji wylewki (2-20mm) pisze, że maksymalne pola to 30m2..

 

Znaczy przewidujesz ze samopoziom sie odspoi od plyty (jesli taka dylatacja ma byc potrzebna i zadzialac to i tak sie stanie).

 

Moim zdaniem zadnych dylatacji i pilnować max temp plyty w uzytkowaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...