Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

  • Odpowiedzi 16,6k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

1. ....no i doczekałem się na przekroje:)

PłytaIII.jpg

2. Badania gruntu wskazują, że pod płytą mam sam piasek. Mimo to mam zaprojektowaną wymianę go na ...piasek.

Po burzliwych dyskusjach akademickich ustaliliśmy, że po zdjęciu warstwy , geolog odbierze wykop i potwierdzi, że w owym piasku nie ma wysadzin i że gruntu wymieniać nie trzeba.Ma to potwierdzić wpisem w dzienniku. Stosowny zapis przeniosłem na przekrój.

3. Zdziwił się też, że przy tych warunkach gruntowych mam opaskę.

Co myślicie?

 

Czy Waszym zdaniem

 

No dobra... kolejna odsłona projektu płyty, tym razem po kuracji odchudzającej :

 

[ATTACH=CONFIG]384890[/ATTACH]

 

Dołem pójdzie XPS 10 cm górą EPS 10 cm (w nim instalacja wodna), na to wylewka z ogrzewaniem podłogowym.

Sugestie mile widziane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://forum.muratordom.pl/attachment.php?attachmentid=385633

 

Opaska nie zaszkodzi - ale raczej pionowa, dobrze zintegrowana z pionową izolacją płyty. Taką, jak masz zaprojektowaną ciężko będzie stabilnie połączyć - pewnie już w trakcie budowy zrobi się nieszczelne. A jedną z funkcji opaski jest nie dopuszczenie wody pod płytę. Więc na zewnątrz jeszcze folia PE. Można też dać oprócz PE kubełkową, dla zabezpieczenia mechanicznego i w funkcji drenażu (żeby woda swobodnie spływała).

 

Chudziak bez sensu. Czemu ma służyć pod XPS?

 

Za głęboko rycie. 93 cm w sumie warstw pod XPS? Nie ma potrzeby, żeby takie koszty ponosić, jak masz dobry grunt pod domem. Jak zbierałem oferty, to większość miała w standardzie 40cm podsypki i sprzedawcy twierdzili, że zazwyczaj to z zapasem wystarcza (ale jakby trzeba było więcej, to będę musiał dopłacić).

 

Zazwyczaj izolacja przeciwwilgociowa idzie między XPS a betonem. I wystarczy folia. 2 warstwy papy na płycie IMO świadczy, że konstruktor jest z innej bajki.

 

Za cienkie ocieplenie pionowe. Tu przecież będziesz miał największą różnicę temperatur. Więc szybciej dałbym grubsze, niż cieńsze niż pod spodem.

 

Mam wrażenie, że konstruktor uczy się na Tobie i nie ma doświadczenia z nowoczesnymi płytami. Podziałaj z firmami których namiary pojawiają się w tym wątku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opaska pionowa jest dużo trudniejsza do prawidłowego wykonania. Nie wystarczy wkopać pionowo płyty z XPS. Tu akurat konstruktor dobrze zdecydował. Opaska nie ma "nie dopuścić wody pod płytę", od tego jest odwodnienie, moim zdaniem zawsze obowiązkowe. Ma zatrzymać ciepło pod domem. Nic więcej. Nie musi być szczelnie połączona, te małe mostki termiczne nie maja praktycznie znaczenia. Edytowane przez perm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie,

Dziękuję za błyskawiczną odpowiedź:)

Chudziak wg konstruktora zasadniczo ma służyć "wygodzie ukladania xpsa (gdyby zaczęło lać )"

Widziałem to kilka razy na przekrojach , też tu na forum. Pogadam z przyszlym wykonawcą czy mu to rzeczywiście niezbędne. ..a moze chudziak ma jakąś inna jeszcze funkcję. ..

Co do opasek i grubosci xpsa na boku płyty to naniósł je architekt na podstawie mojego odręcznego szkicu. Grubosc do poprawy-pewnie dam ok20cm

Pozostaje jedno: przenosić folię między xps a płytę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzień Dobry . Buduje budynek 12mx6m jednopiętrowy . Wymyśliłem sobie płytę zamiast tradycyjnej technologi fundamentów . I tu pojawia się problem bo kierownik budowy jest do tego sceptyczny , budowlańcy zrobią co się im powie... :) . Grunt pod budynkiem to 30 cm nawiezionej gliny , potem jakieś 15 cm takiej czarnej ziemi i na końcu twardy ił . Czy poprawnie będzie to wykonane : wybranie ziemi do twardego iłu ( jakieś 50 cm ) , nasypanie około 30-40 cm grubego klińca ( wyrównanie i ubicie , duzą ubijarka lub walcem z wibratorem ) potem gruba folia , styrodur 2 x 5 cm na zakładkę , opaska z styroduru 10 cm , na to zbrojeni podwójne , i płyta 25 cm . Odwodnienie wkoło budynku . Czy to tak to może zostać wykonane czy mam jakiś błąd w rozumowaniu ? Mam jeszcze pytanie ,czy jak już ubije tek kliniec to czy do idealnego wyrównania powierzchni mogę użyć cienkiej warstwy drobnego żwirku ? Co z przemarzaniem gruntu ?

 

17761341_1064157980383724_1931276516_o.jpg

Edytowane przez StaszekL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie,

Podepnę się pod temat, bo zanim przeczytam go w całości, to minie pewnie miesiąc. :)

Otóż, mam w projekcie domu z garażem i piwnicą ławę fundamentową. Jednak w celu wykonania bardziej niezawodnej hydroizolacji rozważam płytę fundamentową. Mój przyszły kierownik budowy jest sceptyczny i mi jej nie zaprojektuje na etapie adaptacji projektu.

Mam kilka pytań:

1) Czy płytę można wykonać mimo że do pozwolenia na budowę pójdzie projekt w wersji z ławami?

2) Rozumiem, że mam się zgłosić do architekta, który przeprojektuje fundament na żelbetową płytę denną i taki projekt mam przedstawić wykonawcy? Zależy mi także na uwzględnieniu hydroizolacji (np. Remmers).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzień Dobry . Buduje budynek 12mx6m jednopiętrowy . Wymyśliłem sobie płytę zamiast tradycyjnej technologi fundamentów . I tu pojawia się problem bo kierownik budowy jest do tego sceptyczny , budowlańcy zrobią co się im powie... :) . Grunt pod budynkiem to 30 cm nawiezionej gliny , potem jakieś 15 cm takiej czarnej ziemi i na końcu twardy ił . Czy poprawnie będzie to wykonane : wybranie ziemi do twardego iłu ( jakieś 50 cm ) , nasypanie około 30-40 cm grubego klińca ( wyrównanie i ubicie , duzą ubijarka lub walcem z wibratorem ) potem gruba folia , styrodur 2 x 5 cm na zakładkę , opaska z styroduru 10 cm , na to zbrojeni podwójne , i płyta 25 cm . Odwodnienie wkoło budynku . Czy to tak to może zostać wykonane czy mam jakiś błąd w rozumowaniu ? Mam jeszcze pytanie ,czy jak już ubije tek kliniec to czy do idealnego wyrównania powierzchni mogę użyć cienkiej warstwy drobnego żwirku ? Co z przemarzaniem gruntu ?

 

[ATTACH=CONFIG]385716[/ATTACH]

 

Jak masz jakies tansze kruszywo w poblizu to moze byc pospolka lub piasek gruby, nie musi to byc drogi kliniec, to nie jest droga po ktorej jezdza pojazdy i zmieniają sie w czasie obciazenia. Przemarzanie zalatwiasz to warstwa nasypana plus opaska antywyadzinową. Ale zalozenia wykonania ok.

 

Zrób badania geotechniczne i wybierz kosntruktora typowego od płyt.

 

Witajcie,

Podepnę się pod temat, bo zanim przeczytam go w całości, to minie pewnie miesiąc. :)

Otóż, mam w projekcie domu z garażem i piwnicą ławę fundamentową. Jednak w celu wykonania bardziej niezawodnej hydroizolacji rozważam płytę fundamentową. Mój przyszły kierownik budowy jest sceptyczny i mi jej nie zaprojektuje na etapie adaptacji projektu.

Mam kilka pytań:

1) Czy płytę można wykonać mimo że do pozwolenia na budowę pójdzie projekt w wersji z ławami?

2) Rozumiem, że mam się zgłosić do architekta, który przeprojektuje fundament na żelbetową płytę denną i taki projekt mam przedstawić wykonawcy? Zależy mi także na uwzględnieniu hydroizolacji (np. Remmers).

 

Zgłoś sie do konstruktora, który ma doswiadczenie w płytach. Tak sposob posadowienia mozna pozniej zmienic o ile w sposob istotny nie wplywa to na inne parametry budynku przy ktorych zgodnie z PB nalezy wystapic o zmiane PnB.

Edytowane przez jacentyy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiając się dlaczego tak wielu inżynierów budownictwa jest przeciwnych płytom fundamentowym posadowionym powyżej poziomu przemarzania trafiłem na ten wątek. Niesamowite że niezmiennie od 2004 roku trwa tutaj dyskusja :-)

 

Ze względów gruntowych, konstruktor powiązany z architektem robiącym adaptacje projektu, zaprojektował mi płytę fundamentową posadowioną 1 metr pod poziomem gruntu. Ta płyta to własciwie ławy połączone płytą betonową. Nad płytą są ściany fundamentowe, 70cm kruszywa i dopiero posadzka. To rozwiązanie spotkało się z negatywnymi opiniami ze względu na koszt wykonania. Podobno da się to zrobić prościej i taniej: wybrać humus, w jego miejsce zagęszczony piach (najpierw geowłóknina), na to XPS i płyta. Dookoła opaska antywysadzinowa.

 

Ciężko jest mi znaleźć konstruktora (poza firmami robiącymi płyty) który podjąłby się projektu takiej płyty na powierzchni. Niektórzy budowlańcy reagują wręcz z niedowierzaniem że można posadowić fundament powyżej poziomu zamarzania. Możecie polecić konstruktora który się zna na takich płytach? (najlepiej w okolicach Szczecina)

 

Skoro to jest takie szokujące rozwiązanie dla niektórych, to czy osoby mieszkające w domach na płytkiej płycie moga podzielić się doświadczeniami długoterminowymi? Czy dom na przykład osiadł zauważalnie po kilku latach?

 

Przy okazji, opaska przeciwwysadzinowa to pionowy XPS (EPS) czy pionowy w połączeniu z poziomym fragmentem skierowanym w kierunku przeciwnym do płyty i zasypanym jakąś warstwą gruntu. Google pokazało mi obie wersje. Zastanawiam się od czego to zależy którą wersję się stosuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To wynika chyba z systemu nauczania , ja pamiętam jak nas w szkole uczyli o gaźnikach samochodowych gdzie teraz ciężko je spotkać . Pewnie trochę czasu minie zanim się rożne nowości przyjmą . Mi generalnie architekci , kierownicy itp. wybijali z głowy płytę ale nikt nie potrafił tego konkretnie podeprzeć argumentami .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie dziw się... ja np odprawiłem dwóch nie architektów (bo ci od ręki płytę zrobili i nawet o dziwo chwalili) co KB ... Dokładnie temat nr1 to jak u ciebie czyli... "jak to płyta na gruncie???". Zero chęci douczenia. Jeden szczycił się budową energooszczędną i pasywną ha ha Trzeci co nadal projektuje z przysłowiowym ołówkiem w ręku do dziś wszystko pięknie prowadzi. Jak ktoś szuka w Rzeszowie i okolicach to na PW polecę...

 

Jakie osiadanie.. To własnie przy płycie masz mniejsza jego szanse niż przy ławach. Popatrz jaki masz nacisk na powierzchnie ław całego domu a jaki na płytę.

 

Opaskę najlepiej zrób "poziomą" w sensie pod kątem i na końcu opaskowy drenaż. Foto chyba z tego wątku:

 

opaska.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

doradzcie mi w sprawie stop fundamentowych w połączeniu z płytą.

Kiedyś o tym wspomniał mi kierbud - ze to bedzie pękać - nierówne osiadanie - inne płyty, inne stóp.

 

Cały dom na płycie ale nad wejściem i tarasem są 3 wolno stojące słupy

Bez tytułu.jpg

 

Może te słupy jakoś połączyć z płytą - tak radził architekt (konstruktor od płyty mówi, że nie trzeba).

Stopy są przewidziane 100x100cm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, Czy ktoś mi tu podpowie jaką gotową zaprawę B20 w workach kupić na wykonanie płyty o grubości ca 20 cm pod wedzarnie/grilla.

Te które widziałem maja napisaną max. grubość 10 cm .....

Co polecicie ?

 

Policzyłeś ile to będzie kosztowało? Kup piasek, żwir i cement i zrób sam. Nie zaszkodzi dać jakieś zbrojenie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam jeden słup poza płytą i na razie nic nie pęka.

 

Dwa słupy poza płytą .. jeden sporo dźwiga... drugi mniej. Rok miną w tym aktualna zima i roztopy.... Wszystko stoi jak stało - zero rys etc na podciągach co świadczyło by o jakimś nierównym osiadaniu.

 

Płyta ze słupem to sobie tylko zrobisz lodówkę w tym miejscu :) Było tu już o tym sporo jak tego unikać, ze zmianami konstruktorów włącznie - ale aby łączyć chyba Jeszce nie :)

 

Posadowić na odpowiedniej głębokości stopę dla słupa i nie ma się czym martwić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...