Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

  • Odpowiedzi 16,6k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

A co trzeba dać na warstwę startową, żeby do gruntu przy silikacie uciekało tyle samo, co przy BK? I jak ocieplić ściany kolankowe i szczytowe od góry i od wewnątrz, żeby "dogonić" BK? O ile większe dla silikatu będą mostki przy stolarce?

 

Owszem, jeden parametr wyrównasz - ale pozostałe aspekty energetyczne dalej powodują, że dom z BK będzie cieplejszy.

 

A na deser porównaj koszt wykonania obydwu wersji muru oraz dostępność styropianu 30cm i akcesoriów do niego (kołki, listwy startowe).

 

Do 30cm styro nie daje się kołków...

 

Ociepla się wszystko analogicznie - nie ma różnic w porównaniu do BK. Dajemy 5cm większą izolację i wychodzi na to samo.

 

Nie wiem po co drapiesz jak nie swędzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do 30cm styro nie daje się kołków...

 

Producenci zwalają odpowiedzialność za brak kołkowania na projektantów (że niby można nie kołkować jeżeli projektant tak uzna - czy znasz jakieś warunki producenta systemu ociepleń co pisze jawnie, że nie trzeba kołkować i kropka?), a ci jako rzyciochron zalecają kołkowanie. Jak wykonawca nie zakołkuje - ryzyko inwestora.

 

Ociepla się wszystko analogicznie - nie ma różnic w porównaniu do BK. Dajemy 5cm większą izolację i wychodzi na to samo.

 

To daj mi 5cm większą izolację okna od muru czy ściany szczytowej od góry. I dolicz koszt 5cm grubszej izolacji pod płytą :p

Edytowane przez Kaizen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sciana zbudowana z 24cm gazobetonu i 25 cm styro 0,031 ma taki sam współczynnik co ściana z 18cm silikatu i 30cm styro 0,031. Więc taki argument uważam za bezzasadny.

A jak mam 24 cm gazobetonu i 30 cm styro, to w przypadku silki będzie już 'cienkie' 35 cm? :)

 

Nie wiem po co drapiesz jak nie swędzi.

 

Nie wiem po co pytasz, jak wszystko wiesz...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sciana zbudowana z 24cm gazobetonu i 25 cm styro 0,031 ma taki sam współczynnik co ściana z 18cm silikatu i 30cm styro 0,031. Więc taki argument uważam za bezzasadny.

 

A po co 25 cm styro na gazobeton? SIlka 18 to na papierze ładnie wygląda, ta akumulacja odbija się czkawką jak tylko zdarzy się dom przegrzać, więc nie ma sensu dokładać bardziej akumulacyjnego materiału, który przy okazji potęguje każdy mostek termiczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A po co 25 cm styro na gazobeton? SIlka 18 to na papierze ładnie wygląda, ta akumulacja odbija się czkawką jak tylko zdarzy się dom przegrzać, więc nie ma sensu dokładać bardziej akumulacyjnego materiału, który przy okazji potęguje każdy mostek termiczny.

 

Akumulacja ma swoje wady i zalety , ale dla tych co grzeją w II taryfie akumulacja jest bardzo pożądana . Gazobeton ma bardzo kiepską akumulację ciepła.

 

A co do silikatu 18cm to także sporym plusem jest to że ściany są cieńsze i dzięki temu uzyskujemy "gratis" nawet kilka (naście) metrów gratis ..

 

U mnie dzięki zmianie mury z 25cm na 18cm zyskałem prawie 10m2 powierzchnia gratis (ze 107,1 na 117m2). Także ościeżnice tańsze , parapety a same ściany duuuużo wytrzymalsze .

 

Jak miałem gazobeton to nie używalem kołków bo można było wbić młotkiem gwóźdź w ścianę albo nawet śrubokrętem wkręcić wkręt w ścianę.

przy silikacie jedynie wiertarka z udarem + kołek ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A po co 25 cm styro na gazobeton? SIlka 18 to na papierze ładnie wygląda, ta akumulacja odbija się czkawką jak tylko zdarzy się dom przegrzać, więc nie ma sensu dokładać bardziej akumulacyjnego materiału, który przy okazji potęguje każdy mostek termiczny.

 

Niby nie ma sensu dokładać a płyte fundamentowa bez izolacji nad płytą to dawac, bo daje duza akumulacje? Zwariowac mozna od tych waszych deliberacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja dodam swoje pytanie. A co przy ociepleniu od środka? Jaki materiał na ściany zewnętrzne gazobeton 24cm czy może silka 18cm (może i 15cm by starczyło przy parterówce? Oczywiście dodam, że akumulacja tej ściany nie ma znaczenia, gdyż jest na zewnątrz. Edytowane przez Marek.M
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wlaśnie myslalem nad 10cm XPS pod płyta i 20 cm EPS100 nad - także aby ukryć w tej warstwie instalacje. Na to wylewka max 10cm. Myslę że akumulacja będzie mimo to spora.

 

Po co dawać EPS do ukrywania instalacji? Daje się siatkę do wylewek i do tego wiąże peszle czy rurki do wody, na to wylewka 7 cm. Jaką zaletę ma ten EPS?

 

Działowe z silki, nośne gazobeton. Akumulacja stabilizuje temperaturę.

 

Konstruktorzy nie lubią takich rozwiązań, bo ściany z różnych materiałów inaczej pracują i mogą być pęknięcia. Jak u Ciebie jest to rozwiązane?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po co dawać EPS do ukrywania instalacji? Daje się siatkę do wylewek i do tego wiąże peszle czy rurki do wody, na to wylewka 7 cm. Jaką zaletę ma ten EPS?

 

 

Wylewkę na płytę fundamentową? Myślałem że daje się w takim wypadku płytę już na gotowo z instalacjami wod-kan i ogrzewaniem a nie dodatkowa wylewka.

 

 

 

Konstruktorzy nie lubią takich rozwiązań, bo ściany z różnych materiałów inaczej pracują i mogą być pęknięcia. Jak u Ciebie jest to rozwiązane?

 

Często takie coś się spotyka i raczej nie ma z tym problemów.Praktycznie większośc domów pasywnych tak się buduje. http://budujedomypasywne.pl/aktualne-budowy/najwiekszy-dom-pasywny-w-polscey-w-niemczu/

 

Ja będe stawiał bardzo energooszczędny więc dam na całość silikaty.

 

Apropos wydumanego, mitycznego przegrzewania się latem panie miloszenko:

http://forum.muratordom.pl/showthread.php?339006-Sciany-zewnetrzne-z-SILKI-a-przegrzewanie-budynku

 

http://forum.muratordom.pl/showthread.php?243992-%C5%9Aciany-zewn%C4%99trzne-Silka-czy-Ytong

Edytowane przez brencik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Ja się dzielę swoimi spostrzeżeniami, nie ma to nic wspólnego z mitami, wydumaniem czy innymi urojeniami.

 

Przestrzegam przed faktem przegrzewania się domu, bo każdy dom bez klimatyzacji będzie się bronił do czasu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta Twoja energooszczędność zje Cię kosztami i w życiu się nie zwróci.

 

Kosztami mnie zje jak źle zaizoluję budynek, racja.

 

A instalacja grzewcza w płycie konstrukcyjnej to głupota.

 

No ta, ci co maja to pewnie idioci :lol2:

Czyli wg ciebie na płyte dodatkowa wylewke z instalacją grzewczą. Bo izolacja tylko pod płytą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...